Nalle
-
- Viesti:
-
Re: Nalle
Jo melko erikoista värimaailmaa z6 heittää, toki korkean herkkyyden käyttö ja jälkikäsittely voi tuoda oman mausteensa soppaan.Shuko kirjoitti:Kymppitonnin ISOlla tulee jo pelkästään kennosta magentaa. Puun kaarnaan ehkä sen voi vielä selittää, mutta taustakin on ihan täynnä värikohinaa.
sinänsä nätti karhukuva!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Aihe on hyvä. Nalle kurkistaa kivasti puun takaa, mutta magenta värivirhe on selvä. Sen kuitenkin sai melko helposti pois Photoshopissa, riittävällä tasolla. Kuten edellä todettu, korkeat herkkyydet tietyillä kennoilla voivat saada aikaan tällaista. Lisäksi tietenkin kaikki nettiin jaettavien kuviin liittyvät muut haasteet, joista osaan voi itse vaikuttaa ja osaan ei, voivat olla osasyyllisiä.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
no joo, mutta suotta samantien tarvitse mustavalkoista tehdä, pari laiskaa photarin klikkausta ja magentaa pois;Araneva kirjoitti:Pikkusella läppärillä ei viitsi alkaa hieromaan, enkä muutenkaan jaksa olla niin kiinnostunut mun mielestä toisarvoisista asioista, jos värivirheitä on liikaa, tehdään mustavalkoinen :)
[jos haittaa niin poistan tämän kuvan , laitoin vain havainnollistamaan]
näin hienoa luontokuvaa on ilo vähän hypistellä!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
En sano, etteikö tuota originaalia voisi tai olisi syytä hypistellä, mutta tässä korjatussa hävis kyllä omaan makuun turhan tehokkaasti illan herkkä tunnelma.temama kirjoitti:no joo, mutta suotta samantien tarvitse mustavalkoista tehdä, pari laiskaa photarin klikkausta ja magentaa pois;Araneva kirjoitti:Pikkusella läppärillä ei viitsi alkaa hieromaan, enkä muutenkaan jaksa olla niin kiinnostunut mun mielestä toisarvoisista asioista, jos värivirheitä on liikaa, tehdään mustavalkoinen :)
[jos haittaa niin poistan tämän kuvan , laitoin vain havainnollistamaan]
näin hienoa luontokuvaa on ilo vähän hypistellä!
Itse kuvaan alvariinsa metsissä ja korjasin ennen kaikista valkotasapainot ainakin sinnepäin, mutta nykyään alkanut suosia sitä, että ilta- ja yökuvat saa olla välillä viileämpiä ja varjojen osalta aika sinisiä, kun tahtoo säilyttää sitä miten se hetki tulee itse koettua. Kuvaan nyt projektia rinnemetsässä, joka on auringon laskusuuntaan, eli länteen, ja auringonlaskun aikoihin ja jälkeen valo on välillä varsin punaista ja lehtometsän puidenlehtien läpäisemänä myös sitä magentaa löytyy välillä yllättävän paljon.
Vihreä on toinen, mikä usein on aiheuttanut harmaita hiuksia; välillä sateen jälkeen lehdoissa lehtipuiden märissä lehdissä sopivasti vastavalossa se vihreä on todella voimakas, ja kuva näyttää helposti luonnottomalta, vaikka olisi lähellä sitä miltä se silmään tilanteessa näytti.