Casiossa on live-histogrammi ja manuaalisäätöjä. Siinä on myös n. 30 erilaista kuvausohjelmaa ja mahdollisuus tallettaa niitä lisää. Kuvanlaatu vähintäänkin riittävä. Omistan siis tuon Casion.
Itsekin mietin kauppaa tehdessäni tuommoisia. Sen jälkeen kun sain IXUS 400:sen käteen, en ole vertailulla paljon päätäni vaivannut. En tiedä onko IXUS 400 paras joka asiassa - takuuvarmaa on, ettei siinä ole ärsyttävyyksiä tai pahoja puutteita.
Itselläni ei Casiosta ole kokemusta, mutta IXUS 400:sta olen kyllä testannut ja hämmästellyt kaikkea sitä mitä näin pieneen pakettiin on ympätty. Kuvan histogrammin saa näkyviin IXUS 400:ssa, kylläkin vasta napsutuksen jälkeen. Kuvan laadun oletan olevan parempi kuin Casiossa. (Katsokaa vaikka MikroPC:n testi nro 7). Minulla on Canon G3 ja kaikki tärkeimmät kuvaukseen liittyvät asetukset löytyvät myös IXUS 400:sta. Canonissa suomenkieliset valikot ja tosi kätevät ohjelmat, mm. kääntää automaattisesti pystykuvat.
Kuvaa katseltaessa painaa vain "Display" nappulaa useampaan keraan, niin yhtenä vaihtoehtona histogrammi tulee esiin ja puhkipalaneiden pikselien vilkkuminen siinä samassa näytössä. Ruudulla näkyy siis yhtä aika otettu kuva ja histogrammi.
Jaa.. no ei ole sit kuvat palaneet puhki.. Histogrammi mulla on koko ajan käytössä kuvien katselussa. Vai ovatkohan unohtaneet mun kamerasta ton featuren?