Sorsabokeh part IV

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
spege

Re: Sorsabokeh part IV

Viesti Kirjoittaja spege »

herkko kirjoitti: No mä yritän:

- älä mene huonon web -softan taakse kuvan laatua puolustellessasi. Olet valinnut esitystavan, joten ilmeisesti kuvan laatu, esim. nyt sävytön vaalea pää on sinulle evvk, vaikka olet satsannut tuhansia huippupiirtoiseen lasiin?
Ei ne joutsenten vaaleat päät ole täysin sävyttömiä, mittaa vaikka fotosopin pipetillä. Eikä tuo softa muuta mitenkään kuvan sävyjä, ainut on reipas jpg-pakkaus minkä se tekee. Mutta minä en halua maksaa turhasta. Ilmainen Fotopic saa kelvata nettikuvien esitysalustana ainakin toistaiseksi. :)

herkko kirjoitti:Lisää duunia ja aikaisemmin punkasta ylös, tässä olisi yksi hyvä lähtökohta kuvaukseen.
Ei auta vaikka olisi noussut yöllä ylös. Sää on ollut täällä Tuupovaaran suunnalla lähes kokoajan pilvinen viimeiset pari viikkoa. ;)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nieppi

Re: Sorsabokeh part IV

Viesti Kirjoittaja nieppi »

spege kirjoitti: Ei auta vaikka olisi noussut yöllä ylös. Sää on ollut täällä Tuupovaaran suunnalla lähes kokoajan pilvinen viimeiset pari viikkoa. ;)
*sensuroitu* ja sateinen kesä ollut kaiken kaikkiaan.
Mutta eikös Spegen viinapöhön ponoittama nokkakaan tuo sävyjä näihin kuviin, vai jääkö punottava klyyvari ällän varjoon?
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

Hmmm.. muuta ei tähän voi sanoa.

tristran kirjoitti:Suoranainen pettymys, kyllä aiemmin on Spegeltä tullut hienoja kuvia nyt näin vaisuja sekä ennen kaikkea aloittelijamaisia otoksia.
Hä.... näytä mulle ne ?
spege

Aina minun surkeimmatkin sorsaotokset tipen umpitylsät rallikuvat ja studiosätöstykset voittavat! Pam, pam! (tipen kuuluisa haulikko)

:D
spege

Lisää vain kommenttia kehiin, en minä huvikseen näitä kuvia esille laittanut! Eritelkää joku (tareone?) setin parhaat ja huonoimmat kuvat ja kertokaa mikä on huonoa/hyvää kussakin kuvassa, kiitos! :)
Peik

Viesti Kirjoittaja Peik »

Olihan tässäkin jo kolmas sivu kommenttejä menossa, joka ylittää monin verroin muutoin tällä palstalla kommentointiin, tosin itse kuvista ei montaa kommenttia ole annettu.

Kuvauspaikkana Järvikylän pellot Joroisissa, ei paljoa vaivaa tarvitse nähdä ja ruokailevat valkoposkihanhet ja laulujoutsenet ei mitään superarkoja ole. Tapiolan nurmikentillä valkoposkihanhia voi kuvata vaikka 16mm polttovälillä jotta mahtuvat kuvaan.

Itseäni miellytti kuvat 46 ja 47 vaikkakin taivas tuo harmaa olikin. kuvassa 46 mutta tasaisena. Kuva 39 jollain lailla miellytti myöskin, joutsenen selkäosa vain ikävästi puhki.
spege

Peik kirjoitti: Olihan tässäkin jo kolmas sivu kommenttejä menossa, joka ylittää monin verroin muutoin tällä palstalla kommentointiin, tosin itse kuvista ei montaa kommenttia ole annettu.
Kyllä! Mutta toisaalta Sorsabokeh III-threadi keräsi 190 viestiä, joten aikalailla lähtökuopissa ollaan... ;)
Peik kirjoitti:Kuvauspaikkana Järvikylän pellot Joroisissa, ei paljoa vaivaa tarvitse nähdä..
Mistä helvetistä tunnistit Järvikylän kartanon ?? Onko se niin tunnettu laajemminkin?? Peltokuvat on tosiaan otettu Järvikylän pelloilla! Ajoin mersulla kartanon tilusten ohi ja huomasin pelloilla reilut sata joutsenta ja lähes samanverran valoposkihanhia ja muutaman metsähanhen joukossa...
puuma

Viesti Kirjoittaja puuma »

spege kirjoitti: Ajoin mersulla kartanon tilusten ohi ja huomasin pelloilla reilut sata joutsenta ja ....
Tossapa se on... harvemmin tolla tavalla tulee mielenkiintoista luontokuvaa, että ohimennen huomataan kuvauskohde ja napataan pitkällä linssillä muutamat kuvat. Tietty sekin on mahdollista jos käy ihän alytön munkki ja kaikki jutut loksahtaa kohdilleen. Näissä on jo se perusasia pielessä - valo. Ja kyllä, tiedän, pilvistä pilvistä...mutta jos hommat ei natsaa (esim. huono keli) niin ei niitä kuvia ole pakko ottaa ja varsinkaan julkaista ison rummutuksen saattelemana. Jos totta puhutaan niin mä en jaksanut katsoa kuvia ekan sivun thumbnaileja pidemmälle. Sörry vaan.
spege

puuma kirjoitti:Jos totta puhutaan niin mä en jaksanut katsoa kuvia ekan sivun thumbnaileja pidemmälle. Sörry vaan.
Jos totta puhutaan, en minäkään niitä sinun mustavalkotöhryjä ole jaksanut katsoa juuri thumbnaileja pidemmälle. ;)
puuma

Viesti Kirjoittaja puuma »

spege kirjoitti:
puuma kirjoitti:Jos totta puhutaan niin mä en jaksanut katsoa kuvia ekan sivun thumbnaileja pidemmälle. Sörry vaan.
Jos totta puhutaan, en minäkään niitä sinun mustavalkotöhryjä ole jaksanut katsoa juuri thumbnaileja pidemmälle. ;)
;)
Peik

Viesti Kirjoittaja Peik »

spege kirjoitti:Kyllä! Mutta toisaalta Sorsabokeh III-threadi keräsi 190 viestiä, joten aikalailla lähtökuopissa ollaan... ;)
Olet kyllä osannut kerätä huomiota, mutta ilmeisesti jotain niistä kaikki oppineet.
spege kirjoitti:Mistä helvetistä tunnistit Järvikylän kartanon ??...
On tuosta tullut ohi ajettua, käveltyä, fillaroitua, hiihdettyä...salaattipaketissakin tuo samainen kuva ilman böödejä...
Ansert

Viesti Kirjoittaja Ansert »

Miksi spege aina jaksat huomauttaa kommentoijan omista kuvista ja siitä kuinka huonoja ne omasta mielestäsi ovat, kun itse saat hiukankin ikävän sävyistä kritiikkiä?

Tässä threadissa vain sinä olet pyytänyt kommenttia omista otoksistasi, eivät ne jotka sinulta sitä saavat.
asm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asm »

Jos kuviin palataan, niin mm. 44 on hieno.
spesialisti
gmail(at)sakari.fi
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

asm kirjoitti:Jos kuviin palataan, niin mm. 44 on hieno.
Miksi palata, kun tuota muuta läpsytystä on mukava lukea ;D
spege

Jos haulikko-tipe jättäisit minun kuvaketjun rauhaan, enhän minäkään KOSKAAN kommentoi sinun kuviasi! ;)
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

Vihdoinkin nämä näkyvät kaikki.
Ekassa hyvin taltioitu miljöö mukaan ja osa onkin jo tunnistanut kuvaupaikan.

Omia suosikkejani:
http://www.spege.fotopic.net/p34916264.html
http://www.spege.fotopic.net/p34916266.html
http://www.spege.fotopic.net/p34916271.html

Tähän kun olisi osunut miellyttävämpi rytmi niin..
http://www.spege.fotopic.net/p34916270.html

Pöllöjahtiin seuraavaksi? Niitä et ole vähään aikaan esitellyt.
-A-_

Viesti Kirjoittaja -A-_ »

Vähän liikaa toistoa oli kuvissa, mutta 47 oli ehottomasti hauskin ja ehkä myös hienoin :)
Vastaa Viestiin