Rekka-Timppa kirjoitti:Ennenkuin joku "ammattilainen" tulee kertomaan että kyseessä ei ole HDR kuva niin voin jo etukäteen kertoa että kuvaan on otettu kolme eri kuvaa KAMERALLA (tai siis Canonilla) ei siis ole tehty RAW:sta. Ja jos joku "ammattilainen" nyt sattuu kumminkin näin sanomaan niin toivoisin edes hieman perusteluita.
TEEMA: HDR Kuvat
-
^ Heh, ei siinä mitään poliittista piiloviestiä ollut, liittyi vain tuohon kirjoittamaasi:
-
- Viesti:
Kun ei mene jakeluun niin ei mene, älä pidä hullua jännityksessä......evilpet kirjoitti:^ Heh, ei siinä mitään poliittista piiloviestiä ollut, liittyi vain tuohon kirjoittamaasi:Rekka-Timppa kirjoitti:Ennenkuin joku "ammattilainen" tulee kertomaan että kyseessä ei ole HDR kuva niin voin jo etukäteen kertoa että kuvaan on otettu kolme eri kuvaa KAMERALLA (tai siis Canonilla) ei siis ole tehty RAW:sta. Ja jos joku "ammattilainen" nyt sattuu kumminkin näin sanomaan niin toivoisin edes hieman perusteluita.
http://www.timoniemi.fi/
En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
TImo Niemi 2009
-
-
- Viesti:
Siitä se sitten johtuu että minulla on nykyään niin helvatin hauskaa aina ja kun vielä idiootin ilot ovat ilmaiset niin olen myös aika halvalla päässyt... ;)MrBates44 kirjoitti:Mutta muista että hulluilla on aina hauskaa! Kuvasta sen verran että mielestäni siinä on sellainen, ehkä jopa apokalyptinen tunnelma. Olisiko ollut mahdollista rajata koko tuo pensas kuvaan? Oikein hyvä näinkin!
edit: ehkä se on sittenkin puu :D
Joo kyseessä on puu ja en sitä saanut enempää mahtumaan kuvaan ja minulla oli tarkoitus saada tuo aurinko tavallaan "kehystettyä" noiden oksien sisään, omaa silmää kuva miellytti suuresti paljon, ehkäpä "hieman" itsekeskeisesti ajateltu mutta tulkoon sekin julki.
Viimeksi muokannut Rekka-Timppa, Huhti 11, 2010 9 : 24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TImo Niemi 2009
TImo Niemi 2009
-
- Viesti:
Olen jostakin syystä ihastunut tähän valkoiseen "taloon" ja olen yrittänyt siitä saada semmoista kuvaa josta voisin tehdä tehdä itselleni canvastaulun ja juurikin tämmöisen leveän mutta en siinä vielä ole onnistunut.
Katsotaan minkähän kriteerin tämä saa eli meneekö läpi HDR tiedostona, DELMANA, vai tuleeko vielä jotakin uutta mistä oppia voisin ottaa. ;)
Sen verran sanon kuvasta että yritän siis hakea käsittelystä semmoista lopputulosta että kehtaisin tehdä siitä taulun. Itselläni ei ole mitään kokemusta noista Canvastauluista enkä ole semmoista edes ikinä livenä nähnyt mutta olettaisin että se on vähän semmoisen näköinen että se olisi "maalattu" korjatkaa jos olen väärässä.

Katsotaan minkähän kriteerin tämä saa eli meneekö läpi HDR tiedostona, DELMANA, vai tuleeko vielä jotakin uutta mistä oppia voisin ottaa. ;)
Sen verran sanon kuvasta että yritän siis hakea käsittelystä semmoista lopputulosta että kehtaisin tehdä siitä taulun. Itselläni ei ole mitään kokemusta noista Canvastauluista enkä ole semmoista edes ikinä livenä nähnyt mutta olettaisin että se on vähän semmoisen näköinen että se olisi "maalattu" korjatkaa jos olen väärässä.

TImo Niemi 2009
TImo Niemi 2009
-
-
- Viesti:
Tarkoitus ei ehkä ole oikea sana vaan ehkäpä voisin sanoa että vahingossa satuin siitä saamaan tuommoisen epätarkan.Petetheman kirjoitti:Canvastaulusta tulee hiukan maalatun oloinen, riippuen hiukan kuvasta..
HRDsi on hyvä, mutta hiukan epätarkka (tarkoituksella?)
Eli tunnustan että en epätarkkaa kuvaa osannut siis "ottaa" vaan se tuli vahingossa, meinasin sen ensin poistaa mutta kun tarpeeksi kauan sitä vääntelin Dynamic Photossa niin sainkin siitä melkein semmoisen kun halusin.
Olisin halunnut taivaasta vielä enemmän "dramaattisen" ja ehkäpä vielä lisää "suttua/kohinaa" mutta jos yritän vääntää taivasta, niin sitten siitä kärsii koko kuva, siihen tietysti auttaisi jos oppisi tuon kuvankäsittelyn mutta tuntuu olevan minulle liian vaikeaa ja tällä hetkellä ei ole oikein aikaa siihen niin paljon perehtyä.
Mutta harjoittelen lisää ja ehkäpä joskus olohuoneen tyhjät seinät saa täytettä.
TImo Niemi 2009
TImo Niemi 2009
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Juu tuossa kohtaa kun olisi mennyt lähemmäksi niin olisi tarttenut olla aika hyvin suojattu kamera ja itselläkin jotakin muuta päällä....Petetheman kirjoitti:Meinasin sanoa että oisit ottanut kuvan hiukan lähempää, mutta tajusinkin että kuvassa oli koski edustalla.. Ensisilmäyksellä se vaikutti talviselta pellolta =o)
Kameramessuilla näin nyt ensimmäistä kertaa Canvas taulun ja uskon että juuri tuon tapainen kuva tulee olemaan se mistä tauluni teen.
TImo Niemi 2009
TImo Niemi 2009
-
Ei H...!Petetheman kirjoitti:Meinasin sanoa että oisit ottanut kuvan hiukan lähempää, mutta tajusinkin että kuvassa oli koski edustalla.. Ensisilmäyksellä se vaikutti talviselta pellolta =o)
Näin itse tuon peltona siihen saakka kuin luin tämän kommentin. Mieletöntä, miten väärin ihmissilmä pystyy näkemään.
-
- Viesti:
Sama täällä :DMiM kirjoitti:Ei H...!Petetheman kirjoitti:Meinasin sanoa että oisit ottanut kuvan hiukan lähempää, mutta tajusinkin että kuvassa oli koski edustalla.. Ensisilmäyksellä se vaikutti talviselta pellolta =o)
Näin itse tuon peltona siihen saakka kuin luin tämän kommentin. Mieletöntä, miten väärin ihmissilmä pystyy näkemään.
Canon eos 7d + Tokina 11-16 f/2.8 - Canon 24-105mm f/4 L IS USM ja Canon 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM | http://www.flickr.com/photos/cyklowni/
-
- Viesti:
Ei siinä ihmissilmässä mitään vikaa ole, kyllä se on kuva mikä on silloin persiillään jos moni immeinen näkee että koski on pelto.Cyklowni kirjoitti:Sama täällä :DMiM kirjoitti:Ei H...!Petetheman kirjoitti:Meinasin sanoa että oisit ottanut kuvan hiukan lähempää, mutta tajusinkin että kuvassa oli koski edustalla.. Ensisilmäyksellä se vaikutti talviselta pellolta =o)
Itse en tietenkään osannut katsoa kuvaa sillä tavalla että kysessä voisi olla jokin muu kuin joki, kun itse alitajunnassa tiedän että kyseessä on joki.
Mutta en kuvaa viitsi poistaa koska itse siitä pidän ja on mukava nähdä muiden mielipiteet ja sen että mitä siinä näkyy.
Kiitos kommenteista tähän mennessä.
TImo Niemi 2009
TImo Niemi 2009
-
mä en kyllä ymmärrä miten tuon voi nähdä peltona.. aika selkeästi lentää jopa pisaroita ja se on mun mielestä suhteelisen harvinaista pelloilla??Rekka-Timppa kirjoitti:Ei siinä ihmissilmässä mitään vikaa ole, kyllä se on kuva mikä on silloin persiillään jos moni immeinen näkee että koski on pelto.Cyklowni kirjoitti:Sama täällä :DMiM kirjoitti: Ei H...!
Itse en tietenkään osannut katsoa kuvaa sillä tavalla että kysessä voisi olla jokin muu kuin joki, kun itse alitajunnassa tiedän että kyseessä on joki.
Mutta en kuvaa viitsi poistaa koska itse siitä pidän ja on mukava nähdä muiden mielipiteet ja sen että mitä siinä näkyy.
Kiitos kommenteista tähän mennessä.
- Viesti:
Itse katoin ainakin senverta nopeasti ekan kerran sen, ja katse kumminkin ajautuu enemmän noihin rakennuksiin kuin tuohon kuvan etureunaan.
Canon eos 7d + Tokina 11-16 f/2.8 - Canon 24-105mm f/4 L IS USM ja Canon 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM | http://www.flickr.com/photos/cyklowni/
-
- Viesti: