Spege, Suuri Sawolainen Luonnonvalokuvaaja, uusia kuvia s.16
-
- Viesti:
-
Minua hieman häiritsee, että perseeni on joutunut samaan lauseeseen 4 kiloisen ja puolimetrisen nikkorin kanssa.spege kirjoitti:Parahin nomad, DC.netin kansan mielenkiinto ei ole niin tärkeä asia, että ostaisin 7000 euroa maksavan, puoli metriä pitkän ja 4 kiloa painavan objektiivinhalon, jonka piirto on yhtä pehmeä kuin Muntin perse. ;)nomad kirjoitti:Varo vaan spege. Ennustan, että jo pelkästään yleisön mielenkiinnon ylläpitämiseksi - sehän tässä on tärkeintä - joudut viimeistään ensi vuonna hommaamaan nyt morkkaamasi 200-400 millisen.
..
-
Herranjumalavarjelejeesuskristussentään, meni kaffeplöröt väärään kurkkuun.spege kirjoitti:niin aikuisen oikeasti Canonilla on paljon Nikonia paremmat superteleobjektiivit.
Spege löysi Canoneista jotain hyvää?!?!?!?!
Liekö vanhuus iskenyt, vaiko kevään ensimmäiset punkit aiheuttaneet aivokuumeen?!?!?!
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
Se ei ole venäläinen, vaikka venäläiset hyviä osaavat tehdäkin. Se on aito jaappanissa tehty laatuobjektiivi. Sitä paitsi minulla on kolme 500 milliin osuvaa objektiivia.spege kirjoitti:Älä adapteri viitsi kehua DC.netin kalustorunk* keskuudessa sillä venäläisellä peilitelelläsi! Ja mitä olen nähnyt kuvallisia aikaansaannoksiasi, niin ne eivät paljoa kehuja kestä. Voisi jopa sanoa, että kuvasivujesi näkeminen aiheuttaisi ainakin Muntin kaltaiselle pikselihörhölle pahanlaatuista päänkivistystä!adapteri kirjoitti:(minä tarvitsen 500 millistä, että saan makrokuvat 1,4 metrin päästä. Turha se on rikkaruohojen tai itikoiden vuoksi kumarrella, kun kuvat saa seistenkin.)
Ainoa syy, miksi spege ei koskaan ota makrokuvia, on hänen polviensa jäykkyys. Hän ei kumarru eikä seisten pysty. Minusta on parempi ottaa kuva vaikka zuttuzuumilla silloin kun haluaa eikä jättää siksi ottamatta, että ei ole varaa ostaa sopivaa objektiivia.
Minun kuvieni kohderyhmä ei ole pikselihörhöt. Kohderyhmäni on kuvien sisällöstä kiinnostuneet ihmiset. Hekin tietysti kaipaavat parasta mahdollista laatua, mutta kun muut eivät ota saman sisältöisiä kuvia, niin minun kuvani ovat laadusta riippumatta niitä parhaimman laatuisia.
Minä en edelleenkään julkaise kuviani netissä ennen kuin olen saanut koulujen digiluvan ehdot muutetuksi. Sehän antaa kaikille kouluille, opettajille ja oppilaille luvan kopioida mitä tahansa kuvia netistä ilman lupaa tai korvausta kuvaajille. Minä antaisin kuviani heille ilmaiseksi, mutta minusta Kopiostolla ei ole oikeutta sopia kenenkään kanssa kuvien käytöstä ja saada vielä siitä korvausta. Siksi siis en näytä "käyttökelpoisia" kuvia muuta kuin yksityisesti. Spegekään ei siis voi tietää, millaisia kuvia minä otan.
-
- Viesti:
(savon)matkailu avartaa.Munt kirjoitti:Minua hieman häiritsee, että perseeni on joutunut samaan lauseeseen 4 kiloisen ja puolimetrisen nikkorin kanssa.spege kirjoitti:Parahin nomad, DC.netin kansan mielenkiinto ei ole niin tärkeä asia, että ostaisin 7000 euroa maksavan, puoli metriä pitkän ja 4 kiloa painavan objektiivinhalon, jonka piirto on yhtä pehmeä kuin Muntin perse. ;)nomad kirjoitti:Varo vaan spege. Ennustan, että jo pelkästään yleisön mielenkiinnon ylläpitämiseksi - sehän tässä on tärkeintä - joudut viimeistään ensi vuonna hommaamaan nyt morkkaamasi 200-400 millisen.
..
-
- Viesti:
-
Tämähän osoittaa spegen tulevan suunnan, kunhan 5ds-r on saatavilla niin linssitkin vaihtuu.habannaama kirjoitti:Herranjumalavarjelejeesuskristussentään, meni kaffeplöröt väärään kurkkuun.spege kirjoitti:niin aikuisen oikeasti Canonilla on paljon Nikonia paremmat superteleobjektiivit.
Liekö vanhuus iskenyt, vaiko kevään ensimmäiset punkit aiheuttaneet aivokuumeen?!?!?!
-
Kyllä mä veikkaan kuitenkin että spege on seuraavaksi sonyn leirissä. "on niin pientä ja kevyttä"fieroman kirjoitti:Tämähän osoittaa spegen tulevan suunnan, kunhan 5ds-r on saatavilla niin linssitkin vaihtuu.habannaama kirjoitti:Herranjumalavarjelejeesuskristussentään, meni kaffeplöröt väärään kurkkuun.spege kirjoitti:niin aikuisen oikeasti Canonilla on paljon Nikonia paremmat superteleobjektiivit.
"korkeet ISOt"
"hirvee reso"
"pieni paketti"
jne.
Näen sen jo sieluni silmin. Luulen että tämä nikon humputus on ihan ohimenevä vaihe.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
Rakkaat kansalaiset, eikö olisi sangen oikeudenmukaista, että spege saisi kaikkien levottomien ja helvetin kalliiksi käyneiden Canon-vuosien jälkeen viettää onnellista nikonistin elämää? Olenhan julkaissut tässäkin ketjussa monta kansankin mielestä ensiluokkaista Nikon-luonnonvalokuvaa.
Olin tänäkin päivänä maastossa. Vaikka en tällä kertaa saanut sorsia kamerani eteen, niin oli kertakaikkisen mahtava tunne kulkea keväisessä auringonpaisteessa joen rantaa pitkin maailman hienoin all-in-one luonnonvalokuvauskoje, Nikon D810 kaulassa ja kameran nokalla tuliterä, veitsenterävästi piirtävä Tamron 150-600 mm all-in-one sorsakuvausobjektiivi. Jokivartta pitkin kulkiessani koin suorastaan sitä kuuluisaa Valtavaa Onnen Tunnetta tietäessäni, että valokuvausvälineeni on täydellinen, tulipa vastaan minkälainen sorsa tahansa! :)
Olin tänäkin päivänä maastossa. Vaikka en tällä kertaa saanut sorsia kamerani eteen, niin oli kertakaikkisen mahtava tunne kulkea keväisessä auringonpaisteessa joen rantaa pitkin maailman hienoin all-in-one luonnonvalokuvauskoje, Nikon D810 kaulassa ja kameran nokalla tuliterä, veitsenterävästi piirtävä Tamron 150-600 mm all-in-one sorsakuvausobjektiivi. Jokivartta pitkin kulkiessani koin suorastaan sitä kuuluisaa Valtavaa Onnen Tunnetta tietäessäni, että valokuvausvälineeni on täydellinen, tulipa vastaan minkälainen sorsa tahansa! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viesti:
spege, et kai sinä ole ajautunut taas puolustuskannalle? Joudut selittelemään tekemisiäsi ja valintojasi.
Jos itsetuntosi on kunnossa, et selitä mitään. Teet niin kuin haluat ja tiedät kameravarustuksestasi, kuten minä, että kalustoni on erittäin hyvä. Turha selittää, kuvat näyttävät sen puolestasi. Vai näyttävätkö?
Jos kuvasi ovat suttua, eivät ne nyt ainakaan kanoniin vaihtamalla parane. Jos kuvasi eivät kelpaa katsojille, on helpointa vaihtaa katsojat.
Jos taas haluat nauttia valokuvaamisesta, osta se uusi Nikonin 300 millinen. Sillä on kiva kuvata. Kuvaamisesta saatava nautinto on kuitenkin se pääasia. Yhtään sellaista kuvaa ei ole olemassa, jota ei dc-netissä moittittaisi. Täältä et siis kehuja saa.
Ota oppia meistä naatiskelijoista. Kuvaaminen on hauskaa. Hyvät välineet tekevät siitä vielä hauskempaa. Älä anna dc.netin kritiikin viedä sitä iloa sinulta.
Jos itsetuntosi on kunnossa, et selitä mitään. Teet niin kuin haluat ja tiedät kameravarustuksestasi, kuten minä, että kalustoni on erittäin hyvä. Turha selittää, kuvat näyttävät sen puolestasi. Vai näyttävätkö?
Jos kuvasi ovat suttua, eivät ne nyt ainakaan kanoniin vaihtamalla parane. Jos kuvasi eivät kelpaa katsojille, on helpointa vaihtaa katsojat.
Jos taas haluat nauttia valokuvaamisesta, osta se uusi Nikonin 300 millinen. Sillä on kiva kuvata. Kuvaamisesta saatava nautinto on kuitenkin se pääasia. Yhtään sellaista kuvaa ei ole olemassa, jota ei dc-netissä moittittaisi. Täältä et siis kehuja saa.
Ota oppia meistä naatiskelijoista. Kuvaaminen on hauskaa. Hyvät välineet tekevät siitä vielä hauskempaa. Älä anna dc.netin kritiikin viedä sitä iloa sinulta.
-
plää plää plää plää. Taas turhaa järjenääntä spege-ketjuun. Eiks toi oo nyt vähän tuuleen kusemista? Siis vastatuuleen.
spege sonyn leiriin vaan marsmars. A7R huikaiseviin, pikselitasolla mahtaviin, maisemakuviin. A7S hämärempiin hommiin ja a6000 kun tarvitaan nopeutta. Sitten vaan hehkuttamaan kuinka on kepeä askel marsalkalla Suur-Sawon rämeessä. Miten jokainen ongelma on ratkaistu jo peräkammarin puolella. Sitten vaan nappia painamaan ja huikeaa luonnonvalokuvaa puskee.
Olen edelleenkin vakuuttunut että tämä pöhlö nikon-vaihe on vain ohimenevää. Taistelu hiipuu, mutta sota jatkuu!!!
spege sonyn leiriin vaan marsmars. A7R huikaiseviin, pikselitasolla mahtaviin, maisemakuviin. A7S hämärempiin hommiin ja a6000 kun tarvitaan nopeutta. Sitten vaan hehkuttamaan kuinka on kepeä askel marsalkalla Suur-Sawon rämeessä. Miten jokainen ongelma on ratkaistu jo peräkammarin puolella. Sitten vaan nappia painamaan ja huikeaa luonnonvalokuvaa puskee.
Olen edelleenkin vakuuttunut että tämä pöhlö nikon-vaihe on vain ohimenevää. Taistelu hiipuu, mutta sota jatkuu!!!
Showreel:
-
Älä kansalainen nsamppa viitsi jauhaa pashaa!
Ennemmin palaan takaisin canonistiksi, kuin hankin vajaamielisten Sony rimpulakamerajärjestelmän! Sonyn vajakkijärjestelmä ei sovellu sitten lainkaan vakavahenkiseen (luonnon)valokuvaustyöskentelyyn. Vain hullut ja humalaiset kuvaavat Sonyn kameroilla! Hyviä kennoja Sony osaa kyllä tehdä, mutta ei muuta.
Ja adapterille tiedoksi, että se Nikonin 300 mm PeFFalinssi on varmaan muuten ihan hyvä, mutta sorsat toistuvat sillä helposti kärpäsen paskan kokoisina kuvassa, ellei sitten ole ihan juopon tuuri. Riisitautisten ylihintainen pikkutele, ei muuta.
Ennemmin palaan takaisin canonistiksi, kuin hankin vajaamielisten Sony rimpulakamerajärjestelmän! Sonyn vajakkijärjestelmä ei sovellu sitten lainkaan vakavahenkiseen (luonnon)valokuvaustyöskentelyyn. Vain hullut ja humalaiset kuvaavat Sonyn kameroilla! Hyviä kennoja Sony osaa kyllä tehdä, mutta ei muuta.
Ja adapterille tiedoksi, että se Nikonin 300 mm PeFFalinssi on varmaan muuten ihan hyvä, mutta sorsat toistuvat sillä helposti kärpäsen paskan kokoisina kuvassa, ellei sitten ole ihan juopon tuuri. Riisitautisten ylihintainen pikkutele, ei muuta.
-
Auttaisiko niihin vajaisiin milleihin se, että joskus jalkautuisi sinne maastoon, eikä aina räpsisi kuvia Mersun valtaistuimella.
Mikäs se sellainen vakavahenkinen Nikonisti on, jolta löytyy muita kuin omia tuotoksia repusta?
Meillä päin tuollaisia sanotaan desanteiksi ja sehän tiedetään, minkä rakennuksen taakse sota-aikana tuollaiset vietäisiin....
Mikäs se sellainen vakavahenkinen Nikonisti on, jolta löytyy muita kuin omia tuotoksia repusta?
Meillä päin tuollaisia sanotaan desanteiksi ja sehän tiedetään, minkä rakennuksen taakse sota-aikana tuollaiset vietäisiin....
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Parahin hapannaama, valokuvamarsalkan perimmäinen velvollisuus on tuottaa DC.netin kansan iloksi ensiluokkaisia sorsavalokuvia ja valita siihen marsalkan laajan valokuvausvälinekokemuksen pohjalta parhaiten sopivat kuvausvälineet. Jos Nikon ei osaa tehdä kevyttä ja kompaktia 600 mm ulottuvaa supertelezoomobjektiivia, niin silloin on valittava Tamron, vaikka typerän jääräpäiset, naurettavan merkkiuskolliset nikonistit sanoisivat mitä tahansa! Lopputulos on kuitenkin se mikä ratkaisee, ei käytetyn objektiivin merkki.
-
- Viesti:
???spege kirjoitti:... ensiluokkaisia ...
Minusta ne näyttävät välillä ihan samyangimaisilta.
spegellä on varmaan joku salainen paikka, missä ne ensiluokkaiset kuvat ovat. Toisaalta, eihän elmarikaan parhaita kuviaan netissä näytä vaan vain niitä "riittävän hyviä", joilla spege saadaan vihreäksi kateudesta.
-
Palaa adapteri tässä ketjussa sivulle yksi, katso julkaisemani ensimmäiset kuusi valkosorsakuvaa ja lue sen jälkeen järkevien, valokuvauksesta ymmärtävien ihmisten (sinä et ole sellainen) mielipiteet kuvista. Sinun mielipiteillesi minä en suurta arvoa anna, koska olen nähnyt kuviasi ja rehellisesti sanottuna surkeampia räpsyjä näkee harvoin internetissä! Mutta kiitos kuitenkin siitä, että sait minut ostamaan Tamron 150-600 mm luonnonvalokuvausobjektiivin takaisin! Kävin tänään pienellä kävelylenkillä D810:n ja Tammukan kanssa ja ohimennen nappasin (käsivaralta tietysti) tällaisen sorsakuvan talteen.adapteri kirjoitti:spegellä on varmaan joku salainen paikka, missä ne ensiluokkaiset kuvat ovat.
Nikon D810, Tamron 150-600, polttoväli 600 mm, täysi aukko f/6,3 ja suljinaika 1/500 s.
Rajaamaton (36 MP) kuva.
Ja sitten 100% croppi samasta kuvasta.
Minä en kerta kaikkiaan jaksa uskoa, että edes 10.000 euron hintaisella 600/4 Nikkor-muussinuijalla pääsee ainakaan merkittävästi parempaan kuvanlaatuun! Vai uskaltaako kansa olla asiasta eri mieltä? Mielestäni tämä adapterin ansiosta hankkimani uusi Tammukka piirtää melkoisen hyvin !!! :)
-
Minkä takia ja onko vielä vakaajaton versio? Kuten näette, tonnin Tammukka piirtää 600 mm f/6,3 kuin partaveitsi! 600 mm Nikkor-mörssärille ei jää muuta etua puolelleen kuin 1,3 ev parempi valovoima ja kenties vähän nopeampi AF. Toisaalta 600 mm Nikkorilla ei kuvaa käsivaralta hullukaan, eikä siinä myöskään ole 150-599 mm polttovälin säätömahdollisuutta.TiRy kirjoitti:Tuolla myyntipalstalla olisi tuo 600 f/4 käytettynä 4900e hintaan. Tuollahan rahalla sen ottaisi vaikka vain testiin?
Ihan aikuisen oikeasti tällä 1000 e Tamronilla saa terävimmät 100% cropit, mitä olen koskaan saanut millään superteleobjektiivilla, vaikka takana on D810:n 36 mp hires-kenno! Suurkiitos adapterille, nyt spegen sorsakuvaustyöskentely nousee aivan uudelle tasolle! :)