Täällä on aina myös sellaisia jotka vasta nyt ovat siirtymässä RAW:in saloihin, joten heidän on tarkkaan syynättävä mikä softa pelittää heidän kameransa kuvilla. Minulla LR:n on kompastellut suorituksessaan koko sen ajan mitä sitä olen kokeillut eli vuodesta 2008 alkaen. Ainakaan Sonyn ARW-fileitä en lähtisi sotkemaan LR:lla missään tapauksessa ellei aivan pakkorako ole.nomad kirjoitti:DxO ei ole relevantti vaihtoehto kellekään meistä joilla on jo vankka historia Lightroomissa. Adoben pitää nostaa hinnat kattoon - ja vielä siitä läpi - tai kompastella tekniikan kanssa tosi pahasti ennen kuin vaihdan.mremonen kirjoitti:No, Lightroom näyttää olevan 90,41€
Notta ei se nyt niin paljoa halvempi ole... Paremmuus on sitten taas enemmän subjektiivinen asia.
Että semmoinen koukku tämä on.
Adobe cc, LR 5 asennus ei onnistu. Help!
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Mikäs siinä Sonyssä nyt niin erikoista on, ettei normaali työnkulku onnistu? Epäilen vikaa käyttäjässä...määvaan kirjoitti:Täällä on aina myös sellaisia jotka vasta nyt ovat siirtymässä RAW:in saloihin, joten heidän on tarkkaan syynättävä mikä softa pelittää heidän kameransa kuvilla. Minulla LR:n on kompastellut suorituksessaan koko sen ajan mitä sitä olen kokeillut eli vuodesta 2008 alkaen. Ainakaan Sonyn ARW-fileitä en lähtisi sotkemaan LR:lla missään tapauksessa ellei aivan pakkorako ole.nomad kirjoitti:DxO ei ole relevantti vaihtoehto kellekään meistä joilla on jo vankka historia Lightroomissa. Adoben pitää nostaa hinnat kattoon - ja vielä siitä läpi - tai kompastella tekniikan kanssa tosi pahasti ennen kuin vaihdan.mremonen kirjoitti:No, Lightroom näyttää olevan 90,41€
Notta ei se nyt niin paljoa halvempi ole... Paremmuus on sitten taas enemmän subjektiivinen asia.
Että semmoinen koukku tämä on.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Ensinnäkin LR on vaikeampi käyttää kuin DxO, toiseksi lopputulos ei vastaa toiveita yli ISO 800:n kuvissa. Käyttäjässä harvemmin on vikaa, jos siltä tuntuu, on ohjelman käyttöliittymä suunniteltu väärin.nomad kirjoitti:Mikäs siinä Sonyssä nyt niin erikoista on, ettei normaali työnkulku onnistu? Epäilen vikaa käyttäjässä...
Viimeksi muokannut määvaan, Tammi 03, 2014 18 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Viesti:
(Näitä olis kivempi lukea, jos yhdessä viestissä ei olis koko dc.netin sisältöä historian alusta lähtien)määvaan kirjoitti:Ensinnäkin LR on vaikeampi käyttää kuin DxO, toiseksi lopputulos ei vastaa toiveita yli ISO 800:n kuvissa. Käyttäjässä harvemmin on vikaa, jos siltä tuntuu, on ohjelman käyttöliittymä suunniteltu väärin.
"Vaikeampi käyttää" on subjektiivinen näkemys ja kokemus. Mulle Ps (ja PsE) on olleet vaikeita käyttää. Sen sijaan LR lumpsahti mulle kuin lapanen käteen heti kerrasta. Eritoten käyttöliittymä on nerokkaasti suunniteltu. Mutta mä olenkin elättänyt itseni ja perheeni koodaamalla kymmenen vuotta. Siihen aikaan kun taatto öljylampun osti.
Myöskään kuvan laadussa ei ole omalta kohdalta ollut valittamista. Editoin sillä NEFfejä ja ARWeja.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Korjattumremonen kirjoitti:(Näitä olis kivempi lukea, jos yhdessä viestissä ei olis koko dc.netin sisältöä historian alusta lähtien)määvaan kirjoitti:Ensinnäkin LR on vaikeampi käyttää kuin DxO, toiseksi lopputulos ei vastaa toiveita yli ISO 800:n kuvissa. Käyttäjässä harvemmin on vikaa, jos siltä tuntuu, on ohjelman käyttöliittymä suunniteltu väärin.
Ehkäpä juuri tuossa vastasit tuohon havaitsemaani ongelmaan osuvimmin.mremonen kirjoitti:Eritoten käyttöliittymä on nerokkaasti suunniteltu. Mutta mä olenkin elättänyt itseni ja perheeni koodaamalla kymmenen vuotta.
Samat fileet täälläkin, vaan DxO antaa minulla paremman ulostulon kuin LR. LR:n tausta kuvissa on se mikä eniten nyppii, ei vaan millään miellytä silmää täydellä resolla. Mistähän se LR oikein leipoo niitä mini kookoshiutaleita sinne taustan sekaan Sonyn ARW:stä?mremonen kirjoitti:Myöskään kuvan laadussa ei ole omalta kohdalta ollut valittamista. Editoin sillä NEFfejä ja ARWeja.
Viimeksi muokannut määvaan, Tammi 03, 2014 20 : 54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Tietokonetaidot rajautuvat siihen kun 80-luvulla toistuvasti kaadoin teknisen korkeakoulun iso tietokonetta ohjelmantekeleilläni. Silti Lightroom on mielestäni helppo. Jos et nerokkaampaa tapaa keksi niin siitä vaan alat mennä Develop -panelia alas ja näkerrellä sitä kuvaa valmiiksi.määvaan kirjoitti:Ehkäpä juuri tuossa vastasit tuohon havaitsemaani ongelmaan osuvimmin.mremonen kirjoitti:Eritoten käyttöliittymä on nerokkaasti suunniteltu. Mutta mä olenkin elättänyt itseni ja perheeni koodaamalla kymmenen vuotta.
-
No en vaan itse pidä niistä eri säätöjen lukemattomista vaakavälilehdistä mitä LR:sta löytyy.nomad kirjoitti:Tietokonetaidot rajautuvat siihen kun 80-luvulla toistuvasti kaadoin teknisen korkeakoulun iso tietokonetta ohjelmantekeleilläni. Silti Lightroom on mielestäni helppo. Jos et nerokkaampaa tapaa keksi niin siitä vaan alat mennä Develop -panelia alas ja näkerrellä sitä kuvaa valmiiksi.
-
- Viesti:
Niinpä. Mutta ei se siitä ohjelmasta tee sen huonompaa, jos et pidä välilehdistä. Joku pitää, joku ei. Hyvä, että maailmassa on vaihtoehtoja.määvaan kirjoitti:No en vaan itse pidä niistä eri säätöjen lukemattomista vaakavälilehdistä mitä LR:sta löytyy.
Voisitko laittaa jotain esimerkkiä noista LR:n leipomista kookoshiutaleista. Itse en havaitse niitä omista kuvistani.
Ohessa kolme kuvaa, täysin käsittelemättömiä:
Original
crop 1
crop 2
Jos tarkoitat kookoshiutaleilla kuvassa taustalla olevaa kohinaa, niin siitä pääsee jopa LR:ssä eroon melko helposti. Kuva on ISO3200 f9 1/50sec. Ja otettu NEX-5N:llä.
---
Se, mistä pidä LR:ssä on kunnollinen kahden näytön tuki. Minulla on esikatselukuva koko ajan toisessa näytössä ja editointi tapahtuu toisessa. Näin pystyn koko ajan reaaliajassa seuraamaan mitä kuvassa tapahtuu. Toinen LR:n vahvuus on se, että kaikki tapahtuu samassa ohjelmassa: kuvien hallinta, editointi, tulostus, julkaisu, jne. Tähän suuntaanhan mysä Dxo Pro on siirtymässä, joten ei se voi kovin huono suunnitteluparametri olla.
Kuitenkin on hyvä, että DxO Optics Pro on olemassa. Mitä enemmän Adoben tuotteille on vaihtoehtija, sitä enemmän Adobe joutuu ottamaan asiakkaat huomioon.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
No perskule kun pilasivat tuon flickr.com kuvasivuston, niin ettei enää voi lisätä/selata tag'ejä Firefoxilla, mutta jospa tuo sinun crop 2:n antaa vähän osviittaa mistä puhun.mremonen kirjoitti:Voisitko laittaa jotain esimerkkiä noista LR:n leipomista kookoshiutaleista. Itse en havaitse niitä omista kuvistani.määvaan kirjoitti:No en vaan itse pidä niistä eri säätöjen lukemattomista vaakavälilehdistä mitä LR:sta löytyy.
-
-
- Viesti:
Ok. No, nyt alkuperäinen kuva löytyy täältä. Voinet varmaan imaista sen DxO:hon ja tehdä vastaavan 1:1 -cropin ilman editointeja. Ei kohinanpoistoa, ei mitään. Import, crop ja sitten export.määvaan kirjoitti:No perskule kun pilasivat tuon flickr.com kuvasivuston, niin ettei enää voi lisätä/selata tag'ejä Firefoxilla, mutta jospa tuo sinun crop 2:n antaa vähän osviittaa mistä puhun.
---
blogi
---
blogi
-
Mitäs tarkoittaa ilman mitään? Ohjelman oletuksilla? LR:ssähän on esimerkiksi oletuksena terävöitys päällä.mremonen kirjoitti:Ok. No, nyt alkuperäinen kuva löytyy täältä. Voinet varmaan imaista sen DxO:hon ja tehdä vastaavan 1:1 -cropin ilman editointeja. Ei kohinanpoistoa, ei mitään. Import, crop ja sitten export.määvaan kirjoitti:No perskule kun pilasivat tuon flickr.com kuvasivuston, niin ettei enää voi lisätä/selata tag'ejä Firefoxilla, mutta jospa tuo sinun crop 2:n antaa vähän osviittaa mistä puhun.
-
- Viesti:
Ohjelman oletuksilla. Koska tässä nyt käytiin keskustelua siitä, että LR tekee kookoshiutaleita, niin oletin että ohjelmaa on käytetty ilman käyttäjän tekemiä säätöjä. Muutenhan minkä tahansa ohjelman saa pukkaamaan ulos ihan mitä vaan.paaton kirjoitti:Mitäs tarkoittaa ilman mitään? Ohjelman oletuksilla? LR:ssähän on esimerkiksi oletuksena terävöitys päällä.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Löytyiskös tuohon ohjeeseen linkkiä? Mulla ilmeisesti sama ongelma. Kiitokset jo etukäteen, jos löytyy.Alpine kirjoitti:Itse törmäsin ongelmiin, kun tilasin englanninkielisen version. Latauskeskus lataa oletuksena monikielisen paketin, jonka aktivointi ei onnistu. Adoben tukisivuilta löytyi ohje ja sain ladattua englanninkielisen version, jonka jälkeen Photoshop CC asentui ja aktivoitui.
-
- Viesti:
Taisin löytää jo. (http://forums.adobe.com/thread/1234635) Ei sitten yhtään vaikeammaksi ole tätä osattu tehdä.jre4 kirjoitti:Löytyiskös tuohon ohjeeseen linkkiä? Mulla ilmeisesti sama ongelma. Kiitokset jo etukäteen, jos löytyy.Alpine kirjoitti:Itse törmäsin ongelmiin, kun tilasin englanninkielisen version. Latauskeskus lataa oletuksena monikielisen paketin, jonka aktivointi ei onnistu. Adoben tukisivuilta löytyi ohje ja sain ladattua englanninkielisen version, jonka jälkeen Photoshop CC asentui ja aktivoitui.
-
- Viesti:
Mulla oli sama ongelma. Käytin ensin CC:n kuukauden testiajan loppuun ja sitten kun se loppui, niin oli pakko löytää joku ratkaisu. Onneksi löytyikin.jre4 kirjoitti:Taisin löytää jo. (http://forums.adobe.com/thread/1234635) Ei sitten yhtään vaikeammaksi ole tätä osattu tehdä.jre4 kirjoitti:Löytyiskös tuohon ohjeeseen linkkiä? Mulla ilmeisesti sama ongelma. Kiitokset jo etukäteen, jos löytyy.Alpine kirjoitti:Itse törmäsin ongelmiin, kun tilasin englanninkielisen version. Latauskeskus lataa oletuksena monikielisen paketin, jonka aktivointi ei onnistu. Adoben tukisivuilta löytyi ohje ja sain ladattua englanninkielisen version, jonka jälkeen Photoshop CC asentui ja aktivoitui.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.