..UUSI SARJA AUTONTYÖNTÄJÄT
SUB 9.4.2015 klo 19:00.
Autontyöntäjät on uusi realitysarja ihmisistä, joilla ei ole varaa ostaa bensaa. Ensimmäisessä jaksossa Erä-Jorman Volvo "ei saa kipinää" ja Marsalkan mersu lipsahtaa ojaan. Julkkisosiossa Tauski kertoo miten pääsi eroon vaimon lyömisestä työntämällä Corollaa.
Suur-Sawon nikonistien päämaja
-
Jaha, tämäkin vielä:
-
Kiitos valokuvaeversti tonskulus. Hienoa nähdä, että DC.netissäkin on vielä ihmisiä, jotka osaavat arvostaa kunnon päivänvalossa otettua maisemavalokuvaa! Olen viime aikoina ajatellut, että ovatko kaikki DC.netin kansalaiset jotain ihmispelkoisia introvertteja, kun uskaltautuvat kameran kanssa ulos vain yöaikaan. Yöllä otettuja tähtitaivaskuvia tulee joka tuutista mielen tylsistymiseen asti, mutta kunnollisia päivänvalossa otettuja valokuvia näkee harvoin.tonskulus kirjoitti:Kyllä ei voi kuin ihailla taas Samy 14mm kuvanlaatua, niin on priimaa nurkasta nurkkaan. Millä aukolla kuvasit? Ihan hyvä otoshan toi on. Pakko ostaa takaisin tuo 14mm samyangi, tyhmyyttäni joskus myin pois.
Kuva tästä Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan päämajasta on otettu aukolla f/11, aukolla, jota yleensä käytän maisemakuvauksessa. Mitä olen Sammyllä testikuvia ottanut, niin vaikuttaa siltä, että jo aukolla f/4 kuvan terävyys on reunasta reunaan erittäin hyvä ja kontrasti vähintäänkin riittävä. Myös niitä Muntin peräänkuuluttamia mikrokontrasteja ja 3D-efektejä on havaittavissa.
Tarkennustason heittoa (field curvature) on kyllä sen verran paljon, että suurilla aukoilla tarkennuksen kanssa on oltava tarkkana. Mutta jos ei harrasta tympeitä tähtitaivaskuvia, niin silloin on varaa himmentää ja sen myötä kuvaaminen on helppoa ja kuvanlaatu priimaa nurkasta nurkkaan.
Tässä Samy 14-millisessä on kyllä hinta-laatu suhde vähintäänkin kohdallaan, kun ottaa vielä huomioon objektiivin erinomaisen mekaanisen laadun. Tarkennusrenkaan tuntuma on vähintään yhtä hyvä kuin parhaassakin Muntin Zeiss 3D-objektiivissa! Jopa parempi, sillä olen kuullut, että Muntin Zeissien tarkennusrenkaissa on epämääräistä jähmeyttä, ihan kuin objektiivien sisälle olisi päässyt jotakin möhnää. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *