Gigapixel?

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Toli

Re: Gigapixel?

Viesti Kirjoittaja Toli »

Maffer kirjoitti:Suurin naurun röhötys irtoaa Sonyn pakatuista RAWeista saaduista himmeleistä. LENR päälle ja semmoset 30sekuntia niin alkaa olemaan pitkällä polttovälillä pelkkiä leegopalikoita näkymä. Tätä on iloa suurentaa.
Mielenkiintoinen softa. Onko sulla tästä jotain sämppelikuvia jakaa / linkata, missä Sonyn RAW:t räjähtää GP:n käsittelyssä? Lähinnä olen kiinnostunut näistä uudemmista, missä R1 ongelmia yritetty korjata.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Pistän iltasella.
vertanen

Viesti Kirjoittaja vertanen »

Itsekin kokeilin näitä ja tuolla Gigapixelillä sain lähinnä mössöä. Mutta mulla onkin Sonyn kamera.

DeNois AI:n ja Sharpen AI:n ostin, kun olin muutaman päivän kokeillut trialversioita. Hyvä esimerkki tuosta Sharpenin voimasta on tämä kuva https://mad.florist/gallery/public/uplo ... 996d4b.jpg, joka oli alunperin sen verran tärähtänyt pitkän suljinajan vuoksi, että en viitsinyt sitä julkaista. Ei se nytkään mikään maailman paras ole, mutta ihan julkaisukelpoinen. Käytin Sharpen AI:n stabilize-toimintoa. Ja tässä se alkuperäinen https://mad.florist/gallery/public/uplo ... 967351.jpg
jomy

Viesti Kirjoittaja jomy »

Onko nyt niin että tuo Sharpen on parempi kuin Gigapixel?
En pääse jostain syystä käyttämään Sharpenin trial-versiota, joten en pääse myöskään vertailemaan.
Miksi muuten samalla firmalla on kaksi terävöitysohjelmaa?
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Sharpenin funktio on eri - sillä voi a) korjata pienet vakiosuuntaiset heilahdukset kokonaan b) terövöittää kuvan.

GigaPikselillä annetaan kuvalle isoa vedosta varten suurennos ettei tarvi jotain kämästä photoshopin upscalea käyttää.
jomy

Viesti Kirjoittaja jomy »

OK! Yritän ymmärtää. Kiitos.
Vastaa Viestiin