aikaarska kirjoitti: ↑Huhti 01, 2023 21 : 52
Itseasiassa se israelilainen firma vain hämäsi mua enemmän, koska olen käyttänyt MyHeritage palvelua joka on israelilainen ja sillä voi värittää vanhoja BW kuviaan...Tosin ei sillä saa ihan noin hyvän näköistä lopputulosta.
Tattista!
Yep, olin etäisesti tietoinen tuosta palvelusta (myheritage), ja siitä keksinkin jipon aprillipilaan ;D
En tosin ole käyttänyt sitä, vielä. Oikeasti vanhoihin BW kuviin sillä voi saada vissiin mukavasti uudenlaista elävyyttä. Täytynee kokeilla joskus. Mutta tosiaan, tämä uunituore ratikkakuva oli otettu ihan vain uskollisella Sony A7Ärrkakosella . Suttasin sitä vain filtterillä. Se ei itseasiassa ole mikään hullumpi foto ihan orginaalina.
Mutta palataan vielä oikeisiin Fomapan B/W 200 mustavalko kuviin. Muutamia on vielä jäljellä!
Tässä sarjassa osassa on poistettu kohinaa suht tymäkästi Topazin ohjelmalla, ja osassa taas ei ollenkaan.
Valottelin Fomapan filmiä pitkin talvea, tässä kuva ydintalven aikaan Tuusulanjärveltä
1.
FPtuusula by
Temama, on Flickr
Seuraavaksi taas Stadiin
2. Humallahdesta. Merimelojien päämajan viereinen kioski
FPhumallahti3 by
Temama, on Flickr
3. Sinnekin oli eksynyt turisteja. Helsinki on talvella varmaan melko eksoottinen kohde kaikessa karuudessaan.
FPhumallahti by
Temama, on Flickr
4. Wanha Olympilaisten aikainen soutustadion
FPhumallahti2 by
Temama, on Flickr
5. Sompasaari. Aluetta rakennetaan vauhdilla!
FPsompasaari by
Temama, on Flickr
6.
FPsompasaari2 by
Temama, on Flickr
7.
FPrisut by
Temama, on Flickr
Laitetaan vielä talvinen puska viimeiseksi kuvaksi.
Siinäpä ne Fomapanin BW kuvat sitten oikeastaan olivat. Noin 1/3 rullasta käytin perhekuviin joita en viitsi tänne julkaista. Mutta ihan kivasti tämä filmi toimii myös henkilökuvissa.
Seuraavaksi lataan kameraan Kodakin ColorPlus200 rullan millä mennään Juhannukseen saakka sitten. Sen verran filmikuvaus kuitenkin maksaa, ettei viitsi räpsiä ihan samaan tahtiin kuin digillä.