Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
-
- Viestit: 1429
- Liittynyt: Marras 27, 2004 1 : 27
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
5-vuotis apuraha. Niitä on myönnetty huomattavasti kevyemmillekin projekteille.
-
- Viestit: 1924
- Liittynyt: Helmi 06, 2010 20 : 07
- Paikkakunta: Hämmeenlinna
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Onpa hieno sarja ja hyvää kuvaa! Piti ihan koko ketju selata heti alusta loppuun.
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Kiitos vain. Jatketaan matkaa taas parin päivän tauon jälkeen. Tällä kertaa kävin tutustumassa Kutturan alueeseen myöhempää maastojuoksulenkkiä silmällä pitäen. Joitain vuosia sitten kolusin kävellen näitä kultamaita ja nappasin nyt Sotajoen suunnalta pienen alueen kuviksi talteen.
Kutturantien varresta löytyy jonkun matkan päästä Kioski / Sekatavarakauppa Kafea Gufihtar. Kait palvelee lähinnä kullantonkijoiden tarpeita.
Risteyksestä lähtee melko romu hiekkatie pitkälle erämaahan ja alusta löytää kaikenlaista kylttiä ja plakaattia.
Täältä pääsee ihan El Doradolle suuntaviitan kera. Viereisessä puskassa oli todella häiriintyneen nimisiä valtausviittoja, joista ehkä kuva myöhemmin. Ehkä, kun oli niin rujo puska ettei tahdo erottaa mitään mistään.
Irtoaako täältä sitä mainetta ja mammonaa? No ehkä ensin mainittua, mutten tiedä toisesta. Todellisuus iskee heti silmään sadan metrin säteellä.
"Hei hoi hei hoi kultaa kaivetaan, kultaa kaivetaan, maastos kävel...ajetaan"
Toi sama traktori sahasi päivittäin Saariselälle ja takaisin tukkien tiet monta kertaa peräjälkeen. Vauhtia oli hiekkatiellä niin paljon kun vehkeestä irtosi, joten kävellen onnistui vielä väistämään ojiin. Hetken päästä vastaan tuli ensimmäinen isompi valtaus aitoineen. Mutta...
Olihan tuo ihan jees vaihtelu niihin ainaisiin kieltokyltteihin. Oikein toivotetaan tervetulleeksi peremmälle. Hetipian tien varresta löytyy lievästi sotkettu jokimaisema.
Joen vierestä löytyy sitten totaalisesti paskottu maisema.
Kyllä kullankaivajalla pitää koneet olla. Mitens muuten vaskooliin saadaan huuhdottavaa?
Tuolla olis voinu lähteä kait ajelemaankin. Ehkä.
Mitä hommasta jää lopulta käteen? Loppuun ajettu lava-auto?
Antakee almuja?
Tähän sen jätin. Loppu löpö ja hirtti kiinni.
Kutturantien varresta löytyy jonkun matkan päästä Kioski / Sekatavarakauppa Kafea Gufihtar. Kait palvelee lähinnä kullantonkijoiden tarpeita.
Risteyksestä lähtee melko romu hiekkatie pitkälle erämaahan ja alusta löytää kaikenlaista kylttiä ja plakaattia.
Täältä pääsee ihan El Doradolle suuntaviitan kera. Viereisessä puskassa oli todella häiriintyneen nimisiä valtausviittoja, joista ehkä kuva myöhemmin. Ehkä, kun oli niin rujo puska ettei tahdo erottaa mitään mistään.
Irtoaako täältä sitä mainetta ja mammonaa? No ehkä ensin mainittua, mutten tiedä toisesta. Todellisuus iskee heti silmään sadan metrin säteellä.
"Hei hoi hei hoi kultaa kaivetaan, kultaa kaivetaan, maastos kävel...ajetaan"
Toi sama traktori sahasi päivittäin Saariselälle ja takaisin tukkien tiet monta kertaa peräjälkeen. Vauhtia oli hiekkatiellä niin paljon kun vehkeestä irtosi, joten kävellen onnistui vielä väistämään ojiin. Hetken päästä vastaan tuli ensimmäinen isompi valtaus aitoineen. Mutta...
Olihan tuo ihan jees vaihtelu niihin ainaisiin kieltokyltteihin. Oikein toivotetaan tervetulleeksi peremmälle. Hetipian tien varresta löytyy lievästi sotkettu jokimaisema.
Joen vierestä löytyy sitten totaalisesti paskottu maisema.
Kyllä kullankaivajalla pitää koneet olla. Mitens muuten vaskooliin saadaan huuhdottavaa?
Tuolla olis voinu lähteä kait ajelemaankin. Ehkä.
Mitä hommasta jää lopulta käteen? Loppuun ajettu lava-auto?
Antakee almuja?
Tähän sen jätin. Loppu löpö ja hirtti kiinni.
-
- Viestit: 13002
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Ai Kafea Gufihtar on vielä pystyssä?
Tuttuja seutuja. Joskus 10 vuotta sitten kävin broidin kanssa tuolla Hammastunturin vaelluksella. Pyörittiin siellä sun täällä alueella. Kultalassakin käytiin tottakai. On sekin ihan käymisen arvoinen paikka. Muutenkin hienoa aluetta.
Hauska nähdä tuota kullankaivuuvälineistöä. Mekin nähtiin silloin valtauksia, mutta itse kullankaivajista ei pihaustakaan. Aika harva tuolla taitaa aktiivisesti enää jaksaa puuhastella kullan perässä.
Mukava näitä laatuvalokuvia on katsella.
Tuttuja seutuja. Joskus 10 vuotta sitten kävin broidin kanssa tuolla Hammastunturin vaelluksella. Pyörittiin siellä sun täällä alueella. Kultalassakin käytiin tottakai. On sekin ihan käymisen arvoinen paikka. Muutenkin hienoa aluetta.
Hauska nähdä tuota kullankaivuuvälineistöä. Mekin nähtiin silloin valtauksia, mutta itse kullankaivajista ei pihaustakaan. Aika harva tuolla taitaa aktiivisesti enää jaksaa puuhastella kullan perässä.
Mukava näitä laatuvalokuvia on katsella.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Kyll siel oli aika paljon kaivajia tänä kesänä. Ja Gufihtar näytti olevan elossa. Mainosti jotain Souvareiden konserttia jos ei ollut vanha banneri.
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Mennään Kutturaan saakka kun kerran siellä seudulla ollaan. Kekkonen rakennutti sinne tien aikanaan ja silta Ivalojoen yli valmistui 1996. Mäen harjalla takana törröttää ihan kunnon datamasto - täydet 4G irtosi jos surffailu olisi sattunut kiinnostamaan.
Kuttura itsessään on todella pieni kylänpalanen koostuen muutamasta maatalosta erämaan keskellä. Miltä kutturassa meininki näyttää? Ensimmäinen maatila tuli vastaan piakkon sillan jälkeen vasemmalla.
Pistotien varressa lojui vanha tönö. Missä lie käytössä ollutkaan...
Kovin paljoa ihmeteltävää ei irronnut loppujen lopuksi. Muutaman tienhaaran päässä oli yksityisalue-kylttejä, joita päätin noudattaa. Sen sijaan kävin läpi ne muutamat pikkupolut mitä jäljelle jäi. Vastaan tuli tällainen, neuvostomallinen(?), DIY-asuntovaunu.
Vieressä pusikossa oli jotain muuta vanhaa sälää. Saattanut koirakin joskus täällä kirmata.
Datsunin takaa löytyi omatekoiselta vaikuttava turvallinen puunhalkomisvälineistö :)
Kuttura itsessään on todella pieni kylänpalanen koostuen muutamasta maatalosta erämaan keskellä. Miltä kutturassa meininki näyttää? Ensimmäinen maatila tuli vastaan piakkon sillan jälkeen vasemmalla.
Pistotien varressa lojui vanha tönö. Missä lie käytössä ollutkaan...
Kovin paljoa ihmeteltävää ei irronnut loppujen lopuksi. Muutaman tienhaaran päässä oli yksityisalue-kylttejä, joita päätin noudattaa. Sen sijaan kävin läpi ne muutamat pikkupolut mitä jäljelle jäi. Vastaan tuli tällainen, neuvostomallinen(?), DIY-asuntovaunu.
Vieressä pusikossa oli jotain muuta vanhaa sälää. Saattanut koirakin joskus täällä kirmata.
Datsunin takaa löytyi omatekoiselta vaikuttava turvallinen puunhalkomisvälineistö :)
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Palataan matkalle pienen tauon jälkeen. Tällä kertaa kurkistetaan miltä Utsjoella näyttää. Moni varmaan muistaa sieltä sillan Norjaan. Mitä kaikkea löytyy kun katsoo turistikulissien taakse?
No ainakin Suomen teiden korjausvelka kulminoituu tähän.
Putiikit naulaa ikkunat ja ovet umpeen.
Löytyypä jotain niinkin eksoottista kuin liekkimaalattu sillinkuljetusauto vai mikä mahtaa olla...no jokatapauksessa tähän jämähdin monttu auki hetkeksi miettimään.
Autontunnistusvisa:
Tämä mahtaa olla jo loppuunajettua tavaraa.
Kuraviemäri on jäänyt odottamaan pa*kalakia niille sijoilleen.
Kuinka pienee kuutioon ihminen mahtuu asumaan?
Tervetuloa Utsjoelle! Norjalaiset vain nauraa meille Tenon toiselta rannalta.
No ainakin Suomen teiden korjausvelka kulminoituu tähän.
Putiikit naulaa ikkunat ja ovet umpeen.
Löytyypä jotain niinkin eksoottista kuin liekkimaalattu sillinkuljetusauto vai mikä mahtaa olla...no jokatapauksessa tähän jämähdin monttu auki hetkeksi miettimään.
Autontunnistusvisa:
Tämä mahtaa olla jo loppuunajettua tavaraa.
Kuraviemäri on jäänyt odottamaan pa*kalakia niille sijoilleen.
Kuinka pienee kuutioon ihminen mahtuu asumaan?
Tervetuloa Utsjoelle! Norjalaiset vain nauraa meille Tenon toiselta rannalta.
-
- Viestit: 6515
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Jossain mielessä meikäläistä eniten kiinnostava sarja tähän mennessä tältä kierrokseltasi.
Tuo liekkimaalattu tuttu juttu, tainnu kyl jäädä kuvaamatta. Tais olla samalla pihalla aikoinaan punamusta Range, ei kylläkään ajokunnossa jos muistan oikein.
Tuo liekkimaalattu tuttu juttu, tainnu kyl jäädä kuvaamatta. Tais olla samalla pihalla aikoinaan punamusta Range, ei kylläkään ajokunnossa jos muistan oikein.
-
- Viestit: 1429
- Liittynyt: Marras 27, 2004 1 : 27
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Hienosti taltioitu projekti Isänmaamme rajaseutujen muutoksesta ! Kaverini ajoi matkailuautolla Ruotsin ja Norjan Lappia Varangi vuonolle asti. Ei siellä jälki näin karua ole.
-
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Marras 03, 2017 0 : 39
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Arvokasta taltiointia rajaseudun autioitumisesta.
-
- Viestit: 6515
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Norjalaisista sen verran että siellä on huonommat pikitiet kuin Venäjällä! Ei oikeen ymmärrä miten ne tiet niin rikkaalla valtiolla on siinä kunnossa siellä ylhäällä.
Toinen juttu turskanpurijoista, menkääpä autoillanne poies niiden ns. pääteiltä, sorateille jotka päättyvät korpeen, tuutte kyllä näkemään romua ja Itä-Kiinalaisen tason rakentamista. Samaa sukupuuta koko Lapin alueen alkuperäisväestö, siis ympäripyöreesti.
Ja jos haluatte nähdä vielä sekaisempaa maaseutua ni tulkaa tänne Karjalaan, tääl o semmosta liki joka kylässä. Länsi-Suomi ja Pohojanmaa ovat siisteimmät alueet Suomenmaassa. Yks siistimpi on mutta se kuuluu Ruotsille kylläkin, Ahvenanmaa.
nimim. n. 46 vuotta tätä maata marhannut kulkuri.
Toinen juttu turskanpurijoista, menkääpä autoillanne poies niiden ns. pääteiltä, sorateille jotka päättyvät korpeen, tuutte kyllä näkemään romua ja Itä-Kiinalaisen tason rakentamista. Samaa sukupuuta koko Lapin alueen alkuperäisväestö, siis ympäripyöreesti.
Ja jos haluatte nähdä vielä sekaisempaa maaseutua ni tulkaa tänne Karjalaan, tääl o semmosta liki joka kylässä. Länsi-Suomi ja Pohojanmaa ovat siisteimmät alueet Suomenmaassa. Yks siistimpi on mutta se kuuluu Ruotsille kylläkin, Ahvenanmaa.
nimim. n. 46 vuotta tätä maata marhannut kulkuri.
-
- Viestit: 979
- Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
tervehdys
Viimisen päälle fiksusti tehdyt räystäänaluset tuossa minimökissä, oon jo useamman kerran katsellut ja ihaillut. Ja on toki koko sarja itseäni kiinnostavaa.
--Ei ne pihapiirit täällä lännessäkään aina viimettenpäälle ole, mökkimatkalla kolme taloutta joitten kohdalla vaimo katselee vastapuolen ojia kun ei sielunsa siedä moista viraattomuutta...
Viimisen päälle fiksusti tehdyt räystäänaluset tuossa minimökissä, oon jo useamman kerran katsellut ja ihaillut. Ja on toki koko sarja itseäni kiinnostavaa.
--Ei ne pihapiirit täällä lännessäkään aina viimettenpäälle ole, mökkimatkalla kolme taloutta joitten kohdalla vaimo katselee vastapuolen ojia kun ei sielunsa siedä moista viraattomuutta...
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Reissu alkaa olla hieman yli puolen välin. Nyt ollaan nähty yksittäisiä tiloja, taloja ja romppeita. Löysin eräänä yönä itseni kokonaisen rauniokylän keskeltä. Sitä paikkaa en helpolla unohda ja tulee varmaan käytyä talvella revontulia hieman katselemassa.
Retki alkoi syrjäisen tien varrelta, kuinkas muutenkaan.
Jokin nylkemisteline, mikälie, nökötti pihavajan takana.
Kauempana niityllä häämötti toinen ränsistynyt talonpahanen.
Pihapiiristä lähti joitain poropolkuja ja rämettynyt metsäautotie. Sinne siis seurailemaan uraa maastossa. Metsässä tuli vastaan teemaan sopiva muurahaiskeko - hieman raunio sekin puskiessa horsmaa polun laidalla. Pilvinen taivas rakoili, mikä tiesi hyvää valon kannalta sillä valo sen kuvan tekee IR-puolellakin.
Metsästä saavuin laakealle niitylle ja heti vastassa törrötti kauan sitten hylätty aitta.
Missä päärakennus? No siinähän se vieressä...
Seuraavana katkeamattoman raunioläjän ketjussa eteen puski palanen historian havinaa - ehta Nuffield 460! Kuva on kiva esimerkki miten muutaman satasen IR-konvertoitu rutku näkee pilvikerroksien läpi paremmin kuin kallein vehje Rajalan tiskiltä.
Ei oikein ole mikään ergonominen ihme ollut tätä ajaa - Ratti keskiakselista aavistuksen vinossa. Mitä ihmettä?
Malliplakaatti.
Viereisessä ladossa nökötti kaikenlaista irtokamaa ja pystyssä vanha Poni. Kumit haurastuneet ajan sitten haperoksi. Kuka lie vieraillut niityllä, tuskinpa tuo tuossa vuosia itsekseen säilynyt asennossa.
On kai täältäkin kaupoille menty taipaleiden taakse. Nimittäin fillarilla. Erittäin yleinen kombinaatio alueella.
Virallinen kameraämpäri.
Jonkinverran vihjeitä oli lypsykarjasta/lampaista siellä täällä ja tässä ilmeisesti vanha navetta.
Viimeiseen asti on sinnitelty ja ikkunatkin paikattu millä pystytty.
Lopulta kamat pihalle ja hyvästit kotiseudulle.
Ruutuja löytyy paikalta vielä tuplasti lisää jos viitsii jaksoon palata myöhemmin.
Retki alkoi syrjäisen tien varrelta, kuinkas muutenkaan.
Jokin nylkemisteline, mikälie, nökötti pihavajan takana.
Kauempana niityllä häämötti toinen ränsistynyt talonpahanen.
Pihapiiristä lähti joitain poropolkuja ja rämettynyt metsäautotie. Sinne siis seurailemaan uraa maastossa. Metsässä tuli vastaan teemaan sopiva muurahaiskeko - hieman raunio sekin puskiessa horsmaa polun laidalla. Pilvinen taivas rakoili, mikä tiesi hyvää valon kannalta sillä valo sen kuvan tekee IR-puolellakin.
Metsästä saavuin laakealle niitylle ja heti vastassa törrötti kauan sitten hylätty aitta.
Missä päärakennus? No siinähän se vieressä...
Seuraavana katkeamattoman raunioläjän ketjussa eteen puski palanen historian havinaa - ehta Nuffield 460! Kuva on kiva esimerkki miten muutaman satasen IR-konvertoitu rutku näkee pilvikerroksien läpi paremmin kuin kallein vehje Rajalan tiskiltä.
Ei oikein ole mikään ergonominen ihme ollut tätä ajaa - Ratti keskiakselista aavistuksen vinossa. Mitä ihmettä?
Malliplakaatti.
Viereisessä ladossa nökötti kaikenlaista irtokamaa ja pystyssä vanha Poni. Kumit haurastuneet ajan sitten haperoksi. Kuka lie vieraillut niityllä, tuskinpa tuo tuossa vuosia itsekseen säilynyt asennossa.
On kai täältäkin kaupoille menty taipaleiden taakse. Nimittäin fillarilla. Erittäin yleinen kombinaatio alueella.
Virallinen kameraämpäri.
Jonkinverran vihjeitä oli lypsykarjasta/lampaista siellä täällä ja tässä ilmeisesti vanha navetta.
Viimeiseen asti on sinnitelty ja ikkunatkin paikattu millä pystytty.
Lopulta kamat pihalle ja hyvästit kotiseudulle.
Ruutuja löytyy paikalta vielä tuplasti lisää jos viitsii jaksoon palata myöhemmin.
-
- Viestit: 6515
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Lottovoitto ku moisen paikan olet löytänyt, jos paikka on porolappalaisten kylä niin kyllä siellä vieläkin saattavat käydä toisinaan.
Olisi kiva tietää millaista on aikoinaan ollut tuolla asuminen vaikka paksun lumen aikaan.
Olisi kiva tietää millaista on aikoinaan ollut tuolla asuminen vaikka paksun lumen aikaan.
-
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
- Paikkakunta: Espoo
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Syvältä kouraisee näitä hylättyjä kotitaloja katsellessa - ja jää miettimään ihmiskohtaloita, joita menneisiin vuosikymmeniin kätkeytyy.
Miltä tuntuu, kun puolisko on kuollut ja muutaman vuoden sinnittelyn jälkeen lähtee viimeinenkin naapuri. Lapsetkaan ei ehdi, eikä viitsi, käydä kuin viiden vuoden välein. Pikaisesti. Jos silloinkaan.
Miltä tuntuu, kun koko mennyt elämä rapisee silmien edessä päivästä toiseen. Löytyykö minkäänlaista toivoa, tai tulevaisuuden ajatusta, elämän kipinäksi. Edes lähtemisen ideasta.
Vai syökö senkin jättämisen suru ja haikeus.
Jääkö jälkeen vain hiipuva muistomerkki tärviölle menneistä vuosikymmenistä, joista lähtijäkään ei löydä enään mitään mistä olla ylpeä.
Miltä tuntuu, kun puolisko on kuollut ja muutaman vuoden sinnittelyn jälkeen lähtee viimeinenkin naapuri. Lapsetkaan ei ehdi, eikä viitsi, käydä kuin viiden vuoden välein. Pikaisesti. Jos silloinkaan.
Miltä tuntuu, kun koko mennyt elämä rapisee silmien edessä päivästä toiseen. Löytyykö minkäänlaista toivoa, tai tulevaisuuden ajatusta, elämän kipinäksi. Edes lähtemisen ideasta.
Vai syökö senkin jättämisen suru ja haikeus.
Jääkö jälkeen vain hiipuva muistomerkki tärviölle menneistä vuosikymmenistä, joista lähtijäkään ei löydä enään mitään mistä olla ylpeä.
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Tammi 18, 2011 13 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Tämä on kyllä mielenkiintoinen projekti seurata. Itselle alkuun nuo IR-kuvat ei jotenkin iskeneet, mutta enemmän kun näitä on katsonut, niin silmä tottuu ja aukeaa itselle miksi IR sopii näihin kuviin ja yhdessä hyvän toteutukseen kanssa toimii mulle!
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Mjuu, karrikoiden luonto on vaaleaa ja ihmisen tekemä tummaa. Se tuossa lähinnä oli se juju itelle. Heinäkuun loppupuolella aurinkokin laski ensimmäisiä kertoja maillensa yön saapuessa, tosin vain minuuteiksi. Eräänä iltana ajelin Angeliin muutaman tunnin pätkän hiekkatietä jonka varrella ei ollut oikeastaan kuin pari piilopirttiä, joten piti varoa hieman mihin renkaat sovitteli tiellä. Kumit pahki ja olisi ollut melko ankeaa settiä tiedossa...
Oletteko koskaan pähkinyt mitä Angelista löytyy? No ylläri. Kylänraitilla menee hiekkatie jonka varrella on portilla pilattu leirintäalueen rähjä ja muutama autio.
No eikun kulkine parkkiin pusikkoon ja jalkautumaan läheisen niityn laidalla olevalle kukkulalle. Siellä näkyi toinen rähjä kauas.
Pihalla oli...hmmm...vaja!
Mutta mitä ihmettä vajan kuistilla luuraa...
...perämoottori. Kas sellainen oli Angeli. Ja sit sama matka takaisin :O Kilin kolin hiekkatietä rahistaen.
Oletteko koskaan pähkinyt mitä Angelista löytyy? No ylläri. Kylänraitilla menee hiekkatie jonka varrella on portilla pilattu leirintäalueen rähjä ja muutama autio.
No eikun kulkine parkkiin pusikkoon ja jalkautumaan läheisen niityn laidalla olevalle kukkulalle. Siellä näkyi toinen rähjä kauas.
Pihalla oli...hmmm...vaja!
Mutta mitä ihmettä vajan kuistilla luuraa...
...perämoottori. Kas sellainen oli Angeli. Ja sit sama matka takaisin :O Kilin kolin hiekkatietä rahistaen.
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Olikos ne just tuolta ne yhet tytöt, ja oliko niillä jottain märkänä, vaan ei millään ennää muista että mitä?
- yrittää muistella Anttolan pappa -
PS. Viime vuoskymmenellä tuollakii ajeltii moottoripyörillä; Inarista suoraan Angeliin ja Karigasniemen ja Kaamasen kautta takas. Ihan katu-matka-pyörillä vielä silloin, eikä ymmärretty ees kännyillä matkamuistokuvia räpsiä.
PPS. Tarkotin siis, että tuollanenkin ajatus nupista pulpahti, kun tätä uskomattoman upeaa ja ajatuksia väkisinkin herättävää sarjaa taas katteli.
- yrittää muistella Anttolan pappa -
PS. Viime vuoskymmenellä tuollakii ajeltii moottoripyörillä; Inarista suoraan Angeliin ja Karigasniemen ja Kaamasen kautta takas. Ihan katu-matka-pyörillä vielä silloin, eikä ymmärretty ees kännyillä matkamuistokuvia räpsiä.
PPS. Tarkotin siis, että tuollanenkin ajatus nupista pulpahti, kun tätä uskomattoman upeaa ja ajatuksia väkisinkin herättävää sarjaa taas katteli.
-
- Viestit: 1429
- Liittynyt: Marras 27, 2004 1 : 27
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Vähän hiljaiseksi vetää näitä katsellessa.
-
- Viestit: 6515
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Maffer, minkä helkutin teinipoikien madalletun Bemarin oot itelles hankkinu? Ei se Karigasniemi-Angeli-Inari tie nyt niin huono ole, kyllä siellä normaalia nopeutta voi huoletta pitää vauhtina.