Partakarva
-
Partakarva
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
- Viesti:
Re: Partakarva
Sit ihmetellään miksi partaterät tylsyy. Kamalaa kettinkiä :)
-
No nyt on oikea macrokuva.
Hieno.
Hieno.
-
- Viesti:
Kysymys kuuluukin - kauanko meni taitella karva solmuun? Tokihan se on nopsaa puolen metrin tuuhiolla.
-
Yli 10 vuotta ollut täysparta ja kyllä siinä joskus osaa mennä karvat solmuun ihan itsekseen. :D
Eihän lyhyenkään karvan solmuun laitto ole sen kummempi juttu kuin ompelulanganpätkään solmun teko. Mut kiva oli nähdä miltä tuo karva näyttää macrokuvassa.
Kokeilitko vetää vielä tiukempaan solmuun ja otitko siitä kuvan, huomaako mahd. murtumisjälkiä?
Eihän lyhyenkään karvan solmuun laitto ole sen kummempi juttu kuin ompelulanganpätkään solmun teko. Mut kiva oli nähdä miltä tuo karva näyttää macrokuvassa.
Kokeilitko vetää vielä tiukempaan solmuun ja otitko siitä kuvan, huomaako mahd. murtumisjälkiä?
-
En muista koska olen viimeksi ajanut parran, on siitä vuosia aikaa kuitenkin. 25-30cm näyttäis pisimmät olevan, kyllähän niihin solmuja vääntää helposti. Ankarat perhonsidontavuodet toki takaavat sen, että solmut väännetään melkein minne halutaan. Testasin erilaisia variaatioita, tiukempia, tuplasolmua, erilaisia solmuja jne, mutta niiden kuvaaminen muuttui kerrasta vaikeammaksi koska karva tuppaa taipumaan solminnan myötä minne haluaa..sitä voi tietysti kompensoida solmimissuunnalla, mutta vaikeaa se on kuitenkin. Pitää kattoa jos jaksaa ja saa aikaseksi. Tässä oli diffusorina puolikas pingispallo, jossa on mikroskooppiobjektiivin mentävä reikä ylläällä. Valona oli tuollainen suurennuslasilamppu ilman sitä lasia, joku kotimainen valmistaja.
--