Canon PowerShot A70 vai Nikon Coolpix 950
-
Canon PowerShot A70 vai Nikon Coolpix 950
Kumman yllä mainituista kameroista valitsisitte, jos molemmat olisivat suunnilleen samanhintaisia. Tuon Nikonin vanhan mallin saisi uutena Kalefotolta, http://www.kalefoto.fi/tarjoukset/digikamerat.php, hintaan 395€. Onko kellään kokemuksia, miten hyvin Nikonilla saa kuvat siirrettyä tietokoneelle, kun siinä ei ole USB-liitäntää. Nikonissa olisi hyvää tuo "kääntönivel", joka helpottaisi kuvaamissa tietyissä tilanteissa. Kameraa on kehuttu arvosteluissa, joita olen lukenut, mutta onko aika ajanut jo kamerasta ohi. Hyviä arvosteluja olen lukenut myös tästä Canonista. Saako noita Canoneja muuten mistään liikkeestä ilman odottelua suunnilleen 400€ hintaan. Pitäisi nimittäin saada kamera mielellään ensi perjantaiksi (palkkapäivä :-) jotta pääsisi ensi viikonloppuna harjoittelemaan ja jo juhannuksena voisi sitten ottaa "mestariotoksia". Ja kaikesta tästä varmasti selvisi se, että olen hankkimassa ensimmäistä digikameraani... Olisiko kellään muita ehdotuksia, jos hintaluokka olisi maksimissaan siinä 400€ korvilla. Jos hinta ei olisi avaintekijä ostaisin varmaan Nikon Coolpix 4500:n mutta se on turhan kallis meikäläisen kukkarolle.
-
Re: Canon PowerShot A70 vai Nikon Coolpix 950
Vähän vaikea saada nyt noita Canon PowerShot A70 mallia nykyjään, ainakin haluamaasi hintaan :-)Demetrio kirjoitti:Saako noita Canoneja muuten mistään liikkeestä ilman odottelua suunnilleen 400€ hintaan.
Itse kyllä valitsisin tuon A70 mallin, vaikka 950 kääntyvä nivel tuo huomattavia etuja.
Lyhyesti kameroiden eroja.
Canon PowerShot A70
+ suurempi max tarkkuus 2048x1536
+ kennon väri tekniikka GRGB
+ pitempi laukaisuaika max 15 sec
+ lyhyempi laukausiaika 1/2000 sec
+ nopeampi sarjakuvaus
+ videokuvaus mahdollisuus
+ 2 sec itselaukaisu
+ suurempi muistikortti 16 Mt
+ kevyempi
Nikon Coolpix 950