Sand Finland 2016 (+3 kuvaa)
-
- Viesti:
Ihan pienistä nyansseista on kysymys. Aleksi on kysellyt useita paikkoja ja striimistä löytyy melkein täysin samoista kuvakulmista otetut versiot monesta muustakin kuvasta. Tämäkin oli Hangon kansiossa ja ei tarvi kovin kummoinen apina olla että sen löytää satelliittikartasta kun tietää paikkakunnan. Nimikin löytyi jostain kuvalle...ja tähän se sitten lopulta napsahti. 1 + 1 + 1 = ?
Itse hommasin ensimmäisen järkkärini sen jälkeen kun näin Pentti Sammallahden kuvan vuodelta 1975 ja totesin että tuon tapainen paikka olisi mukava löytää. Kyseinen särkkä löytyi nopeasti Sandö-nimiseltä saarelta Kemiönsaaren länsipuolella, mutta en halunnut sitä kuitenkaan reprota vaan tahdoin löytää jonkin uuden. Löytyihin se sitten vahingossa 8 vuoden ajelun jälkeen ku vesi oli todella matalalla ja reissu osui lähistön rannalle.
Itse mainitsin Pentin kuvan innoitukseksi aloituspostauksessa. Pentti on tässä edelläkävijä jota olisi hyvä muistaa asiassa jos joku pitää nimetä. Myös voidaan esittää kysymys, että tiesikö Aleksi Pentin työstä? Se särkkä on kaikin puolin hienompi kokonaisuus joten miksi sitä ei kuvattu? Tämä särkkä taas, no jotenkin se löytyi sieltä Hangosta naks vaan.
Pentin kuva on vaikkapa täällä: http://www.valokuvataiteenmuseo.fi/imag ... 201975.jpg
Edelleen olen sitä mieltä että Pentin kuvan on paras koskaan Suomesta otettu maisemakuva.
Itse hommasin ensimmäisen järkkärini sen jälkeen kun näin Pentti Sammallahden kuvan vuodelta 1975 ja totesin että tuon tapainen paikka olisi mukava löytää. Kyseinen särkkä löytyi nopeasti Sandö-nimiseltä saarelta Kemiönsaaren länsipuolella, mutta en halunnut sitä kuitenkaan reprota vaan tahdoin löytää jonkin uuden. Löytyihin se sitten vahingossa 8 vuoden ajelun jälkeen ku vesi oli todella matalalla ja reissu osui lähistön rannalle.
Itse mainitsin Pentin kuvan innoitukseksi aloituspostauksessa. Pentti on tässä edelläkävijä jota olisi hyvä muistaa asiassa jos joku pitää nimetä. Myös voidaan esittää kysymys, että tiesikö Aleksi Pentin työstä? Se särkkä on kaikin puolin hienompi kokonaisuus joten miksi sitä ei kuvattu? Tämä särkkä taas, no jotenkin se löytyi sieltä Hangosta naks vaan.
Pentin kuva on vaikkapa täällä: http://www.valokuvataiteenmuseo.fi/imag ... 201975.jpg
Edelleen olen sitä mieltä että Pentin kuvan on paras koskaan Suomesta otettu maisemakuva.
Viimeksi muokannut Maffer, Marras 09, 2016 17 : 43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
voe pyhä jiesus sentään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voe pyhe jiesus sentään!!! Lopettakaa tää tsiisustelu.
se ny on harvinaisen selevää, ett ton paikan kuvaamisessa ei sitten ole kertakaikkisesti mitään pahaa, eikä kenellekkään kuulu antaa ton paikan kuvaamisesta krediittejä. jos jollekin, niin luontoäidille.
mutta sen sijaan jos joku uskaltaa vielä kerrankin kuvata stadin tuomiokirkkoa yhdestä mun omasta kuvakulmasta 15-30sec valotusjalla aukolla f/11, polttiksella 14mm, niin varokeehan vain!! temama tulee ja kolauttaa pyhällä kossupullolla päähän!!!
se ny on harvinaisen selevää, ett ton paikan kuvaamisessa ei sitten ole kertakaikkisesti mitään pahaa, eikä kenellekkään kuulu antaa ton paikan kuvaamisesta krediittejä. jos jollekin, niin luontoäidille.
mutta sen sijaan jos joku uskaltaa vielä kerrankin kuvata stadin tuomiokirkkoa yhdestä mun omasta kuvakulmasta 15-30sec valotusjalla aukolla f/11, polttiksella 14mm, niin varokeehan vain!! temama tulee ja kolauttaa pyhällä kossupullolla päähän!!!
-
Re: voe pyhä jiesus sentään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joiltain osin samaa mieltä, mutta foorumihistoriasi tuntien sanoinsin silti että haista *sensuroitu* mursutemama kirjoitti:Voe pyhe jiesus sentään!!! Lopettakaa tää tsiisustelu.
-
voe sensuroitu kiitos sensuroitu sasuliini. sanoisin samaa, mutta jostain syystä en tunne foorumihistoryasi, miksiköhän?sasi kirjoitti: Joiltain osin samaa mieltä, mutta foorumihistoriasi tuntien sanoinsin silti että haista *sensuroitu* mursu
ai niin oot niin babyfoorumilainen vielä, Liittynyt: 11 Elo 2016 . trol-likka. jakautunut.
-
Jos joku on troilli niin sä, eihän tuossa sun sony vouhotuksessa ole mitään järkeä. Ihan palikka äijätemama kirjoitti:voe sensuroitu kiitos sensuroitu sasuliini. sanoisin samaa, mutta jostain syystä en tunne foorumihistoryasi, miksiköhän?sasi kirjoitti: Joiltain osin samaa mieltä, mutta foorumihistoriasi tuntien sanoinsin silti että haista *sensuroitu* mursu
ai niin oot niin babyfoorumilainen vielä, Liittynyt: 11 Elo 2016 . trol-likka. jakautunut.
-
täsä ketjussa ei ollut mitään rakkaaseen sonyyn liittyvää. vouhota siellä missä sitä on.sasi kirjoitti:Jos joku on troilli niin sä, eihän tuossa sun sony vouhotuksessa ole mitään järkeä. Ihan palikka äijätemama kirjoitti:voe sensuroitu kiitos sensuroitu sasuliini. sanoisin samaa, mutta jostain syystä en tunne foorumihistoryasi, miksiköhän?sasi kirjoitti: Joiltain osin samaa mieltä, mutta foorumihistoriasi tuntien sanoinsin silti että haista *sensuroitu* mursu
-
kyse olikin siitä foorumihistoriastasi, vai onko luetun ymmärtämisessä ongelmia?temama kirjoitti:täsä ketjussa ei ollut mitään rakkaaseen sonyyn liittyvää. vouhota siellä missä sitä on.sasi kirjoitti:Jos joku on troilli niin sä, eihän tuossa sun sony vouhotuksessa ole mitään järkeä. Ihan palikka äijätemama kirjoitti: voe sensuroitu kiitos sensuroitu sasuliini. sanoisin samaa, mutta jostain syystä en tunne foorumihistoryasi, miksiköhän?
-
voe rakas höpönassu, mun luetun ymmärtämisesä voi olla paljoki ongelmia, mutta ei niin paljon etten ymmärtäisi tämän ketjun keskusteluaiheiden liittyvän johonkin muuhun kun foorumihistoriaani. tai toisten foorumilaisten solvaamiseen. sun foorumihistorialla en muutenkaan tsiisustelisi. täsä sulle trummppilaisella lähimmäisenrakkautella jaettu neuvo; osta sony, niin pakottaa vähempi.sasi kirjoitti:kyse olikin siitä foorumihistoriastasi, vai onko luetun ymmärtämisessä ongelmia?temama kirjoitti:täsä ketjussa ei ollut mitään rakkaaseen sonyyn liittyvää. vouhota siellä missä sitä on.sasi kirjoitti: Jos joku on troilli niin sä, eihän tuossa sun sony vouhotuksessa ole mitään järkeä. Ihan palikka äijä
-
No kieltämättä vähän *sensuroitu* että hyvä ketju nyt tälläsella sotkettiin. Aloittajalle pahottelut siitä. Mun puolesta tää oli tässä.temama kirjoitti:voe rakas höpönassu, mun luetun ymmärtämisesä voi olla paljoki ongelmia, mutta ei niin paljon etten ymmärtäisi tämän ketjun keskusteluaiheiden liittyvän johonkin muuhun kun foorumihistoriaani. tai toisten foorumilaisten solvaamiseen. sun foorumihistorialla en muutenkaan tsiisustelisi. täsä sulle trummppilaisella lähimmäisenrakkautella jaettu neuvo; osta sony, niin pakottaa vähempi.sasi kirjoitti:kyse olikin siitä foorumihistoriastasi, vai onko luetun ymmärtämisessä ongelmia?temama kirjoitti: täsä ketjussa ei ollut mitään rakkaaseen sonyyn liittyvää. vouhota siellä missä sitä on.
-
ihanaan tomerasti lopetettu. olen ehdottomatsi samaa mieltä, love youu!!sasi kirjoitti: No kieltämättä vähän *sensuroitu* että hyvä ketju nyt tälläsella sotkettiin. Aloittajalle pahottelut siitä. Mun puolesta tää oli tässä.
-
- Viesti:
-
täsä kohtaa olis varmaan parempi olla hiljaa ja antaa asian olla, mutta koska en ymmärrä mikä suuri vääryys täsä on ny mättää niin jatkan ett homma ei jääö epäselväksi.
eli mikä vie sun hienoilta kuvilta maffer tässä ny arvon pois, saatika vesittää 8 vuoden reissailun? se että monet kuvaajahemmot ovat olleet kuvaamassa samaa särkkää, ehkäpä jopa innostuneet sun kuvista?
flickr-awards ei oo minkään arvonen, sama kun jaettaisiin täällä omia digicamera.net awardseja, hieno idis muutex.
jos joku haluaa jostain ihme kumma syystä todistaa et kuka siellä on ensimmäisten joukossa ollu, niin sullahan on orggis raw filut siitä, et milloin oletr kuvannut sen.
skriivasin tän kommentin koska en tykkää että tälläisistä asioista jää joku syyllisyyden leima jollekin, mikä ei varmaankaan edes ansaittua.
tai että muulle yhteisölle jää maku ,että joku täällöä olisi jotenki petollinen ja pas*ka jätäbä joka varastaa toisten töitä.
-
- Viesti:
Tässä oli kyse siitä, että jätkä kehtaa väittää löytäneensä itse paikan ilman apuja..
Ei ole kovin kiva ylläri löytää toisesta paikasta ns. omaa ideaa ja sen s.posti viestittelyn jälkeen varsinkaan...?!
Ei millään pahalla, jos vain viitsisit lukea alusta koko topicin, kiitos ja anteeksi..
Ei ole kovin kiva ylläri löytää toisesta paikasta ns. omaa ideaa ja sen s.posti viestittelyn jälkeen varsinkaan...?!
Ei millään pahalla, jos vain viitsisit lukea alusta koko topicin, kiitos ja anteeksi..
Fuji X-T2, yms.
Flickr
Flickr
-
- Viesti:
No miltä tämä näyttää? HÄH?
Kysymys, en vastaa, eiku sama *sensuroitu* takas..
Repikää siitä huumoria. Kerran pari ehkä ymmärtäisin mutta EN TÄTÄ. Mitään et saa takas, kaikki pitäis antaa. Saatana sentään. Etsikää omat paikkanne tai antakaa jotain vaihtokaupassa takaisin (mr. Suutarin kanssa ollaan vaihdeltu paikkoja kyllä).
Kysymys, en vastaa, eiku sama *sensuroitu* takas..
Repikää siitä huumoria. Kerran pari ehkä ymmärtäisin mutta EN TÄTÄ. Mitään et saa takas, kaikki pitäis antaa. Saatana sentään. Etsikää omat paikkanne tai antakaa jotain vaihtokaupassa takaisin (mr. Suutarin kanssa ollaan vaihdeltu paikkoja kyllä).
-
no jooh, olin kyllä lueskellu tätä ketjua. silti vähän epäselvää mikä oli suurin probeleema mafferin hikeentymiselle.Anylikos kirjoitti:Tässä oli kyse siitä, että jätkä kehtaa väittää löytäneensä itse paikan ilman apuja..
olishan jäbä voinu vähän vinkata kuvansa yhteyteen, ett oli saanut vihiä paikasta - antaa pikku krediittiä mafferille. totta.
varsinkin kun kattoo, tota email kyselylistaa, niin paljo tuntuu tarttevan apua paikkojen löytämisessä. mikä ei sinäsä rikollista, kysyvä ei tieltä eksy jne, vähän kuitekin kunnioitusta sille joka apua on antanut. kuuluu sivistykseen. nyt ymmärrän vähä paremmin mafferin möykän!!
tosi aleksi tossa omassa viestissään skriivasi, et " koko paikkaa ei paljastettu" , eli että lopulta kaivo ite selville. ei siis ihan suoraa kädestä suuhun avuttomuutta ja kopsausta tän kuvan osalta kuitenkaan. sen verran puolustusta ettei mee iha lynkaamiseksi.
-
- Viesti:
Kasvattakaa nyt j*malauta äijät pallit tai menkää lastentarhaan, ihan helkkarin säälittävää!
Ja ihan Mafferin kiusalla paljastan koko paikan: Vålnäsgrundet Hangossa
Lentokonekuvia: http://www.airteamimages.com/aleksi-ham ... d1658.html
-
no mut hei, saatiin kuitenkin vähä draamasäpinää tännekin taas vaihteeksi!alluh kirjoitti:Kasvattakaa nyt j*malauta äijät pallit tai menkää lastentarhaan, ihan helkkarin säälittävää!
yks kyssäri vain; onko täällä niin vähän kivoja kuvausmestoja että pitää juosta yhden kuvaajan jalanjäljissä pitkin Etelä-Suomea?
noh, olen kuitenki enemmän sitä mieltä, ettei noista kuvauspaikoista pitäis olla turhan mustasukkainen. suotakoot kaikille se ilo, että voi valotella omia näkemyksiään mestoista, oli apinointia tai ei. ei tän niin va´kavaa pitäis olla.
-
- Viesti:
Siihen on ihan muitakin syitä miksi paikka olisi saanut olla pimennossa. Olisit voinut tarkentaa että se on satojen lintujen pesintäalue alkukeväästä myöhään kesään ja saareen asti kulkeminen sotkee ja/tai estää pesinnän onnistumisen. Kesäkuun lopulla tuli sellainen kahden koiranpenikan pyrähdyskin alueelle kuvattua. Vapaaksi päästettyjä eikä ketään kiinnostanut. Toisekseen keskiälyisen torvelon reitti alueelle käy todennäköisesti kahden yksityispihan läpi eikä veden kautta (kahluu)saappailla.
Kannattaa toki keskittyä siihen pallien kasvatteluun. Ehkä jossain välissä hoksaa ettei kaikki voi tulla kuin se Manun illallinen valmiina pöytään. Kun törmäsin paikkaan kaiken reissaamisen jälkeen tiesin että siinä se nyt on ja hommasta tuli selittämättömän hyvä fiilis. Sen sijaan tuollaisesta tietojen kalastelusta ja onkimisesta saatu lopputuote on sama kuin ostais sen markan lihapiirakan siwasta - ihan sama sen jälkeen ku on syöty. Lopputuloksen voi paskoa tunkiolle ja miljoona kärpästä tykkää. Tuleeko siitä se ihanaa mahtavaa tunne?
Kannattaa toki keskittyä siihen pallien kasvatteluun. Ehkä jossain välissä hoksaa ettei kaikki voi tulla kuin se Manun illallinen valmiina pöytään. Kun törmäsin paikkaan kaiken reissaamisen jälkeen tiesin että siinä se nyt on ja hommasta tuli selittämättömän hyvä fiilis. Sen sijaan tuollaisesta tietojen kalastelusta ja onkimisesta saatu lopputuote on sama kuin ostais sen markan lihapiirakan siwasta - ihan sama sen jälkeen ku on syöty. Lopputuloksen voi paskoa tunkiolle ja miljoona kärpästä tykkää. Tuleeko siitä se ihanaa mahtavaa tunne?
-
No mutta kyllä nyt alkaa kuulostaa jo selittelyltä. Jos kyseessä on oikeasti paikka jonka paljastuminen aiheuttaa kuvaamaasi haittaa linnuille ja sulla huoli tästä, olisi pitänyt ehdottomasti pitää sijainti salassa tai jopa olla julkaisematta koko kuvaa. Myönnät vaan reilusti että vi**ttaa kun joku on käynyt apinoimassa kuvan paikasta jonka etsimiseen olet käyttänyt aikaa ja vaivaa.Maffer kirjoitti:Siihen on ihan muitakin syitä miksi paikka olisi saanut olla pimennossa. Olisit voinut tarkentaa että se on satojen lintujen pesintäalue alkukeväästä myöhään kesään ja saareen asti kulkeminen sotkee ja/tai estää pesinnän onnistumisen. Kesäkuun lopulla tuli sellainen kahden koiranpenikan pyrähdyskin alueelle kuvattua. Vapaaksi päästettyjä eikä ketään kiinnostanut. Toisekseen keskiälyisen torvelon reitti alueelle käy todennäköisesti kahden yksityispihan läpi eikä veden kautta (kahluusaappailla.
Kertoilustasi päätellen sinulle merkitsee lopputuloksen lisäksi itse prosessi miten lopputulokseen on päästy eli arvostat kuvan korkeammalle jos sen eteen on joutunut näkemään vaivaa. Et voi kuitenkaan sen vuoksi omia maisemia ja kohteita ja kieltää muita kuvaamasta niitä....tai vaatia että kuvan saa ottaa vain jos näkee vähintään yhtä paljon vaivaa kun olet itse nähnyt.
Enivei ymmärrän kyllä tunnetasolla reaktiosi mutta en ehkä lähtisi julkisesti ketään suolaamaan mokoman vuoksi.
Edit. Olisit ennemmin ylpeä siitä että kuvaasi apinoidaan. Se on sen merkki että se on onnistunut. Olen jostain valokuvausoppaasta lukenut ohjeen aloittejoille että kannattaa alkuun ottaa mallia ja apinoida kuuluisien kuvaajien töitä ja pikkuhiljaa kokemuksien karttuessa alkaa muodostamaan omaa tyyliä.