Teema: Lintukuvat

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Stickl

Viesti Kirjoittaja Stickl »

HTEspi kirjoitti:Kuva
Ihan hieno valo, mutta sommittelu ei oikeen loista - samoin kuin tuo tarkennuskaan..
Tarkin kohta löytyy tintin edessä olevasta oksasta, ei hyvä.. Automatiikka varmaankin siihen napannut mutta kannattaisi kyllä aina varmistaa, että se tarkennus osuu varmasti siihen kohteeseen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Kannattaa ehdottomasti käyttää vain yhtä valittua tarkennuspistettä, tällöin minimoidaan riski oksiin tms. epäoleelliseen tarkennuksista.
Itse käytän enimmäkseen keskimmäistä pistettä, lukitsen tarkennuksen kohteeseen ja sommittelen kuvan mieleisekseni ja painan laukaisimen pohjaan. Tosin joskus pidän tarkennuksen aktivoinnin omassa namiskassaan..siitäkin on etunsa joissakin tilanteissa.

Liikkuviin kohteisiin käytän myös aputarkennuspisteitä valitun pisteen ympärillä.

Näin täällä, jokainen tyylillään.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Melperi

Viesti Kirjoittaja Melperi »

Airwalk kirjoitti:
Melperi kirjoitti:

Ai varis, haapanaksi tuon yleensä olen itse tunnistanut :D

Joo ite ollaan kavereiden kans aina kaikki puolisukeltajat yms todettu vaakuiksi jos ei lajia tunnista :D
HTEspi

Viesti Kirjoittaja HTEspi »

Itse asiassa käytin kuvassa yhtä tarkennuspistettä, mutta kun putkena on tuo Sigman 150-500mm, jonka tarkennus on mitä on, menee nopeissa tilanteissa tarkennus väärään kohteeseen. Tässä tapauksessa ei kyllä edes ollut mikään erityisen nopea tilanne, mutta ihmeesti jää tarkennus silti sahaamaan eikä silti tahdo osua. Ja iso-arvona oli 800.
tonskulus
Viesti:

HTEspi kirjoitti:Itse asiassa käytin kuvassa yhtä tarkennuspistettä, mutta kun putkena on tuo Sigman 150-500mm, jonka tarkennus on mitä on, menee nopeissa tilanteissa tarkennus väärään kohteeseen. Tässä tapauksessa ei kyllä edes ollut mikään erityisen nopea tilanne, mutta ihmeesti jää tarkennus silti sahaamaan eikä silti tahdo osua. Ja iso-arvona oli 800.
Kyseisestä tuubista ei kokemusta mutta lääkkeeksi ongelmaan auttanee vaihto Canonin omaan teleen, no vaikka se perinteinen 100-400L. Loppuu kuvanlaatu- ja tarkennusongelmat siihen paikkaan.
Tosin olen kyllä nähnyt 150-500:lla laadukkaitakin kuvia otetun..hyvässä valossa pitäisi onnistua ja sopivalla kuvankäsittelyllä.
HTEspi

Viesti Kirjoittaja HTEspi »

Ainoana ongelmana on nyt se, että runkona toimii Sony alpha 55 ja Sonyn oma kalusto on minulle toistaiseksi liian hintavaa, toki laatukin on loistavaa.
Kyllä tolla putkella hyviä kuvia toki saa, kunhan tarkennukselle antaa tilaa, ettei kohteen lähellä ole juuri esteitä, joihin tarkennus harhaantuisi.
Näillä mennään mitä on, eiköhän jatketa lintukuvien parissa ja jätetä nämä kalustopuheet sikseen.
tonskulus
Viesti:

HTEspi kirjoitti:Ainoana ongelmana on nyt se, että runkona toimii Sony alpha 55 ja Sonyn oma kalusto on minulle toistaiseksi liian hintavaa, toki laatukin on loistavaa.
Kyllä tolla putkella hyviä kuvia toki saa, kunhan tarkennukselle antaa tilaa, ettei kohteen lähellä ole juuri esteitä, joihin tarkennus harhaantuisi.
Näillä mennään mitä on, eiköhän jatketa lintukuvien parissa ja jätetä nämä kalustopuheet sikseen.
Kyllä kyllä, juurikin näin. Harjoitus tekee mestarin, kalustosta riippumatta. Ei muutakun lintuja etsimeen ja sitä rataa :)
JarzaS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarzaS »

HTEspi kirjoitti:Ainoana ongelmana on nyt se, että runkona toimii Sony alpha 55 ja Sonyn oma kalusto on minulle toistaiseksi liian hintavaa, toki laatukin on loistavaa.
Sen verran vielä tähän kuitenkin. Itsellä on siman 135-400mm lintuputkena ja kun tarkennus on sigmaa, olen opetellut käsintarkentamisen juurikin siksi että pääsee noista oksanyngistä ohi. Sen kyllä oppii nopeasti harjoittelemalla mutta heikossa valossa sekin on hankalaa digin etsimellä.
Ja sitten perään se tinttikuva ;)
Kuva
------------------------------------------
Valokuvausta omaksi iloksi
Jari Savijärvi
http://jarzas.pictures.fi
-------------------------------------------
http://60olutta.blogspot.fi
jinsi

Viesti Kirjoittaja jinsi »

Kuvat ovat otettu Toukokuussa, silloin uunituoreena järkkärin omistajana. Kritiikkiä ja neuvoja otetaan vastaan.

Kuva
Kuva
tonskulus
Viesti:

Jinsi: Kakkoskuvassa ok sommittelu..hyvä peruspönö, nuo taustan valkoiset palkit(koivuja?) häiritsee kylläkin.

Ykköskuva ei iske. Tuollaisenaan se ei vaan pelitä vaikka kovasti on yritetty linnun lentoonlähtöä pysäyttää. Kuvana liian sekava..
Känön

Viesti Kirjoittaja Känön »

Ilme

Kuva
tonskulus
Viesti:

Känön kirjoitti:Ilme
Eikös täällä ollut omakuville oma ketjunsa?;)
Känön

Viesti Kirjoittaja Känön »

tonskulus kirjoitti:
Eikös täällä ollut omakuville oma ketjunsa?;)
Emmä ny noi komia ite oo ;D
Topiainen

Viesti Kirjoittaja Topiainen »

Kuva
Lintukuvat on yleensä kaikki puuduttavan tylsiä, mutta tämä on kertakaikkiaan mainio otos!
vajuvone

Viesti Kirjoittaja vajuvone »

Ajankohtaan palstalaisille Padasjoen pyrstön voimin:

Kuva
k-x

Viesti Kirjoittaja k-x »

Kuva

Kuva

Kuva
torino8m

Viesti Kirjoittaja torino8m »

Rengastettu tipu eli koskikara.

Kuva
tav
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tav »

jatketaanpa samoilla linjoilla:

Kuva
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Pistetään nyt karaa täältäkin :)
( samalla dyndns.org testi, eli ilmoittakaa jos ei toimi. )
Kuva
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Sampe

Viesti Kirjoittaja Sampe »

Muuten mainio kuva tuo Avokidin otos, mutta tarkempi olis vieläkin parempi :(
Sony a7R IV
Vastaa Viestiin