REVO Film

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
JL Anttola

Re: REVO Film

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Vielä omia pohdiskeluja, korostan, että en intä, enkä neuvo, tuon vain ajatuksia esille.

Tuubbi on täynnä tälläsiä puhuvia päitä. Niissä on sormipystyssäopettavia, ketkä on kaikkia muita viisaampia. Ja sitten on sinällään kaunista kuvaa ja kiehtovaa videota, mutta kaikki asiasisältö puuttuu. Näitten joukossa erotut eduksesi myös puhuvalla päällä, kun puhut asiaa, etkä opeta sormi pystyssä omia totuuksia. Kun läpi tulee oikea osaaminen, tieto, kokemukset, ei esitystavalla ole väliä! Vai onko?

Entäs sitten, kun joku alkaa tehdä oikeita videoita, harkitulla rytmityksellä, hiukan juonta, kuvaa, videota, eikä pelkkää puhuvaa päätä. Ja sen lisäksi osaa asiansa, eli sisältö on kohdallaan; tietoa, kokemusta, mutta ei sormipystyssäopettamista, vaan juohevaa etenemistä filminteon juonen ja kaavojen mukaan?

Ketä jää jäljelle?

Pohdittavaksi, uskoa ei tarvi. Ja nyt lupaan lopettaa sormi pystyssä opettamisen...

Jaakko
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Haze ei lähde UV valolla, mutta toiset on tappaneet fungusta sillä.
Joskus saattaa onnistua, jos on helppo tapaus ja tuoretta vikaa.

Tässä hyvä pätkä noista vioista myös ja tubesta löytyy erilaisia videoita kasapäin, osa on hyviä ja osa huonoja neuvoja.

https://www.youtube.com/watch?v=NjDIUPZ_mTM

Katselin koko 40+min videon, vähän masokismia ilmassa, mutta toi tyyli toisaalta pelaa, jos ei ole kiire mihinkään.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

JL Anttola kirjoitti: Tammi 27, 2025 18 : 51 Vielä omia pohdiskeluja, korostan, että en intä, enkä neuvo, tuon vain ajatuksia esille.

Tuubbi on täynnä tälläsiä puhuvia päitä. Niissä on sormipystyssäopettavia, ketkä on kaikkia muita viisaampia. Ja sitten on sinällään kaunista kuvaa ja kiehtovaa videota, mutta kaikki asiasisältö puuttuu. Näitten joukossa erotut eduksesi myös puhuvalla päällä, kun puhut asiaa, etkä opeta sormi pystyssä omia totuuksia. Kun läpi tulee oikea osaaminen, tieto, kokemukset, ei esitystavalla ole väliä! Vai onko?

Entäs sitten, kun joku alkaa tehdä oikeita videoita, harkitulla rytmityksellä, hiukan juonta, kuvaa, videota, eikä pelkkää puhuvaa päätä. Ja sen lisäksi osaa asiansa, eli sisältö on kohdallaan; tietoa, kokemusta, mutta ei sormipystyssäopettamista, vaan juohevaa etenemistä filminteon juonen ja kaavojen mukaan?

Ketä jää jäljelle?

Pohdittavaksi, uskoa ei tarvi. Ja nyt lupaan lopettaa sormi pystyssä opettamisen...

Jaakko
Tossa on se että me ollaan videoalan ammattilaisia, jotka tekee YouTubea. Me ei olla tubettajia, jotka tekee myös keikkaa. Tätä ollaan tankattu keskenään huolella ja niin se aiotaan pitää. Suomi on niin pieni maa ettei tubeen ole järkeä panostaa kovinkaan paljoa. Tässä kuitenkin halutaan videoita tehdä työksi ja se on se juttu. Tube on siinä vain sivuseikka.
nsamppa

T71 kirjoitti: Tammi 27, 2025 19 : 18 Haze ei lähde UV valolla, mutta toiset on tappaneet fungusta sillä.
Joskus saattaa onnistua, jos on helppo tapaus ja tuoretta vikaa.

Tässä hyvä pätkä noista vioista myös ja tubesta löytyy erilaisia videoita kasapäin, osa on hyviä ja osa huonoja neuvoja.

https://www.youtube.com/watch?v=NjDIUPZ_mTM

Katselin koko 40+min videon, vähän masokismia ilmassa, mutta toi tyyli toisaalta pelaa, jos ei ole kiire mihinkään.
Jostain muistan kuulleeni juuri päinvastoin. Että jos on fungusta, on se game over. Tosta en lähde vääntämään kun ei sen tarkempaa tietoa ole.

Onhan toi 40 min meidän videoissa aivan sieltä pisimmästä päästä. Yleensä ne sinne 10-20 min välille asettuu. Tossa vaan sattui olemaan niin paljon asiaa että siitä vain tuli ton mittainen. Mut kiitos että kidutit itteäs ja katselit kokonaan =D
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Googleta: kill fungus uv light
Tubesta löytyy myös asiaa. Sieni on elävä organismi ja etenkin UV-C tappaa kaiken elävän.
Hazen poisto onnistuu mekaanisesti. Noiden ongelma on usein siinä, että niitä on vaikea tunnistaa mitä ne on.

Ja jos tosiaan laitat sen funguslasin reppuun ehjien kanssa, niin siitä alkaa se Game over koko setille.
Kannattaa muistaa tämä myös silloin, kun se käytetty laukku tulee myyntiin sopuhinnalla... :wink:

edit: laseissa on myös sellainen ongelma, että niistä saa poistettua fungusta linssipinnoista, mutta ei lasin rakenteesta, joten fungus palaa ja leviää sitä ennen komeasti sun laukkuun.

https://www.youtube.com/watch?v=VUYS9xr2bi4

Itse en ole ostanut Japanista laseja tämän takia ollenkaan, koska osa tavarasta on puhdistettua ja ollut ties missä kunnossa.
Aasiassa rannikkoalueilla on yleistä, että ilmankosteus voi olla joskus sen 100% ja silloin kaikki tavarat on alttiina korroosiolle ja homeelle. Myös optiikka, kamerat yms. Suomalaisia kuivassa ilmassa säilyneitä objektiiveja ja runkoja (Leica yms) ostetaan sinne takaisin keräilykappaleiksi kovalla rahalla juuri siksi, että täällä ne on pysyneet puhtaina.
Viimeksi muokannut T71, Tammi 27, 2025 20 : 04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nsamppa kirjoitti: Tammi 27, 2025 16 : 06
mremonen kirjoitti: Tammi 27, 2025 15 : 47 No mä olen tällainen vanha eläkeläispieru, mutta lähes rajattomasta vapaa-ajasta huolimatta en jaksa katsoa yli 10 min pätkää. En edes pyöräilystä.

Pyöräilygenressä Velogin videot on hyvä referenssi.
Jeps. Tämmöstä tää on. Jotkut tykkää pitkästä, toiset pätkästä. Kaikkia jos yrität miellyttää, niin et miellytä ketään. Nykyään valinnanvaraa on.
Joo, tuo on totta. Katsojaluvuistahan sen näkee suoraan, uppoaako vai ei.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Haze on vaan termi sille että romussa on jotain sisällä mikä näkyy kuvassa huntuna/utuisuutena. No mistä se sit tulee? No siitä vaikka et siellä on sienikasvusto. Tai etulinssissä on vaikka sulatejuustoa.

Jos ei oo tonnien kakkula niin parempi heittää jokeen ettei saastu muut roinat.

Lr:n termi DeHaze ~ utuisuuden poisto.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Maffer kirjoitti: Tammi 27, 2025 20 : 39 Haze on vaan termi sille että romussa on jotain sisällä mikä näkyy kuvassa huntuna/utuisuutena. No mistä se sit tulee? No siitä vaikka et siellä on sienikasvusto. Tai etulinssissä on vaikka sulatejuustoa.

Jos ei oo tonnien kakkula niin parempi heittää jokeen ettei saastu muut roinat.

Lr:n termi DeHaze ~ utuisuuden poisto.
Niin, ostin tuossa viime talvena 50-vuotiaan ranskalaisen Zeissin, jossa oli hazea keskellä (tupakansavusta) ja takaryhmän laidassa lisää (linssikitistä), mutta ei fungusta, jonka tunnistaa siitä, että se tekee kuviota randomisti, ilman symmetriaa, kuten esim balsam separation, eli linssiryhmien liimausten irtoaminen.
Ja juusto etulasissa ei ole hazea, se on vaan jotain likaa siinä. Ja se tupakansavu, se oli täynnä pölyä ja vuosikymmenien aikana tullutta hienojakoista pölymäistä likaa, osa ehkä orgaanistakin, jossa saattoi olla pistemäisiä sienenalkuja.
Kokolailla vaikea asia noin äkkiseltään selittää, mutta kun siellä on tasaista huntua, niin se harvemmin on sienikasvustoa ja sen voi silloin poistaa mekaanisesti. Siihen ei UV säteily auta yhtään.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

mremonen kirjoitti: Tammi 27, 2025 20 : 03
mremonen kirjoitti: Tammi 27, 2025 15 : 47 No mä olen tällainen vanha eläkeläispieru, mutta lähes rajattomasta vapaa-ajasta huolimatta en jaksa katsoa yli 10 min pätkää. En edes pyöräilystä.

Jeps. Tämmöstä tää on. Jotkut tykkää pitkästä, toiset pätkästä. Kaikkia jos yrität miellyttää, niin et miellytä ketään. Nykyään valinnanvaraa on.
Joo, tuo on totta. Katsojaluvuistahan sen näkee suoraan, uppoaako vai ei.
Ai pitäiskö nsampan tehdä rajattomasta vapaajasta kärsiville ADHD eläkeläisille 1min58sec video , vain koska pari huru-ukkoa hallusinoi tällä foorumilla siitä?

Jatka sinä nsamppa näiden videoiden tekemistä vaan, ja tee kostoksi vaikka tunnin sarja! Jos sinä et loukkaantunut, niin minä loukkaannuin puolestasi! Täällä ja muuallla on varmasti yleisöä joka arvostaa ystävällistä avoimuuttasi, näkyi se katsojaluvuissa nyt tai vaikka joskus vähän myöhemmin.

Erikoista kun joku alalla työtään tekevä jakaa ilmaiseksi ajatuksiaan ja vinkkejä hommasta, niin täällä on vielä varaa valittaa ja kitistä??

Yleensähän ammattimiehet ei välttämättä kovin innokkaasti jaa tietotaitoaan, koska se saattaa jopa kaventaa pitkässä juoksussa omaa elantoaan. Mene autokorjaamolle ja sano mekaanikolle suoraan, että minä en halua maksaa sinulle akun vaihdosta, mutta liikenisikö ilmaista 10minuuttia niin neuvoisit minulle miten akku pitää vaihtaa ja millainen, niin vaihdan itse. Niin ja sitten voisit uhrata vielä 5minuuttia, että kertoisit minulle miten vaihdan tohon nykyaikaiseen umpioon polttimon. Niin ja ilmansuodatin pitäisi vaihtaa keväällä, että jos nyt jo antaisit vaihto-ohjeet siihen.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
temama

JL Anttola kirjoitti: Tammi 27, 2025 12 : 52 Tuota tuota... ei tätä tietysti pitäis edes kirjottaa...

Toivottavasti kukaan ei suutu, ja vapaasti saa olla eri mieltä. Puhun eläkeläisenä, mutta luennoilla suolarahoja hankkineena, ja toisaalta olen tämän tyyppisiä palveluja joskus ollut ostamassakin. Referaattina katsottuna olisi video pysähtynyt ennen viiden minuutin täyttymistä, ja tekijä ei olisi ollut tarjouspyynnin kohteena. Edelleen minun mielipiteeni, en tiedä yrityksenne menestystä, se voi puhua muuta.

Jaakko Latvanen, keskijohdossa työuransa tehnyt, mutta jo pitkät ajat sivullisena... ei kannata ottaa tosissaan?
Minä suutuin, nsampan puolesta. Jaakko, turiset turhia. Aivan totta, kuten ensimmäisessä lauseessa itsekin melkein ymmärsit.
Itse et ole valmis katsomaan pitkää videota, mutta silti olet itse valmis kirjoittelemaan esim. melkoisen pitkiä kommentteja joista puolet saattaa olla puuduttavaa sawolaista small talk hömppää. Nukuttaa jo puolessa välissä ilman jalluryyppyä ;D
temama

No nimenomaan. Ei ole pakko katsoa jos/ kun kaikesta päätelleen ei juuri kiinnosta. Sitten pitäisi kiinnostua tälläisistä vai:
JL Anttola kirjoitti: Tammi 27, 2025 23 : 24
No oikeesti otin nuo kuvat makkarin ikkunan läpi, enkä nokkaani ulos pistäny...
Että sorry kaikilta osallisilta jo valmiiksi, mutta joku järki kerjätessäkin.
Viimeksi muokannut temama, Tammi 28, 2025 11 : 30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nsamppa

Ehkä nää nyt ei niin tärkeitä juttuja oo että kannattaisi suuttua. Siks toiseks. Oon huomannut sen että kun alkaa neuvojia löytymään, on se varma merkki että tehdään jotain oikein. Jos juttu on hajutonta, mautonta ja sen kehittäminen vaatisi liikaa ajatusta, ei neuvojia löydy. Jos sen sijaan ollaan jäljillä ja tehdään hyviä juttuja, niin silloin niitä tuppaa tulemaan. Silloin aina löytyy henkilöitä jotka tietää paremmin. Oon tän nähny nyt jo useampaan otteeseen ja näin se tuppaa menemään.

Ei näistä hermostua kannata. Pikemminkin teen tästä johtopäätöksen että kannattaa jatkaa kun jotain herättää jossain.
temama

Yep. Hyvä asenne. Tosin ilman sitä, et varmaankaan olisi päässyt noinkaan pitkälle omissa hommissasi .

Tuohduin huikkasen sen takia, että olen seurannut sun ja sun firman hommia tässä jo useamman vuoden ajalta, ja minusta on aivan hienoa että maltat vieläkin osallistua tämän foorumin juttuihin!
Alan ammattilaisen osallistuminen tuo oman arvokkaan palasen foorumin sisältöön. Näin minä sen näen.

ps. Oletteko muuten edelleen tuottaneet musavideoita? Tuntuu, että suomalaisessa musiikkialalla on taas hyvää pöhinää. Kiinnostaa ulkomailla saakka.
nsamppa

temama kirjoitti: Tammi 28, 2025 11 : 37 Yep. Hyvä asenne. Tosin ilman sitä, et varmaankaan olisi päässyt noinkaan pitkälle omissa hommissasi .

Tuohduin huikkasen sen takia, että olen seurannut sun ja sun firman hommia tässä jo useamman vuoden ajalta, ja minusta on aivan hienoa että maltat vieläkin osallistua tämän foorumin juttuihin!
Alan ammattilaisen osallistuminen tuo oman arvokkaan palasen foorumin sisältöön. Näin minä sen näen.

ps. Oletteko muuten edelleen tuottaneet musavideoita? Tuntuu, että suomalaisessa musiikkialalla on taas hyvää pöhinää. Kiinnostaa ulkomailla saakka.
No kyllähän tää foorumi omalla tavallaan omalta kodilta sinällään tuntuu. Täältä sitä on aikoinaan ekat neuvot tullu kyseltyä aikoja sitten. Nykyään vain aika vähän tiukassa ettei niin ehdi kaikkiin kiivaimpiin vääntöihin enää osallistua.

Musavideoihin ei kyl pysty panostamaan. Ne on niin pennibudjetin hommaa Suomessa. Siihen vielä kun vertaa paljon niihin joutuu laittaa työtä, niin on todella huonoa bisnestä ne. Se mikä niissä on vielä lisäksi bisneksen kannalta huonoa, on se ettei ne vie meitä sinne suuntaan minne me ollaan pyrkimässä. Meillä ajatuksena tehdä korkealaatuisia mainosvideoita ja musavideot ei auta käytännössä yhtään sen tavoitteen saavuttamisessa. Ei niitä voi oikein refeinä käyttää kun ei asiakkaita kiinnosta musavideot. Vaikka on kivoja proggiksia, on ne vaan bisneksen vinkkelistä ajanhukkaa.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Pituutta videolla on, pakko myöntää, toisaalta mihin voi olla niin kiire ettei voi katsoa ajan kanssa ilman kiirettä. Koskaan ei tiiä mitä jutut sisältää ellei ajatuksella katso niitä.

Katsoohan toiset samat uutisetkin useemman kerran päivässä ja useelta kanavalta, päivästä toiseen eikä niistä mitään opi.

nsampalle ja koko teidän joukolle toivottavasti riittävästi asiakkaita & tilauksia että voitte jatkaa pakertamista sillä tiellä jolle olette lähteneet.
Maffer
Viesti:

Ilmaisesta sisällöstä ei varmaa kannata marista ja kitistä jos vaikka onkin yli viisi minuuttia pitkä. Eri asia on jos maksaisi ja odottaisi materiaalilta jotain hopealuotia minkä omaksuu 10 sekunnin katsomisella ja sisällön markkinointi vielä lupaisi sellaista erikseen.

TikTokista sellaisia vajaaälyisiä videoita sitten löytyy. Tyyliin "Näin naarmutat etulinssin" tai "Punnitse karkkipussi vaa'an reunalla jossa se on halvempi".
temama

Lol :D se on varmaan toi Jaakkokin ehtinyt turtua 24/7 toktik videoihin, niin ei vain millään pysty pidempään.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Maffer kirjoitti: Tammi 29, 2025 12 : 14 Ilmaisesta sisällöstä ei varmaa kannata marista ja kitistä jos vaikka onkin yli viisi minuuttia pitkä.
Painavaa asiaa!

Vaikka oon pitänyt esitelmiä ja opastuksia isommille joukoille ni niillä ei oo mitään tekemistä ko videon kanssa eli en voi arvostella sitä mitenkään. Eikä esittävän henkilön henk.koht. ajatusmaailma vastaa monestikaan kuulijoiden tai katsojien ajatusmaailmaa, hän antaa vaan mahdollisuuden nähdä ja kuunnella tarinaansa, ei pakota kuitenkaan ketään tekemään niin.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

temama kirjoitti: Tammi 28, 2025 11 : 01 Erikoista kun joku alalla työtään tekevä jakaa ilmaiseksi ajatuksiaan ja vinkkejä hommasta, niin täällä on vielä varaa valittaa ja kitistä??
Maffer kirjoitti: Tammi 29, 2025 12 : 14 Ilmaisesta sisällöstä ei varmaa kannata marista ja kitistä jos vaikka onkin yli viisi minuuttia pitkä.
Anteeksi. Kuvittelin, että tämä on keskustelufoorumi. Ja että tässä osiossa voi myös antaa palautetta julkaistusta materiaalista. Mutta ei kai sitten, kun foorumipoliisit päättää toisin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Maffer
Viesti:

Nono, toki palaute on hyvästä. Mut videon sisältö on tässä suhteellisen vakava aihe jota ei voi millään nopeasti selittää niin että siitä paljoa ymmärtäisi. Yhden uuden optiikan testaus on alustavastikin tuntien homma että kannattaako palauttaa vai pitää. Tässähän nyt tehdään palvelusta kaikille että miten lähestyä optisia miinoja.
Vastaa Viestiin