Ekassa oli niin oudot sävyt, että se ois voinut olla vaikka Trip Don Wong Dub.Maffer kirjoitti:Mä nimeän sen uudelleen: Trip Wing Dub
Näkymiä Toiselta Puolelta (IR- ja UV-höttöä)
-
Re: Näkymiä Toiselta Puolelta (IR-höttöä)
-
- Viesti:
Ei noista voi tietää minkä värisiä ne pitäisi olla :D
Eka möllykkä on paljaalla ja "vähän" vibrance vipua paiskottu oikealle ja värikanavaa käännetty perhosen kohdalla. Toka on toi IR-Chrome mikä toimii ihan normaalilla "daylight" valkotasapainolla ja värjää punaisen, violetin, magentan ja oranssin sävyillä infrapunaa heijastavaa pintaa täysspektrikameralla.
Pentaksin 100mm WR makro on aika hankala tapaus, se ei ole näkyvän valon alueen ulkopuolella oikein terävä mistään.
Eka möllykkä on paljaalla ja "vähän" vibrance vipua paiskottu oikealle ja värikanavaa käännetty perhosen kohdalla. Toka on toi IR-Chrome mikä toimii ihan normaalilla "daylight" valkotasapainolla ja värjää punaisen, violetin, magentan ja oranssin sävyillä infrapunaa heijastavaa pintaa täysspektrikameralla.
Pentaksin 100mm WR makro on aika hankala tapaus, se ei ole näkyvän valon alueen ulkopuolella oikein terävä mistään.
-
- Viesti:
Myllykosken pyörylä.

24mm Ping-Pong T/S, IR-Chrome, 256x average pino, vertical shift -panoraama. Tavallisella kameralla näkyi vain harmaa tasapaksu taivas. Tuolla suotimella näkyi koko harmaan peiton läpi.

24mm Ping-Pong T/S, IR-Chrome, 256x average pino, vertical shift -panoraama. Tavallisella kameralla näkyi vain harmaa tasapaksu taivas. Tuolla suotimella näkyi koko harmaan peiton läpi.
-
Magee vaikutelma.
Tuon kräkyn kun olisit vielä saanut sijoitettua pyörylän keskipisteeseen, niin A'VOT!
Tuon kräkyn kun olisit vielä saanut sijoitettua pyörylän keskipisteeseen, niin A'VOT!
Viimeksi muokannut Pan, Helmi 05, 2020 12 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Se on se levysoittimen neula tuo tappi. Jengiä oli tungokseen asti kikkailemassa tuolla.
-
:DMaffer kirjoitti:Se on se levysoittimen neula tuo tappi
En oo vinyylejä soittanut tällä vuosituhannella, niin ei tullut mieleeni.
-
- Viesti:
Ruostetta ja Kromia

On se vaan jännä miten ennen ns. kansanautoissakin oli viimeisteltyjä yksityiskohtia vaikka millä mitalla. Tänä päivänä saat sähköauton jossa maalit pysyy tuurilla Helsingistä Tampereelle.

On se vaan jännä miten ennen ns. kansanautoissakin oli viimeisteltyjä yksityiskohtia vaikka millä mitalla. Tänä päivänä saat sähköauton jossa maalit pysyy tuurilla Helsingistä Tampereelle.
-
No niin, nyt on aika tutun tuntusta kuvakulmaa. Tykkään.
Jos jotain sais toivoo niin ilman IR-suodinta samat. ;)
Jos jotain sais toivoo niin ilman IR-suodinta samat. ;)
-
- Viesti:
Saa toivoa, mut tänä vuonna tuskin tulee muuta kuin punaista kasvillisuutta ;D
-
Tuo ruosteenpuna kyllä
sopii tähän aiheeseen.
sopii tähän aiheeseen.
-
Kunnon romurallia!! Tykkään, vaikkakin epäsovinnaiset värit. Sopii kuitenkin tyyliin täsä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Juu, paikalliset rallikuskit on losauttaneet haulikolla oveen matkan päätteeksi. Puutkin ruostuu tuolla :]
--
Tein myös sarjan Helmikuusta - tai oikeastaan Etelä-Suomen surkeimmasta talvesta omana elinaikana. Vääksyn kanavan laidalta bongattua.

Siinä on ny puhaltanut 20 m/s sekunnissa puuskissa sisämaassa ja talven jääpeite on napsunut ylös rannoille Vesijärvestä. Tuosta kuvauspäivästä samalla viikolla oli haettu kalmo jäiden seasta ihan lähialueilla. Mutta että...jäät lähtee Helmikuussa, se on melkoista touhua se. Vastaava näky on joskus ollut Toukokuun alussa. Nyt tosin paikka jäätyi uudelleen kun olikin viikko 5-10 astetta pakkasta.
--
Tein myös sarjan Helmikuusta - tai oikeastaan Etelä-Suomen surkeimmasta talvesta omana elinaikana. Vääksyn kanavan laidalta bongattua.

Siinä on ny puhaltanut 20 m/s sekunnissa puuskissa sisämaassa ja talven jääpeite on napsunut ylös rannoille Vesijärvestä. Tuosta kuvauspäivästä samalla viikolla oli haettu kalmo jäiden seasta ihan lähialueilla. Mutta että...jäät lähtee Helmikuussa, se on melkoista touhua se. Vastaava näky on joskus ollut Toukokuun alussa. Nyt tosin paikka jäätyi uudelleen kun olikin viikko 5-10 astetta pakkasta.
-
Jostain kumman syystä tuo IR puree paremmin näissä kuvissa.
-
- Viesti:
Se on heti kun vähänkin pilvet rakoilee, niin tulee sävyjä paremmin esiin. IR-chromella korostuu punainen ja sininen. Pelkällä infrapunasuotimella sitten valkoinen ja musta jne. Muutoin tuppaa jäämään keskiharmaaksi.
-
Jäiden osalta tuo IR toimii kyllä namusti!
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Joo, olen samaa mieltä. Jäästä tulee hyvin yksityiskohdat esiin ja korostuu muutenkin paremmin rantaa vasten.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Kävin katselemassa lisää kevätjäitä, mutta päädyin kuvaamaan Pahkan ja Käävän.

-
maailmanlopun tunnelma näissä koronapahkakuvissa! ihan jees.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Tämä valokuva on yksi hienoimmista, mitä olen pitkään aikaan nähnyt.

Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Se o se vertauskuva kuuden kuukauden syksystä :) Ollaan olevinaan jäässä, mutta siinähän ne lehdet lenteli iloisesti tammi-helmikuussa ja jäälle ei uskaltanu.