G3, mukana tulevan akun kesto + edelleen kuvanlaatu

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Orbit

G3, mukana tulevan akun kesto + edelleen kuvanlaatu

Viesti Kirjoittaja Orbit »

Elikkäs itseeni on toden teolla iskenyt digikamerakuume ja olen lukenut toooodella paljon testejä ja tän foorumin juttuja, mutta vielä haluaisin varmisteluja ja muiden kommentteja.

A70 vaikuttaa hyvältä kameralta, mutta olen miettinyt , että olisiko kuitenkin fiksumpaa kerätä vähän lisää rahaa ja hankkia G3 mihin luultavasti voi olla varmasti tyytyväinen.

Eli: kertokaapa kameran omistajat ihan konkreettisia kokemuksia siitä kuinka hyvin kameran mukana tuleva akku kestää. Eli lähinnä lcd päällä. Jos mahdollista niin esim. kesto otettujen kuvien muodossa.

Olen vertaillut A70:n ja G3:n kuvia ja silminnähden voitto on mennyt G3 puolelle, jotenkin vaan näyttää skarpimmalta. Eli suositteletteko G3:sta jos rahaa löytyy ja ideana on ostaa kamera joka todella sitten on hyvä ja monipuolinen. Aihe on varmasti toistoa muihin, mutta silti.

Kiitos jo etukäteen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Lyhyesti: G3:n akulla ottaa n. 450 kuvaa lcd-näyttö päällä. Vara-akkuja: http://www.partco.fi tai http://www.servcat.com. Hinta rapiat 40 €.

Kannattaa ostaa G3, jos kuvaat enemmän, tarvitset kameran ominaisuuksia ja arvostat kuvanlaatua.
juha_m
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juha_m »

Kyllä se akku kestää pitkää. Minä olen kuvannut urheilukilpailuissa(8h) ja akku lopahti vasta lopussa. Pidin toki suoritusten välillä kameraa sammutettuna. Eli normaali käytössä akku kestää pitkänkin reissun/tapahtuman mutta vara akulle menee jos päivä on erityisen pitkä tai pitää LCD:tä tuntitolkulla päällä.

t. Juha
htc

Viesti Kirjoittaja htc »

Kyllä G3 on huippulaite sarjassaan ja akun kesto on uskomaton.

Sain juuri kuvavalmistamosa 2 kpl A4-kuvaa, eikä jälki lakkaa hämmästyttämästä (vain hinta tuolla koolla hämmästyttää ;-)

Monitori ei kykene tekemään oikeutta valokuvaksi asti väännetystä kuvasta, se on nähtävä!

Näitä tekstejä lukiessa kannattaa muistaa, että monesti koko keskustelu käydään asioista, jotka edustavat kouluarvosanoja 9-10 ja tuohon väliin ysit haukutaan ja kymppejä kehutaan.

Vaan koulusta muistan sen verran, että se ysiKIN oli silti hyvä juttu!
- htc -
Orbit

Viesti Kirjoittaja Orbit »

Jep, kuulostaa hyvältä. Tuollaisella akun kestolla pärjää kyllä varsin mainiosti. Ja tosiaan kuvanlaatu on tärkeä kriteeri ja vaikka monesti on puhuttu G3:n koosta niin se ei ainakaan itseäni häiritse. Paljon tärkeämpää on kameran laatu ja ominaisuudet. Varsinkin erillisen salaman mahdollisuus kääntää katseita G3:n suuntaan.

Kiitoksi vastauksista!
Vastaa Viestiin