Teema: Jääkiekkokuvia ( Ent:Pari junnukiekko G-02 kuvaa.)

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Ganstar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ganstar »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Todella hieno tilannekuva!
Jekku86

Viesti Kirjoittaja Jekku86 »

ossipena kirjoitti:
Jekku86 kirjoitti: Ja kyllä tuo joukkuelaji -kommentti taisi johtua juurikin siitä kapteenilätkästä paidassa, tai siitä ettei juuri ko. pelaajaa ollut näkynyt kuvissa riittävästi.
ihan sama mistä se johtui, siinä on myös totuuden siemen. tulee ihan mieleeni vääntö lintupönöistä näiden perus lätkäkuvien kanssa, niissä on nimittäin about kaikki samat elementit kuin lintupönöissäkin.

erona on etupäässä lähestyminen. siinä on lätkässä omat rajoitteensa mutta käytännössä pääset noin metrin päähän kuvattavia kohteita ilman mitään suurempia ongelmia jos vaan tahdot.

ei, lehtikuviin ei muutenkaan saa kovin hienoja otoksia annettujen rajoitusten puitteissa mutta jos nyt puhutaan kuvista yleensä eikä uutissivujen kuvituksista niin potentiaalia olisi enempäänkin kuin pelkkiin tilannekuviin yksilöistä
Näinpä. Kaikki on jo nähty. Sama se kai on musiikin kanssa, vai? Kaikki soinnut ja niiden yhdistelmät on käytetty jo. :)

Mutta joo, taitaa kaikki urheilu olla sellaista missä ne perusperiatteet ovat samoja, oli kuvaajana kuka tahansa.
Mitenköhän Wayne Gretzky ottaisi kuvia jääkiekkopeleistä? Tai Bobby Orr? Veikkaisin, että heiltä löytyisi jotain uutta annettavaa. ;)
Your everyday tourist
---------------------------------------------------
All rights reversed?
Muuta
Jiipee-

Viesti Kirjoittaja Jiipee- »

Ei nyt aivan jääkiekkokuva, mutta kiekkoon liittyy jokatapauksessa, niin en kehannut uutta ketjuja tehdä. Elikkä ESA TIKKANEN saapui valmennushommiin Joensuuhun. Ainakin mediassa kovasti esillä ollut asia.

Kuva

Blogin puolella muutama kuva lisää...
Canon.
Ganstar
Viesti:

Chili

Viesti Kirjoittaja Chili »

Hyviä kuvia taas Ganstarilla!! Hienosti saat kiekon mukaan kuviisi. Millä optiikalla kuvaat, jos saa udella? Onko kuvia kropattu paljonkin, että olet saanut tiukat rajaukset. Hieman tummasävyisiä ja jotkut suttuisia kohinan takia, mutta muuten mukavaa selailtavaa kuvasi ovat.
Akkku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Akkku »

Laitetaan nyt vielä tännekkin:
HIFK-Ässät 6.1.2011

Kuva

Kuviin (Kuvat.fi / 20 kuvaa)
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Katsoin "oman settisi", ja juuri tässä tänne linkittämässäsi on osunut tarkennus väärään paikkaan. Ainakaan itse en löydä mitään taiteellista lisäarvoa siitä että tarkennus on reidessä eikä kasvoissa.
Esille tuomasi kuva on siis heikompi kuin moni omalla kuvasivullasi oleva.
Uskon että mikäli jatkat lätkän kuvaamista alat itsekin paljon kriittisemmäksi itsellesi, mikä kylläkin ikäväkyllä vie osan homman hauskuudesta.
Monissa kuvistasi olisin hieman kiristänyt aukkoa saadakseni hieman lisää terävää aluetta sillä suljinaikoja katsellessani siihen olisi kyllä mielestäni ollut varaa.
Ehkä otin,ehkä en.
Chili

Viesti Kirjoittaja Chili »

keskone kirjoitti:Katsoin "oman settisi", ja juuri tässä tänne linkittämässäsi on osunut tarkennus väärään paikkaan. Ainakaan itse en löydä mitään taiteellista lisäarvoa siitä että tarkennus on reidessä eikä kasvoissa.
Esille tuomasi kuva on siis heikompi kuin moni omalla kuvasivullasi oleva.
Uskon että mikäli jatkat lätkän kuvaamista alat itsekin paljon kriittisemmäksi itsellesi, mikä kylläkin ikäväkyllä vie osan homman hauskuudesta.
Monissa kuvistasi olisin hieman kiristänyt aukkoa saadakseni hieman lisää terävää aluetta sillä suljinaikoja katsellessani siihen olisi kyllä mielestäni ollut varaa.
Itse olen hieman eri mieltä, mutta se sallittakoon. Tarkennus on ainakin minun monitorilla "riittävän" tarkka naamassakin ja kuvan asetelma, kiekko lavassa etualalla vetää kuvassa katseen pois naamasta. Jos absoluuttista terävyyttä hakee lärvin alueelle / silmiin, jää moni kuva julkaisematta. Varmasti suurin osa kuvia katselevista ihmisistä, eli ne joille kuvia otetaan(?), eivät tajua "väärin tarkennusta". Siihen kiinnittää huomiota ainoastaan kuvan ottaja ja kriittisesti kuvaa tarkasteleva toinen kuvaaja. IMHO.

Toinen seikka, jonka mainitsit on tuo suljinajan pidentäminen ja aukon pienentäminen... Itse pyrin ottamaan urheilussa kuvat joko oikeesti pidemmällä suljinajalla, jolla saadaan liike näkyviin tai sitten mahd nopeaksi, jolloin 1/500 alkaa olemaan rajoilla ja mielellään alle 1/640-1000. En sitä kiellä, etteikö monella tapaa voisi kuvata menestyksekkäästi ja varmasti tuo esittämä tapakin voisi tuoda parannusta. Itse olen ehkä jumittanut turhaan tiettyihin kaavoihin...
keskone

Katsoin sen kuvan täältä, ja tarkennus on mielestäni siinä oikean jalan kohdalla. Ikään kuin liikkeen takana eikä katseen tai liikkeen suunnassa. Nettiin laittaessahan kuvat kannattaisi useimmin itse muuttaa siihen kokoon jossa ne haluaa esittää. Kun noilla palvelimilla välillä terävöitykset ovat aika arvaamattomia. Joissain laittamissani kuvissa esim photopuckettiin (?) on 100%-kroppi ollut tarkempi kuin se pieni 400x600pix nettikuva.
Itse suosin mielummin pidempää valotusaikaa ja mahdollisesti jossain osassa (kuten nyt vaikkapa jalassa, kädessä, mailassa tai kiekossa) näkyvää pientä liike-epäterävyyttä, ja hieman pienempää aukkoa ja herkkyyttä. Kuvata voi tosin monella tapaa, mutta tarkennuksen tulisi olla mielestäni oikein osunut, oli se sitten aikaansaatu keinolla millä hyvänsä. Tuossa esimerkissä se oikea kohta olisi saanut olla oikeastaan kummassa tahansa, päässä tai mailassa/kiekossa.
Uskon että kun noita kiekkokuvia alkaa kertymään muutama tuhatta, niin itsekin alkaa olemaan kriittisempi sen suhteen minkä kelpuuttaa omasta mielestään onnistuneeksi.
Kuten jo aiemmin mainitsin, niin siellä galleriassa oli kyllä mielestäni parempiakin otoksia joten ei ole syytä kuitenkaan työntää päätä pensaaseen palautteeni vuoksi.
Ehkä otin,ehkä en.
lindros

Viesti Kirjoittaja lindros »

Chili kirjoitti:
Itse olen hieman eri mieltä, mutta se sallittakoon. Tarkennus on ainakin minun monitorilla "riittävän" tarkka naamassakin ja kuvan asetelma, kiekko lavassa etualalla vetää kuvassa katseen pois naamasta. Jos absoluuttista terävyyttä hakee lärvin alueelle / silmiin, jää moni kuva julkaisematta. Varmasti suurin osa kuvia katselevista ihmisistä, eli ne joille kuvia otetaan(?), eivät tajua "väärin tarkennusta". Siihen kiinnittää huomiota ainoastaan kuvan ottaja ja kriittisesti kuvaa tarkasteleva toinen kuvaaja. IMHO.

Toinen seikka, jonka mainitsit on tuo suljinajan pidentäminen ja aukon pienentäminen... Itse pyrin ottamaan urheilussa kuvat joko oikeesti pidemmällä suljinajalla, jolla saadaan liike näkyviin tai sitten mahd nopeaksi, jolloin 1/500 alkaa olemaan rajoilla ja mielellään alle 1/640-1000. En sitä kiellä, etteikö monella tapaa voisi kuvata menestyksekkäästi ja varmasti tuo esittämä tapakin voisi tuoda parannusta. Itse olen ehkä jumittanut turhaan tiettyihin kaavoihin...
Tähän kyllä sama. Itse en olisi tuota tarkennuksen olemista jalassa huomannut ellei sitä olisi erikseen alkanut tiirailemaan. Jos tosiaan tuolla perusteella alkaa karsimaan kuvia, että tarkennus on urheilukuvassa (makroilut erikseen) 10-15cm "väärässä" kohdassa, niin silloin menee sille tilaajalle ja tavalliselle kuvien katsojalle hienoja ja tärkeitä kuvia kosolti roskiin. Eri asia, jos tarkennus olisi ollut esim. pelaajan mailan kärjessä tai luistimen takana. Silloin se voisi haitata, eikä menisi hifistelyn piikkiin.
SPORTTIRUUTUJA - www.tempukka.fi
Ganstar
Viesti:

Chili kirjoitti:Hyviä kuvia taas Ganstarilla!! Hienosti saat kiekon mukaan kuviisi. Millä optiikalla kuvaat, jos saa udella? Onko kuvia kropattu paljonkin, että olet saanut tiukat rajaukset. Hieman tummasävyisiä ja jotkut suttuisia kohinan takia, mutta muuten mukavaa selailtavaa kuvasi ovat.
Kiitos!!

Kyllähän sitä kiekkokin välillä jää sopivasti kuvaan, kun tarpeeksi yrittää ja ottaa paljon kuvia.
Croppaan kaikkia kuvia ja en välitä paljoakaan kuvan lopullisesta muodosta. Vaikea sanoa mikä on paljon cropattu ja mikä vähän..
Jostain syystä olen aina tehnyt "tummia" kuvia. Varon ehkäpä liikaa valkoisen puhki palamista.
Kohinaa tulee joihinkin, yleensä punaiseen varsinkin. ISO on 800-1000.

7D + 70-200mm 2.8 IS II vehkeillä kuvaan.
Dr_Red

Viesti Kirjoittaja Dr_Red »

Tuoreita melkein jääkiekkokuvia (eli kaukkiksesta on kysymys) osoitteessa http://www.drred.1g.fi/kuvat/RB93/2011-01-08+Oulu. Kuvia on liian paljon, mutta en jaksanut tehdä eri settiä seuran käyttöön ja täällä näytettäväksi.

Tässä pari pellekuvaa karkottamaan laatutietoisemmat katsojat.

Kuva

Kuva
jatu306

Viesti Kirjoittaja jatu306 »

Hermes - Hunters 7.1.2011 Suomi-sarja
Kuva

http://jatu.1g.fi/kuvat/Tapahtumat/2010 ... -+Hunters/
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Jukkukiekkokausu on meneillään mutta pitihän sitä käydä katsomassa sitä aikuistenkin kiekkoa. Kiekko ei ollut niinkään kiinnostavaa mutta se oheistoiminta tarjosi jotain virikkeitä.
Kuva

Silmät ovat sielun peili, ne olivat ruskeat ja hieman vinot. Kuvassa kuitenkin olennainen.
Nyt uudella rungolla ja isolla ISOlla onnistuu nopeidenkin tilanteiden kuvaaminen. Aikuisten hallin valot eivät antaneet haastetta kuten junnuluolien valot tai oikeammin niiden niukkuus.
Ganstar
Viesti:

Viimeksi muokannut Ganstar, Tammi 12, 2011 9 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keskone

Kuvat ihan jees, mutta päivämäärän esitystapa ei oikein tunnu hyvältä täälläpäin.
Ehkä otin,ehkä en.
Ganstar
Viesti:

keskone kirjoitti: Kuvat ihan jees, mutta päivämäärän esitystapa ei oikein tunnu hyvältä täälläpäin.
Kiitos huomautuksesta! Nyt pitäisi olla eurotyylisesti päivämäärä..
Akkku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Akkku »

Hyviä kuvia taas kerran! Mistä päin hallia otat nämä kuvat?
Ganstar
Viesti:

Akkku kirjoitti:Hyviä kuvia taas kerran! Mistä päin hallia otat nämä kuvat?
Kiitos!

Katsomo A5 katutaso.
Vastaa Viestiin