No comments
-
No comments
Ei kommentteja.
Hei kaiffarit,
Olen katsellut huolestuneena tän foorumin tilaa, ja varsinkin sen tilaa täällä galleria-osastolla. Eikö tän osaston pitäis olla koko foorumin suola, sielu ja sydän?
Silti. Kun katselee kuinka moni on kommentoinut foorumilaisten postaamia kuvia, niin se on kuulkaa aika masentava huomata, että homma on mennyt täysin jäihin!!
Monet postaukset on saanut vain yhden kommentin jos sitäkään, halloo!??
Mä en puhu nyt omista kuvapostauksistani. Niihin on jopa tullut jotakin turinaa. Mutta tarkoitan ihan yleisellä tasolla. Jos jengillä riittää intoa jauhaa loputtomiin liirumlaarumia laiteosastoilla, niin miksipä ei täällä sitten? Jos jengillä on munaa laukoa totuuksia ja lahjomattomia mielipiteitä kamera- ja objektiivipalstoilla, niin miksi ei olis sen verran yritystä että laittais tänne näytteitä niistä lopputuotteista mitä niillä hienoilla kameravärkeillä on saanut aikaiseksi? Ihan jo periaatteesta. Ja saman periaatteen innoittamana olisi hyvä myös antaa palautetta muiden postaamista valokuvista.
Semmottia. Ei mulla muuta, kunhan älähdin kun nuppia sattuu tää aneemisuus. Ja vähän säälittääkin kun hyvä alustan tarjoamat mahdollisuudet menee ihan tunkiolle.
Mummojen virkkauskerhossakin on varmaan monimuotoisempi dynamiikka. Ei ne mummotkaan siellä varmaan väittele vain puikkojen ja lankojen ominaisuuksista?
Hei kaiffarit,
Olen katsellut huolestuneena tän foorumin tilaa, ja varsinkin sen tilaa täällä galleria-osastolla. Eikö tän osaston pitäis olla koko foorumin suola, sielu ja sydän?
Silti. Kun katselee kuinka moni on kommentoinut foorumilaisten postaamia kuvia, niin se on kuulkaa aika masentava huomata, että homma on mennyt täysin jäihin!!
Mä en puhu nyt omista kuvapostauksistani. Niihin on jopa tullut jotakin turinaa. Mutta tarkoitan ihan yleisellä tasolla. Jos jengillä riittää intoa jauhaa loputtomiin liirumlaarumia laiteosastoilla, niin miksipä ei täällä sitten? Jos jengillä on munaa laukoa totuuksia ja lahjomattomia mielipiteitä kamera- ja objektiivipalstoilla, niin miksi ei olis sen verran yritystä että laittais tänne näytteitä niistä lopputuotteista mitä niillä hienoilla kameravärkeillä on saanut aikaiseksi? Ihan jo periaatteesta. Ja saman periaatteen innoittamana olisi hyvä myös antaa palautetta muiden postaamista valokuvista.
Semmottia. Ei mulla muuta, kunhan älähdin kun nuppia sattuu tää aneemisuus. Ja vähän säälittääkin kun hyvä alustan tarjoamat mahdollisuudet menee ihan tunkiolle.
Mummojen virkkauskerhossakin on varmaan monimuotoisempi dynamiikka. Ei ne mummotkaan siellä varmaan väittele vain puikkojen ja lankojen ominaisuuksista?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Re: No comments
Kommentoimista tulee harjoitettua melko usein jos kuva-aihe osuu jotenkin yksiin omien kiinnostusten kanssa. Joskus on kuitenkin vaikea jopa kirjoittaa mitään mistään, jos ei ymmärrä tai hallitse teemaa. En tiedä juuri mitään studiovalaisusta, niin vaikea silloin ottaa sellaisista kuvista mitenkään kantaa astumatta jonkun varpaille vaikka kuva olisi kuinka pramea.
Sitten on sellaisia aloituksia että "tässä tämä räpsy, vahingossa". En ymmärrä enkä kommentoi. Jos oli joku idea ja päätti kuvata, on se yleensä tietoinen päätös. Jos alustus alkaa noin, ei silloin taida mikään vastinekaan kiinnostaa.
Onko aidan takana parempi valo? Ei liiemmin naapurifoorumilla ainakaan. Samanlaista nurkkapöytäilyä. Itseä ihmetyttää myöskin juuri uutuuksien puolesta kirjoittelu, mutta sitten ei ainuttakaan kuvaa ole esillä koskaan. Laitepuolellakin voisi yrittää keskustella rakentavasti jos olisi jotain osviittaa että keskusteluun osallistuneilla edes on joku kamera. Eräällä Amerikkallaisella foorumilla on helppo keskustella melko järkevästi jopa hyvin eksoottisista laitteista, jopa tullut muutama puhelu soitettua rapakon yli laitteista kun tarvinnut enempi tietoa jostain, mutta täällä metsälässä on heti pikselinviilaaja kun siihen lähtee. Sen osalta tunkki, ei viitsi yrittääkään mitään järkevää.
BTW, on se vaikeaa tuo kommentointi vaikka VLK-puolellakin. Toissavuonna tuli kulutettua posketon määrä aikaa ja näppäimistöä jotta saisi jotain koherenttia kirjoiteltua kasaan hitonmoisesta läjästä kuvia. Mut edes tuomariston kesken ei sit ollu mitään vuoropuhelua. Vähän lässähti fiilis kannan ottamiseen mihinkään.
Sitten on sellaisia aloituksia että "tässä tämä räpsy, vahingossa". En ymmärrä enkä kommentoi. Jos oli joku idea ja päätti kuvata, on se yleensä tietoinen päätös. Jos alustus alkaa noin, ei silloin taida mikään vastinekaan kiinnostaa.
Onko aidan takana parempi valo? Ei liiemmin naapurifoorumilla ainakaan. Samanlaista nurkkapöytäilyä. Itseä ihmetyttää myöskin juuri uutuuksien puolesta kirjoittelu, mutta sitten ei ainuttakaan kuvaa ole esillä koskaan. Laitepuolellakin voisi yrittää keskustella rakentavasti jos olisi jotain osviittaa että keskusteluun osallistuneilla edes on joku kamera. Eräällä Amerikkallaisella foorumilla on helppo keskustella melko järkevästi jopa hyvin eksoottisista laitteista, jopa tullut muutama puhelu soitettua rapakon yli laitteista kun tarvinnut enempi tietoa jostain, mutta täällä metsälässä on heti pikselinviilaaja kun siihen lähtee. Sen osalta tunkki, ei viitsi yrittääkään mitään järkevää.
BTW, on se vaikeaa tuo kommentointi vaikka VLK-puolellakin. Toissavuonna tuli kulutettua posketon määrä aikaa ja näppäimistöä jotta saisi jotain koherenttia kirjoiteltua kasaan hitonmoisesta läjästä kuvia. Mut edes tuomariston kesken ei sit ollu mitään vuoropuhelua. Vähän lässähti fiilis kannan ottamiseen mihinkään.
-
Hyvin skriivattu maffers. Nyt täytyy lähtee koisimaan, meinaa nukahtaa tähän. Huomenna taas uusilla virroilla eteenpäin.
-
Taisinpa tosiaan
aloittaa postaukseni Kulmassa kuviini
sanalla räpsy, sehän oli iso virhe.
Poistin
sanat.
Ei sitä aina arvaa, että millä oksalla se piru istuu.
Temaman kanssa samaa mieltä kuvien kommentoinnin
vähäisyydestä.
aloittaa postaukseni Kulmassa kuviini
sanalla räpsy, sehän oli iso virhe.
Poistin
sanat.
Ei sitä aina arvaa, että millä oksalla se piru istuu.
Temaman kanssa samaa mieltä kuvien kommentoinnin
vähäisyydestä.
-
Olen lopettanut vähäisen kommentointini, koska ovat aiheuttaneet enimmäkseen mielipahaa nykyherkille oletetuille. Yleensä kommentoin vain sellaisia kuvia, jotka katson kommentoinnin arvoisiksi. Lähtökohtani on ollut aina subjektiivinen, ja kritiikkini on kohdistunut sellaisiin kuvassa oleviin seikkoihin, jotka mielestäni ovat korjattavissa. Nämä ovat mielestäni olleet sellaisia, jotka ovat olleet sisältön ja sanomaan liittyviä. Olen mennyt monesti vikaan. Palautetta on tullut etupäässä hiljaisuudella tai loukkaantumisilla. asiallinen, kiintoisa ja kiihkeäkin mielipiteenvaihto on puuttunut.
Kerran kritisoin erään täällä olleen ihmisen kuvaa. Monesti olin kommentoinut hänen kuviaan positiivisesti, mutta nyt löytyi mielestäni paljon puutteita, joita ruodin. Hän loukkaantui niin pahasti, että uhkasi lopettaa koko postauksen tänne. Tälläistä en halua, siksi lopetin kirjoittamasta kuvista. Mikä ihme meitä netti-ihmisiä vaivaa? Mistä tämä herkkähipiäisyys oikein sikiää? Ei ymmärretä, ettei asioista (kuvista) keskustelu/väittely ole henkilöön menevää.
Kerran kritisoin erään täällä olleen ihmisen kuvaa. Monesti olin kommentoinut hänen kuviaan positiivisesti, mutta nyt löytyi mielestäni paljon puutteita, joita ruodin. Hän loukkaantui niin pahasti, että uhkasi lopettaa koko postauksen tänne. Tälläistä en halua, siksi lopetin kirjoittamasta kuvista. Mikä ihme meitä netti-ihmisiä vaivaa? Mistä tämä herkkähipiäisyys oikein sikiää? Ei ymmärretä, ettei asioista (kuvista) keskustelu/väittely ole henkilöön menevää.
-
Ketä lie nuo nykyherkät oletetut?
Olisi rehtiä sanoa, ketä tarkoitetaan, niin
asianomainen voisi vastata.
-
- Viesti:
Jaa'a. Varmaan yleisesti ero facebook-malliin on melkoinen sen suhteen ettei tulekaan 13877 peukkua tunnissa vaan ehkä kolme viestiä kolmessa päivässä ja jos niistä yksikin ehdottaa jotain muutettavaa, niin pitää ensin pyytä kaverit livepalsuun että voi sitten loukkaantua kollektiivisesti ja lopuksi kertoa ainakin laittavansa kommentoijan ignoreen ja muuten kertoa miten kuollut ja alikehittynyt yhteisö onkaan ennen muuttoilmoitusta.
-
En nyt ymmärrä...
kyse oli alunperin kommentoinnin vähäisyydestä,
eikä siitä, että kuka mahdollisesti loukkaantuu.
Kai täällä myös kritiikkiin on oikeus antaa vastine.
Pääasia tässä keskustelussa olisi, että sanottaisiin
suoraan, kenestä on kyse, eikä epämääräisesti vihjailtaisi,
että sekin nyt meni, otti ja loukkaantui ja enpä
minä nyt sitten enää kommentoi ollenkaan.
Mielellään ainakin itse otan arvostelun kuvistani vastaan,
parempi se on kuin epämääräinen mykkyys.
kyse oli alunperin kommentoinnin vähäisyydestä,
eikä siitä, että kuka mahdollisesti loukkaantuu.
Kai täällä myös kritiikkiin on oikeus antaa vastine.
Pääasia tässä keskustelussa olisi, että sanottaisiin
suoraan, kenestä on kyse, eikä epämääräisesti vihjailtaisi,
että sekin nyt meni, otti ja loukkaantui ja enpä
minä nyt sitten enää kommentoi ollenkaan.
Mielellään ainakin itse otan arvostelun kuvistani vastaan,
parempi se on kuin epämääräinen mykkyys.
-
Ihan samaa pohtinut välillä kuin temama, missä kommentit. Itse tulee lähinnä kommentoitua kuvia, jotka tekee jollain tasolla vaikutuksen. Kuvien tekninen toteutus ja jälkikäsittely saa hyvinkin olla vailinainen, jos itse kuva vaan muuten herättää jotain ajatuksia, tunteita tai muistoja.
Kuvat joita taas ei tule kommentoitua ovat yleensä sellaisia, että harrastelijana ei osaa sanoa aihepiiristä oikein mitään. Osa syynä se, etten välttämättä ymmärrä lainkaan jotain kuvaan tai sen ottamiseen liittyvää erittäin hienoa ja vaikeasti toteutettavaa jujua. Joka on taas erittäin hienoa, arvostettua tms oikeiden kuvaajien joukossa.
Joskus selailin foorumin alkuaikojen kuvaketjujen komentteja ja silloin keskustelu kuvista oli paljon aktiivisempaa. Jossain vaiheessa joukossa oli tosin aika paljon komentteja tyyliin ”*sensuroitu* kuva”, ilman mitään rakentavaa palautetta siitä, miten kuvaa olisi voinut parantaa. Osalla porukasta näytti myös keittäneen omien kuvien asiallisetkin kommentoinnit/palautteet aika pahasti yli ja tuli 90-luvun lopun nyyssien sodat mieleen henkilöön menevine hyökkäyksineen ja kostokomentteina komentoijan kuviin. Noiden lukemisen jälkeen oli helppo jättää kriittisemmät tai korjausehdotuksia antavat kommentit kokonaan kirjoittamatta.
Edellä mainittujen seikkojen lisäksi, kriittisen palautteen antaminen on todella vaikeaa ja aikaa vievää (ainakin minulle). Pitäisi osata asettaa sanat niin, ettei vastaanottaja loukkaantuisi. Ja vaikka kuinka yrittäisi, niin todennäköisesti joku vetää sanoista herneet nenään. Helppo jättää nuo kommentit sitten kirjoittamatta.
Kuvat joita taas ei tule kommentoitua ovat yleensä sellaisia, että harrastelijana ei osaa sanoa aihepiiristä oikein mitään. Osa syynä se, etten välttämättä ymmärrä lainkaan jotain kuvaan tai sen ottamiseen liittyvää erittäin hienoa ja vaikeasti toteutettavaa jujua. Joka on taas erittäin hienoa, arvostettua tms oikeiden kuvaajien joukossa.
Joskus selailin foorumin alkuaikojen kuvaketjujen komentteja ja silloin keskustelu kuvista oli paljon aktiivisempaa. Jossain vaiheessa joukossa oli tosin aika paljon komentteja tyyliin ”*sensuroitu* kuva”, ilman mitään rakentavaa palautetta siitä, miten kuvaa olisi voinut parantaa. Osalla porukasta näytti myös keittäneen omien kuvien asiallisetkin kommentoinnit/palautteet aika pahasti yli ja tuli 90-luvun lopun nyyssien sodat mieleen henkilöön menevine hyökkäyksineen ja kostokomentteina komentoijan kuviin. Noiden lukemisen jälkeen oli helppo jättää kriittisemmät tai korjausehdotuksia antavat kommentit kokonaan kirjoittamatta.
Edellä mainittujen seikkojen lisäksi, kriittisen palautteen antaminen on todella vaikeaa ja aikaa vievää (ainakin minulle). Pitäisi osata asettaa sanat niin, ettei vastaanottaja loukkaantuisi. Ja vaikka kuinka yrittäisi, niin todennäköisesti joku vetää sanoista herneet nenään. Helppo jättää nuo kommentit sitten kirjoittamatta.
-
Nykyherkät oletetut ovat ihmisiä. joita nykyisin ei saa jaotella sukupuolen mukaan. En tarkoittanut komentissani ketään yksityisesti, kyllä se on laajempi ilmiö. sukupuolesta riippumatta. Mieleeni tuli vain tapaus, jota tässä en halua yksilöidä, enkä ruotia sen enempää. Kuhan tuli mieleen, miksi en enää mielelläni kommentoi kuvia. Minulle kommentointi ei ole pelkkää peukuttamista ja kritiikitöntä hymistelyä. Itse olen saanut paljon kuraa päälleni, mutta usein olen myös sellaiseen vastannut. Eläköön kuitenkin vapaus tehdä, ja olla tekemisestään ylpeä. "Tässä nyt tälläinen räpsy" tai "meni hieman pieleen, tuli taidetta" ei ole sitä, mistä ylpeilisin. Eivät ansaitse kommentointia.Epilobium kirjoitti:Ketä lie nuo nykyherkät oletetut?
Kapa
-
Tuosta ” räpsy ”,
sanasta sen verta vielä, kun tulin
omista kuvistani tyhmyyttäni sitä käyttäneeksi,
niin en tarkoittanut sitä vähätelläkseni.
Tarkoitinpahan vain nopeasti otettua tilannekuvaa.
Silloin kun kuva ei ansaitse kommentointia, niin turhapa
sitä silloin on kommentoida,
siitä olen samaa mieltä.
sanasta sen verta vielä, kun tulin
omista kuvistani tyhmyyttäni sitä käyttäneeksi,
niin en tarkoittanut sitä vähätelläkseni.
Tarkoitinpahan vain nopeasti otettua tilannekuvaa.
Silloin kun kuva ei ansaitse kommentointia, niin turhapa
sitä silloin on kommentoida,
siitä olen samaa mieltä.
-
Vähän täällä kommetoidaan,ite vielä vähemmän.
Jos näen kuvan joka on omaa aihealuetta,kommentoin,linnut,lepakot,tähdet,revontulet,myrskyt..
En ymmärrä mitään,katukuvauksesta/henkilö-studio-jutuista,niihin on paha mennä sanomaan mitään...
Jos näen kuvan joka on omaa aihealuetta,kommentoin,linnut,lepakot,tähdet,revontulet,myrskyt..
En ymmärrä mitään,katukuvauksesta/henkilö-studio-jutuista,niihin on paha mennä sanomaan mitään...
-
Snapshot voidaan mielestäni suomentaa sanaksi räpsy. En kylläkään käyttäisi sitä esimerkiksi maisemakuvan yhteydessä: ”tää nyt on vaan tällainen räpsy”. Osoittaa, ettei ole edes yritetty. Tai sitten viimeinen oljenkorsi saada peukkuja ja kannustusta. Termi ” snapshot” sisältää paljon vakavasti otettavaa valokuvaa.
Kapa
Kapa
-
+1, samaa mieltä. Ja monesti esimerkiksi hyvätkin katukuva tilanteet ovat "vain" snapshotteja, mutta taustalla voi olla todella rautainen osaaminen kameran takana.Kapama kirjoitti: Termi ” snapshot” sisältää paljon vakavasti otettavaa valokuvaa.
Kapa
...Joo, kyllä minäkin kaipaisin hieman aktiivisempaa kommentointia Galleria-osastolla. En usko, että täällä kukaan loukkaantuu liian herkästi kriittisestäkään mielipiteestä, ja toisaalta tuskinpa sitäkään kannattaa pelätä, että oma kommentti olis liian "osaamaton"...Jokainen saa tykätä ja tulkita valokuvaa miten osaa. Täydellistä valokuvaa ei ole olemassakaan.
Ja temis - aika voimakas tuo sinun "No comments" valokuva tässä. Hyvällä tavalla. Toimii meikäläisen makuun.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Kritiikki on aina tervetullutta, mutta mielestäni kritiikki pitäisi osata antaa ystävälliseen ja rakentavaan sävyyn. Usein tylyäkin kritiikkiä perustellaan esimerkiksi niin, että asioita vain "sanotaan suoraan", tai jotakin vastaavaa.
Mielestäni sellainen on vain laiskuutta, välinpitämättömyyttä toisten tunteista, ja epäystävällisyyttä. Kritiikin antaminen on helppoa ystävällisesti ja rakentavasti. Jos siihen ei pysty, tai ei halua pystyä, olisi syytä tarkastella omaa tapaa viestiä.
Mitä tulee räpsyihin ymmärrän, miksi ihmiset silloin tällöin käyttävät tuota sanaa. Mukana on kenties vaatimattomuutta, epävarmuutta omasta asemastaan foorumilla, johon kuva lähetetään ja saman tapaisia tuntemuksia. Kuitenkin, mikäli kuvaaja mieltää kuvansa räpsyksi kannattaisi harkita, miksi edes jakaa se, tai miksi muiden pitäisi kiinnostua siitä.
Valokuvausfoorumeilla on onneksi monen tasoisia valokuvaajia, ammattilaisista aloittelijoihin, ja kuvat edustavat luonnollisesti samaa jakaumaa. Omia kuviaan ei pidä väheksyä kokeneempien seurassa, mutta jos ei edes itse pidä valokuvaansa muuta, kuin räpsynä, ehkä kannattaa odottaa siihen hetkeen, kun itsekin näkee kuvassaan jotakin, joka puhuttelee.
Sanalla "snapshot" on eri merkitys, kuin sanalla "räpsy". Ensimmäinen tarkoittaa nopeasti tilanteessa otettua kuvaa, eikä siihen yhdisty samaa negatiivista tunnesisältöä, kuin sanaan "räpsy", joka viittaa enemmän huolimattomaan, "kunhan nyt jotain otin" valokuvaan.
"Snapshot" sisältää, kuten Kapama totesi, paljon vakavasti otettava valokuvaa. "Räpsy" mielestäni ei.
Mielestäni sellainen on vain laiskuutta, välinpitämättömyyttä toisten tunteista, ja epäystävällisyyttä. Kritiikin antaminen on helppoa ystävällisesti ja rakentavasti. Jos siihen ei pysty, tai ei halua pystyä, olisi syytä tarkastella omaa tapaa viestiä.
Mitä tulee räpsyihin ymmärrän, miksi ihmiset silloin tällöin käyttävät tuota sanaa. Mukana on kenties vaatimattomuutta, epävarmuutta omasta asemastaan foorumilla, johon kuva lähetetään ja saman tapaisia tuntemuksia. Kuitenkin, mikäli kuvaaja mieltää kuvansa räpsyksi kannattaisi harkita, miksi edes jakaa se, tai miksi muiden pitäisi kiinnostua siitä.
Valokuvausfoorumeilla on onneksi monen tasoisia valokuvaajia, ammattilaisista aloittelijoihin, ja kuvat edustavat luonnollisesti samaa jakaumaa. Omia kuviaan ei pidä väheksyä kokeneempien seurassa, mutta jos ei edes itse pidä valokuvaansa muuta, kuin räpsynä, ehkä kannattaa odottaa siihen hetkeen, kun itsekin näkee kuvassaan jotakin, joka puhuttelee.
Sanalla "snapshot" on eri merkitys, kuin sanalla "räpsy". Ensimmäinen tarkoittaa nopeasti tilanteessa otettua kuvaa, eikä siihen yhdisty samaa negatiivista tunnesisältöä, kuin sanaan "räpsy", joka viittaa enemmän huolimattomaan, "kunhan nyt jotain otin" valokuvaan.
"Snapshot" sisältää, kuten Kapama totesi, paljon vakavasti otettava valokuvaa. "Räpsy" mielestäni ei.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
Sanan selitys on vaikeaa. Varsinkin puhekielisen, epävirallisen sanan. Syyllistyt Kryptos alkeelliseen virheeseen, kun yleistät tiedoksi oman käsityksesi sanan tarkoituksesta; sinulle sanalla on yksi tarkoitus, siitä en minä voi olla eri mieltä, mutta kaikilla muilla on sille sanalle oma tarkoituksensa, et sinä voi sitä määrätä tai tietää, arvailla toki voit. Mutta et esittää ainoana totuutena.
Oman ymmärryksesi tai ymmärtämättömyytesi voit toki tuoda esille, mutta älä mene toisten pään sisälle, se ei ole mahdollista.
Räpsy voi olla kuva, joka on vahingossa onnistunut kuvaajansa mielestä loistavasti. Tai vain välimerkkisana, ilman sen isompaa sisältöä. Kenelle mitäkin.
Ystävällisesti Jaakko Latvanen, elämänkokemuksen ohjaamana...
PS. Taisin olla julma, olihan tuossa viestissäni viimeisessä lauseessa "mielestäni", mikä muuttaakin koko sisällön. En kuitenkaan korjaa viestiäni, kun koen sillä olevan yleishyödyllistä merkitystä.
Oman ymmärryksesi tai ymmärtämättömyytesi voit toki tuoda esille, mutta älä mene toisten pään sisälle, se ei ole mahdollista.
Räpsy voi olla kuva, joka on vahingossa onnistunut kuvaajansa mielestä loistavasti. Tai vain välimerkkisana, ilman sen isompaa sisältöä. Kenelle mitäkin.
Ystävällisesti Jaakko Latvanen, elämänkokemuksen ohjaamana...
PS. Taisin olla julma, olihan tuossa viestissäni viimeisessä lauseessa "mielestäni", mikä muuttaakin koko sisällön. En kuitenkaan korjaa viestiäni, kun koen sillä olevan yleishyödyllistä merkitystä.
-
- Viesti:
Jaakko, kenties sinun kannattaisi lukea viestini uudelleen jolloin kenties huomaat, että pyrkimykseni oli kirjoittaa se rakentavassa hengessä, eikä julistaa jotakin omaa totuuttani. Tämä kuitenkin vahvistaa käsitystäni siitä, että foorumeilla on poikkeuksellisen vaikeaa käydä rakentavaa keskustelua niin, ettei joku kokisi sitä jollakin tavalla hyökkäykseksi.
Tämäkin on laajalti se syy omalta osaltani tämän ketjun otsikkoon "No comments".
Se ei vain ole sen arvoista.
[Edit] Korjattu kielioppia. [/Edit]
Tämäkin on laajalti se syy omalta osaltani tämän ketjun otsikkoon "No comments".
Se ei vain ole sen arvoista.
[Edit] Korjattu kielioppia. [/Edit]
Viimeksi muokannut Kryptos, Syys 20, 2020 20 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
No elkäähän nyt kaverit. Minusta parasta, että mielipiteitä tulee, vaikka sitten räiskyisi välillä.
Mitä ite funtsin, niin sanapahanen 'räpsy' on sen verran epämääräinne käsite, ettei siitä ota oikein selvää mitä sen kirjoittaja on välttämättä tarkoittanut. Varmaan joskus se saattaa tosiaan olla kuvaustaidoiltaan vähän epävarman immeisen vähättelevä ilmaisu kuvastaan (vaikka tosiasiassa olisi saattanut ottaa kuvan ihan huolellakin), toisaalta joku saattaa tarkoittaa silläsatunnaista snapshottia jonka on vetäissyt lonkalta puolihuolimattomasti. Mitäs näistä termeistä ainakaan pahoittamaan mieltänsä.
Oli sitten räpsy, snapshot tai autenttinen katukuva, niin kyllä minä ainakin arvostan hetken taltioimista jos siinä on joku visuaalinen sanoma tai elementti joka viehättää silmää tai kutkuttaa aivosopukoita.
Mitä ite funtsin, niin sanapahanen 'räpsy' on sen verran epämääräinne käsite, ettei siitä ota oikein selvää mitä sen kirjoittaja on välttämättä tarkoittanut. Varmaan joskus se saattaa tosiaan olla kuvaustaidoiltaan vähän epävarman immeisen vähättelevä ilmaisu kuvastaan (vaikka tosiasiassa olisi saattanut ottaa kuvan ihan huolellakin), toisaalta joku saattaa tarkoittaa silläsatunnaista snapshottia jonka on vetäissyt lonkalta puolihuolimattomasti. Mitäs näistä termeistä ainakaan pahoittamaan mieltänsä.
Oli sitten räpsy, snapshot tai autenttinen katukuva, niin kyllä minä ainakin arvostan hetken taltioimista jos siinä on joku visuaalinen sanoma tai elementti joka viehättää silmää tai kutkuttaa aivosopukoita.
-
Pidän aloituskuvasta!
Siitä, miten tuo vastavalo haarautuu ja
varjot sitä myötäilevät.
Henkilön tumma hahmo sitten antaa
lisää sisältöä.
Lisäksi vielä aidan säleikkö toistuu suojatien merkinnöissä.
Siitä, miten tuo vastavalo haarautuu ja
varjot sitä myötäilevät.
Henkilön tumma hahmo sitten antaa
lisää sisältöä.
Lisäksi vielä aidan säleikkö toistuu suojatien merkinnöissä.
-
Löit pöytään kortit jotka toivottavasti herättävät foorumin väen kunnolla ja pitävät pitkään hereillä kyseisen asian suhteen!temama kirjoitti:.....Hei kaiffarit,
Moni muukin tuanu aina ajoittain saman asian esille mutta jengiltä into loppuu yleensä 3 vuorokaudessa viidessä tunnissa ja neljässä minuutissa. Siinäkin viimeinen minuutti pyöristetty ylöspäin.
Vähiin jäänyt kyllä commentointi miultakin mutta kun illalla olutpullon suu huulilla ni paree olla huutelematta. :(
Nyt kun 3840 kilsaa takana ja olutta kaappi yli puolillaan ni pitää yrittää terävöityä ittekki muuhunki ku pienpanimoiden myyntitiskeihin, röyH..