Parit potretit

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Toli

Parit potretit

Viesti Kirjoittaja Toli »

Laitetaan näytille pari potrettia foorumin autiotalojen, kivien ja autonromujen sekaan ;)
Olen yrittänyt vähän haastaa itseäni ja kuvata myös potretteja välillä. Jotenkin tuo kivien, jään ja yötaivaan parissa puuhastelu on itselle helpompaa, mutta mukavaa hommaa puskea vähän epämukavuusalueelle ja yrittää oppia uutta samalla.

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm

Re: Parit potretit

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Vahvat kuvat, hyvät värit. Alimman kuvan kasvoissa eli lähinnä leuassa ja toisessa kädessä piirun verran liian vaaleita kohtia, mielestäni...
Epilobium

Viesti Kirjoittaja Epilobium »

©pjm kirjoitti:Vahvat kuvat, hyvät värit. Alimman kuvan kasvoissa eli lähinnä leuassa ja toisessa kädessä piirun verran liian vaaleita kohtia, mielestäni...
+1.
Vahvoja kuvia!
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Voihan vaaleat kohdat johtua myös puuteroinneista yms. Mitenkä noin muuten joko studiot on koronatouhuissa vallan siirtyneet superteleihin jos bisnes edes on auki?
Toli

Tänne olikin ilmestynyt mukavasti kommentteja, kiitos kaikille! Hyvä huomio tuo käsi ja leuka, pitää vielä katsoa onko siellä liikaa valoa, vai mistä tuo johtuu.

Tarkoituksella haettiin aika vahvoja kuvia ja mukava kuulla, että niissä onnistuttiin. Tällä hetkellä taitaa studiohommat olla joka suunnalla tauolla ja esim. eri TFP ryhmissä on ollut linjauksena, että asiaan palataan kun rajoitukset hellittää.
©pjm

Näytin kuvia naiskollegalle tänään toimistolla ja ja kysyin hänen mielipidettään alemman kuvan huomioistani. Nappas netin auki ja näytti meikkikuvia ennen meikkiä ja meikkauksen jälkeen. Nyt ehkä ymmärrän meikin vaikutuksen tai sitten en. ;)

Mutta samaa mieltä oli että ei helppo nakki kuvata malleja kun kasvot itse pääkohde. Elämä on ja naiset opettaa...
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Itse lähestyn studiomuotokuvia aikapaljon valaistuksen kannalta, valolla ja varjolla tykkään pelata.
Nämä kuva saattaa olla vahvoja, mutta valaistus ei oo sitä mitä haluaisin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
©pjm

Hannu KH kirjoitti:Itse lähestyn studiomuotokuvia aikapaljon valaistuksen kannalta, valolla ja varjolla tykkään pelata.
Itse uskoisin että sillä tavalla ihoon saa hieman "pehmeämmän" otteen menettämättä kuitenkaan vahvan kuvan vaikutusta.

Paree ehkä olla hiljaa kun en uskalla ihmisiä kuvata niiku varsinaisina kohteina.
Toli

Hannu KH kirjoitti:Itse lähestyn studiomuotokuvia aikapaljon valaistuksen kannalta, valolla ja varjolla tykkään pelata.
Kiitos Hannu kommentista. Itselle valaisu ja studio on aika tuntematon, mutta haluaisin oppia hallitsemaan valoja patemmin. Miten olisit valaissut nämä tai mikä valoissa tökkii vastaan?

Ja hyvin mielelläni kuulen palautetta ja kommentteja joka suunnasta, joten kiitos jokaiselle, joka vaivautuu sanallista arkkuaan avaamaan!
Hannu KH
Viesti:

Toli kirjoitti:
Kiitos Hannu kommentista. Itselle valaisu ja studio on aika tuntematon, mutta haluaisin oppia hallitsemaan valoja patemmin. Miten olisit valaissut nämä tai mikä valoissa tökkii vastaan?

Ja hyvin mielelläni kuulen palautetta ja kommentteja joka suunnasta, joten kiitos jokaiselle, joka vaivautuu sanallista arkkuaan avaamaan!
Itse tykkään muotoilevasta valosta, eli kasvoilla pitäis näkyä valoa ja varjoa. Nyt varjoa on kaulalla leuan alla....muu osa kasvoista on tasaisesti valaistua ”lentokenttää”.
Eli sopivasti sivulta jotta nenän viereen ja poskelle tulisi muotoilevaa varjoa tai sitten niin ylhäältä että nenän alle tulisi hallittu varjo. Hiukset poskilla vähän vaikeuttaa muotoilevan varjon näkyviin saamista. Taustaan valoa senverran ettei tummat hiukset huku taustaan.

Nämä tosin on muotikuvamaisia kuvia, itse oon perehtynyt lähinnä muotokuvaamiseen....siinä taitaa olla jonkinsortin ero..tykkään valaista tiukalla kovalla valolla ja saada valoa ja varjoa kuviin. Tosin itselläkin välillä onnistuu..ja sitten taas ei.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Hiukset voisi valaista, koska ne sulautuvat nyt osaksi taustaa.
Toli

Hannu KH kirjoitti:
Toli kirjoitti:

Itse tykkään muotoilevasta valosta, eli kasvoilla pitäis näkyä valoa ja varjoa. Nyt varjoa on kaulalla leuan alla....muu osa kasvoista on tasaisesti valaistua ”lentokenttää”.
Eli sopivasti sivulta jotta nenän viereen ja poskelle tulisi muotoilevaa varjoa tai sitten niin ylhäältä että nenän alle tulisi hallittu varjo. Hiukset poskilla vähän vaikeuttaa muotoilevan varjon näkyviin saamista. Taustaan valoa senverran ettei tummat hiukset huku taustaan.

Nämä tosin on muotikuvamaisia kuvia, itse oon perehtynyt lähinnä muotokuvaamiseen....siinä taitaa olla jonkinsortin ero..tykkään valaista tiukalla kovalla valolla ja saada valoa ja varjoa kuviin. Tosin itselläkin välillä onnistuu..ja sitten taas ei.
Kiitos Hannu ja niffe! Pitää yrittää seuraavalla kerralla kiinnittää huomiota noihin.
Hannu KH
Viesti:

Aika monelle tuntuu olevan tärkeintä minkä näköinen tai kuka (ehkä julkkis?) kuvassa on. Usein kuvaa kehutaan ja ylistetään vaikka omaan silmään siinä ei ole oikein mitään. Harmittava juttu jos kuvauksellinen ihminen ”menee hukkaan” kun kuvataan liian helposti, ei nähdä vaivaa kuvan eteen.

Mulle ihmiset on tasa-arvoisia, oli sitten nuori nätti tyttö tai vanha ruttuinen ukko. Tyyli kuvassa tietysti pitää olla aiheeseen sopiva, siksi haluan olla rehellinen kun näitä kuvia joskus kommentoin.

Ei tämä kuva huono ole, mutta ainahan sitä jotain kehitettävää löytyy.
ei voi kehittyä kuvaajana jos vaan aina kehutaan.
Itse olin aikoinaan kovassa jurytyksessä kuvineni....niin että korvat punotti, mutta se auttoi kehittymään.
Vastaa Viestiin