Nalle

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Araneva
Viesti:

Nalle

Viesti Kirjoittaja Araneva »

Illalla.

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm

Re: Nalle

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Nallehan se siinä ok mutta tuo mäntyjen väri tulee silmille. Tsernobylin honkia?
Araneva
Viesti:

Värimaailma on hyvinkin autenttinen, sateen jälkeen, ilta hämärtymässä, mun mielestä se näytti suunnilleen tuolta. Voin tietysti olla väärässäkin.
©pjm

Sateen kastelemat rungot ja valon vähyys, siinä syy varmaan.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Magentaa saa hakemalla hakea suomalaisesta metsästä.
©pjm

Tuo on kyllä totta.
Araneva
Viesti:

Maffer kirjoitti:Magentaa saa hakemalla hakea suomalaisesta metsästä.
Olen nähnyt useinkin, riippuu aivan säästä.
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Kymppitonnin ISOlla tulee jo pelkästään kennosta magentaa. Puun kaarnaan ehkä sen voi vielä selittää, mutta taustakin on ihan täynnä värikohinaa.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Shuko kirjoitti:Kymppitonnin ISOlla tulee jo pelkästään kennosta magentaa. Puun kaarnaan ehkä sen voi vielä selittää, mutta taustakin on ihan täynnä värikohinaa.
Jo melko erikoista värimaailmaa z6 heittää, toki korkean herkkyyden käyttö ja jälkikäsittely voi tuoda oman mausteensa soppaan.

sinänsä nätti karhukuva!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Aihe on hyvä. Nalle kurkistaa kivasti puun takaa, mutta magenta värivirhe on selvä. Sen kuitenkin sai melko helposti pois Photoshopissa, riittävällä tasolla. Kuten edellä todettu, korkeat herkkyydet tietyillä kennoilla voivat saada aikaan tällaista. Lisäksi tietenkin kaikki nettiin jaettavien kuviin liittyvät muut haasteet, joista osaan voi itse vaikuttaa ja osaan ei, voivat olla osasyyllisiä.
Sapere aude.
---
flickr
Araneva
Viesti:

Pikkusella läppärillä ei viitsi alkaa hieromaan, enkä muutenkaan jaksa olla niin kiinnostunut mun mielestä toisarvoisista asioista, jos värivirheitä on liikaa, tehdään mustavalkoinen :)
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Araneva kirjoitti:Pikkusella läppärillä ei viitsi alkaa hieromaan, enkä muutenkaan jaksa olla niin kiinnostunut mun mielestä toisarvoisista asioista, jos värivirheitä on liikaa, tehdään mustavalkoinen :)
no joo, mutta suotta samantien tarvitse mustavalkoista tehdä, pari laiskaa photarin klikkausta ja magentaa pois;

Kuva

[jos haittaa niin poistan tämän kuvan , laitoin vain havainnollistamaan]

näin hienoa luontokuvaa on ilo vähän hypistellä!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Araneva
Viesti:

Mikäpä siinä haittaisi, hyvä, että kiinnostaa :)
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

temama kirjoitti:
Araneva kirjoitti:Pikkusella läppärillä ei viitsi alkaa hieromaan, enkä muutenkaan jaksa olla niin kiinnostunut mun mielestä toisarvoisista asioista, jos värivirheitä on liikaa, tehdään mustavalkoinen :)
no joo, mutta suotta samantien tarvitse mustavalkoista tehdä, pari laiskaa photarin klikkausta ja magentaa pois;

Kuva

[jos haittaa niin poistan tämän kuvan , laitoin vain havainnollistamaan]

näin hienoa luontokuvaa on ilo vähän hypistellä!
En sano, etteikö tuota originaalia voisi tai olisi syytä hypistellä, mutta tässä korjatussa hävis kyllä omaan makuun turhan tehokkaasti illan herkkä tunnelma.

Itse kuvaan alvariinsa metsissä ja korjasin ennen kaikista valkotasapainot ainakin sinnepäin, mutta nykyään alkanut suosia sitä, että ilta- ja yökuvat saa olla välillä viileämpiä ja varjojen osalta aika sinisiä, kun tahtoo säilyttää sitä miten se hetki tulee itse koettua. Kuvaan nyt projektia rinnemetsässä, joka on auringon laskusuuntaan, eli länteen, ja auringonlaskun aikoihin ja jälkeen valo on välillä varsin punaista ja lehtometsän puidenlehtien läpäisemänä myös sitä magentaa löytyy välillä yllättävän paljon.

Vihreä on toinen, mikä usein on aiheuttanut harmaita hiuksia; välillä sateen jälkeen lehdoissa lehtipuiden märissä lehdissä sopivasti vastavalossa se vihreä on todella voimakas, ja kuva näyttää helposti luonnottomalta, vaikka olisi lähellä sitä miltä se silmään tilanteessa näytti.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Punertava kohina lisääntyy herkkyyden kasvaessa Nikoneissa.
Vastaa Viestiin