Tummanpuhuvia kaupunkikuvia

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
laxative

Re: Tummanpuhuvia kaupunkikuvia

Viesti Kirjoittaja laxative »

temama kirjoitti: Huhti 02, 2021 23 : 22 Tsiigasin, että jonkun verran tynnyrivääristymää. Millä glasilla tää on otettu?
Vääristymistä huolimatta hieno kuva.
Kiitos taas mukavasta kommentista.

Tuo on otettu Voigtländer 35mm f/1.7 Ultron VM versiolla. Siinä tosiaan on ihan hitusen tuota vääristymää, jota en itse oikeasti edes kuvista erota. Isompi ongelma on Canonin ja Sonyn rungossa purppuraan taittava vinjetointi, jonka tulisi korjautua jahka saan hankittua linssin nokalle 5m PCX filtterin. Leicassa ilmeisesti tätä ongelmaa ei olisi...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Ai se on 35mm f/1.7 Ultron, terävä pikku pirulainen!

Mitä olen tätäkin linssiä katellut, niin tekee myös luonteikasta pyöröbokehia sopivassa olosuhteessa. Eli sellaista bokehia joka näyttäisi muodostavan kaarta kuvan laita-alueilla. Jotkut hakeveat juuri sellaista piirrettä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
PeCa

Viesti Kirjoittaja PeCa »

Tykkään edelleen tyylistä! =) ...tai ehkä siitä, että tyyli vaihtelee tilanteen mukaan. Mukava kun tulee aina monen kuvan setti. Menee kivasti aikaa kuvia tutkiskellessa. Saas nähdä, jos vaikka tuttuja joskus näkyisi nuissa katukuvissa Kallion kaduilta =)
Lay

Viesti Kirjoittaja Lay »

Kyllä näitä mielellään katselee. Kiitos
PeCa

Viesti Kirjoittaja PeCa »

Mietin, että ku pidät näyttelyn ja Sinua tietty haastatellaan kuviin liittyen, niin kenetkä mainitset esikuviksesi ja innoittajiksesi?
laxative

temama kirjoitti: Huhti 03, 2021 18 : 55 Ai se on 35mm f/1.7 Ultron, terävä pikku pirulainen!

Mitä olen tätäkin linssiä katellut, niin tekee myös luonteikasta pyöröbokehia sopivassa olosuhteessa. Eli sellaista bokehia joka näyttäisi muodostavan kaarta kuvan laita-alueilla. Jotkut hakeveat juuri sellaista piirrettä.
Pitkään mietin minkä 35mm lasin haluaisin ja päädyin tähän vaikka tiesin reunapiirron menevän hukkaan Canonilla/Sonylla. Tuota petzval tyyppistä pyöreyttä en ole itse huomannut kuvista, mutta kuvaankin tällä lasilla yleensä aina f/5.6-8 tienoilla.
PeCa kirjoitti: Huhti 03, 2021 20 : 21 Tykkään edelleen tyylistä! =) ...tai ehkä siitä, että tyyli vaihtelee tilanteen mukaan. Mukava kun tulee aina monen kuvan setti. Menee kivasti aikaa kuvia tutkiskellessa. Saas nähdä, jos vaikka tuttuja joskus näkyisi nuissa katukuvissa Kallion kaduilta =)
Kiitos. Vaikkakin tässä aiheessa on pariin otteeseen ehditty sanomaan, että mukavan rohkeasti suhtaudun ihmisten kuvaamiseen kadulla, niin täytyy myöntää silti että se on yksi vaikeimmista asioista mulle. Parhaat tilanteet jää edelleenkin taltioimatta tämän takia.
Lay kirjoitti: Huhti 03, 2021 20 : 30 Kyllä näitä mielellään katselee. Kiitos
Kiitos itellesi.
PeCa kirjoitti: Huhti 03, 2021 20 : 47 Mietin, että ku pidät näyttelyn ja Sinua tietty haastatellaan kuviin liittyen, niin kenetkä mainitset esikuviksesi ja innoittajiksesi?
En tiedä pääsenkö ikinä siihen asti, että pidän näyttelyn. Tuo kysymys on kuitenkin mielenkiintoinen, koska vaikka kuinka sitä yritän miettiä niin en osaa siihen vastata. Olen aina ollut vähän sellainen tyyppi, että en ole laittanut muistiin kenenkään taiteilijan/julkkisten/valtionpäämiehien nimiä. Kuvattaessa etenkin viime vuosina mulla on ollut tavoitteena vaan kuvata sitä mihin oma katseeni tarttuu ja harmillisen usein näen ne tallentamani tilanteet positiivisessa valossa vasta sitten kun olen jo unohtanut mitä yritin taltioida, jonka takia julkaisen kuvia usein pitkän viiveen jälkeen kuvaushetkestä. Näistä kommenteista tulee kuitenkin usein rohkeammaksi ja inspiroituneemmaksi ottamaan lisää kuvia taikka julkaisemaan niitä jotka ovat jollain tapaa jopa "huteja". Tässä alla niitä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä viimeinen on muuten 1:1 croppi kuvasta Ultronilla aukolla f/2, joka kertonee hieman lasin terävyydestä.
temama

laxative kirjoitti: Huhti 04, 2021 13 : 20
temama kirjoitti: Huhti 03, 2021 18 : 55 Ai se on 35mm f/1.7 Ultron, terävä pikku pirulainen!

Pitkään mietin minkä 35mm lasin haluaisin ja päädyin tähän vaikka tiesin reunapiirron menevän hukkaan Canonilla/Sonylla. Tuota petzval tyyppistä pyöreyttä en ole itse huomannut kuvista, mutta kuvaankin tällä lasilla yleensä aina f/5.6-8 tienoilla.
Juuh, meinasin tän tyyppistä;

Kuva
(foto: https://phillipreeve.net/blog/voigtland ... mm-review/)
laxative

Katukuvaa. Elokapinassa tuli napsittua muutama kuva.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
temama

ohoh Laxa!!!

Nyt on kyllä niin upeeta settiä että!

Todella mageeta, ja elokapinan dokumentaariset kuvat onnistuneita myös. Mitä linssiä käytit näissä?
laxative

temama kirjoitti: Kesä 19, 2021 14 : 17 ohoh Laxa!!!

Todella mageeta, ja elokapinan dokumentaariset kuvat onnistuneita myös. Mitä linssiä käytit näissä?
Kiitos :) Kaikkiin kuviin se 35mm VM Ultron
temama

laxative kirjoitti: Kesä 19, 2021 14 : 40

Niin just. Näyttää hyvin palvelevan tarkoitusta. Voisi jopa sanoa, että varsinkin elokapinan kuvissa sitä luonnetta mukana! Vitsi, toi pitäisi kyllä hankkia Sonyyn. Nyt mulla on siinä järkyttävän iso Samypjong 35/1.4, joka tekee kyllä terävää kuvaa, mutta ehkä turhan kliiniä sellaista.
On mulla kyllä yks neuvostoliiton aikainen Mir 37/2.8, jonka sanotaan olevan Carl Zeiss 35mm F2.4 Flektogon klooni. Sillä saa jonkinlaista luonnetta kieltämättä, mutta se on melkolailla softi laidoilta.
laxative

temama kirjoitti: Kesä 19, 2021 14 : 46
laxative kirjoitti: Kesä 19, 2021 14 : 40

Niin just. Näyttää hyvin palvelevan tarkoitusta. Voisi jopa sanoa, että varsinkin elokapinan kuvissa sitä luonnetta mukana! Vitsi, toi pitäisi kyllä hankkia Sonyyn. Nyt mulla on siinä järkyttävän iso Samypjong 35/1.4, joka tekee kyllä terävää kuvaa, mutta ehkä turhan kliiniä sellaista.
On hyvä lasi mutta tosiaan reunat suttuuntuu näillä kennoilla kyllä, eli siihen kannattaa valmistautua. Mulla on kans se eka samyangin 35mm, en ole käyttänyt vuosiin ja sen piirtämä kuva on kieltämättä tylsää
laxative

Paikallisia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
iikkoo

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Jopas! 🙂🙂👍
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Hyvää settiä. Arvostan aitoja henkilökuvia.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Luonnollisessa valossa kuvattuja luonnollisia ihmisiä, näitä katselee mielellään.

laxative, pidä tyylis.
Epilobium

Viesti Kirjoittaja Epilobium »

laxativelta tulee
hienoja kaupunki- ja henkilökuvia!
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Ei osaa näihin oikee mitää kommentoida, ku nii vieras alue tuo kaupunkikuvaus.. ja täällä lakeuksien pikkukaupungeissa on aika köykäisesti tota kuvattavaa, ja toiseksi luomikin voi tummua jos menee kovin liki paikallisia kuvaamaan😜🤣 tai saatikka saa heitä kysymällä kuvattavaksi😂..
Mut pakko sanoa että hyviä on nää Laxan fotot, ainakaa meikäläinen ei näistä mitää suurempia moitteita keksi👌👍👍 mukavaa ja erilaista katseltavaa näin metsien miehelle😃👍
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
laxative

Kiitoksia kaikille kommenteista. Pari kuvaa parin viikon takaa ja sitten pari eiliseltä. Tällä kertaa Sonylla ja Batis 25 :lla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut laxative, Heinä 09, 2021 12 : 59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
temama

Voe ELÄMÄ!

Nyt on kyllä niin hienoa fotoa. En ole varma, että luulenko vain, mutta minusta nykyään ei enää oteta tämän kaltaista laadukasta elävää katukuvaa ihmisistä? 60-80 - luvulla oli yleisempää. Toki nykyään taas otetaan kännykkäräpsyä, mutta pelkään että ne häviää nopeammin bittiavaruuteen ja hukkuu ihmisten mobiilihässäköintiin.

p.s. Ai sulla on vielä Sonykin tallella? Nättiä kuvaa tekee batiksen kanssa sekin.
Vastaa Viestiin