Reissailua

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Tuossa on muutama tosi nätti ruutu - korkeusero on nähtävissä (vertigo), ilman utuisuus tuo syvyyttä ja valokin kohdallaan. Enemmän kääkällä olisi ollut käyttöä Fujille kuin itselläni Heinäkuussa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

D3s:stä on jauhettu moneen otteeseen täällä ja tarina tuolle on edelleen sama. Löytyi käytännössä uusi yksilö lähipiiristä halvalla. Kuvanlaatu riittää minulle ja D800E:tä ei tuohon aikaan olis tuohon hintaan vastaava kuntoista saanu millään. Sitä paitsi. Kerran oon eräälle huipulle saapunu samaan aikaan norjalaisen vyölaukkujuoksijan kanssa. Minulla meni 2,5h nousuun ja hänellä 50min. Hän nykäs vyölaukusta kännykän ja alkoi kuvata. Minä nostin D3s:n repusta. Minä kun kuulin minkä aikaa hänellä oli menny nousuun, silmissä pupillit levisi. Mutta kun hän näki mitä oon ylös kantanu niin ilme oli melkonen. Kannan tuota ylös ihan vaikka tuosta ilosta :D


Ja mitä marsalkan hiukan ristiriitaiseen kommentointiin tulee, suosittelen kokeilemaan lajia ja miettimään sitten sanomisia uudestaan. Jokaisen kuvan arvot on suurinpiirtein mietitty järjen kanssa tilanteen vaatimalla tavalla. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään onko se iso arvo 400 vai 650. Lopputulos on minun silmille täysin sama. Mutta jos saan tuolla sen verran lisää "valoa" kuvaan että saan nostettua suljinaikaa terävyyden lisäämiseksi tyydyttävälle tasolle pienessä tuulessa käsien täristessä, so be it. Jalustalle on paikkansa, mutta sitä ei ole tarkotus repiä repusta irti 100m välein. Näissä huiputushommissa on sen verran työtä että nää on aina valokuvaamisen kannalta kompromissejä.
Jos oot huipulla väsyneenä ja sinulla on kädessä runko joka kestää suht koht hyvin herkkyyden nostoa, voin kertoa että kun puntarissa on jalustan kanssa riehuminen ympäri huippua ja alasmenemiseen tarvittavan energian säästäminen, sinäkin ruuvaisit herkkyyttä hiukan ja tyytyisit välttävään kuvanlaatuun lightroomin kohinan poiston jälkeen.

Ja kun harmittelet että pidän "aukkoARVOA" aivan liian suurena, tarkastellessani kuvien exif tietoja lähes kaikissa oteraksla kuvissa aukkoarvo on f3,5-f8. Sinä kehotat seuraavassa viestissäsi ristiriitaisesti himmentämään eli NOSTAMAAN aukko arvoa vastoin juuri korkeaksi kehumia arvoja f8-11 tienoille. Tämän ymmärtää pöllökin että linssit toimii parhaiten tuolla alueella. Mutta jälleen kerran. Tilanteet joskus ajavat avaamaan aukkoa lähelle piirtokyvyn rajoja ja pakko myöntää että jos ei 24-120mm linssiä lasketa mukaan, nuo muut toimii jopa täydellä aukolla minulle riittävän hyvin.

Suosittelisin sinulle löysäämään nyöriä kuuppasi ympärillä ja opettele katsomaan kuvia muinakin kun numerokasoina. Usko pois. Niissä saattaa olla piilossa tarina jota ei numeroista pysty lukemaan. Ja jos mennään oikeen pitkälle, marsalkka pystyy ehkä exif datan perusteella ja kuvan sanomaan sen yhdistämällä päättelemään kuvaajan sen hetkisen energiatason ja mielentilan.

Piste.

Mafferille ja muille kiitos asiallisesta kommentoinnista! 17 päivää kestäny reissu tuli eilen yöllä klo 3 päätökseen. Samana päivänä vielä töihin. Mieli on todella haikea. Oli hyvä porukka ja kelit kohillaan. Paljon uusia hienoja elämyksiä. Jopa yhet treffit. heh. Ehkäpä ensi kesänä olisi kuukauden putkeen reissussa. Aika näyttää.
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Heh, mä muistan juu kun ekan kerran kapusin Senjassa johki paikalliseen kukkulaan eikä se ollu läheskään noin korkea kuin noissa kuvissa. Millähän ihme asetuksilla mahdoin kuvata, ei ainakaan ollu ISO100...kun matkalla oli käsivaralta huiskinu jotain ja sit se vaan unohtui eikä järki leikannu just sillä hetkellä miettiä enempää. No kunto ei silloin ollut kovin kummoinen ja sen kyllä huomasi ajatuksen kulussakin.
spege
Viestit: 11328
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja spege »

Kääkkä kirjoitti:Jos oot huipulla väsyneenä ja sinulla on kädessä runko joka kestää suht koht hyvin herkkyyden nostoa, voin kertoa että kun puntarissa on jalustan kanssa riehuminen ympäri huippua ja alasmenemiseen tarvittavan energian säästäminen, sinäkin ruuvaisit herkkyyttä hiukan ja tyytyisit välttävään kuvanlaatuun lightroomin kohinan poiston jälkeen.
Ei edes hullu ja humalainen vuorikiipeilijä tarvitse staattisen maisemakuvan ottamiseen käsivaralta 1/640 s suljinaikaa polttovälillä 122 mm, kun käytössä on kuvanvakaajalla varustettu teleobjektiivi. Lisäksi tämän kuvan vasen puoli on sutumpi kuin oikea, käyttämäsi liian suuren f/6,3 aukon takia. Asiaan voi vaikuttaa myös se, ettei objektiivin kaikki linssit ole aivan suorassa, toveri Maffer tietää näistä asioista enemmän.

https://www.flickr.com/photos/kaakka/50165466868/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kääkkä kirjoitti:Ja kun harmittelet että pidän "aukkoARVOA" aivan liian suurena, tarkastellessani kuvien exif tietoja lähes kaikissa oteraksla kuvissa aukkoarvo on f3,5-f8. Sinä kehotat seuraavassa viestissäsi ristiriitaisesti himmentämään eli NOSTAMAAN aukko arvoa vastoin juuri korkeaksi kehumia arvoja f8-11 tienoille.
Tämän takia suosittelin sinua parahin Kääkkä menemään jonkin hyvän kameraseuran järjestämälle valokuvaustekniikan peruskurssille, jotta oppisit edes ymmärtämään oikean terminologian esimerkiksi tässä objektiivin himmentimen käytössä. Kun objektiivia himmenetään, ei aukkoarvoa suinkaan nosteta, vaan lasketaan!
Kääkkä kirjoitti:Suosittelisin sinulle löysäämään nyöriä kuuppasi ympärillä ja opettele katsomaan kuvia muinakin kun numerokasoina. Usko pois. Niissä saattaa olla piilossa tarina jota ei numeroista pysty lukemaan.
Tämän keskustelupalstan nimi on digicamera.net, kai sen tiedät? Toisin sanoen täällä on ollut aina ja tulee aina olemaan valokuvaukseen käytetty tekniikka paljon tärkeämmässä roolissa, kuin itse valokuvat! Täällä esimerkiksi kameran kennon megapikselimäärä ja objektiivin 3D-suorituskyky ovat paljon tärkeämmässä roolissa, kuin joku typerä valo ja sommittelu. Nykyään peilittömyydestä saa vielä pluspisteitä.

ps. Olen nuorena valokuvaupseerina vaeltanut kameran kanssa muun muassa Käsivarren Lapissa ja Ruotsin Lapin 2000-metristen vuorien ympäristössä, kiiveten jopa Kebnekaisen huipulle, joten osaan eläytyä ainakin osittain vuorikiipeilijän sankarirooliisi ja täriseviin käsiisi. :)
Viimeksi muokannut spege, Elo 11, 2020 23 : 35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
temama
Viestit: 10646
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja temama »

Kääkän kivaan ketjuun tuli omituisen negatiivinen viba! Ihan turhaan, sanon minä!

En usko, että Spegeliini v-tuillakseen intoutui jakelemaan vinkkejä, vaan oikeastaan ihan huvin&hyödyn vuoksi. Kertoohan sekin jo jotain, että Marsalkka vaivautui tarkastelemaan oikein exif-tietoa valokuvista!

Minä en tohdi enää neuvoa enempiä, mutta kyllähän maisemat kannattaa vetää vähän himmennettynä (juuri sinne f/5.6-f/8) ja ISO herkkyydet pitää mahdollisimman matalana jos käsivarakuvaus sen vaan sallii, ettei valotusajat mene liian hitaalle. Toki jos joku muu seikka puoltaa täydellä aukolla kuvaamista, vaikkapa bokeh efektin luomista johonkin, niin se on asia erikseen.

Mut hei, jatketaan reippaalla mielellä ettiäpäin. Sen tämä ketju on ansainnut.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

On mulla D3s ollut käytössä aikaisemmin hetkittäin. Sillä rungolla ei ole kamalasti merkitystä perusherkkyydestä sinne ISO800 saakka jos funtsii DR:ää. Kaikki menee. Sitten taas legendaarinen Exmor 36MP (mm. D800) on omaa luokkaansa juuri siellä jalustalla perusherkkyydellä. Tai D810 ISO64:lla vielä enempi.

Käsivaralta ISO100 tai ISO64 on sitten ilta/aamuvaloissa jo aivan rajamailla mitä siitä tulee. Ei välttämättä mitään. Tuossa retuutuksessa jalustan raahaaminen voi olla melko kivireki vaikkakin tullut tehtyä (no ei siitä touhusta iloisia muistoja tullu).

Hyvinhän tunnelma kuitenkin tallentui mielestäni. On ollut mukava seurata kääkän kehittymistä kuvaamisessa sommittelun osalta. Hienoa!
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Viime viikon perjantaina pääsin kaverin kanssa huipulle, jota oon kytänny yhteensä noin 7 vuorokautta vuoren juurella. Kågenin saaren korkein piste Store Kågtind 1228m koillis seinän lumia ja jäätikköpohjaa pitkin. Oon selvitelly pitkin vuotta vapaalaskijoilta railotilannetta tuolla nousulla ja tiedossa on niiden osalta suht turvallinen nousu.

Koko lenkkiin meni 8 tuntia 20 minuuttia. Lähtö noin 4m meren pinnasta eli likimain koko vuoren korkeus noustavaa.
Ylivoimasesti opettavaisin, mielenkiintosin, pelottavin, vaarallisin nousu tähän mennessä.

Huipun lumilipalta kun pudottauduttiin koillisseinälle, rinteen jyrkkyys oli noin 48 astetta ja lipalla varmasti 50 luokkaa pari metriä. Reitin crux oli tuossa.

Minulta asettui kuitenkin alas tullessa kenkä muutaman asteen liian jyrkkään kulmaan suhteessa rinteeseen ja kengän kylki otti kiinni mäkeen ja cramponin piikit lipesi rinteestä irti. Jalat lähti alta ja lähdin putoomaan rinnettä pitkin.
Sain kuiteki noin 50cm valumisen jälkeen hakattua terävän lyönnin hakulla rinteeseen ja kehon paino nytkähti roikkumaan siitä. Liekkö koskaan oon noin paljoo pelästyny kun tuossa. Kroppa tärisi monta tuntia ton jälkeen ja unikaveri valitteli että muutuin kovin äänekkääksi kaveriksi ton sattumuksen jälkeen. Möykkäsin yöllä ja sätkin. Painajaisiakin näkyny.
Ensi kertaa varten siis köysistö juttujen opettelua mahdollisesti. Vaikka uusien kävelytekniikoiden myötä loput alastulosta onnistui suht koht varmoin askelin.

Kuvittelin että kaikki on ok kun kokeilee varovasti ja sitten harjottelee vauhdissa mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin piikkien kanssa laskeutumista jyrkällä olisi pitäny harjotella reilusti enemmän etupeltoon ennen tonne lähtöä. Typeryyttä joka ei onneks kostautunu liian rankasti. Hyvä vaan että näkee painajaisia niin muistaa ens kerralla jos yhtään epäilyttää että mietihä uuelleen ennen ku lähet.

Mutta tuo ei ainakaan yhtään vähennä jonkuu aikaa haaveillun huipun huiputuksesta saatuja kiksejä. Jolkottelin vielä patikan jälkeen suoraan jäämereen hetkeksi seisoskelemaan kaverin kehotuksesta ja jukupliude! Sehän toimi. Normaalisti jalat on kipeet noin 5-6 päivää tommosen jäliltä. Nyt jalat ei tullu kipeeks ollenkaan.

Koko nousu stoori tuolla: https://vantraveller.fi/2019/12/21/store-kagtind/" onclick="window.open(this.href);return false;

Parit kuvat. Ja ylläolevan tarinan myötä voin kertoa että näitten kuvien säätöjä ei ole mietitty senkään vertaa mitä yleensä.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Reissu stoorin kirjottelu loppui pari päivää sitten. Tuli niin pitkä raina että vaan rautasimmat sen jaksaa läpi kahlata: https://vantraveller.fi/2020/08/11/the-reissu-viii/" onclick="window.open(this.href);return false;

Parit sekalaiset kuvat jatkoksi.
Kuva

Kuva

Siitä jollekkin arvuutus tehtävä. Bussi jonka ratti on oikealla, sekä ovi on oikealla, moottori on edessä kuskin jakkaran vieressä, etuakselin napakupeissa oli iso "V".
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kävi ruijanpallas kumiveneessä. Mieletön kala :D
Kuva

Kuva
JL Anttola

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Reissutarinaan täytyy syventyä paremmalla ajalla; kiitokset jo etukäteen!

Mutta siitä bussiarvotuksesta: Oliks se V siinä kupissa kummallakin puolella, jos se tarkotti että vasenkätinen kierre...

Eiku voiskos tuo liittyä siihen aikaan, kun Ruotsissa yhtenä yönä - vai olikohan se päivällä - muutettiin liikenne vasenkätisestä oikiakätiseksi? Toukokuuta 1967 tarjoais muisti ajankohaks, en jaksa kuuklata. Ite kävin Ruotsissa ihan ensimmäistä kertaa keväällä 1969, sillon oli vielä H-kirjain merkkejä tienvieressä muistuttamassa asiasta. Jotenkin tuntus, että melko pikasesti piti bussien ovet saaha toiselle puolelle autoa, eikä ehkä ihan koko kalustoa kuitenkaan kerralla uusittu, luulisin. Eli luultavasti oli tehty sellasia, missä oli ovet kummallakin puolella, ja sitten ajan kanssa niitä tukittiin toiselta puolelta, ihan maallikon arvauksena. Ja oiskos se V sitten Volvo, vai Vabis?

Henkilöautoista tais jo ennen sitä mullistusta olla melkonen osa sellasia, missä ratti oli vasemmalla, jostain syystä Ruotsissa, mikä tietysti helpotti päätöstä ja sopeutumista. Taitaa olla muuten Ruotsi ainoa maa maailmassa, missä vilkkaan liikenteen aikana ja autoistuneen yhteiskunnan aikana on muutettu liikenne toisen kätiseksi; aika sakkia svedupellet, sanosin!

JL Anttola
KSK
Viestit: 84
Liittynyt: Helmi 24, 2020 17 : 04

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja KSK »

....
Viimeksi muokannut KSK, Syys 12, 2020 20 : 29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kyllä vain jaksoin lukea koko tarina alusta loppuun. Kalsarit kattilaan ja sitä rataa. No annan vinkin: ne saa kuivaksi mikroaaltouunissa. Kokeiltu on...siis luonnon materiaalista tehdyillä vaatteilla toimii. Synteettisiä ei kannata kokeilla :D

Mielenkiintoisia hylkyromujakin ja pari linjuria. Ötököiden määrää ihmetelleille tovereille vaan neuvoa että vaivaiset muutama tuhat pistoa niin alkaa olemaan sietoa ilman myrkkyä. Mäkärät ja polttiaiset sitten tietysti oma lukunsa. Itellä meni heinäkuussa vasen käsi aivan päreiksi n. viikon ajaksi kun ranteeseen tuikkasi Garminin alle 7 puremaa samaan läjään. Siitä lähti sit punainen juova about hauikseen saakka ja jäi siihen. Onneksi. Mitään paria kiloa enempää kädellä ei voinut hetkeen kantaa ja hienomotoriikka oli aivan jäätävän vaikeaa.
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Hmmm! Vasemman puolen napa on täysin erilaisen näkönen. Huono kuva mutta siinä on ehkä I tai L kirjain tai pelkkä viiva. V:tä siinä ei ole. V kirjain on vain oikeassa kupissa.

Aika hazardilta kuulostaa toi liikenteen muutos ruotsissa. Montaha nokka kolaria sattu tuossa murros vaiheessa kun rekat ja pikkuautot meni eri suuntiin samalla kaistalla :D

Mafferille pointsit kotiin!
Hahh mikroa ei tullu kokeiltua :DD Eräs jäsenistöstä pisti bikiniensä yläosan kuivumaan saunaan vesipadan hanaan. Oli siellä savun ja käryn keskellä vielä toinen kuppi tallella kun käytiin vetää tuuletus päälle.
Tolle hylylle kyllä käynti suositus. Lähettiin vaan käväsemään mutta liki kolme tunnin lenkki siitä tais tulla kun löyty kaikkea mielenkiintosta matkalta.

Oon kuullu jollain muullakin käyneen noin. En tiiä miten pahaks tuo voi mennä sitten jos se tulehus pääsee oikeesti leviämään syvemmälle kun "vaan" käsivarteen.. On varmasti ollu häijyn makunen.
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Yks aamu piti kiireessä saada edellisen illan pyykkiä kuivaksi sukkien ja kalsarien osalta ni mikroon vaan. Vesi kuumenee ensin ja sit haihtuu mut auta armias ne kamat palaa sinne jos et sammuta justiin kun viimeiset pisarat o poissa.

En tiedä onko nykymikroissa jotain liian hifiä tunnistamaan valmista safkaa mutta se millä kokeilin oli varastosta löytynyt opiskeluaikojen 20v vanha daewoo millä polttaa leivän täysillä tehoilla minuutissa.
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Ai kamala :D Kuulostaa kokeilemisen arvoselta jutulta.

Pihkura. Viikon mietiskeltyä, alkoi rungon vaihto kiinnostaa. En enää muistanukkaan miltä kamerakuume tuntuu.
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Älä vaihda sitä. Edelleen D3s on melkoisen hyvä yökuvissa. D800:n voi bongata hyvinkin jopa 500€ hintaan jos tuuri käy. E-mallia kuitenkin suosittelen tuosta, eikä ne paljon pahemman hintaisia ole. D810 on monin tavoin vielä parannus tuohon (ISO64, hyvä liveview), mutta hinta pompsahtaa hieman. Kasisataa-sarjassa saat sen optisen etsimen sulkuvivun mille kyllä on käyttönsä niinkun tiedät.

Mikroaaltokuivurista on vanha patentti:
https://patents.google.com/patent/US4490923A/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Toi Daewoon ritsa on semmonen mikä puhaltaa sen verran lujaa että villasta tehtyjä sukkia (ja kalsareita) kuivaa helposti kun höyrystynyt vesi pääsee ulos.
©pjm
Viestit: 6447
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Meikäläisen turha haaveilla moisista koitoksista tässä iässä enää... :(

Mutta kun seuraavan kerran, valitettavasti vaan ei taida muutaman viikon kuluttua Norjassa käynti ehkä onnistua?, niin tosiaan seuraavan kerran kyllä tulee noilla teillä katseltua huippuja eri tavalla ja kelattua että missä siellä ootkaan kiipeillyt.

Se hylyn torso olis kyllä nähtävä joskus livenä!
Kääkkä
Viestit: 1042
Liittynyt: Huhti 07, 2012 21 : 41

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Kääkkä »

Joo saattaa parin viikon päästä olla vähän nahkeeta ulkomaille meno.

Sille hylylle kannattaa kyllä mennä! En tiiä oisko siellä Nord Lenangenissa jotaki majotusmahiksia. Luultavasti on. Hiihtäjien suosiossa se alue ja kesälläki paljon tehtävää siellä.

Ja Maffer joo hiukan kostein silmin ois D3s:stä luopuminen tapahtunukkin. 15 000 ruutua kuvattu ja muutenkin aika priima kuntonen yksilö.
Voisi toimia oikeen hyvin jos olis kakkosrunkona D800/E. E mallista puuttu joku anti-aliasing filtteri? Mitä lie käytännössä meinaa. Liekkö minun kuvailussa huomaa. Tai minä ainakaan huomaan.

D3s revontuli ja muihin pimeänäkö hommiin, sekä nämä blogin jonninjoutavat snäppi kuvat millä ei ole suurempaa merkitystä onko ne teknisesti hyviä vai ei. Jos nekin kaikki sutut olisi 36mpix kuvia, olisi tietokone tukossa kerran viikossa. Mutta vuorille mentäessä ja muutenkin maisemahommissa sitten D800 reppuun.
©pjm
Viestit: 6447
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kääkkä kirjoitti:Joo saattaa parin viikon päästä olla vähän nahkeeta ulkomaille meno.

Sille hylylle kannattaa kyllä mennä! En tiiä oisko siellä Nord Lenangenissa jotaki majotusmahiksia.
Siis ei matka eikä mikään Kilpisjärveltä! Vastahan evästermarin siellä ehtis eka kerran avaamaan ja Max kävis kusella ehkä jo toisen kerran! :D
jopisalo
Viestit: 979
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

tervehdys
Katselin mielenkiinnolla koko juttusi. Itse en ymmärrä tuommoista ehdoin tahdoin jyrkänteille änkeytymistä, paljon parempi kuitenkin hakea jännitys tuolta kuin liikenteessä örveltämällä.
Kuvat kertovat tunnelmat varsin hyvin. Leirinä varmasti mainio tuo autojen väliteltta, miten paloturvallisuus?
Maffer
Viestit: 22631
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Reissailua

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Juu siitä E-mallista on AA-suodin torpattu pois. Aikanaan D3x:n vaihdoin D800E:hen ja se oli vähän pitkin hampain kun akunkesto puolittui. Mut toisaalta kyllä siitä iloakin oli paljon.
Vastaa Viestiin