Mulla menee aika samalla tavalla. Kestää ne raakojen availut kyllä, mutta äkkiä silmä siihen oppii, että mikä on hyvä ja mikä ei.Dailunch kirjoitti:Suurin osa ajasta menee tosiaankin kuvien valkkaukseen, ja kaikki ylimääräinen aika kannattaakin käyttää hyväksi. Mongoolin tapaan käytän myös itse erätauon, mainoskatkot ym. kuvien läpikäyntiin. Kaikki siihen käytetty aika on pois editistä.
Oma workflow on mielestäni kehittynyt melko tehokkaaksi eivätkä deadlinet ole tuottaneet ongelmia. Siinä missä ennen gallerian koostamiseen saattoi mennä koko ilta, sujuu se nykyään noin tunnissa. Kuvaan aina raakaa ja ainoana ohjelmana käytän Lightroomia.
Päästyäni koneelle kortti sisään, importti käyntiin ja hirmuisella tahdilla pisteyttämään kuvia. Käytyäni kaikki kuvat läpi pääsevät viisi tähteä saaneet kuvat tarkempaan tarkasteluun. Lajista ja matsista riippuen tähän pääsee joitain kymmeniä kuvia. Sen jälkeen katson yhteen kuvaan sopivat säädöt, jotka sitten kopioin kaikkiin. Päälle vielä kaikkien viiden tähden kuvien käyminen läpi sekä mahdolliset croppaukset ja hienosäädöt. Kaikkiaan aikaa ei kulu juurikaan enemmän kuin JPEG-kuvien kanssa.
Mieluummin liian kriittinen kuin liian löysä :)
Mä tosin annan vain yhden tähden ja sen jälkeen kaikki RAW_unrated filsun kautta pois,eli ne kaikki jotka jäi ilman tähteä.
Mä olen kuvannut salibandya oikeastaan omaksi iloksi ja antanut siinä samassa kuvia seurojen käyttöön, joten mitään aikatauluja ei ole mulla ollut.
Mä en vaan matsin jälkeen pitää turhaa kiirettä muutaman kympin tähden, niinhän näiden lehtikuvien kanssa pitäis toimia. Eri asia jos tekee tuota työkseen tai saa edes jotain rahaa hommasta.