TEEMA: HDR Kuvat
-
Re: TEEMA: HDR Kuvat
Tuo "Fishing Gottage" on hieno esimerkki HDR:stä. Kuva ei ole sellainen "HDR", millaisena täälläkin yleisesti se tuodaan esille. Todennäköisesti tätä ei olisi pystynyt toteuttamaan ilman kyseistä tekniikkaa. Toiseksi hienointa tuossa kuvassa on se, ettei tekniikka näy. Hienointa kuvassa on itse kuva, sommittelu, valot, värit - kokonaisuus. Ei ole toritaidetta, ei.
Kapa
Kapa
-
MakaJu
"Elämä on kuvauksellista"
https://www.flickr.com/photos/139785057@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/139785057@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Antonow, saaneeko kysyä mistä tuo upea Tintin kuuraketti on kuvattu? Punertava rakennus sivupilareineen muistuttaa kyllä rakettia. :D
-
Näyttäisi vähän Hangon vesitornilta, ellei noita "Tintin kuuraketteja" ole sitten muuallakin...
-
- Viesti:
Hangon vesitorni se on.
-
´´
Viimeksi muokannut rarehanu, Loka 30, 2018 21 : 04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
rarehanu, HDR kuvat kun muodostuu useasta kuvasta, näin olen ymmärtänyt ja sen takia olisi kiva tietää millä rungolla kuvaat koneita ja monesta kuvasta yksi HDR lentokonekuvasi on muodostunut?
Sentään liikkuva kohde.
Sentään liikkuva kohde.
-
©pjm kirjoitti:rarehanu, HDR kuvat kun muodostuu useasta kuvasta, näin olen ymmärtänyt ja sen takia olisi kiva tietää millä rungolla kuvaat koneita ja monesta kuvasta yksi HDR lentokonekuvasi on muodostunut?
Sentään liikkuva kohde.
Valitettavasti kaikkea ei voi paljastaa.
-
Jos olis miun kuvia ni laittaisin useamman linkin saman otsikon alle. Katsojan olisi helpompi nähdä mitkä ovat sitä uutta "satoa" eikä tarttis päivämääriä joka kuvasta erikseen tsiikailla.
HDR on muutes kyllä veteen piirretty viiva, miun mielestä. Joko sen vaikutus on nähtävissä tai ei.
HDR on muutes kyllä veteen piirretty viiva, miun mielestä. Joko sen vaikutus on nähtävissä tai ei.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Erikoone kampikäynnistin. :D
-
Käveltiin Nepalilaisesta ja taivaalla oli kovasti kirkas piste lounaan suunnassa. Minä väitin sitä planeetaksi ja puolisko piti lentokoneena - sieltä kyllä tuli samaan aikaan muitakin koneita, mutta huomattavasti alempana ja liikkuivat nopeasti. Tämä vain möllötti samassa kohdassa.
Olen mä joskus seurannut puolikin tuntia tuollaista paikallaan pysyvää pistettä, joka on alkanut vasta lähempänä liikkua, kun kone hakeutuu kiitoradalle vievälle reitille. Niillä on täytynyt olla lähes 10 km korkeudessa valonheittimet päällä jossain pohjoisen Itämeren yllä - puoli tuntia tulee kait jostain Turun seudulta.
Mutta tämä ei ole liikkunut vieläkään ja lunttasin ATK:lta Venuksen olevan jossain tuolla nyt tammikuussa. Täytyhän mun olla oikeassa ja käydä vielä kuvaamassa se:
Kuva. Sen verran on pilveä taivaalla (Helsingissä), ettei Venusta saanut aivan teräväksi live view:llä ja luupilla, mutta on se harvinaisen kirkkaan näköinen kuvassakin.
Olen mä joskus seurannut puolikin tuntia tuollaista paikallaan pysyvää pistettä, joka on alkanut vasta lähempänä liikkua, kun kone hakeutuu kiitoradalle vievälle reitille. Niillä on täytynyt olla lähes 10 km korkeudessa valonheittimet päällä jossain pohjoisen Itämeren yllä - puoli tuntia tulee kait jostain Turun seudulta.
Mutta tämä ei ole liikkunut vieläkään ja lunttasin ATK:lta Venuksen olevan jossain tuolla nyt tammikuussa. Täytyhän mun olla oikeassa ja käydä vielä kuvaamassa se:
Kuva. Sen verran on pilveä taivaalla (Helsingissä), ettei Venusta saanut aivan teräväksi live view:llä ja luupilla, mutta on se harvinaisen kirkkaan näköinen kuvassakin.
-
Hieno kuva. Vielä kun olisit saanut tähtitaivaan taustalle, niin...Tykillä ampua rocketman tähtiin ;-)
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Sammakkoravintelikuja Nizzassa.
MakaJu