Ei vaan kiinnosta nyt vetää tähän tuota 500px.comia ja kuinka *sensuroitu* paikka se on postailla kuvia.Munt kirjoitti:Täh?puuhapete kirjoitti:Voisitko Munt poistaa ton linkin tonne 500px kuvaan!
..
Photoshop työnäyte (vielä yksi versio lisätty)
-
-
Pitääkö mun poistaa tuo linkki siksi, että arvostelin niitä kuvaajia, jotka postaa uudelleen jotain kuvia siksi, että saisivat kuvilleen paremmat arvostelut toisella kerralla?puuhapete kirjoitti:Ei vaan kiinnosta nyt vetää tähän tuota 500px.comia ja kuinka *sensuroitu* paikka se on postailla kuvia.Munt kirjoitti:Täh?puuhapete kirjoitti:Voisitko Munt poistaa ton linkin tonne 500px kuvaan!
..
500px aktiivit toimii juuri näin.
Ja ei, tää jauhaminen ei kuulu tänne galleriaketjuun, mutta en myöskään ymmärrä miksi en olisi saanut linkittää tuohon kuvaan ja kommentoida, että se menestyy 500px hyvin tällä lopullisella versiolla?!
..
-
-
Joo ei tällä kertaa mitään sawolaisia kieroja ajatuksia.puuhapete kirjoitti:No eihän siinä linkkaamisessa sinällään mitään ollu, mutta jotenkin haistelin että taka-ajatuksena oli pieni sarkasmi kuvan saadessa suosiota tuolla nimenomaisella sivustolla....mutta voi olla että käsitin väärin.
Antaa asian/linkin olla....ei pilata ketjua vänkäämisellä.
Itse kuvaparia katsoin useasti, mutta ainoa vika oli mun mielestä nenän liiallinen kiilto ja ehkä ihokin hiukan kirkas paikoin. Jätin kuitenkin tän kaksoisleukavänkäämisen muille, kun mun mielestä on vähän outoa arvostella toisten lapsia... siis jotenkin vaan ei osu mulle/ en edes yritä, ettei kukaan hermostu. (meinasin oikeesti kommentoida, että olisit pyyhkinyt likan naaman ensin mikrokuituliinalla ettei kiillä, mutta sitten se näytti jotenkin hölmöltä idealta...)
Kuva on nyt ihan OK ja foorumi myös, vaikkakin siellä on, kuten elämässä yleensäkin, myös niitä erilaisia ihmisiä kuvineen. Ja 500px sivuilla on selvästi tietty aktivistien joukko, jolle on tärkeää laittaa kuvat taktisesti juuri oikeaan aikaan. Tai uusia julkaisu, jos ei tullut suosiota. Mutta nämä asiat siis kuuluu johonkin toiseen vänkäämiseen... :)
..
-
Itseasiassa tuollaiset kommentit ja ehdotukset otetaan mielellään vastaan...ei ole tullut koskaan ajattelleeksi että sitä naamavärkiäkin vois tosiaan pyyhkäistä ennen kuvanottoo kun kerran käytössä ei ole erikseen meikkaajaa. Tietenkin tuossa olisi taas yksi juttu lisää photohop työnkulkuunkin toi kiiltojen poisto.
Nimenomaan silloin kun kuvaa arvostellaan kuvana niin tuollaiset arvostelut pitää ottaakkin sellaisenaan eikä henkilökohtaisena.
Nimenomaan silloin kun kuvaa arvostellaan kuvana niin tuollaiset arvostelut pitää ottaakkin sellaisenaan eikä henkilökohtaisena.
-
+1puuhapete kirjoitti:
En kai mä Munt ny jumalauta ketään ihmistä täällä arvostele. Potrettikuvaaminen on teknisesti äärimmäisen hankala laji, kun sen tekee alusta loppuun keinotekoisesti (eli valot, hiukset, ihon sävyt, ilme jne) - siis verrattuna tilannekuvaamiseen. Aika harva ihminen pystyy poseeraamaan mallina luontevasti ja sinnikkäästi, varsinkaan yhtään pidempään.
Valojen asettelun lisäksi avainasemassa on pose, tai laajemmin se millä putkella ja mistä vinkkelistä potrettia kuvataan missäkin mallin asennossa. Ihan heti ei lopu opiskelu, kun tätä hommaa alkaa perata. Noissa Puuhiksen seteissä kiinnostavaa on se, että melkein aina lähtökohtana on jokin uusi idis valojen tms. suhteen.