Spege the Nikon photographer part II (6 Tamppoonikuvaa, s.6)

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Siis mitä? Ei kai jotkut kansalaiset epäile valokuvamarsalkkaansa vilpistä? Kyllä tuo täpläruskosorsa on ihan aito ja elävä, voin vannoa asian kunniani ja omatuntoni kautta.

Hassel pyydysti sorsan kesäyön hämärässä sokaisemalla sorsan näön laukaisemalla Nikon Speedlight SB-900 salaman täydellä teholla päin linnun näköä ja heittämällä sen jälkeen erityistä taitavuutta osoittaen perhoshaavin sorsan päälle. Myönsin hasselille tästä urotyöstä välittömästi Rautaristin Ritariristin sorsan persesulkien kera. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Sen verran olen kyseisen sorsalajin kanssa elämäni varrella kamppaillut, että kuvat voin huoletta julistaa aidoiksi, täytetystä ei ole kyse.

Hasselin osuutta asiaan epäilen kyllä vieläkin. Ettei vaan olisi sepitetty homma? Todennäköisesti nuori sorsa on lentänyt ikkunasta Spegen tupaan kaivamaan matoja hänen maatuvasta kuvausrepustaan, ja Hassel on keksinyt sulkea ikkunan?
spege

EDIT: Uudelleen käsittellyt kuvat löytyvät sivulta 4.
Viimeksi muokannut spege, Heinä 25, 2014 13 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Sähköjohtokuva on oikein hyvä
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Aikamoista harrastelijakuraa taas.
Näissä viimeisissä Spege on ilmeisesti avannut varjot platkuiksi tai sitten hän ei osaa vielä käyttää Lightroomin Shadows-säädintä oikein. ;)
spege

Gamma kirjoitti:Aikamoista harrastelijakuraa taas.
Näissä viimeisissä Spege on ilmeisesti avannut varjot platkuiksi tai sitten hän ei osaa vielä käyttää Lightroomin Shadows-säädintä oikein. ;)
Älä viitsi Gamma kantaa kaunaa vanhoista DC.net väännöistä!

Voitko kertoa, millä tavalla nämä kuvat ovat mielestäsi "harrastelijakuraa" ??! Ontuuko rajaus tai sommittelu? Ovatko valot ja värit huonot? Pitäisikö minun hävittää kuvista aito Luonnon Valo vääntämällä kuvat LR:ssä ylisaturoiduiksi, vetämällä kontrasti tappiin ja tummentamalla kuvan reunat sysimustiksi ??!

Tahdon huomauttaa, että valvoin näiden kuvien saamiseksi kaksi yötä aamuun asti kofeiinin ja nikotiinin voimalla, sekä kulutin melkoisen määrän Mersun bensiiniä vain sen tähden, että voisin esitellä Teille parhaita täysikuumaisemakuvia Sawon sydämestä. Näiden asianhaarojen vallitessa toivoisin, että suhtautuisitte näihin maisemakuviin asiaan kuuluvalla vakavuudella. :)
fieroman

Viesti Kirjoittaja fieroman »

spege kirjoitti:
Gamma kirjoitti:Aikamoista harrastelijakuraa taas.
Älä viitsi Gamma kantaa kaunaa vanhoista DC.net väännöistä!

Voitko kertoa, millä tavalla nämä kuvat ovat mielestäsi "harrastelijakuraa" ??! Ontuuko rajaus tai sommittelu? Ovatko valot ja värit huonot? Pitäisikö minun hävittää kuvista aito Luonnon Valo vääntämällä kuvat LR:ssä ylisaturoiduiksi, vetämällä kontrasti tappiin ja tummentamalla kuvan reunat sysimustiksi ??!

Tahdon huomauttaa, että valvoin näiden kuvien saamiseksi kaksi yötä aamuun asti kofeiinin ja nikotiinin voimalla, sekä kulutin melkoisen määrän Mersun bensiiniä vain sen tähden, että voisin esitellä Teille parhaita täysikuumaisemakuvia Sawon sydämestä. Näiden asianhaarojen vallitessa toivoisin, että suhtautuisitte näihin maisemakuviin asiaan kuuluvalla vakavuudella. :)
Kuvathan ovat ihan hyviä kotialbumikuvia. Teknisesti aika onnistuneita mutta niistä puuttuu se jokin joka tekee kuvista erinomaisia eli idea tai ns. juju.
Gamma
Viesti:

Muistaakseni me ei olla pahemmin väännetty aiemmin. Kaunasta ei siis liene kyse.

Ensimmäisen kuvaryppään kuvat on vaan huonoja, ihmeellinen värimaailma ja tylsät kuvakulmat, sommittelut ja aiheet.
Toisessa setissä myös värimaailma mielestäni outo. Liekö varjoalueiden valotusta nostettu vai miksi kuvista puuttuu kunnon kontrasti. Kuvat eivät herätä minkäänlaisia elämyksiä, tasapaksuja pläjäyksiä mitäänsanomattomista aiheista joiden sommittelustakaan ei voi sanoa mitään. Ei näiden kuvien takia olisi yöunia kannattanut jättää väliin.

Nämä ovat siis vain minun mielipiteeni kuvista ja voit sivuuttaa ne. Jollain toisella on varmaan erilaiset ajatukset kuvistasi.

Kuvista puuttuu ajatus tms. kuten fieroman tuossa sanoikin.
spege

Gamma kirjoitti:Muistaakseni me ei olla pahemmin väännetty aiemmin. Kaunasta ei siis liene kyse.

Ensimmäisen kuvaryppään kuvat on vaan huonoja, ihmeellinen värimaailma ja tylsät kuvakulmat, sommittelut ja aiheet.
Toisessa setissä myös värimaailma mielestäni outo. Liekö varjoalueiden valotusta nostettu vai miksi kuvista puuttuu kunnon kontrasti. Kuvat eivät herätä minkäänlaisia elämyksiä, tasapaksuja pläjäyksiä mitäänsanomattomista aiheista joiden sommittelustakaan ei voi sanoa mitään. Ei näiden kuvien takia olisi yöunia kannattanut jättää väliin.
Parahin Gamma, jos väität että täpläruskosorsakuvien värit ovat outoja, suosittelen sinulle kyllä näytön vaihtoa sellaiseen, jonka voi kalibroida näyttämään valokuvien värit oikein. ;)

Mitä tulee maisemakuvien sävyihin, niin vähädynamiikkaisten Canon-vuosien jälkeen olen nautiskellut täysin rinnoin Nikon D800:n 14 EV:n sävydynamiikasta. Jos olet canonisti, ymmärrän kyllä, että maisemakuvieni laaja sävydynamiikka ja varjoalueiden toistuminen luonnollisina voi hämmentää mieltä.

Ja kannattaa muistaa se tosiasia, että marsalkat ovat olleet läpi maailmanhistorian melko konservatiivisia kokeilemeaan mitään epävarmoja ratkaisuja esimerkiksi sommittelun suhteen. Mannerheimkin sommitteli joukkonsa melko konservatiivisesti Neuvostoliittoa vastaan vuosien 1939-1944 sodissa.
Gamma
Viesti:

Noiden kuvien värit voi hyvinkin vastata kuvaushetkellä vallinnutta tilannetta mutta kuvina ne eivät ole hyviä. Tekninen laatukin on varmasti hyvä mutta kuvina ne eivät siltikään ole kaksisia.
Niissä ei ole mitään mikä herättäisi minun mielenkiintoni.
spege

...
spege

No, kelpaako nämä kuvat Kansalle? Tämän parempaan kesämaisemakuvaan spege ei nykyisillä Nikoneillaan pysty.

Kuva1
Kuva

Kuva2
Kuva

Kuva3
Kuva

Kuva4
Kuva

Kuva5
Kuva

Kuva6
Kuva

Olen nöyrästi kiitollinen asiallisesta palautteesta. :)
plrbr

Viesti Kirjoittaja plrbr »

Noh mutta, nämähän ovat oikein hienoja! Ehkä ei kaikkein omaperäisimmästä päästä, mutta hieno tunnelma näissä on.
Pexi

Viesti Kirjoittaja Pexi »

Nämä uusimmat ovat todella hienoja!
Gamma
Viesti:

No niin, nämä alkaa miellyttää meikäläisenkin silmää.
rautaperä

Viesti Kirjoittaja rautaperä »

nomad kirjoitti:Sähköjohtokuva on oikein hyvä
Samaa mieltä. Vinkkinä sellaista että voisit tarjota tätä ja muita samasta aiheesta otettuja Fingrid-nimiselle yhtiölle. Uskoisin että kiinnostusta löytyy, saat vähän bensarahaa
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Parissa kuvassa olen huomaavinani tumman pään tukkoisuutta, josta arvon Fuhrer minua taannoin arvosteli. Tästä aiheutuneen mielipahan vallassa, melkein arvomerkkini tuhonneena ja syanidikapselia harkinneena, haluan mainita asiasta :D
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
iikkoo

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Komiaa kuvia, sinistä yötä :)
Sitä ekaa mietin, jotenkin leiimahtaa silmään vasen alanurkka, salamako vai käsittely?
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

puuhapete kirjoitti:Parissa kuvassa olen huomaavinani tumman pään tukkoisuutta, josta arvon Fuhrer minua taannoin arvosteli. Tästä aiheutuneen mielipahan vallassa, melkein arvomerkkini tuhonneena ja syanidikapselia harkinneena, haluan mainita asiasta :D
Ei kai nyt perskules voisi olla sellaisen asian kanssa tekemistä tällä että joskus tukossa oleva tumma pää on yksi visuaalinen elementti??? Tosin D800 dynamiikka tuskin riittää sen avaamiseen näissä kuvissa ;)

(oikeasti tullut eteen vain kerran se että ei dynamiikka riitä: 21 zeissin kanssa vinjetointia korjatessa, ISO1600 hehkulampun valossa otettu aukko 2.8 kuva joka taitaa olla vielä aavistuksen alivalotettu. Kuvan reunat muuttui sinisiksi.)
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

jiihaa2 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Parissa kuvassa olen huomaavinani tumman pään tukkoisuutta, josta arvon Fuhrer minua taannoin arvosteli. Tästä aiheutuneen mielipahan vallassa, melkein arvomerkkini tuhonneena ja syanidikapselia harkinneena, haluan mainita asiasta :D
Ei kai nyt perskules voisi olla sellaisen asian kanssa tekemistä tällä että joskus tukossa oleva tumma pää on yksi visuaalinen elementti???
Nimenomaan olet nyt asian ytimessä. Huomasit varmaan viestissä tietynlaista sarkasmia :)
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Vastaa Viestiin