A70 virtalähde?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Deja Vu
Viesti:

A70 virtalähde?

Viesti Kirjoittaja Deja Vu »

Olen ostamassa Canonin A70 kameramallia ja minulle on jäänyt vähän epäselvyyksiä.

Eli tuleeko siinä kenties akku ja laturi mukana vai onks ne jotain
AA- paristoja?
Jos ei tule akkua ja laturia niin paljon maksaa?

Olen siis ostamassa ensinmäistä kameraani ja ekalla kamerallani olisi tarkoitus opetella kuvaamaan.

Olen taipumassa A70 malliin, koska tässäkin foorumissa on sitä paljon kehuttu eikä kovin haittaavia puolia ole löytynyt...?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
japaj

A70 virtalähde?

Viesti Kirjoittaja japaj »

Mukana tulee AA-paristot, joilla pääsee alkuun. Käytännössä kannattaa ostaa heti alkuun 4 AA-akkua+laturi -paketti; n. 20 €:lla saa hitaan ja hyvän, n. 30-40 €:lla saa nopean ja huonon (ns. tyhmä laturi) sekä n. 40-80 €:lla nopean ja kohtalaisen tai hyvän paketin (ns. älykäs laturi). Foorumista löytyy paljon ketjuja akuista ja latureista, ne kannattaa vilkaista läpi. Itse käytän A70:n kanssa Haman 2 tunnin pikalaturia ja Haman 2000 mAh:n akkuja. Paketti maksoi 40 € ja toimii hyvin. A70 vie virtaa vähän, joten akkujen kapasiteetti ei ole kauhean kriittinen (ehkei kuitenkaan alle 1400 mAh:n akkuja kannata ostaa).
Deja Vu
Viesti:

Selvä... Niin ne liikkeessäkin sanoi että 4 AA akkua ja laturi niin pääse alkuun.

"Haman 2 tunnin pikalaturia ja Haman 2000 mAh:n akkuja"

Saako noita normaalista elektroniikka liikkeestä?
Saako netistä tilattua?
Mitä toi mAh tarkoittaa?

Onko sulla montakin nuita akkuja?

Mulla varmaan pitäs olla hyvät akut kun lähden kolmen viikon matkalle englantiin. Tulee varmasti näpsittyä paljon kuvia.
huikka78
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huikka78 »

Deja Vu kirjoitti:Saako noita normaalista elektroniikka liikkeestä?
Saako netistä tilattua?
Mitä toi mAh tarkoittaa?
Luultavasti tavalliselle tallaajalle on helpointa hakea tuollaiset vaikka Anttilasta jos sellainen sattuu olemaan lähistöllä.

Saahan noita toki netistäkin, jos haluaa, vaikka verkkokauppa.comista.

mAh kuvaa akun varauskykyä (milli ampeeri tuntia) esim. 2000 mAh akku antaa teoriassa ulos 2000 mA eli 2 A tunnin ajan tai vaikka 200 mA 10 tunnin ajan jne.
HanskiS

Viesti Kirjoittaja HanskiS »

Tais juu olla Anttilassa Haman pikalaturi + 4x 2000mAh akkuja 39.90 .
Canon 300D kitt
+ Sigma Ef-500 DG Super
+ Sigma AF 28-105mm / f2,8-4 ASP
Deja Vu
Viesti:

No mun pitää käydä "naapuri" kaupungin antilassa katsomassa.
Hmm... Tosin voisinhan käydä anttilan nettikaupassa.
Eikös sieltä vosi saada?
japaj

Viesti Kirjoittaja japaj »

Kolmen viikon matkalle Englantiin kyllä kannattaa ottaa mukaan useampi akkusetti tai/ja sitten myös se laturi. Tällaisessa reissussa korostuu taas AA-virtalähteen hyvät puolet, hätätilassa paikasta kuin paikasta saa AA-paristoja, joten virtapula ei hevin yllätä, vaikka laturin olisi jättänyt kotimaahan tai välillä unohtanut akkujen latauksen.
Vastaa Viestiin