nsamppa kirjoitti:Juup. Ehkä on myös aikas haastava ympäristö. Mut jotenkin oon antanu itteni ymmärtää et toi art sarja on aikas toimiva. Esimerkiksi tossa kuvassa #70 bokeh on aika tärisevä.
Niin tai näin, mukavia kuvia mun silmään koko ketjun läpi, vaikken ihmisten kuvaamisesta ymmärrä oikein mitään. Kyllä tää tanakassa seurannassa on. Keep up the good work =)
Kiitos palautteesta!
Sigman Artti-sarja loistaa käsittääkseni eniten terävyydellään bokehin ollessa vähän toissijainen. Tosin toi 35-millinen taitaa olla bokehinsa puolestakin priimaa luokassaan mutta nyt noi olosuhteet oli melkeinpä vaikeinta mahdollista sorttia. Kaupungissa ja asunnoissa jälki on siistimpää.
Jatketaan harjoituksia! :)
alsalus kirjoitti:Jee, hienoa variaatiota potrettisettiin - valotus ja käsittely ovat tosi hienosti hallussa, ja lyhyet millit totta tosiaan tuntuvat vähän lisäävän vuorovaikutusta kuvaajan ja mallin välillä. Tai en tiedä johtuuko läsnäolon tuntu siitä. Vielä voisi tosiaan viedä vähän tiukempaankin rajaukseen laajiksen - aina sille rajalle asti että kasvot alkavat vääristyä.
Kiitos kommentista! Tämä laajishomma tuntui kyllä aika hurjalta vääristymien vuoksi enkä ihan iholle uskaltanut mennä mutta kokeillaan josko tuota myöhemmin tohtisi :)
Portailla istumiskuvassa mallin huulet ovat vähän oudosti mutrussa, ja portaat toimisivat kuva-aiheena paremmin, jos ne olisivat symmetrisesti kuvapinta-alaan nähden.
Minun silmään huulet on ok, mutta olen samaa mieltä portaiden symmetriasta. Tuossa oli jotenkin todella haastava valo ja sillon kun sain mallin mielestäni suht nätisti siihen ja ilmeen hyväksi niin olin tyytyväinen. Tällä kertaa portaat jäivät vinoon.
Metsänvihreä bokeh on kuvissa kaunis, mutta mun makuun vähän liian kirkas ja hallitseva. Mä ehkä itse yrittäisin kikkailla sitä vähän alaspäin, koska malli on niin lumoavan kaunis, että haluaisin korostaa häntä enemmän.
Semmoistakin juttua vielä mietin, että kasvojen varjoalueet ovat vähän liian tummia - mä en tiedä johtuuko se meikistä vai oranssista värikanavasta, mutta ihan vähän sopisi pehmentää kontrastia kasvojen valojen ja varjojen välillä.
Halusin tehdä mahdollisimman raikasta edittiä ja päätin laittaa metsän kirkkauden ja vihreyden about niin hallitsevaksi kuin kehtasin. Mielestäni tämä editti kuvaa kohtuu kivasti aurinkoista päivää kyseisellä luontopolulla.
Varjojen tummuus ei pitäisi olla meikistä johtuva asia vaan ihan yhdistelmä mun edittiä ja vallitsevaa valoa. Kontrastia voisi olla vähemmänkin.
Nää lyhyen millien kuvat ovat raikasta lisää repertoaariisi. Olet ylipäätään todella taitava ihmiskuvaaja.
Kiitos paljon :)
Rockford kirjoitti:Hienoja kuvia kaikki uusimmatkin, valo ja käsittely toimii hienosti kuten Villen salamakuvissakin. Oma suosikki näistä on ehkä tuo #71, jossa on mukavasti 3D-vaikutelmaa, vaikkei bokeh tosiaan ihan pehmeimmästä päästä olekaan.
Kiitos palautteesta! Mukava kuulla että pelittää. Tämä laajis tuntuu tosiaan tuovan kyllä vähän enempi 3D-vaikutelmaa kun pidemmät polttovälit.
moonshine kirjoitti:Seuraava askel olisi löytää ja päästä paremmille pelipaikoille.
Kiitos palautteesta! Tämä on se homma mikä vaatii aika paljon kuvauksen ulkopuolista säätöä mutta yritetään :)
Sitten laitetaan hääpotrettia tähän väliin. Pääsin ensimmäistä kertaa kuvaamaan potretit koemeikkipäivänä ja toihan oli aivan mahtava homma :)
Saatiin tehtyä mm. tämmönen Jyväskylän isoimman uimarannan läheisyydessä:
Wedding portrait by
Ville Kotimaki, on Flickr
(kurkatkaa Flickristä isompi versio!)
Mun (ja hääparin) mielestä tässä on aivan mahtava Suomen kesä -fiilis :) Onneksi hääpari ei ollut sitä ujointa sorttia kun tiedustelin että kehtaavatko mennä häätamineissa rantsulle :)
Mukava että kurkkasit!
Vilkaisulaskuri: 10818
Muoks. Ainiin, mulla oli D750:n onnettomuuden aikana kaverilta D800E lainassa. Tuo oli kyllä aivan mahtava laite tämänkaltaisiin kuviin :)