Hyvää Itsenäisyyspäivää 2019

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
©pjm

Hyvää Itsenäisyyspäivää 2019

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Tämä kaikille tarkoitettu, laittakaa ihmeessä kuvia jne tähän päivään liittyen.

Omalta osaltani vanhempaa videota mutta aiheeseenm liittyen. Tuolta kotisivuiltani löytyy lukittu aihe, MYSTERY POKS. Se avautuu iltaan asti salasanalla JeanS ja sisältää päivän biisin.

https://miun.otokset.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jaava

Re: Hyvää Itsenäisyyspäivää 2019

Viesti Kirjoittaja jaava »

Näkymä työhuoneesta on masentava. Vain huoneen lamppu luo lämmintä valoaan, kun ulkoa tunkee luotaantyöntävä sateinen kaamosmaisema:
Kuva
Itsenäisyyspäivää vietetään Suomessa ilman hallitusta, poliittisten juonittelujen velloessa mediassa.
Masentavaa. Maailmantilannekin on huono ja vain huonommaksi näyttää menevän. Lähestytään jo 60-luvun alun Kuubankriisin tunnelmia.

Ollaan silti onnellisia suomalaisesta isänmaasta ja toivotaan parasta.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Kiitokset pjm:lle salasanasta; siinä ja siinä ettei tullut silmistä hiki katsoessa ja kuunnellessa. Olikos ne taustakuvat jossain nähtävissä ihan kuvina? Ja valokuvaus- ja videointiharrastus oli myös tilaisuudessa hartaasti esillä...

Sitten oma osuus itsenäisyydelle ja itsenäisyyspäivälle, tai ei oikeastaan oma vaan erään puhujan ajatuksia, jotka satuin saamaan talteen. Kolmen vuoden takaa, mutta ehkä tuo viesti on ajankohtainen nytkin, jopa entistä ajankohtaisempi?

Tuosta löytyy, kuvia ja puhetta, suomeksi ja ulkomaaksi:

https://drive.google.com/open?id=0B0J8A ... HB5MElwRE0" onclick="window.open(this.href);return false;

Pro Patria!

JL ja Olli O.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

Minä en nähnyt Jaavan työhuoneen tunnelmia ihan niin synkkänä ja harmaana. Ikkunasta näyttäisi avautuvan varsin kaunis maisema ja joku voisi pitää omaa työhuonettakin luksuksena ;-)

Kuva

(Kasarmintori, Helsinki, Talvisodan muistopatsas, A7RII)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys
Jos kaikki biisilinkin kuvat on pjm: ottamia (niinkuin oletan) niin aikamoinen tähtihetki amatöörille!
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Ooon kateellinen jaavan työhuoneesta, maisemakonttori sentään hänellä. Täällä näytön takana vuokrakolhoosin valkeaksi maalattu elementtiseinä.... :(

JL, osa kuvista ehkä kotisivuilla tai sitten ei, pitää tsekata loman jälkeen. Mut juu, arvaa että veti harrastelijan hiljaiseksi kun menin saliin ja näin että tässä ja nyt se vuotta aiemmin esille tuotu juttu oli. Se tunne on tallella sielussa ikuisesti, etenkin se kun lapset aloittivat laulun. Yleisöä oli yli 800 henkilöä kaikkiaan, salissa ja valtuuston salissa, kuntapäättäjiä ympäriämpäri Suomen. Tiesin että Sibeliuksen joku kappale mutta Finlandia oli täys ylläri!
Itse toimitin kuvat mut toiset valitsi mitä niistä käytetään, kuvia oli tarjolla muistaakseni yli 200. Aiheet oli etukäteen miulle annettu.

Sellane viel jotta joutsenet oli kankaalla koko sen ajan kun puolustusvoimain komentaja, kenraali Jarmo Lindberg piti puhettaan Finlandian jälkeen. Ei ollu Hornetteja taustalla. ;)

jopisalo, ei miulle koskaan vastaavaa tai parempaa tuu tapahtumaan tän harrastuksen puitteissa. Kaikki kuvat tosiaan miun otoksia.

Tuo aikaarskan kuva on kyllä pysähdyttävä otos!
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Yeps! Hyvää ittepäisyyspäivää vielä rakkaat kaiffarit!

Hyvää matskua teiltä, Arskan jämäkkä kuva tuntemattomasta sotilaasta on kieltämättä pysäyttävä. Tunnelma kohdillaan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
jaava

Viesti Kirjoittaja jaava »

aikaarska kirjoitti:Minä en nähnyt Jaavan työhuoneen tunnelmia ihan niin synkkänä ja harmaana. Ikkunasta näyttäisi avautuvan varsin kaunis maisema ja joku voisi pitää omaa työhuonettakin luksuksena ;-)
©pjm kirjoitti:Ooon kateellinen jaavan työhuoneesta, maisemakonttori sentään hänellä.
Mulle ei kannata olla kateellinen, kun tuo työhuone on naisystävän (PC ja kamerat on mun). Hän tarjosi mulle muutaman kuukauden suojapaikan, kotikolon ollessa linjasaneerauksen kynsissä.

Minä yritin tehdä kantaa ottavaa "taidetta" osittain kirjallisella narratiivilla, kun kuvallinen tarina ei muuten vie ajatusta (tuulinen kylmä sateinen kaamos <--> lämpimyyttä huokuva koti).
Minusta tuo tilanne oli henkilökohtaiseen tilaan ja tähän hetkeen sidottu kuva ulkoisesta uhkasta, vaikka lähellä onkin vielä lämpimän kodikasta.
Sanallisesti sitten laajensin kuvan tilannetta hieman suurempiin ympyröihin. Onhan meidän kotimaa vielä kuitenkin hyvä paikka asua, kaiken maailman veneenkeikuttajista huolimatta.

Jos on vaikea valita kuvaan oikeat elementit, niin ei noiden sanojenkaan kanssa voi olla lepsu.
Joten pieleen meni. Mä tunnen olevani niitä ihmisiä, joiden paras työpiste on virman takaosissa, kaukana asiakkaista. Ilman puhelinoikeuksia tai nettiä.

Kuvilla kommunikointi vaatii markkinointimiehen piilovaikuttamiskykyjä.
Vastaa Viestiin