Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Pärrrr. Hypätään ajassa eteen päin monta kuukautta edellisestä osasta (palataan toki takaisin). Marraskuun kunniaksi sarja vanhan nelostien varresta.
Baarin nimiplakaatissa lukee Highway Hill Saloon...mutta onko sittenkään?
Tässä kohtaan piti hieraista silmiä:
Nimittäin, IR-suodattimella paljasti yrityshämäyksen bannerin läpi.
Tähän sen jätin.
Alfa Romulo
S niin kuin Istuin.
Milloin lie mylly pyörinyt viimeksi?
Pumputkin pyörineet useamman vuosikymmenen. IR-suotimella näkyi polttoainelaatujen tarroituksesta sukkana läpi vanhat lukemat.
Baarin nimiplakaatissa lukee Highway Hill Saloon...mutta onko sittenkään?
Tässä kohtaan piti hieraista silmiä:
Nimittäin, IR-suodattimella paljasti yrityshämäyksen bannerin läpi.
Tähän sen jätin.
Alfa Romulo
S niin kuin Istuin.
Milloin lie mylly pyörinyt viimeksi?
Pumputkin pyörineet useamman vuosikymmenen. IR-suotimella näkyi polttoainelaatujen tarroituksesta sukkana läpi vanhat lukemat.
-
- Viestit: 6452
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Hito hyvä mesta!
Tullu tuolla ajeltua yleensä pimeen aikaan ja huomaamatta on jäänyt....
Yllättävä juttu tuo Cokis banderollin läpivalaisu.
Eedit: Netistä lainattu: Kiinteistössä oli polttoaineiden jakeluasema vuosina 1966-93
Tullu tuolla ajeltua yleensä pimeen aikaan ja huomaamatta on jäänyt....
Yllättävä juttu tuo Cokis banderollin läpivalaisu.
Eedit: Netistä lainattu: Kiinteistössä oli polttoaineiden jakeluasema vuosina 1966-93
-
- Viestit: 12952
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Joo, nyt on kyllä helmi mesta tälläisille valokuville!!
Varsinainen länkkärimesta . Clint Eastwood vain puuttuu kuvista ;-)
Teki myös vaikutuksen, miten IR kuva paljastaa alla olevia merkintöjä yms. Näkyykö se IR näkymässä suoraan noin selvästi, vai täytyykö kikkailla kanavilla tai muilla jipoilla?
Varsinainen länkkärimesta . Clint Eastwood vain puuttuu kuvista ;-)
Teki myös vaikutuksen, miten IR kuva paljastaa alla olevia merkintöjä yms. Näkyykö se IR näkymässä suoraan noin selvästi, vai täytyykö kikkailla kanavilla tai muilla jipoilla?
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Nyt ruoes kiinnostaa!!!
Näkeeks tolla IR kameralla naikkosten vaatteidenkin läpi? häh??!!
Näkeeks tolla IR kameralla naikkosten vaatteidenkin läpi? häh??!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Näkyy suoraan etsimestä (jos EVF) ja takanäytöltä läpi modatulla kameralla kun ei tartte valottaa viittä minuuttia. Siinähän se hieman hyppäs silmille ja piti oikein alkaa kattoa mitä takatöllössä oikein näkyy kun silmillä näkyy cokis-banneri. Ohuesta muovikalvosta menee läpi ja vaikkapa auton tummennetut ikkunat on suoraan tavallisen lasin näköistä eli ei himmennä ollenkaan. Bannerissa ilmeiseti likaantunutta hienojakoista harsoa/kalvoa tuossa mistä ei silmällä näe läpi oikein millään.
-
- Viestit: 4483
- Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Ei näe. Joskus kauan sitten oli jotain juttua siitä ja pitihän sitä tietysti kokeilla työpaikan ir-kameralla opiskelijatyttösiin. Ei se toimi noilla aallonpituuksilla, joita piikenno näkee, normaalien vaatteiden läpi.temama kirjoitti:Nyt ruoes kiinnostaa!!!
Näkeeks tolla IR kameralla naikkosten vaatteidenkin läpi? häh??!!
Hannu
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
voi että. harmi sinänsä. lollkikata!hkoskenv kirjoitti:Ei näe. Joskus kauan sitten oli jotain juttua siitä ja pitihän sitä tietysti kokeilla työpaikan ir-kameralla opiskelijatyttösiin. Ei se toimi noilla aallonpituuksilla, joita piikenno näkee, normaalien vaatteiden läpi.temama kirjoitti:Nyt rupes kiinnostaa!!!
Näkeeks tolla IR kameralla naikkosten vaatteidenkin läpi? häh??!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 6452
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
temama, nautitaan vaan niistä kuumista hellepäivistä pitkin katsein kesäisin, sen lähemmäks ihoa ei päästä.... :(temama kirjoitti:voi että. harmi sinänsä. lollkikata!hkoskenv kirjoitti:Ei näe. Joskus kauan sitten oli jotain juttua siitä ja pitihän sitä tietysti kokeilla työpaikan ir-kameralla opiskelijatyttösiin. Ei se toimi noilla aallonpituuksilla, joita piikenno näkee, normaalien vaatteiden läpi.temama kirjoitti:Nyt rupes kiinnostaa!!!
Näkeeks tolla IR kameralla naikkosten vaatteidenkin läpi? häh??!!
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Aikajanalla pohjoisen reissu jäi heinäkuun loppuun. Toiseksi viimeiseinä päivänä kävin katsomassa miltä Lokassa näyttää, kun on jäänyt paikka katsomatta aikaisemmin. Ympäristö oli jopa yllättävän siisti ja huoliteltu, mutta yhtään ihmistä ei näkynyt koko iltana missään. Koira haukkui kylläkin kylänraitilla.
Kylässä on selvä asutuskeskus ja sieltä löytyi muutama autioi heti läheltä toisiaan.
Yksi näistä oli lähivuosina ilmeisesti lopettanut kauppa. Näyteikkunat ummessa ja plakaatti poistettu.
Sitten itse maha missä painitaan...
Padon niskalta katsottuna löytyy melko surreaalinen näkymä - kuin aava meri konsanaan. Se on toisaalta sellainen näkymä, että ihmisen pitää se itse nähdä enkä kuvaa laita. Vähän on hämärään jäänyt, mitä koko altaalla saatiin aikaiseksi.
Ennen hukutusta naapurin partisaanit raidasivat kylän.
Paluureitillä kohti Tanhuaa suoralla tiellä keskellä ei mitään pilkotti pöheiköstä talonpahanen ja pihalla tuommoinen Peugeot Farmari.
Kylässä on selvä asutuskeskus ja sieltä löytyi muutama autioi heti läheltä toisiaan.
Yksi näistä oli lähivuosina ilmeisesti lopettanut kauppa. Näyteikkunat ummessa ja plakaatti poistettu.
Sitten itse maha missä painitaan...
Padon niskalta katsottuna löytyy melko surreaalinen näkymä - kuin aava meri konsanaan. Se on toisaalta sellainen näkymä, että ihmisen pitää se itse nähdä enkä kuvaa laita. Vähän on hämärään jäänyt, mitä koko altaalla saatiin aikaiseksi.
Ennen hukutusta naapurin partisaanit raidasivat kylän.
Paluureitillä kohti Tanhuaa suoralla tiellä keskellä ei mitään pilkotti pöheiköstä talonpahanen ja pihalla tuommoinen Peugeot Farmari.
-
- Viestit: 12952
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Karuja kuvia, mutta omalla tavallaan mielenkiintoisia. Tuo pato-kuva on melko jämäkkä, ja herättää tosiaan ajatuksia mitä sen takana on...
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 979
- Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
tervehdys
Muistoja herättelit: Kävimme kihlaparina Lokassa 1970 (kääkälle: volkkarilla), pato oli hiljan valmistunut ja allasta täytettiin. Altaan alle jäi osa kylän taloista, ilmeisesti ainakin osalle heistä oli rakennettu uutta padon lähelle, siksi normaalia tiheämpi lapinkylä. Altaaseen oli jätetty kaikki rakennukset ja hirmuinen määrä metsää jostain käsittämättömästä syystä. Myöhemmin moka tajuttiin kun puusto lähti osin liikkeelle ja esti kalastuksen.. Allas tyhjennettiin ja osa puustosta otettiin talteen. Porttipahta valmistui myöhemmin ja siellä oltiin viisaampia, puusto korjattiin heti pois.
-Altaisiin varastoidulla vedellä saadaan Kitisen ja Kemijoen voimalaitokset käymään yli talven kun muuten virtaamat ovat talviaikaan kovin pieniä. Lokka virtaa Vuotson kautta Porttipahtaan. Tuossa padossa oli (varmaan vieläkin) joku 50kw luokkaa sähkögeneraattori, sen kautta pitävät luirossa pientä virtausta. -70 kyläläiset olivat hyvin katkeria kun eivät saaneet patogeneraattorista sähköä vaan joutuivat käyttämään agrikaatteja. Myöhemmin se kait korjaantui.
Mulla on yksi padolta pohjoiseen otettu alivalottunut dia(eikä ollut jalustaa) jossa metsä on vielä sulavien jäitten keskellä kesäyön auringossa toukokuun lopulla. Jos sallit laitan tähän linkin( otan pois jos häiritsee):
https://drive.google.com/open?id=1EbRWk ... lpRWs0mM2h" onclick="window.open(this.href);return false;
Meillä on olohuoneen seinällä työkaverin tuosta maalaama isohko taulu.
Alueesta kiinnostuneille ja muutoinkin Lapin taudin eriasteisista vaivoista kärsiville suosittelen Paulaharjun kirjaa Sompio.
Muistoja herättelit: Kävimme kihlaparina Lokassa 1970 (kääkälle: volkkarilla), pato oli hiljan valmistunut ja allasta täytettiin. Altaan alle jäi osa kylän taloista, ilmeisesti ainakin osalle heistä oli rakennettu uutta padon lähelle, siksi normaalia tiheämpi lapinkylä. Altaaseen oli jätetty kaikki rakennukset ja hirmuinen määrä metsää jostain käsittämättömästä syystä. Myöhemmin moka tajuttiin kun puusto lähti osin liikkeelle ja esti kalastuksen.. Allas tyhjennettiin ja osa puustosta otettiin talteen. Porttipahta valmistui myöhemmin ja siellä oltiin viisaampia, puusto korjattiin heti pois.
-Altaisiin varastoidulla vedellä saadaan Kitisen ja Kemijoen voimalaitokset käymään yli talven kun muuten virtaamat ovat talviaikaan kovin pieniä. Lokka virtaa Vuotson kautta Porttipahtaan. Tuossa padossa oli (varmaan vieläkin) joku 50kw luokkaa sähkögeneraattori, sen kautta pitävät luirossa pientä virtausta. -70 kyläläiset olivat hyvin katkeria kun eivät saaneet patogeneraattorista sähköä vaan joutuivat käyttämään agrikaatteja. Myöhemmin se kait korjaantui.
Mulla on yksi padolta pohjoiseen otettu alivalottunut dia(eikä ollut jalustaa) jossa metsä on vielä sulavien jäitten keskellä kesäyön auringossa toukokuun lopulla. Jos sallit laitan tähän linkin( otan pois jos häiritsee):
https://drive.google.com/open?id=1EbRWk ... lpRWs0mM2h" onclick="window.open(this.href);return false;
Meillä on olohuoneen seinällä työkaverin tuosta maalaama isohko taulu.
Alueesta kiinnostuneille ja muutoinkin Lapin taudin eriasteisista vaivoista kärsiville suosittelen Paulaharjun kirjaa Sompio.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Juu, telellä saa nattaset esiin :] Näkymä silmin on vähän hassu eikä sovi oikein ympäristöönsä verrattuna maanosan muihin järviin. Siksi Lokka kuuluu sellaisiin suomalaisnäkymiin, jotka tulee tiedostaa käymällä paikalla. Rannoilla kilisee puunsälää hiljalleen - kuin jäätyneet oksat sateen jälkeen.
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
No nyt veljet herätti uteliaisuuden...
Möhköenduromiesten seikkailukertomuksia katellu noista maisemista, mutta niissä kuvat on ojanylityksistä, missä ukot raahaa moottoripyörän rotjaketta... ne ei oo niinkään herättäny kiinnostusta ite lähteä. Niistä muistelisin, että jottain ihme reittejä on Tulppion, Lokan ja Vuotson väleillä, saatan muistaa väärin. Ei jää sellaset paikat jutuista mieleen, missä ei oo ite kulkenu. Eli sitä ihmettelin, että jos tuonne Lokkaan ajas oikeesti leikkiendurolla, onks se pistoraide vai pääseekö mitään väyliä länteen tulematta takas etelän suuntaan? Lokan altaan itäpuolelta ei varmaan mitään ajoneuvolle sopivaa reittiä mee. Tai saattaa jo olla aika hypoteettinen kysymys kohta seitenkymppiselle, mutta ainahan sitä voip haaveilla... oikeesti oon kaikki Saariselän suunnan reissut paahtanu issoo tietä noissa maisemissa, oon sitte ollu autolla tahe moottoripyörällä liikkeellä (kerran jopa ilmojen teitä työnantajan vaatimuksesta...), että ois siinä korjaamista. Pientankkisen leikkienduron kanssa tuolla on yks ongelma mistä saap bensaa, se mennee omalla tankillaan vaan parisattaa kilsaa, mutta melko pienellä vaivalla saap kyllä toisen mokoman kulkemaan mukana. Kamerakin siihen kyytiin kyllä mahtuis, ko tyytyy pieneen, esmerkiks epeliin.
Meillä pyöriteltiin päätä, kun joskus luettiin ryssän suunnitelmista kääntää Siperian jokien suuntaa; liekö oltu täällä sen viisaampia? Ryssä ei sentään toteuttanu...
Jaakko
Möhköenduromiesten seikkailukertomuksia katellu noista maisemista, mutta niissä kuvat on ojanylityksistä, missä ukot raahaa moottoripyörän rotjaketta... ne ei oo niinkään herättäny kiinnostusta ite lähteä. Niistä muistelisin, että jottain ihme reittejä on Tulppion, Lokan ja Vuotson väleillä, saatan muistaa väärin. Ei jää sellaset paikat jutuista mieleen, missä ei oo ite kulkenu. Eli sitä ihmettelin, että jos tuonne Lokkaan ajas oikeesti leikkiendurolla, onks se pistoraide vai pääseekö mitään väyliä länteen tulematta takas etelän suuntaan? Lokan altaan itäpuolelta ei varmaan mitään ajoneuvolle sopivaa reittiä mee. Tai saattaa jo olla aika hypoteettinen kysymys kohta seitenkymppiselle, mutta ainahan sitä voip haaveilla... oikeesti oon kaikki Saariselän suunnan reissut paahtanu issoo tietä noissa maisemissa, oon sitte ollu autolla tahe moottoripyörällä liikkeellä (kerran jopa ilmojen teitä työnantajan vaatimuksesta...), että ois siinä korjaamista. Pientankkisen leikkienduron kanssa tuolla on yks ongelma mistä saap bensaa, se mennee omalla tankillaan vaan parisattaa kilsaa, mutta melko pienellä vaivalla saap kyllä toisen mokoman kulkemaan mukana. Kamerakin siihen kyytiin kyllä mahtuis, ko tyytyy pieneen, esmerkiks epeliin.
Meillä pyöriteltiin päätä, kun joskus luettiin ryssän suunnitelmista kääntää Siperian jokien suuntaa; liekö oltu täällä sen viisaampia? Ryssä ei sentään toteuttanu...
Jaakko
-
- Viestit: 2043
- Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
- Paikkakunta: Espoo
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Kalastusta Nattasten juurella
Mä olin (olikohan -74) kalassa Vuotsossa, missä kaveri oli opettajana. Sinne ajettiin Vuotson kylän pohjoispuoleta pientä hiekkatietä altaan läheisyydessä pahuksen pitkään .. olisko ollut useita kymmeniä kilometrejä. Tietysti mun pompannappi Fiat:lla. Tie olis jatkunut pidemmällekin itään, mutta kaveri tunsi kalapaikan. Se oli aika tarkkaa touhua autolle, mutta moottoripyörällä suht helppo reitti.
Kalastus oli erikoista, koska silloin metsänpohjan humus ja puunjuuret muodosti hirveän rantaryteikön, jossa oli pieniä altaita missä kalat tykkäs majailla. Niiden rantoja kahlattiin ja aina kun hauki lähti liikkeelle, niin heitettiin perään. Yleensä kala otti kiinni, mutta juuri koskaan ei saanut ylös, kun ne meni juurakoiden väliin. Yhtään kalaa en saanut tuomisiksi siltä reissulta, mutta kuvia jäi juurakoihin monta.
Jaa nii, kalastaessa ei voinut juuri avata suuta, koska hyttyset meni myös sinne. Korviin ja silmiinkin, mutta suussa kourallinen hyttysiä tuntuu melkosen inhottavalta.
Lopuksi alkoi sataa ja kotiin oli kiire lähteä, koska kuulemma virtaava vesi söi helposti paluutien poikki.
Mä olin (olikohan -74) kalassa Vuotsossa, missä kaveri oli opettajana. Sinne ajettiin Vuotson kylän pohjoispuoleta pientä hiekkatietä altaan läheisyydessä pahuksen pitkään .. olisko ollut useita kymmeniä kilometrejä. Tietysti mun pompannappi Fiat:lla. Tie olis jatkunut pidemmällekin itään, mutta kaveri tunsi kalapaikan. Se oli aika tarkkaa touhua autolle, mutta moottoripyörällä suht helppo reitti.
Kalastus oli erikoista, koska silloin metsänpohjan humus ja puunjuuret muodosti hirveän rantaryteikön, jossa oli pieniä altaita missä kalat tykkäs majailla. Niiden rantoja kahlattiin ja aina kun hauki lähti liikkeelle, niin heitettiin perään. Yleensä kala otti kiinni, mutta juuri koskaan ei saanut ylös, kun ne meni juurakoiden väliin. Yhtään kalaa en saanut tuomisiksi siltä reissulta, mutta kuvia jäi juurakoihin monta.
Jaa nii, kalastaessa ei voinut juuri avata suuta, koska hyttyset meni myös sinne. Korviin ja silmiinkin, mutta suussa kourallinen hyttysiä tuntuu melkosen inhottavalta.
Lopuksi alkoi sataa ja kotiin oli kiire lähteä, koska kuulemma virtaava vesi söi helposti paluutien poikki.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Taitaa olla tuttu hiekkatie. Jos se on se, minkä päässä on tosiaan venesatama. Pitkä ja Land Cruiser -kuntoinen.
--
Vaihteeksi paikallinen autio Asikkalasta. Jopa muutama värikin löytänyt tiensä kuvaan.
Jos yhteen kuvaan tiivistäisi, se olisi tämä, missä koko perintö. Lautakasa, puimuri, romu ja punainen navetta.
Sampo 10 -puimuri.
British Leyland 285
Itse navetta
Päärakennus
Lukittu
...
--
Vaihteeksi paikallinen autio Asikkalasta. Jopa muutama värikin löytänyt tiensä kuvaan.
Jos yhteen kuvaan tiivistäisi, se olisi tämä, missä koko perintö. Lautakasa, puimuri, romu ja punainen navetta.
Sampo 10 -puimuri.
British Leyland 285
Itse navetta
Päärakennus
Lukittu
...
Oi aamu kamala,
jäi mäkeen vanha Samara.
Tuo Leyland taas jo kankee,
jo lentää,
SIRKKELIT HANKEEN!
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Jämäkän varmaa kuvaa taas !
Noi ruosteenpunaset kuuset on kyllä huikkasen skitson näköisiä. Varsinkin jos ei tiedä, mikä juju siinä on taustalla. Saattaapi olla ihan hyödyllinne efekti jossain tilanteessa/kuvaaiheessa!
Noi ruosteenpunaset kuuset on kyllä huikkasen skitson näköisiä. Varsinkin jos ei tiedä, mikä juju siinä on taustalla. Saattaapi olla ihan hyödyllinne efekti jossain tilanteessa/kuvaaiheessa!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Jooh, no taitaa jäädä keväälle tuon ja muiden suotimien käyttö enemmän. Ei oikein talvella ole virkaa IR-touhuissa jos ei mustaa taivasta päivällä jahtaa. Tai sitten löydä jotain valiomuotoisia havupuita. Puskista kyllä paljastuu talvella roinaa, mutta siinähän ne möllöttää rankoina edessä ilman lehtiä.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Tammermatic Tampereelta. Ajelin Hervannan takamailla ja pusikossa nökötti tämmöinen konstruktio. Ajokki -linjuri Tammermatic -pesuriin parkkeerattuna. Siihen on jäänyt linjan ajamiset niille sijoilleen.
Ajokki takaa päin. Ensivilkaisulla oli hieman vaikeaa hahmottaa, miten päin tuo tuossa oikeastaan onkaan.
Pesulinja sivulta Atlas Copco -generaattorin/kompurakärryn, tai mikä lie, kera:
Tammermatic Raindrop V3.1 - Made in Finland
380V, 3.3kW ja 10A sulakkeet
Alhonen & Lastunen O.Y.
Linja 75 XXXX (?) - Tampere
Ajokki takaa päin. Ensivilkaisulla oli hieman vaikeaa hahmottaa, miten päin tuo tuossa oikeastaan onkaan.
Pesulinja sivulta Atlas Copco -generaattorin/kompurakärryn, tai mikä lie, kera:
Tammermatic Raindrop V3.1 - Made in Finland
380V, 3.3kW ja 10A sulakkeet
Alhonen & Lastunen O.Y.
Linja 75 XXXX (?) - Tampere
-
- Viestit: 12952
- Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Aika hieno löytö tämä Tammermaticin pöheikkö! Hyviä kuvia!
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viestit: 6452
- Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08
Re: Rautaa ja Rajaseutua (projekti)
Nyt o mielenkiintoinen sarja! Ollu joskus rekisterissä tunnuksilla IFL-38. Mikä lie tuo eka paikkakunta...?
Tekniset tiedot
Alustamerkki: Volvo
Alustamalli: B635
Akseliväli: mm
VIN: 3495
Korimerkki: Ajokki
Korimalli:
Sarjanumero: 2249
Istumapaikat: kpl
Käyttöönotto: 1966-10-31
Mitat: 11,5 m x m
Ovet:
Helppo nakki se sitten olikin: Ponsa-Tampere. :)
Hito paljo vaikeempi homma paikallistaa tuo kuvien paikka.... ;)
Tekniset tiedot
Alustamerkki: Volvo
Alustamalli: B635
Akseliväli: mm
VIN: 3495
Korimerkki: Ajokki
Korimalli:
Sarjanumero: 2249
Istumapaikat: kpl
Käyttöönotto: 1966-10-31
Mitat: 11,5 m x m
Ovet:
Helppo nakki se sitten olikin: Ponsa-Tampere. :)
Hito paljo vaikeempi homma paikallistaa tuo kuvien paikka.... ;)