Affinity Photo

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Fixx

Re: Affinity Photo

Viesti Kirjoittaja Fixx »

Käytän aika paljon (oikeastaan 50-50 vanhan fotarin kanssa). Mac-versio ja aika vakaa. Pientä hiomista vois vielä tehdä. Ja jotain isompaakin fiitseriä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Tänään tuli uudenlainen tilanne, Inpainting fill tehnyt töitä jo reilu 5 min suhteellisen pienen alueen täyttämiseksi, eikä valmista näytä koskaan tulevan. Kuormittaa CPU:ta noin 35% koko ajan, mutta mitenkään jumissa tuo ei Windowin mukaan ole. Mitään Cancel-nappia ei tietenkään ole tarjolla, mutta Esc-nappi lopetti fillauksen yrityksen. Jotenkin sekaisin tuo oli eikä kuvaa voinut enää myöskään tallentaa epäonnistuneen filliyrityksen jälkeen.

Uusi yritys samalla kuvalla, mutta vähän erilainen alue fillattavaksi ei tuota myöskään minkäänlaista lopputulosta, mutta kun aikani odottelin niin osasi itse lopettaa yrityksen.

Aika paljon olen tehnyt vastaavia fillejä ihan onnistuneestikin, eli ilmeisesti kuvan sisältö tai fillattavan alueen koko kuitenkin vaikuttaa siihen toimiiko vai ei. Edelleen käytössä 1.5.2. versio.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Tänään Windows 10 kertoi, että oli blokannut photo.exe:ltä (= Affinity Photo 1.6.1.93) pääsyn näytönohjaimen rautaan, kun tuolla yhtä kuvaa säätelin. Eipä ole tämmöistä ennen tullut, onkohan Affinityssä joku rautakiihdytys vai mistä moinen vois johtua?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
R.K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja R.K »

Hyvin näyttää toimivan Ipadilla, eikä hinta ollut kuin 21€.
Vielä kun sieltä löytäisi, miten edellinen valinta peruutetaan.
Olen vasta pari tuntia tutkinut tätä.
mattimi

Viesti Kirjoittaja mattimi »

Hei!

Tietääkö kukaan, mitä tarkoittaa leyer-valikossa ylimpänä oleva "Fade"? En ole löytänyt sille selitystä .

Mikko
Jakker

Viesti Kirjoittaja Jakker »

mattimi kirjoitti:Hei!

Tietääkö kukaan, mitä tarkoittaa leyer-valikossa ylimpänä oleva "Fade"? En ole löytänyt sille selitystä .

Mikko
Eipä ole ollut käyttöä mutta tällaisen löysin
https://forum.affinity.serif.com/index. ... there-one/" onclick="window.open(this.href);return false;

J
mattimi

Viesti Kirjoittaja mattimi »

Kiitos viitseliäisyydestä. Tämä selvitti asian.
Mikko
MakaJu

Affinity Photo puoleen hintaan

Viesti Kirjoittaja MakaJu »

Jos linkata saa niin tuosta linkistä vielä löytyy:
https://store.serif.com/en-us/checkout/ ... 83ad97d634" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuli hankituksi, opasvideoita näkyy aika hyvin olevan juutuupissakin...
28 €, ei paha...
MakaJu
"Elämä on kuvauksellista"
https://www.flickr.com/photos/139785057@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
PauliinaK

Viesti Kirjoittaja PauliinaK »

Affinity Photo (ja ne kaksi muutakin: Publisher ja designer) minulla on ollut nimenomaan "raskaampaa kuvankäsittelyä" varten reilun kuukauden. Olen erittäin tyytyväinen ohjelmakolmikkoon, vaikkakin toimintoja on niin paljon, että niiden omaksumiseen menee aikaa.

Päivittäiseen kuvankäsittelyyn on Lightroom 5. - Ja siksipä seuraava ongelma, jonka ratkaisuun tarvitsisin apuja:

Kun kamera päivittyi Nikon 610:iin, Lightroom ei toimikaan tämän minulle uuden kameran RAW-kuvien kanssa. Pääasiassa 610 on videokäytössä, mutta ajoittain tulee videoinnin ohessa tilanne, että pitäisi ottaa valokuviakin.

Affinityssakin näyttää olevan samat toiminnot kuin Lightroomissa. Ne vaikuttavat kuitenkin sen verran monimutkaisilta opittavilta, että olisi tuommoinen kiertotie mukava näin käytön aluksi hoksata.

Pauliina K
rocinante

Viesti Kirjoittaja rocinante »

Olisiko Adoben DNG Converter toimiva kiertotie?

https://helpx.adobe.com/fi/photoshop/us ... erter.html
Vastaa Viestiin