Lyngen minun tapaan+3 kuvaa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
sukotin

Lyngen minun tapaan+3 kuvaa

Viesti Kirjoittaja sukotin »

On toi Norja vaan hurja paikka. Pitäs vaan paatilla ajella ja taltioida vastaantulevia asioita. Kalastus ja kuvaaminen ei vaan luonaa yhtäaikaa yritettynä.
Tässä jokunen ruutu katteltavaksi. Aika teatraalisiksi noi veti, mut itse olen kohtuu tyytyväinen tuloksiin. Pitäs vaan pian päästä takasin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut sukotin, Kesä 18, 2015 20 : 16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Turmio

Viesti Kirjoittaja Turmio »

On kyllä hienoja kuvia.
pelai65

Viesti Kirjoittaja pelai65 »

Ensimmäinen on minun mieleen. Jylhät maisemat riittävän avaralla näkymällä. Hieno otos!
sukotin

Tässä vielä muutama...sitten jätän rauhaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Hyvät Juhannukset itse kullekin.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Toi sun eka iso pano on kyll aivan hulpee, muita kuvia väheksymättä. Monta ruutua?
sukotin

Siinä on 11 pystyruutua. Kuvat on otettu Lassofjelletin päältä. Lassofjellet on heti Lyngenin havfiske centerin vieressä. Vaikka sillä ei ollut korkeutta kuin n. 420 m. niin kyllä oli homma kavuta sen päälle. Sinne kun ei vienyt mitään turistitietä, ja ekat 200m ylöspäin oli aikamoista minikoivikkoa.
Mutta oli hieno kokemus tällaselle Porilaisella, jonka kotiseudulla ei paljon nyppylöitä ole.
Lassofjelletin vieressä oli Storgalten, n. 1200-1300 m. Sinne ens kesänä, kun mennään Heinäkuussa, jolloin senkin huippu on enemmän sulanut ja osaa varautua paremmin moiseen touhuun.
Voin vain kuvitella miltä vuono näyttää 2-3 kertaa korkeammalta.
Kääkkä

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Pistä ihmees lisää! Todella hienoa kateltavaa.
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Ykkönen on kyllä ykkönen.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Jovala

Viesti Kirjoittaja Jovala »

Hienoja kuvia. Tällaisia kannattaa ottaakin!
Tulee mieleen mun nuoruuden Norjanreissut 70/80-luvulla: Joka kesä yritin sitkeästi kuvata hienolla filmijärkkärillä sykähdyttäviä maisemia (oltiin aivan Norjan lumoissa), mutta joka kerta myös petyttiin, kun haettiin kehitetyt kuvat. Ei vaan osattu.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
omar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omar »

Upeita kuvia kaikki,kyllähän noi Norjan maisemat aina säväyttää kun on tottunut näihin tasasiin maastoihin.
Ite tulin just Lofooteilta kuvausreissulta ja ajelin tosta Lyngeninkin ohi,mutta ei jaksanut enää lähteä sinne kiertelemään ku oli jo muutama tuhat kilsaa ajelua alla,mutta jos sitten taas syksyllä tonne kuvailemaan !!
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Hienoja maisemia mahtavien kuvien muodossa :)

Syksyllä pääsee itsekin noista maisemista nauttimaan.
sukotin

Kyllä Norja on maa, jossa kamerointia harrastavan Suomalaisen kannattaa käydä. Oikeastaan ihan sama, minne suuntaan rannikolla suunnistaa, niin kyllä ne maisemat on aina mykistäviä tällasille peltomaakareille. Tottakai erojakin on , mutta yleisesti mun käy Norjalaisia maisemakuvaajia kateeksi.

Ens reissu taitaa mennä puhtaasti kuvauksen kautta. Aina kun jotain jännää tapahtu, niin vapa kädessä ei paljon kuvailla. Ja kun uistin on 80 m. syvällä, niin sen kelaamiseen menee hetkonen. Jos jätät vavan paatin laidalle itekseen, aivan varmasti sen nyysii joku jätti-pallas ens´töikseen.

Tässä viimiset 3 kuvaa, alkaa kiertää jo muutenkin ympyrää nää aiheet. 2 ekaa otettu Olympus E-M5 vehkeellä, jonka ostin sipparan kokonsa ja kehutun kuvanlaadun vuoksi.
Raw-käännöksiä on tehty ja kyllä mun kantilta asia vaan on niin, että Nikon järkkäri on kamera. Tietenkin olen oppinut edes jotain d7000:n ja d600:n metkuista ja jälkikäsittelyn koukeroista, mutta kyllä E-M5:n raw on köyhää kamaa jälkikäsittelyn osalla. Tai sit mulla on taas jotain opittavaa...

Kiitos ketjua seuranneille.

Kuva

Kuva

Kuva
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

sukotin kirjoitti: Tässä viimiset 3 kuvaa, alkaa kiertää jo muutenkin ympyrää nää aiheet. 2 ekaa otettu Olympus E-M5 vehkeellä, jonka ostin sipparan kokonsa ja kehutun kuvanlaadun vuoksi.
Raw-käännöksiä on tehty ja kyllä mun kantilta asia vaan on niin, että Nikon järkkäri on kamera. Tietenkin olen oppinut edes jotain d7000:n ja d600:n metkuista ja jälkikäsittelyn koukeroista, mutta kyllä E-M5:n raw on köyhää kamaa jälkikäsittelyn osalla. Tai sit mulla on taas jotain opittavaa...
Kittizoomi liian pienellä aukolla tuskin antaa hirveen hyvää pohjaa millään kameralla. Toki D600 on eriluokan kamera.
sukotin

moonshine kirjoitti:
sukotin kirjoitti: Tässä viimiset 3 kuvaa, alkaa kiertää jo muutenkin ympyrää nää aiheet. 2 ekaa otettu Olympus E-M5 vehkeellä, jonka ostin sipparan kokonsa ja kehutun kuvanlaadun vuoksi.
Kittizoomi liian pienellä aukolla tuskin antaa hirveen hyvää pohjaa millään kameralla. Toki D600 on eriluokan kamera.
Kittizuumi juu, mut molemmissa F/8 , ISO200 ja 14mm. Eikös tollasten asetuksien pitäis tuottaa parasta kuvaa mitä putkella on mahdollisuus saada, noin itse olen ymmärtänyt. Tietenkin jos putki on sysisurkee , niin ei voi mitään.
Mutta kyse ei ollutkaan tarkkuudesta, vaan sävyistä ja niiden liuúista ja kuinka helposti kuva alkaa puskemaan erilaista virhettä pintaan.
Tientenkin voi olla että oppimani workflow Nikonin kanssa ei sovi Olympukselle, mutta ei se nyt niin hirveen poikkeuksellista voi olla.
Vastaa Viestiin