Adobe cc, LR 5 asennus ei onnistu. Help!

Kuvankäsittelyä, mitä vain
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Viesti Kirjoittaja määvaan »

nomad kirjoitti:
mremonen kirjoitti:No, Lightroom näyttää olevan 90,41€

Notta ei se nyt niin paljoa halvempi ole... Paremmuus on sitten taas enemmän subjektiivinen asia.
DxO ei ole relevantti vaihtoehto kellekään meistä joilla on jo vankka historia Lightroomissa. Adoben pitää nostaa hinnat kattoon - ja vielä siitä läpi - tai kompastella tekniikan kanssa tosi pahasti ennen kuin vaihdan.

Että semmoinen koukku tämä on.
Täällä on aina myös sellaisia jotka vasta nyt ovat siirtymässä RAW:in saloihin, joten heidän on tarkkaan syynättävä mikä softa pelittää heidän kameransa kuvilla. Minulla LR:n on kompastellut suorituksessaan koko sen ajan mitä sitä olen kokeillut eli vuodesta 2008 alkaen. Ainakaan Sonyn ARW-fileitä en lähtisi sotkemaan LR:lla missään tapauksessa ellei aivan pakkorako ole.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

määvaan kirjoitti:
nomad kirjoitti:
mremonen kirjoitti:No, Lightroom näyttää olevan 90,41€

Notta ei se nyt niin paljoa halvempi ole... Paremmuus on sitten taas enemmän subjektiivinen asia.
DxO ei ole relevantti vaihtoehto kellekään meistä joilla on jo vankka historia Lightroomissa. Adoben pitää nostaa hinnat kattoon - ja vielä siitä läpi - tai kompastella tekniikan kanssa tosi pahasti ennen kuin vaihdan.

Että semmoinen koukku tämä on.
Täällä on aina myös sellaisia jotka vasta nyt ovat siirtymässä RAW:in saloihin, joten heidän on tarkkaan syynättävä mikä softa pelittää heidän kameransa kuvilla. Minulla LR:n on kompastellut suorituksessaan koko sen ajan mitä sitä olen kokeillut eli vuodesta 2008 alkaen. Ainakaan Sonyn ARW-fileitä en lähtisi sotkemaan LR:lla missään tapauksessa ellei aivan pakkorako ole.
Mikäs siinä Sonyssä nyt niin erikoista on, ettei normaali työnkulku onnistu? Epäilen vikaa käyttäjässä...
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

nomad kirjoitti:Mikäs siinä Sonyssä nyt niin erikoista on, ettei normaali työnkulku onnistu? Epäilen vikaa käyttäjässä...
Ensinnäkin LR on vaikeampi käyttää kuin DxO, toiseksi lopputulos ei vastaa toiveita yli ISO 800:n kuvissa. Käyttäjässä harvemmin on vikaa, jos siltä tuntuu, on ohjelman käyttöliittymä suunniteltu väärin.
Viimeksi muokannut määvaan, Tammi 03, 2014 18 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

määvaan kirjoitti:Ensinnäkin LR on vaikeampi käyttää kuin DxO, toiseksi lopputulos ei vastaa toiveita yli ISO 800:n kuvissa. Käyttäjässä harvemmin on vikaa, jos siltä tuntuu, on ohjelman käyttöliittymä suunniteltu väärin.
(Näitä olis kivempi lukea, jos yhdessä viestissä ei olis koko dc.netin sisältöä historian alusta lähtien)

"Vaikeampi käyttää" on subjektiivinen näkemys ja kokemus. Mulle Ps (ja PsE) on olleet vaikeita käyttää. Sen sijaan LR lumpsahti mulle kuin lapanen käteen heti kerrasta. Eritoten käyttöliittymä on nerokkaasti suunniteltu. Mutta mä olenkin elättänyt itseni ja perheeni koodaamalla kymmenen vuotta. Siihen aikaan kun taatto öljylampun osti.

Myöskään kuvan laadussa ei ole omalta kohdalta ollut valittamista. Editoin sillä NEFfejä ja ARWeja.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
määvaan

mremonen kirjoitti:
määvaan kirjoitti:Ensinnäkin LR on vaikeampi käyttää kuin DxO, toiseksi lopputulos ei vastaa toiveita yli ISO 800:n kuvissa. Käyttäjässä harvemmin on vikaa, jos siltä tuntuu, on ohjelman käyttöliittymä suunniteltu väärin.
(Näitä olis kivempi lukea, jos yhdessä viestissä ei olis koko dc.netin sisältöä historian alusta lähtien)
Korjattu
mremonen kirjoitti:Eritoten käyttöliittymä on nerokkaasti suunniteltu. Mutta mä olenkin elättänyt itseni ja perheeni koodaamalla kymmenen vuotta.
Ehkäpä juuri tuossa vastasit tuohon havaitsemaani ongelmaan osuvimmin.
mremonen kirjoitti:Myöskään kuvan laadussa ei ole omalta kohdalta ollut valittamista. Editoin sillä NEFfejä ja ARWeja.
Samat fileet täälläkin, vaan DxO antaa minulla paremman ulostulon kuin LR. LR:n tausta kuvissa on se mikä eniten nyppii, ei vaan millään miellytä silmää täydellä resolla. Mistähän se LR oikein leipoo niitä mini kookoshiutaleita sinne taustan sekaan Sonyn ARW:stä?
Viimeksi muokannut määvaan, Tammi 03, 2014 20 : 54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

määvaan kirjoitti:
mremonen kirjoitti:Eritoten käyttöliittymä on nerokkaasti suunniteltu. Mutta mä olenkin elättänyt itseni ja perheeni koodaamalla kymmenen vuotta.
Ehkäpä juuri tuossa vastasit tuohon havaitsemaani ongelmaan osuvimmin.
Tietokonetaidot rajautuvat siihen kun 80-luvulla toistuvasti kaadoin teknisen korkeakoulun iso tietokonetta ohjelmantekeleilläni. Silti Lightroom on mielestäni helppo. Jos et nerokkaampaa tapaa keksi niin siitä vaan alat mennä Develop -panelia alas ja näkerrellä sitä kuvaa valmiiksi.
määvaan

nomad kirjoitti:Tietokonetaidot rajautuvat siihen kun 80-luvulla toistuvasti kaadoin teknisen korkeakoulun iso tietokonetta ohjelmantekeleilläni. Silti Lightroom on mielestäni helppo. Jos et nerokkaampaa tapaa keksi niin siitä vaan alat mennä Develop -panelia alas ja näkerrellä sitä kuvaa valmiiksi.
No en vaan itse pidä niistä eri säätöjen lukemattomista vaakavälilehdistä mitä LR:sta löytyy.
mremonen
Viesti:

määvaan kirjoitti:No en vaan itse pidä niistä eri säätöjen lukemattomista vaakavälilehdistä mitä LR:sta löytyy.
Niinpä. Mutta ei se siitä ohjelmasta tee sen huonompaa, jos et pidä välilehdistä. Joku pitää, joku ei. Hyvä, että maailmassa on vaihtoehtoja.

Voisitko laittaa jotain esimerkkiä noista LR:n leipomista kookoshiutaleista. Itse en havaitse niitä omista kuvistani.

Ohessa kolme kuvaa, täysin käsittelemättömiä:
Original
crop 1
crop 2

Jos tarkoitat kookoshiutaleilla kuvassa taustalla olevaa kohinaa, niin siitä pääsee jopa LR:ssä eroon melko helposti. Kuva on ISO3200 f9 1/50sec. Ja otettu NEX-5N:llä.

---
Se, mistä pidä LR:ssä on kunnollinen kahden näytön tuki. Minulla on esikatselukuva koko ajan toisessa näytössä ja editointi tapahtuu toisessa. Näin pystyn koko ajan reaaliajassa seuraamaan mitä kuvassa tapahtuu. Toinen LR:n vahvuus on se, että kaikki tapahtuu samassa ohjelmassa: kuvien hallinta, editointi, tulostus, julkaisu, jne. Tähän suuntaanhan mysä Dxo Pro on siirtymässä, joten ei se voi kovin huono suunnitteluparametri olla.

Kuitenkin on hyvä, että DxO Optics Pro on olemassa. Mitä enemmän Adoben tuotteille on vaihtoehtija, sitä enemmän Adobe joutuu ottamaan asiakkaat huomioon.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
määvaan

mremonen kirjoitti:
määvaan kirjoitti:No en vaan itse pidä niistä eri säätöjen lukemattomista vaakavälilehdistä mitä LR:sta löytyy.
Voisitko laittaa jotain esimerkkiä noista LR:n leipomista kookoshiutaleista. Itse en havaitse niitä omista kuvistani.
No perskule kun pilasivat tuon flickr.com kuvasivuston, niin ettei enää voi lisätä/selata tag'ejä Firefoxilla, mutta jospa tuo sinun crop 2:n antaa vähän osviittaa mistä puhun.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Ja ne väli lehdethän saa kaikki pysymään kerralla aukikin, tai sitten vaan ne, joita käyttää, tai vaan yhden kerrallaan. Ihan miten vaan käyttäjä haluaa.
mremonen
Viesti:

määvaan kirjoitti:No perskule kun pilasivat tuon flickr.com kuvasivuston, niin ettei enää voi lisätä/selata tag'ejä Firefoxilla, mutta jospa tuo sinun crop 2:n antaa vähän osviittaa mistä puhun.
Ok. No, nyt alkuperäinen kuva löytyy täältä. Voinet varmaan imaista sen DxO:hon ja tehdä vastaavan 1:1 -cropin ilman editointeja. Ei kohinanpoistoa, ei mitään. Import, crop ja sitten export.
---
blogi
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

mremonen kirjoitti:
määvaan kirjoitti:No perskule kun pilasivat tuon flickr.com kuvasivuston, niin ettei enää voi lisätä/selata tag'ejä Firefoxilla, mutta jospa tuo sinun crop 2:n antaa vähän osviittaa mistä puhun.
Ok. No, nyt alkuperäinen kuva löytyy täältä. Voinet varmaan imaista sen DxO:hon ja tehdä vastaavan 1:1 -cropin ilman editointeja. Ei kohinanpoistoa, ei mitään. Import, crop ja sitten export.
Mitäs tarkoittaa ilman mitään? Ohjelman oletuksilla? LR:ssähän on esimerkiksi oletuksena terävöitys päällä.
mremonen
Viesti:

paaton kirjoitti:Mitäs tarkoittaa ilman mitään? Ohjelman oletuksilla? LR:ssähän on esimerkiksi oletuksena terävöitys päällä.
Ohjelman oletuksilla. Koska tässä nyt käytiin keskustelua siitä, että LR tekee kookoshiutaleita, niin oletin että ohjelmaa on käytetty ilman käyttäjän tekemiä säätöjä. Muutenhan minkä tahansa ohjelman saa pukkaamaan ulos ihan mitä vaan.
---
blogi
kapa21

Viesti Kirjoittaja kapa21 »

Päivitystä alkuperäiseen asiaan. Nyt ovat saaneet bugin korjattua ja LR5:n asennus sujui ongelmitta kielestä riippumatta.
jre4
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jre4 »

Alpine kirjoitti:Itse törmäsin ongelmiin, kun tilasin englanninkielisen version. Latauskeskus lataa oletuksena monikielisen paketin, jonka aktivointi ei onnistu. Adoben tukisivuilta löytyi ohje ja sain ladattua englanninkielisen version, jonka jälkeen Photoshop CC asentui ja aktivoitui.
Löytyiskös tuohon ohjeeseen linkkiä? Mulla ilmeisesti sama ongelma. Kiitokset jo etukäteen, jos löytyy.
jre4
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jre4 »

jre4 kirjoitti:
Alpine kirjoitti:Itse törmäsin ongelmiin, kun tilasin englanninkielisen version. Latauskeskus lataa oletuksena monikielisen paketin, jonka aktivointi ei onnistu. Adoben tukisivuilta löytyi ohje ja sain ladattua englanninkielisen version, jonka jälkeen Photoshop CC asentui ja aktivoitui.
Löytyiskös tuohon ohjeeseen linkkiä? Mulla ilmeisesti sama ongelma. Kiitokset jo etukäteen, jos löytyy.
Taisin löytää jo. (http://forums.adobe.com/thread/1234635) Ei sitten yhtään vaikeammaksi ole tätä osattu tehdä.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

jre4 kirjoitti:
jre4 kirjoitti:
Taisin löytää jo. (http://forums.adobe.com/thread/1234635) Ei sitten yhtään vaikeammaksi ole tätä osattu tehdä.
Mulla oli sama ongelma. Käytin ensin CC:n kuukauden testiajan loppuun ja sitten kun se loppui, niin oli pakko löytää joku ratkaisu. Onneksi löytyikin.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin