Maailma Ilarin silmin

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Ilari-L

Maailma Ilarin silmin

Viesti Kirjoittaja Ilari-L »

Ajattelin aloittaa itsekin tällaisen ketjun, johon voin lisätä omia kuviani. Ei tarvitse aina etsiä sopivaa noista teema-aiheista.

Valokuvausta olen harrastanut vuodesta 2009, viime vuodet aktiivisemmin.

Tässä viime viikonlopulta pari kuvaa.

Kuva

Kuva

500px-galleriaani laitan parhaimmat kuvani, joka löytyy täältä: https://500px.com/IlariLehtinen" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos käytätte Twitteriä tai Instagramia, niin @ilaleht nimellä löytää minut sieltäkin.

Kiitos, jos viitsit kommentoida. :)

Käythän tutustumassa myös uusiin nettisivuihini osoitteessa http://ilarilehtinen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;!
Viimeksi muokannut Ilari-L, Syys 05, 2018 21 : 02. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Arza22

Viesti Kirjoittaja Arza22 »

Minä aloittelijana en osaa mitään syvällisiä kommentteja antaa, mutta hienoja kuvia, ja tästä pidin erityisesti:
https://500px.com/photo/99023423/at-6-0 ... ?from=user

Hieno kuvakulma (ilmeisesti about Tähtitorninvuorelta kuvattu) ja tunnelmallinen katunäkymä, näyttää jotenkin jouluiselta vaikkei kuvassa mikään yksityiskohta viittaakaan jouluun. :) Varmaan sävyt ja valot tekevät sen. Raitiovaunukiskot tekevät kuvaan hyvät linjat ja johdattavat katsetta syvemmälle. Tykkään.
Ilari-L

Kiitos paljon Arza22 ekasta kommentista. :)
Toi kuva onkin yksi mun lempparikuvia. Tykkään siitä tosi paljon itsekin.
Ja kyllä, Tähtitorninvuorelta kuvattu, siitä Eteläranta-kadun päästä.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Joo, kyllähän sulla hyvännäköistä settiä on. Sen verran uskallan kuitenkin sanoa, että ekasta kuvasta itse olisin rajannut aidan pois. Siihen tuli heti sellainen tylympi fiilis...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Ilari-L

Jep. Nyt kun tota kuvaa olen muutaman päivän katsellut, niin olen samaa mieltä. Ehkä ajattelin aluksi, että tulee liian tiukka rajaus, jos aidan rajaa pois.
Ilari-L

Lilja

Kuva
Ilari-L

Illasta aamuun Linnaistensuolla

Kuva

Kuva

Kuva
asystem

Viesti Kirjoittaja asystem »

Jäätävän komea tuo viimeisimmän postauksen toinen kuva.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

On kyllä. Eikä tarvinnut luultavasti kärsiä hyttysistäkään :) Suotunnelmaa parhaimmillaan. Eikä tuo hämisverkkokaan ole yhtään pöllömpi tuos vikassa, katkeaa vaan vähäsen kesken.

Alkupään kuvassa (Lahdestako tuo oli?) voisi tosiaan pätkästä työmaa-aidan pois, jolloin kuvassa ilmentyisi hyvin Lahden nykyinen tila ja kuollut meininki.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Mielestäni eka kuva on hyvä juuri (ei juurikin) noin. Aita antaa kuvalle syvyyttä ja tuo vihjeen purkutyömaasta, siitähän on kysymys. Rajaamalla aidan pois, kuvasta tulee tyhjä. Kuvan tekee mielenkiintoiseksi myös se, että siinä ei näy yhtään työkonetta. Jos jotain haluaa poistaa, niin sitten aidassa oleva firman kyltti. Kuva tuo mieleeni myös sodan tuhoaman rakennuksen, joka korostuisi poistamalla aidan, mutta samalla se antaisi kuvaan jotain falskiutta, silla näkeehän, ettei ole kyse sellaisesta. Kääntyisi kuvaa vastaan.

Tuli vaan pikaisesti mieleen.

Kapa

P.s.
Vielä piti sanomani, etten ihan ymmärrä taaskaan tuota pitkää valotusta, jolla pilvet menevät kummalliseksi mössöksi, ellei sitten ole kyse teknisestä välttämättömyydestä (ei valoa tarpeeksi), eikä harmaasuotimen turhasta käytöstä.
Ilari-L

Kiitokset kommenteista. :) Tosiaan, ei ollut hyttysen hyttystä suolla! Ainoa, mikä häiritsi oli se, että näin aloittelijana lähdin suolle kävelykengillä, joten ei pystynyt juurikaan pitkospuiden ulkopuolella kävelemään.

Eka kuva on Lahdesta, kyllä. Sopisi varmaan johonkin Lahen matkailumainokseen. :)
Tosta kuvasta pitää vielä sanoa, että kävin kuvaamassa tuota rakennusta kahtena päivänä. Ekana päivänä mulla ei ollut jalustaa mukana, joten otin just sellasen kuvan, missä pilvet näkyy terävinä. Kävin sitten toisena päivänä jalustan ja ND400 + ND8:n kanssa. Itse henk koht tykkään tuosta pitkällä valotuksella otetusta enempi.
Maffer
Viesti:

Lahti on kyll semmonen mesta ettei ihan heti tuu ikävä...tuli asuttua siinä kupeessa parikymmentä vuotta. Että sikäli kuvaa omia fiiliksiä hyvin "sotatanner"-versiokin miten kapama sen muotoili...
Ilari-L

Nostellaan tätäkin pitkästä, pitkästä aikaa.
Mulla oli parin kuukauden tauko kuvauksessa, kun kaaduin heinäkuun lopussa pyörällä aika pahasti ja satutin olkapääni. Ja kuten tiedätte, niin yksikätisenä järkkärin käyttö on aika vaikeaa. Nyt on käsi kuitenkin jo melkein terve ja olen päässyt taas tarttumaan kameraan.
Laitan nyt muutaman kuvan viime ajoilta.

Ensimmäinen kuva otettu heti ensimmäisenä päivänä kaksikätisenä.
Kuva

Perjantaina käytiin kaverin kanssa Tallinnassa ja otettiin vähän henkilökuvia.
Kuva

Eilen lentoasemalla ollessani kameran eteen tuli yllärinä Finnairin upouusi Airbus A350.
Kuva

Viikonloppuna varmaan taas lisää kuvaamista. :)
Viimeksi muokannut Ilari-L, Marras 17, 2015 10 : 38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Jeesh. Antaa tulla lisää vaan. Hyvää settiä ja seurantaa menee varmasti. Tästä viime setistä etenkin ensimmäinen oli oikeinkin nätti. Hyvää rytmiä. Viimeisen sommittelu ja rajaus taas lämmitti mieltä. Mukavasti oli raapastu molemmista moottoreista siipaleet ja kallistus antoi oikein hyvää vauhtia kuvalle.
Ilari-L

Kiitos kommentistasi nsamppa. :)

Tältä illalta kelopuu Linnaistensuolta.

Kuva
Ilari-L

Monelle lahtelaiselle varmasti tuttu maisema

Kuva

Pari eiliseltä Helsinki-Vantaalta

Kuva

Kuva
hassel

Viesti Kirjoittaja hassel »

Uusimmassa kamera-lehdessä oli näköjään kierroporras otoksesi Unkarista ;D
http://www.kamera-lehti.fi/uusin-kamera-lehti/
Ilari-L

hassel kirjoitti:Uusimmassa kamera-lehdessä oli näköjään kierroporras otoksesi Unkarista ;D
http://www.kamera-lehti.fi/uusin-kamera-lehti/
Niinpä näytti olevan. :D
Ilari-L

Lintuparvi eiliseltä

Kuva

Tänään oli vihdoin sumua monien aurinkoisten päivien jälkeen

Kuva

Kuva
Maffer
Viesti:

Lintuparvi - kyyyyllä! Nyt vaan myymään Marimekolle tekstuuriksi.
Vastaa Viestiin