Paluu vuosien taa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
erilainen

Re: Paluu vuosien taa

Viesti Kirjoittaja erilainen »

©pjm kirjoitti: Joulu 15, 2022 16 : 25
Kuva
vaikken ole jään ja kylmän fani, niin siitä huolimatta tämä mielyttää kovasti. joutuu ehkä lainaamaan idean tästä ja yrittää saada yhtä hienoa aikaiseksi.
kaikki kuvat on jo otettu
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kiva jos kuvatus herätti kokeilunhakuja, ei muuta kuin virtaavan veden ääreen, siellä yleensä upeimmat muodostelmat. Lämpötilat on tärkeä tekijä jään kanssa, kuin myös veden pärskeet jne vaikuttaa miten jää muodostuu tai sulaa. Sulaminen monesti saa teräviä piikkimäisiä muotoja jäähän, jäätyminen yleensä pyöreämpiä. Konttaamaan pitää olla valmis, ei ne upeimmat kohdat monasti isoja ole ja ovat hankalissa paikoissakin liian usein.

Kuva
©pjm

Mut jäästä säähän. 2015 helmikuussa oltiin Lapissa, sillo puhalsi suoraan pohjoisesta lumisateen kera yli 20m/s muutamana päivänä. Pakkohan se oli laittaa lumikengät jalkaan ja käydä kokeilemassa saako kelissä kuvia. Meinas kyllä välillä suunnat seota ja tämmöne riukukeppi tuulen mukaan lähteä. :D

Sinisävyjä
Kuva

Harmaasävyjä
Kuva
©pjm

Duo
Kuva

Trio
Kuva
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Nyt on loppuviikosta tuuheat kelit tulossa etelässä jäiden osalta. Eikun pussillinen akkuja peilittömiin valmiiksi tai yks kunnollinen ykkössarjalaiseen.
©pjm

Maffer kirjoitti: Tammi 01, 2023 21 : 23 Nyt on loppuviikosta tuuheat kelit tulossa etelässä jäiden osalta. Eikun pussillinen akkuja peilittömiin valmiiksi tai yks kunnollinen ykkössarjalaiseen.

Näin on, jopa -20 tänne luvassa lauantaina aamusta. Kaks viikkoa meni toisen polven kanssa hyvin mutta tänään aamulla ei oikein voinu polvilleen käydä kivun takia, katotaan ny joudunko jäädyttämään loppuviikon ulkoiluajatukset...
©pjm

Erilainen laittoi toisaalle kuvan kalustostaan, pajavasaroita (1D) näytti rivissä olevan, niin täälläkin.

Kolme kameraa oon uutena ostanut, joista vaan yksi järkkäri, kaikki kolme kotona vaikka kaksi siipeensä saaneena:

Canon PowerShot A520, patterivuoto vaatii pientä remonttia luukun kanteen.
Canon PowerShot S2 IS
EOS 40D Se tuli kuvattua liikkuvien osien osalta loppuun, JAS sanoi ettei oo vastaava tullu nii vähillä vuosilla vastaan. :D

Sitte sarja jatkuikin vain käytetyillä:

EOS 1D Mark III, pojalla
EOS 50D, myyty
EOS 70D, kotona
EOS 1D Mark IV, kotona
EOS 6D, kotona
EOS 1Dx Mark II, kotona

Kahden muun valmistajan pieniä peilittömiä pokkareita (käytettynä ostettuja) löytyy myös taskuun laitettavaksi. Vaikka niitä on ja nivelissä välillä häikkää niin pajavasaroilla ja kutosella tulee silti pääasiassa kuvattua.
©pjm

Oon kateellisena katellut kun muut postaa omaa historiaa kuin yliopiston kalenterin sivuilta, aikajärjestyksessä, meikäläinen taas ampuu kuvia ku haulikolla pitkin poikin. Toisaalta taas niihä se menee niiku oma elämänikin........

Mut tää kesältä 2010, kroppirungolla kuvattu ja kuvasta kropattu, oon tyytyväinen kun muutaman muiston sain monen päivän perässä juoksemisen antina.

Vaakku McDonald

Kuva
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

©pjm kirjoitti: Tammi 09, 2023 19 : 10 Oon kateellisena katellut kun muut postaa omaa historiaa kuin yliopiston kalenterin sivuilta, aikajärjestyksessä, meikäläinen taas ampuu kuvia ku haulikolla pitkin poikin. Toisaalta taas niihä se menee niiku oma elämänikin........
Mulla on vuoden -84 alusta ollut jonkinsortin kuvauspäiväkirja, on sinnekin aukkoja jäänyt, mutta suurin osa löytyy, reissuilla oli usein kämänen matkapäiväkirja, se on auttanut päivämäärien kanssa, nyt olen yrittänyt muistaa lisätä ne Lightroomiin, ettei tarvitsisi moneen kertaan samoja asioita etsiä. Hyvää kuvaa sulta tulee ja se lienee pääasia?
©pjm

Araneva kirjoitti: Tammi 10, 2023 13 : 03 Hyvää kuvaa sulta tulee ja se lienee pääasia?
Kiitos ja kiva jos kuvat katseltavia ovat. :)
mvert

Viesti Kirjoittaja mvert »

Samaa mieltä Aranevan kanssa, paljon hyviä kuvia olet esille laittanut ja nehän täällä pääasia on. Minulla ei ihan suoraan kuvauspäiväkirjaa ole, mutta olen tägännyt lähes kaikkiin 2008-2017 otettuihin kuviin GPS koordinaatit melko suurella tarkkuudella :roll: Niistä pääsee hyvin kärryille missä ja milloin kuva on otettu ja kummasti palaa muistoja mieleen, kun kuvia katselee näin jälkikäteen.

Myös suuresta osasta myöhempiä kuvia on urheilukellon reitit kuvareissuilta tallella ja kuvat on tägättävissä tarkasti kohdilleen. En ole vaan sitä jaksanut enää säännöllisesti tehdä.
©pjm

Kiitos mvert. :)

Kuva
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Kiva kuva vikkelästä ikiliikkujasta :D
©pjm

jka71 kirjoitti: Tammi 11, 2023 21 : 03 Kiva kuva vikkelästä ikiliikkujasta :D
Kiitos!
teuhar

Viesti Kirjoittaja teuhar »

Hyviä kuvia. Varsinkin jääkuva ja "harmaasävyjä" kuva tykkylumisista puista on minun mieleen.
©pjm

teuhar kirjoitti: Tammi 11, 2023 21 : 24 Hyviä kuvia. Varsinkin jääkuva ja "harmaasävyjä" kuva tykkylumisista puista on minun mieleen.
Kiitos teuhar. 🙏
©pjm

Kukat on ollu aina kiinnostavia kohteita.

2010
Kuva

2015 kaksi kuvaa.
Kuva

Kuva
©pjm

Oon kaivellut parin aihepiirin vanhempia kuvia kun pitäis käydä semmosia näyttämässä yhden kameraseuran jäsenillassa. Kovoja ravistellessa tuli vastaan kansio jossa 2008 - 2010 kuvattuja ja Luontotuvan puolella esillä aikoinaan olleita kuvia. Täälläkin ainakin muutama Luontotuvan ja Petrin muistava kuvaaja. Kuvat 40D rungolla kuvattuja ja sen ajan ikivanhalla tietsikalla ja näytöllä käpisteltyjä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
©pjm

Ja muutama muisto lisää.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jakenassu

Viesti Kirjoittaja Jakenassu »

On ollut silmää jo silloin, vuosia sitten...heh..viimeinen luminen metsä mustavalkona vetoo kovasti, voisi olla pilvisenä päivänä väreissäkin samanlainen.
Omat kuvat vuosien takaa ei kestä tarkastelua...
Vastaa Viestiin