Epäreilua!! Alkaako Marsalkan muisti pätkimään, vai mikäs nyt on? Minähän se ensimmäinen olin kehumassa näitä filmikuvia, ja vieläpä puolustin kun foorumitovereilta tuli yllättävän tylyä tekstiä! Muistin virkistämiseksi;spege kirjoitti: ↑Loka 17, 2021 20 : 41Hiotumpaa materiaalia?
Jumankauta, kyllä asia on nyt niin, että julkaisemani yhdeksän filmivalokuvan sarja parhaassa mahdollisessa auringonvalossa kylpevistä suur-savolaisista ruskamaisemista täytyy tyydyttää vaativienkin DC.netin kansalaisten tarpeet. Kuten olen jo aiemmin maininnut, kuvaan filmille sen takia, että saan kuviini siten selvästi digikuvista erottuvan, hieman rosoisen ja väreiltään hieman erilaisen, voimakkaan yleisilmeen.
Nimittäin olin oikeasti innostunut, että joku yleensä julkaisee upouusia filmivalokuvia täällä. En rehellisesti sanoen osannut olla kriittinen edes hieman ylitsetursuvista 'filmiväreistä'. Mutta kun saturoituneet värit kirvoittivat niin paljon negatiivista palautetta, niin tutkiskelin kuvia uudelleen. Sillä tottahan se on, että foorumin konservatiivisempia jäykkiksiä - ns. hillitympää luonnetta - saattaa voimakkaat värit ja valkotasapainon astetta vapaamielisemmät valinnat häiritä. Tämä saattaa olla syynä, että lipsautin ilmoille luonnehdinnan hiotummasta materiaalista. Saattoi syynä olla myös keskinkertaisen tavanomaiset aihevalinnat .temama kirjoitti: ↑Loka 11, 2021 21 : 35 Höh. Mitäs valitusta tää nyt on?
Spege teki mukavan jutun, ja julkaisi usemman valokuvan jotka otettu filmille. Minusta todella virkistävää! Digiräpsyjä on joka paikka pullollaan, mutta miten on uusien filmikuvien saralla?? Filmikuvien prosessointi sentään vaatii vähän vaivaakin, että ne saa tänne julkaistavaksi digimuodossa.
Sitäpaitsi ei pidä unohtaa kuvaajan omaa näkemystä kuten jopisalo mainitsi.
Mutta kuten alunperin kirjoitin; olin tyytyväinen, että sain edes nähdä uutta filmivalokuvaa pitkästä aikaa. Enkä jaksa edelleenkään nipottaa tästä aivan ilmaiseksi tarjotusta elämyksestä!