Sivu 1/1

Takuuhuollon toimivuus

Lähetetty: Kesä 06, 2003 0 : 48
Kirjoittaja mikax7x
Huomasin juuri että syyskuussa ny-camerasta saksasta hankkimassani S40:ssä on ärsyttävä vika. Se neljään suuntaan painettava valitsin oikeassa yläreunassa ei enää kunnolla mene alaspäin ja näin käytännössä on mahdotonta tehdä set-toimintoa.

Onko teillä kokemusta Canonin takuuhuollosta suomessa? Ottavatko kiltisti vastaan saksasta ostetun kameran? Kuitti löytyy tietenkin.

Re: Takuuhuollon toimivuus

Lähetetty: Kesä 06, 2003 10 : 27
Kirjoittaja jyri81
mikax7x kirjoitti:Huomasin juuri että syyskuussa ny-camerasta saksasta hankkimassani S40:ssä on ärsyttävä vika. Se neljään suuntaan painettava valitsin oikeassa yläreunassa ei enää kunnolla mene alaspäin ja näin käytännössä on mahdotonta tehdä set-toimintoa.

Onko teillä kokemusta Canonin takuuhuollosta suomessa? Ottavatko kiltisti vastaan saksasta ostetun kameran? Kuitti löytyy tietenkin.
Jos asut pk-seudulla vie kamera tonne jas-tekniikkan (Canonin virallinen huoltofirma). Sulla on kamerassa kuitenki "European Warranty" ni ne ei voi mutista mitään.

Lähetetty: Kesä 06, 2003 12 : 35
Kirjoittaja Nitrox
kyllä ottavat ihan ihan vastaan siinä missä suomestakin ostetut kamerat

ainut vaan että huoltoaika on surkeen pitkä,ite lähetin kolme viikkoa sitten saksasta ostetun ixuksen takuuhuoltoon ja vika oli E18 ja viikko sitten kyselin niin eivät ole kuulemma vielä tehneet mitään,eivätkä vastaa sähköpostiinkaan,eli kuukaus voi vierähtää aivan hyvin ja puhelimessa sanoivat alussa et 2 viikkoo menee.

Lähetetty: Kesä 07, 2003 20 : 43
Kirjoittaja Gillis
Nitrox kirjoitti:ainut vaan että huoltoaika on surkeen pitkä,ite lähetin kolme viikkoa sitten saksasta ostetun ixuksen takuuhuoltoon ja vika oli E18 ja viikko sitten kyselin niin eivät ole kuulemma vielä tehneet mitään,eivätkä vastaa sähköpostiinkaan,eli kuukaus voi vierähtää aivan hyvin ja puhelimessa sanoivat alussa et 2 viikkoo menee.
jännä homma ,yleensähän kyllä kuluttajasuojaviraston antama suositus elektroniikan huoltoajalle pitäisi olla 30 päivää ellei ole hyvää selitystä, ainakin esimerkiksi verkkokauppa.comissa ovat susotuneet purkamaan kaupan tuon ajan ylitettyä tai korvaamaan muuten.

mutta sitten en tiedä miten hommaan suhtaudutaan kun a. ei olla ostettu kamera sen korjaavasta firmasta, tai no jos jas-tekniikka on canonin virallinen korjaaja ja kamera on ostettu canonilta niin..... b. ja sitten jos nämä säädökset pätevät kun kamera on ostettu saksasta... tiedä häntä, olisi ihan kiva tietää...

muuten postin aloittajalle: nuo tuonlaiset napit näyttävät todellakin olevan tavallinen rikkoutumiskohde digeissä.

Lähetetty: Kesä 08, 2003 20 : 22
Kirjoittaja AndyS
niin, että toimiikos Saksasta ostetulla Fujilla takuu siinä missä Canonillakin? Eli voiko viedä takuuhuoltoon Suomeen?

Lähetetty: Kesä 08, 2003 20 : 48
Kirjoittaja Santtu
AndyS kirjoitti:niin, että toimiikos Saksasta ostetulla Fujilla takuu siinä missä Canonillakin? Eli voiko viedä takuuhuoltoon Suomeen?
Kyselin aiemmin tuota suoraan Fujilta, kun eräässä söikeessä väitettiin, että Fuji ei korjaisi harmaatuotuja. Vastaus oli, että Saksasta ostetut takuukorjataan, kuitti oltava. Takuu on kyllä se Suomalainen 1 vuosi, sen jälkeen lähettetävä ilmeisesti Saksaan.

Lähetetty: Kesä 08, 2003 22 : 06
Kirjoittaja mikax7x
Soitin Jas-tekniikkaan ja palvelu tuntui pätevältä ainakin puhelimessa. Arvelivat korjauksen kestävän 14-20 päivää jos kiikutan kameran sinne heti. Valittelin tilannetta, kun ei ole korvaavaa kameraa ja he ehdottivat että varaan huollosta ajan.

Vien kameran heille huoltoon 3.7. ja parhaassa tapauksessa saan sen takaisin jo 4.7. Tuon parempaa takuuhuoltoa en ole nähnytkään. Onneksi tuo napin bugittaminen ei haittaa kuvaamista. Se estää lähinnä kuvien poiston ja kortin formatoinnin kamerassa. Nehän voi tehdä tietokoneellakin.

Lähetetty: Kesä 09, 2003 13 : 07
Kirjoittaja janne
Varasin JAS-tekniikasta omallekin kameralleni huoltoajan, turha sitä kameraa on seisottaa huoltamon hyllyssä. Tänään aamulla viimein vein kameran huoltoon heti aamulla klo. 8:00, ja jo 9:30 tuli tekstiviesti että kamera on noudettavissa. Toivottavasti on korjattu myös ;-)

Ainoa ongelma meinasi tulla siitä, että minulla ei ollut mitään todistetta kameran ostamisesta (Suomesta: TeMaFoto), koska käsitykseni mukaan kuittia ei lain mukaan tarvita - toki se helpottaa asiointia. Puhelimessakaan eivät maininneet kuitin mukanaolon välttämättömyydestä. Luotin Canon G3:n olevan niin uusi malli, että sarjanumero ja vuoden(?) takuu automaattisesti riittää todistamaan että takuu on voimassa.

Vaikka papereita ei ollutkaan, ottivat kameran huoltoon ja faksasin ostokuitin jälkikäteen. Parin tunnin päästä selviää miten huolto sujui. Mutta vinkkinä: ottakaa takuutodistus mukaan kun viette kameran (JAS-tekniikkaan tai muualle) huoltoon.

Edit: Huolto pelasi hyvin, kamera oli aktiivikäytössä virheettömänä jo samana iltana.