Marsalkka spege julkaisee 13 kpl uusia luonnonvalokuvia!
-
Niin, voisiko joku ystävällinen rahaporho-canonisti kertoa minulle, että millä tavoin tämä viimeinen joutsenen lentoonlähtökuva olisi parempi, jos se olisi otettu 4000 euron Nikon D810 + Tamron 150-600 yhdistelmän sijaan 20.000 euron Canon EOS-1DX + EF 800/5,6L IS selänsärkijäyhdistelmällä?Munt kirjoitti:Tämä viimeinen on kyllä hieno lisä Marsalkan pakenevien vesilintujen kokoelmaan.
800 mm putki sen takia, koska 1DX:ssä on vain 18 mp kenno, kun minulla on Tamron 600 mm asennossa ja D810:n 1,2x croppi käytössä kinovastaava polttoväli 720 mm, mutta silti pikseleitä käytössä 25 miljoonaa. Kyllä, DOF olisi Canonilla vähän kapeampi, mutta olisiko kuvanlaatu silmin nähden parempi? Vai onko Canonin käytöstä muuta hyötyä, kuin että pääsee mahdollisesti selkävaivojen takia ennenaikaiselle eläkkeelle?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Tähän on palattu monta kertaa, Canoneilla kuvattiin tosissaan ja Nikoneilla tulee näitä räpsyjä koemielessä. Canonistit vetää tästä johtopäätöksen että pimeällä puolella lähinnä räpsitään koemielessä. Luulisi Valokuvausmarsalkan suhtautuvan asiaan riittävällä vakavuudella!spege kirjoitti: Pitää myös muistaa se, että tuo Canonilla ottamani joutsenkuva on yksi parhaimmista lintukuvistani ja kovan työn tulos jo pelkästään kaluston painon takia. Tämän Nikon-Tamron kuvan nappasin lähinnä koemielessä, näyttääkseni DC.netin kansalle, ettei tarvitse maksaa kymmentä tuhatta euroa objektiivista saadakseen kelpo sorsakuvia.
Kelpaavatko kuvat nyt koko kansalle, myös canonisteille?
-
Ei, ei, mappe. Nyt olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Raskaalla Canon-kalustolla kuvaaminen oli yhtä työtä ja tuskaa, siitä oli kuvaamisen ilo kaukana! Etkö mappe ymmärrä, että on äärimmäisen tahditonta, että marsalkan arvoinen valokuvausupseeri rymyää ja hikoilee metsässä 20 kilon kamerarinkka selässä, kompastellen kiviin ja kantoihin. Ja kyllä sinä palstan vanhana jääränä tiedät hyvin, miten vähän sain loppujen lopuksi hyviä kuvia aikaan Canonin kalustolla, vaikka oli käytössä kaikki mahdolliset L-objektiivit ja uusimmat 1-sarjan rungot!mappe kirjoitti:Tähän on palattu monta kertaa, Canoneilla kuvattiin tosissaan ja Nikoneilla tulee näitä räpsyjä koemielessä. Canonistit vetää tästä johtopäätöksen että pimeällä puolella lähinnä räpsitään koemielessä. Luulisi Valokuvausmarsalkan suhtautuvan asiaan riittävällä vakavuudella!
Nykyisellä kevyellä Nikon-kalustollani, jonka todellinen ihmease (Wunderwaffe) on Tamronin 150-600 mm zoomobjektiivi, saan helposti ja vaivattomasti kelpo luonnonvalokuvia, jotka kelpaavat 99 prosentille DC.netin kansasta. Ainakin tällaisen käsityksen olen itse saanut kansalaispalautteen perusteella sen jälkeen, kun vajaa vuosi sitten luovutin canonistien ylipäällikön tehtävät elmarille ja otin komentooni nikonistijoukot, siirtyen samalla itse nikonistiksi, onnettoman sävydynamiikan nähneenä ja turhautuneena entisenä canonistina.
Se, että saan muutaman tunnin kevyellä työskentelyllä, ilman tuskan hikeä ja kyyneleitä tällaisen satsin kelpo sorsakuvia, mitä olen tässä ketjussa esitellyt, on minulle täysin uutta! Tästä kaikesta kiitos kuuluu jalolle Nikon D810 kameralle ja pyhälle Tamron 150-600 mm zoomobjektiiville sekä tietysti niille muutamalle nikonistille, jotka aikoinaan saivat minut järkiini ja houkuteltua minut Johtajakseen.
Anteeksi mappe, mutta minun oli tehtävä tämä ratkaisu noustakseni luonnonvalokuvauksen uudelle tasolle. Tosin ymmärrän kyllä, että elmarin alaisena ei ole mukava olla, kun miehellä ei ole mitään uskottavuutta ja johdonmukaisuutta toiminnassaan canonistien ylipäällikkönä. Mutta mappe, elämässä on uskallettava tehdä raskaitakin päätöksiä ja sinulla on aina mahdollisuus palata komentooni hylkäämällä se sairas L-ideologia ja siirtymällä onnellisten nikonistivalokuvaajien alati kasvavaan joukkoon! :)
-
Meinasin kommentoida asiallisesti aiheeseen, mutta sitten tuli mieleeni, että eikös Joroisten kunnanhallitus ehdottanut uutta vaakunaa, jossa olisi ollut 3 pakenevaa valkosorsaa, kalleellaan olevien kaatuvien honkien välissä lentämässä pois, kuvastamaan sitä miten valkoinen työikäinen väestö poistuu Joroisista etelään työn perään ja loppujen toimesta vähät metsärahat kannetaan turkulaisen kamerakaupan pohjattomaan laariin? Tämän sijaan vakuunaan tulikin musta lehmä.spege kirjoitti:..elämässä on uskallettava tehdä raskaitakin päätöksiä ..
..
-
Miten Nikoniin vaihto on muka vapauttanut sinut raskaasta kuvauskalustosta, saahan tuota Tamronia EF-mountillakin? Aivan samat kuvat olisit saanut vaikkapa 70D + Tamron -combolla ja settisi olisi ollut vieläpä tätä virtsan katkuista Nikon-settiä kevyempikin. 70D:llä myös nuo turkoosit sorsakuvasi olisivat saaneet suoraan niiden majestellisuuden arvoiset värisävyt!spege kirjoitti:Ei, ei, mappe. Nyt olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Raskaalla Canon-kalustolla kuvaaminen oli yhtä työtä ja tuskaa, siitä oli kuvaamisen ilo kaukana! Etkö mappe ymmärrä, että on äärimmäisen tahditonta, että marsalkan arvoinen valokuvausupseeri rymyää ja hikoilee metsässä 20 kilon kamerarinkka selässä, kompastellen kiviin ja kantoihin. Ja kyllä sinä palstan vanhana jääränä tiedät hyvin, miten vähän sain loppujen lopuksi hyviä kuvia aikaan Canonin kalustolla, vaikka oli käytössä kaikki mahdolliset L-objektiivit ja uusimmat 1-sarjan rungot!mappe kirjoitti:Tähän on palattu monta kertaa, Canoneilla kuvattiin tosissaan ja Nikoneilla tulee näitä räpsyjä koemielessä. Canonistit vetää tästä johtopäätöksen että pimeällä puolella lähinnä räpsitään koemielessä. Luulisi Valokuvausmarsalkan suhtautuvan asiaan riittävällä vakavuudella!
Nykyisellä kevyellä Nikon-kalustollani, jonka todellinen ihmease (Wunderwaffe) on Tamronin 150-600 mm zoomobjektiivi, saan helposti ja vaivattomasti kelpo luonnonvalokuvia, jotka kelpaavat 99 prosentille DC.netin kansasta. Ainakin tällaisen käsityksen olen itse saanut kansalaispalautteen perusteella sen jälkeen, kun vajaa vuosi sitten luovutin canonistien ylipäällikön tehtävät elmarille ja otin komentooni nikonistijoukot, siirtyen samalla itse nikonistiksi, onnettoman sävydynamiikan nähneenä ja turhautuneena entisenä canonistina.
Se, että saan muutaman tunnin kevyellä työskentelyllä, ilman tuskan hikeä ja kyyneleitä tällaisen satsin kelpo sorsakuvia, mitä olen tässä ketjussa esitellyt, on minulle täysin uutta! Tästä kaikesta kiitos kuuluu jalolle Nikon D810 kameralle ja pyhälle Tamron 150-600 mm zoomobjektiiville sekä tietysti niille muutamalle nikonistille, jotka aikoinaan saivat minut järkiini ja houkuteltua minut Johtajakseen.
Anteeksi mappe, mutta minun oli tehtävä tämä ratkaisu noustakseni luonnonvalokuvauksen uudelle tasolle. Tosin ymmärrän kyllä, että elmarin alaisena ei ole mukava olla, kun miehellä ei ole mitään uskottavuutta ja johdonmukaisuutta toiminnassaan canonistien ylipäällikkönä. Mutta mappe, elämässä on uskallettava tehdä raskaitakin päätöksiä ja sinulla on aina mahdollisuus palata komentooni hylkäämällä se sairas L-ideologia ja siirtymällä onnellisten nikonistivalokuvaajien alati kasvavaan joukkoon! :)
-
Munt, nyt olet saanut jostain käsiisi elmarin joukkojen viime aikoina levittämiä lentolehtisiä, sillä tuo kirjoituksesi on melkein suora lainaus kyseisten lentolehtisten propagandatekstistä.Munt kirjoitti:Meinasin kommentoida asiallisesti aiheeseen, mutta sitten tuli mieleeni, että eikös Joroisten kunnanhallitus ehdottanut uutta vaakunaa, jossa olisi ollut 3 pakenevaa valkosorsaa, kalleellaan olevien kaatuvien honkien välissä lentämässä pois, kuvastamaan sitä miten valkoinen työikäinen väestö poistuu Joroisista etelään työn perään ja loppujen toimesta vähät metsärahat kannetaan turkulaisen kamerakaupan pohjattomaan laariin? Tämän sijaan vakuunaan tulikin musta lehmä.
Todellisuudessa Joroisten kunnanhallitus on suunnitellut muutavansa Joroisten vaakunaa siten, että härän pään ympärillä olevaan kolmeen tykinkuulaan, jotka viittaavat pitäjässä yli 200 vuotta sitten käytyyn Suomen sodan taisteluun, tulisi kaikkiin Nikonin logot ja härän pään taakse heraldiset poikittaiset marsalkansauvat.
Tässä on nykyinen vaakuna.
Ja nämä elementit sitten minun käsitykseni mukaan tullaan liittämään uuteen vaakunaan. Eli tykinkuulien päälle syvättäisiin Nikonin logo.
http://webfreind.com/wp-content/uploads ... n-logo.jpg
Ja tietojeni mukaan härän pään taakse poimittaisiin sitten tästä heraldiset marsalkansauvat.
http://en.academic.ru/pictures/enwiki/8 ... rmacht.svg
Tosin tämä vaakunan muutosasia on vielä kesken ja sen toteutusta varten kunnanhallitus on nimennyt erillisen suunnittelulautakunnan, eli uuden vaakunan ulkoasu voi vielä muuttua tietyiltä osin.
Mutta tietojeni mukaan Joroisten kunta on alkanut viime aikoina lähettää kunnassa asuvia canonisteja Niuvanniemen sairaalaan L-vieroitushoitoon. Mitä olen kuullut hoidon sisällöstä, niin jokaiselle potilaalle annetaan hoidon ajaksi Nikon D3200 kittilinssin kanssa valokuvaustarpeita varten. Kaikilta canonistipotilailta on evätty pääsy ainakin Canonin, Digital Picturen, Fredmiradan ja muille vastaaville Canon-propagandaa sisältäville internet-sivuille. Tietojeni mukaan L-vieroitushoidossa käytetään yleensä lääkinnällisenä hoitona Leponex-nimistä lääkettä.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... IS_LEPONEX
Olen myös kuullut, että muut kunnat harkitsevat vastaavia toimenpiteitä Canon-ongelmaisten auttamiseksi, sillä sosiaaliviranomaiset ovat alkaneet saada tarpeekseen canonisteista, jotka ovat kuluttaneet toimeentulotukensa L-objektiiveihin ja ovat sitten ronkumassa jatkuvasti harkinnanvaraista toimeentulorahaa sossun luukulta!
-
Tarkoitat ilmeisesti tätä, kesällä 2010 ottamaani sorsakuvaa, jolloin pääsin aamu-usvan suojissa hiipimään harvinaisen lähelle valkosorsaa.dee kirjoitti:Niin tai näin, mun mielestä spegen paras kuva on se valkosorsa pyristelemässä aamu-usvassa. Joskus aikoinaan canuunalla otettu. Muut kuvat olen unohtanut, mutta se puhutteleva sorsakuva on jäänyt mieleeni...
Mutta auta armias, jahka pääsen Nikon D810 + Tamron 150-600 yhdistelmän kanssa yhtä lähelle valkosorsaa, niin silloin tulee monen vuoden Vuoden Luonnonvalokuvat Finlandia-taloon kertalaakista! Ja eikä ole kuvissa riesana tuo Canonille tyypillinen kamala värikohina, vaikka kuvassa käytetty ISO-herkkyys (runko 1D mkIV) on vain ISO 1600 !!
Heh. Luuletko fleshlight tosissasi, että Canonin kuppaisen 70D croppirutkun AF olisi osunut tuohon sorsaan ja jos olisikin kymmenen JAS-tekniikassa käynnin jälkeen osunut, niin kuvitteletko, että Canon 70D olisi tehnyt noin värikylläistä ja siistiä jälkeä herkkyydellä ISO 5000, sävydynamiikasta puhumattakaan ??!fleshlight kirjoitti:Miten Nikoniin vaihto on muka vapauttanut sinut raskaasta kuvauskalustosta, saahan tuota Tamronia EF-mountillakin? Aivan samat kuvat olisit saanut vaikkapa 70D + Tamron -combolla ja settisi olisi ollut vieläpä tätä virtsan katkuista Nikon-settiä kevyempikin. 70D:llä myös nuo turkoosit sorsakuvasi olisivat saaneet suoraan niiden majestellisuuden arvoiset värisävyt!
-
- Viesti:
Puhkihan se on tuossa Nikonräpsyssäkin. Kunnon FF murikoilla siitäkin olisi päästy tai vaihtoehtoisesti olisi kuvattu putkella missä voidaan edes puhua valovoimasta. Toista se on tuossa upeassa 2010 kuvassa kun kuvataan kunnon vehkeillä, sävyt nätisti tallella ja ratkaiseva hetki hienosti saatu kiinni.spege kirjoitti:Tarkoitat ilmeisesti tätä, kesällä 2010 ottamaani sorsakuvaa, jolloin pääsin aamu-usvan suojissa hiipimään harvinaisen lähelle valkosorsaa.dee kirjoitti:Niin tai näin, mun mielestä spegen paras kuva on se valkosorsa pyristelemässä aamu-usvassa. Joskus aikoinaan canuunalla otettu. Muut kuvat olen unohtanut, mutta se puhutteleva sorsakuva on jäänyt mieleeni...
Mutta auta armias, jahka pääsen Nikon D810 + Tamron 150-600 yhdistelmän kanssa yhtä lähelle valkosorsaa, niin silloin tulee monen vuoden Vuoden Luonnonvalokuvat Finlandia-taloon kertalaakista! Ja eikä ole kuvissa riesana tuo Canonille tyypillinen kamala värikohina, vaikka kuvassa käytetty ISO-herkkyys (runko 1D mkIV) on vain ISO 1600 !!
Heh. Luuletko fleshlight tosissasi, että Canonin kuppaisen 70D croppirutkun AF olisi osunut tuohon sorsaan ja jos olisikin kymmenen JAS-tekniikassa käynnin jälkeen osunut, niin kuvitteletko, että Canon 70D olisi tehnyt noin värikylläistä ja siistiä jälkeä herkkyydellä ISO 5000, eikä olisi polttanut joutsenen selkää puhki ??!fleshlight kirjoitti:Miten Nikoniin vaihto on muka vapauttanut sinut raskaasta kuvauskalustosta, saahan tuota Tamronia EF-mountillakin? Aivan samat kuvat olisit saanut vaikkapa 70D + Tamron -combolla ja settisi olisi ollut vieläpä tätä virtsan katkuista Nikon-settiä kevyempikin. 70D:llä myös nuo turkoosit sorsakuvasi olisivat saaneet suoraan niiden majestellisuuden arvoiset värisävyt!
-
Alan mappe epäillä vahvasti, että olet LL-kenraali elmarin värväämä Canon-politrukki tai sitten vain elät täysissä harhoissa. Yritän kuitenkin vastata mahdollisimman asiallisesti vielä tähän viestiisi.mappe kirjoitti:Puhkihan se on tuossa Nikonräpsyssäkin. Kunnon FF murikoilla siitäkin olisi päästy tai vaihtoehtoisesti olisi kuvattu putkella missä voidaan edes puhua valovoimasta. Toista se on tuossa upeassa 2010 kuvassa kun kuvataan kunnon vehkeillä, sävyt nätisti tallella ja ratkaiseva hetki hienosti saatu kiinni.
Ensinnäkään tuo joutsenen selkä ei ole ainakaan LR:n mukaan puhki. Ja kun puhutaan sävydynamiikasta, niin Nikon D810:ssä on tällä hetkellä paras sävydynamiikka kaikista markkinoilla olevista kinokoon DSLR-kameroista, natiiviherkkyydellä lähes 15 aukkoa, kun parhailla Canonin FF-rungoilla ei päästä edes 12 aukkoon!
http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/ ... 63_795_753
Ja ymmärrätkö pässi, että tuo lentoonlähtökuva on otettu 720 mm kinovastaavalla polttovälillä (600 mm + D810:n 1,2x crop) noin 100 metrin päästä ja kuvaa on vielä rajattu melko paljon kuvankäsittelyssä. Jos kuvataan Canonin 1DX tai 5D III FF-rungoilla ja pitää saada millejä käyttöön vähintään 700, lowres-canoneille mieluummin 800, et saa f/5,6:ta suurempaa valovoimaa käyttöön millään, vaikka hakkaisit päätäsi seinään ja ryöstäisit sen jälkeen pankin! Tamronin f/6,3 valovoima on vain 1/3 aukkoa f/5,6:ta heikompi, eli ei käytännössä mitään merkitystä.
Ja älkää hyvät canonistit olko niin lapsellisia, että alatte vetämään niitä kamalaa kuvaa tuottavia croppirunkojanne mukaan tähän asiaan ja väittämään, että maailma pelastuu niillä. :)
-
- Viesti:
Niin hyvä kuin tuo Canonilla napsittu Joutsen usvassa -kuva onkin, ei nämä muutkaan huonoja ole. Hyvää settiä jossa aletaan olla pikkuhiljaa asian ytimessä. Pientä hienosäätöä vielä esim sommitteluun ja kuvakulmaan :)
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
- Viesti:
Katsopas napero tuolta dxomarkin dynamiikkakäppyrältä missä mennään ISO5000 kohdalla. Canonin FF murikka vie tuota sievää semiprorunkoa miten tahtoo.spege kirjoitti: Ensinnäkään tuo joutsenen selkä ei ole ainakaan LR:n mukaan puhki. Ja kun puhutaan sävydynamiikasta, niin Nikon D810:ssä on tällä hetkellä paras sävydynamiikka kaikista markkinoilla olevista kinokoon DSLR-kameroista, natiiviherkkyydellä lähes 15 aukkoa, kun parhailla Canonin FF-rungoilla ei päästä edes 12 aukkoon!
http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/ ... 63_795_753
Ja ymmärrätkö pässi, että tuo lentoonlähtökuva on otettu 720 mm kinovastaavalla polttovälillä (600 mm + D810:n 1,2x crop) noin 100 metrin päästä ja kuvaa on vielä rajattu melko paljon kuvankäsittelyssä. Jos kuvataan Canonin 1DX tai 5D III FF-rungoilla ja pitää saada millejä käyttöön vähintään 700, lowres-canoneille mieluummin 800, et saa f/5,6:ta suurempaa valovoimaa käyttöön millään, vaikka hakkaisit päätäsi seinään ja ryöstäisit sen jälkeen pankin! Tamronin f/6,3 valovoima on vain 1/3 aukkoa f/5,6:ta heikompi, eli ei käytännössä mitään merkitystä.
Ja älkää hyvät canonistit olko niin lapsellisia, että alatte vetämään niitä kamalaa kuvaa tuottavia croppirunkojanne mukaan tähän asiaan ja väittämään, että maailma pelastuu niillä. :)
-
Kiitos kapteeni tonskulus, arvostan suuresti sinun mielipiteitäsi näissä luontokuva-asioissa, koska olet ehdottomasti yksi DC.netin parhaimpia luontokuvaajia. Pystyn jopa sietämään canonismiasi ja katsomaan sitä sormien läpi, koska olet osoittanut pystyväsi tuottamaan Canonin rupukalustollasi myös teknisesti varsin hyviä luonnonvalokuvia. :)tonskulus kirjoitti:Niin hyvä kuin tuo Canonilla napsittu Joutsen usvassa -kuva onkin, ei nämä muutkaan huonoja ole. Hyvää settiä jossa aletaan olla pikkuhiljaa asian ytimessä. Pientä hienosäätöä vielä esim sommitteluun ja kuvakulmaan :)
Olen jo pidemmän aikaa miettinyt sitä, että valokuvakapteenin (LL-Hauptsturmführer) arvo on sinulle vähän turhan alhainen valokuvausupseerin arvo. Harmi vain, että minulla ei ole suoranaisia valtuuksia ylentää sinua, koska olet canonistina valokuvakenraali (LL-Obergruppenführer) elmarin käskyvallan alainen. Kyllä, ylensin sinut aikoinaan valokuvakapteeniksi ohi elmarin käskyvallan, mutta olin menettää siinä henkeni!
Elmar lähetti nimittäin kostotoimenpiteenä Canon LL-Einsatzgruppen eliittimurhaosaston tänne Sawoon, jonka valokuvaeversti (GG-Standartenführer und Oberst der Nikon Fotografie) Hasselin johtama henkivartiokaartini, GG Leibstandarte Kompanie Spege onneksi pystyi tuhoamaan lyhyen, mutta sitäkin ankaramman tulitaistelun jälkeen... Mutta yhtä kaikki, vaikka olisit ansainnut korkeamman valokuvausupseerin arvon, en yksinkertaisesti uskalla ylentää sinua, tonskulus. Toivottavasti joku kaunis päivä näkisit valon ja kääntyisit nikonistiksi, se on yksi hartaimmista toiveistani. :)
-
Minä puolestani arvostan spege sitä, että viimeinkin pysyit myöntämään ettei kuvien tekninen taso olekaan käytettyjen välineiden summa! Olin koko ajan täysin varma, ettet oikeasti kuvittele Nikonin olevan jotenkin muita valtamerkkejä parmpi millään osa-alueella - ehkä tämä on myös asiaan sopiva lähtölaukaus tuleville luonnonvalokuvaustyöskentelysessioillesi, joiden ansiosta saamme pian nähdä oikeasti kelvollisia sorsakuviasi?spege kirjoitti:Kiitos kapteeni tonskulus, arvostan suuresti sinun mielipiteitäsi näissä luontokuva-asioissa, koska olet ehdottomasti yksi DC.netin parhaimpia luontokuvaajia. Pystyn jopa sietämään canonismiasi ja katsomaan sitä sormien läpi, koska olet osoittanut pystyväsi tuottamaan Canonin rupukalustollasi myös teknisesti varsin hyviä luonnonvalokuvia. :)tonskulus kirjoitti:Niin hyvä kuin tuo Canonilla napsittu Joutsen usvassa -kuva onkin, ei nämä muutkaan huonoja ole. Hyvää settiä jossa aletaan olla pikkuhiljaa asian ytimessä. Pientä hienosäätöä vielä esim sommitteluun ja kuvakulmaan :)
-
En tunnusta kuuluvani kumpaankaan leiriin, mutta sivuhuomiona on kyllä pakko huomauttaa, että tuon DXO markin vertailunkin perusteella 1DX menee D810:en ohi dynamiikassa jo ISO600 paikkeilla ja 5D3 kyykyttää sitten puolestaan jo ISO1200 paikkeilla. Onnea kovaan, voimakkaaseen valoon ja pilkkopimeälle Tamronille - niillä kuvilla tuskin päästään ihan äkkiä elmaria hastamaan...