Optimaalinen näytön koko

Kuvankäsittelyä, mitä vain
TTH

Viesti Kirjoittaja TTH »

kivioja kirjoitti:
TTH kirjoitti:
kivioja kirjoitti:Jotenkin ainakin LR tuntuisi suosivan 2 näytön käyttöä ja itse suosisin kahta samanlaista. Koko ja laatu sitten budjetin mukaan.
Uteliaisuus heräsi heti kun itse olisin voinut lausua että lightroomissa ei toisella näytöllä tee mitään. Mitä teet toisella näytöllä?
Siinä on valmis kuva koko näytön kokoisena.
Ja toisella näytöllä on? Minkä kokoiset näytöt sinulla on?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kivioja

Viesti Kirjoittaja kivioja »

TTH kirjoitti: Ja toisella näytöllä on?
Normaali LR:n työskentelytila eli riippuu valitusta paneelista (yleensä tietysti Develop).
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

kivioja kirjoitti:
Normaali LR:n työskentelytila eli riippuu valitusta paneelista (yleensä tietysti Develop).
Sama itsellä. Toiseksi näytöksi olisi mukava hommata pystyyn kääntyvä näyttö, niin olisi mukavempi pystykuvia käsitellä.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
TTH

Viesti Kirjoittaja TTH »

kivioja kirjoitti:
Eli develop tilassa kuva on 100% zoomattuna ja kokonaisuutta katsot toiselta näytöltä?

Minulla kuva (3:2 vaakakuva useimmin) on tavallisesti zoomaamattomana develop modulissa (sivupanelit näkyvissä ja filminauha piilossa) enkä keksi mitä tekisin toisella näytöllä. Näyttönä 30" 16:10 näyttö.
kivioja

Viesti Kirjoittaja kivioja »

TTH kirjoitti: Eli develop tilassa kuva on 100% zoomattuna ja kokonaisuutta katsot toiselta näytöltä?
Jossakin tilanteessa niinkin. Riippuu siitä, mitä sillä hetkellä tehdään.
markku55

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Minulle on käytössä "vain" läppäri, joten kysyn, voiko läppärin näyttöä käyttää kakkosnäyttönä ja erillistä hyvää näyttöä itse kuvankäsittelyn näyttönä?
Mulla on ongelmana jo läppärin näytön kanssa se, että en osaa siirtää ylä ja alareunassa olevia kuvankäsittelyyn liittyvät "osioita" sivulle, joten mm Photoshopissa käsittelyala on olematon korkeussuunnassa.
Onko neuvoja/vihjeitä?
muikkunen

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

markku55 kirjoitti:Minulle on käytössä "vain" läppäri, joten kysyn, voiko läppärin näyttöä käyttää kakkosnäyttönä ja erillistä hyvää näyttöä itse kuvankäsittelyn näyttönä?
Mulla on tällä hetkellä tuollainen systeemi käytössä. Eihän se varmaan vedä vertoja kahdelle kunnon näytölle mutta toimii kuitenkin, ja on toki huomattavasti parempi vaihtoehto kuin pelkkä läppärin näyttö.
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Minulla vois olla vaikka toisena näyttönä joku huippureso 36" näyttö jos olisi ja saisi valikoida. Kuvat näyttää pirun mageilta isolta näytöltä :-) ehkä joskus.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

TTH kirjoitti:
kivioja kirjoitti:Jotenkin ainakin LR tuntuisi suosivan 2 näytön käyttöä ja itse suosisin kahta samanlaista. Koko ja laatu sitten budjetin mukaan.
Uteliaisuus heräsi heti kun itse olisin voinut lausua että lightroomissa ei toisella näytöllä tee mitään. Mitä teet toisella näytöllä?
Joskus kun teen läppärillä LR-hommia, niistä ei meinaa tulla mitään kun ei ole toista näyttöä.

Kaksi näyttöä ehdottomasti.
marvehni

Viesti Kirjoittaja marvehni »

muikkunen kirjoitti:
markku55 kirjoitti:Minulle on käytössä "vain" läppäri, joten kysyn, voiko läppärin näyttöä käyttää kakkosnäyttönä ja erillistä hyvää näyttöä itse kuvankäsittelyn näyttönä?
Mulla on tällä hetkellä tuollainen systeemi käytössä. Eihän se varmaan vedä vertoja kahdelle kunnon näytölle mutta toimii kuitenkin, ja on toki huomattavasti parempi vaihtoehto kuin pelkkä läppärin näyttö.
Hieno kuulla. Oma kone on läppäri 19" FullHD näytöllä ja houkutus liittää kylkeen 27" 2560x ... näyttö on suuri. Läppärin näytölle perus-Lightroom ja isolle ruudulle kuva... houkuttaa. Miten saa selville läppärin HDMI-liittimen version kun vasta HDMI 1.3 tukee 2560-resoa? Koneessa ei ole DVI-liitintä, se on vuodelta 2010. Näytönohjain tuohon pystyy (Geforce GT240M).
Vastaa Viestiin