Sivu 1/1
Vanhoja värikuvia vaihteeksi
Lähetetty: Loka 13, 2016 4 : 23
Kirjoittaja laxative
Lähetetty: Loka 13, 2016 8 : 03
Kirjoittaja JPQ
Saako kuvaus kalustoa kysyä? ja miten nämä terävöitetty ? (jälkimäinen ihan vain siksi harvoin näkee terävöitystä joka toimii näin hyvin ja antaa vaikutelman isommasta resoluutiosta kun onkaan).
Lähetetty: Loka 13, 2016 8 : 43
Kirjoittaja pelai65
Paljon oli kuvia, hyviä!
Mutta se joka jäi mieleen, oli ensimmäinen sammutuskuva! Siinä oli jotain...
Lähetetty: Loka 13, 2016 13 : 57
Kirjoittaja hattumies
Kakkonen Jyväskylästä?
Vitonen oli sävyiltään omaan mieleen. Kutonen jostain Stuttgartin eteläpuolelta bodenseetä kohti?
Lähetetty: Loka 13, 2016 23 : 15
Kirjoittaja laxative
JPQ kirjoitti:Saako kuvaus kalustoa kysyä? ja miten nämä terävöitetty ? (jälkimäinen ihan vain siksi harvoin näkee terävöitystä joka toimii näin hyvin ja antaa vaikutelman isommasta resoluutiosta kun onkaan).
Tarkkaan valitut optiikat voi jo itsessään tuoda tätä syvyysvaikutelmaa. Terävyys on tuohon aikaan hinattu photoshopissa tasomaskeilla, mutta ihan perus unsharp maskia vaan, mutta erikseen sekä mikro, että makrokontrastin kasvattamiseksi. Arvot ovat siis jotakuinkin 150/0,3/0 sekä kolmioletteisuusvaikutelmaa isommalla radiuksella 10-30/50/0
Objektiiveina vaikka mitä. Kartanon tulipalokuvat on Canonin 24-70L :llä (vanha versio) taikka 35L :llä. Lopuissa kuvissa ainakin Contax Yashica 35-70/3.4 T* EOS-adapterilla sekä 135mm f/2L.
Kuvat joissa taas näkyy valkoiset reunat, on otettu LG G5 kännykällä.
Parhaiten tuota 3D-vaikutelmaa tekee luonnostaan Zeiss, joka onkin näistä mainituista objektiiveista ainoa josta en ole halunnut luopua. Harmittaa vaan, kun nykyinen croppirunko ei oikein sen polttovälin kanssa "toimi".
pelai65 kirjoitti:Paljon oli kuvia, hyviä!
Mutta se joka jäi mieleen, oli ensimmäinen sammutuskuva! Siinä oli jotain...
Kiitos! Se on myös mun lempikuva. Kuva on otettu käyttäen tehostuskeinona nk Brenizer-methodia, eli terävyysalue on saatu entistä niukemman oloiseksi latomalla sivusuunnassa useampi kuva. Tarkkasilmäinen huomaa pienen tasomaskitötön alareunan letkun "savusta"; siellä näkyy pieni suora linja.
hattumies kirjoitti:Kakkonen Jyväskylästä?
Vitonen oli sävyiltään omaan mieleen. Kutonen jostain Stuttgartin eteläpuolelta bodenseetä kohti?
Kakkonen taitaa olla itseasiassa Töölöstä. Kutonen on kyllä Saksasta, mutta jos muistan oikein niin se on Rugenin alueelta. En tunne Saksaa maantieteellisesti kovinkaan hyvin. Moni kuva tästä sarjasta on nimenomaan kuvattu yhdeltä Saksan autonhakureissulta.
Lähetetty: Loka 14, 2016 12 : 26
Kirjoittaja -Antti-
Seinäkuvat kivoja, ideaa on. Kameramerkeistä voi aina kiistellä, mutta onneksi automerkin valinta näyttäisi kuvaajalla olevan kohdillaan ja terveellä pohjalla. :-)
Lähetetty: Loka 14, 2016 14 : 57
Kirjoittaja tonskulus
Laatumatskua pukkaa taas! Sitä o käyty jatkeitakin kuvaamassa (btw yhdessä kuvassa näkyvä 1M on helvetin hauska laite) :D
Lähetetty: Loka 17, 2016 14 : 04
Kirjoittaja laxative
-Antti- kirjoitti:Seinäkuvat kivoja, ideaa on. Kameramerkeistä voi aina kiistellä, mutta onneksi automerkin valinta näyttäisi kuvaajalla olevan kohdillaan ja terveellä pohjalla. :-)
Kiitos! :-) Kyllä kameramerkeistäkin voi kiistellä. Yksi suurin syy siihen miksi koskaan päädyin Canoniin on juurikin EF -mountin flange; vanhojen Zeissien kiinnitys houkutteli jo silloin.
Minä oon nykysin sitikkamies, mutta e21 :n ostaminen harrasteautoksi pyörii mielessä nykyisin joka päivä.
Bemarikuvat on muuten otettu taannoin Saksassa järjestettävästä Syndikate tapahtumasta, joka ei suoraan kuvista ilmene. Kannattaa joskus tsekata tuo tapahtuma, jos bemarit kiinnostaa.
tonskulus kirjoitti:Laatumatskua pukkaa taas! Sitä o käyty jatkeitakin kuvaamassa (btw yhdessä kuvassa näkyvä 1M on helvetin hauska laite) :D
Kiitos! Kaikki autot on jollain tapaa jatkeita; tuntuu että bemarin ajaminen nykyisin vaatii juurikin hieman pidemmän temmin :-) 1M :ää en ole päässyt ajamaan, mutta tekniikan pohjalta uskoisi olevan aika lähellä e46 :sta, joka se ainakin on mukava vehje ajaa.