Peak Design travel tripod
-
Peak Design travel tripod
Tämmöinen sattui tulemaan vastaan:
https://www.kickstarter.com/projects/pe ... eak-design" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki Kickstarter sivuille.
Täällä Northrupin mietteitä:
https://youtu.be/EAbytL3almE" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan smuutin oloinen ja aika paljon fiksuja elementtejä. On vaan julma hinta hiilari versiolla, mutta niinhän näillä tuppaa olemaan.
Miten dcnetin armoton raati tämän repii sitten?
https://www.kickstarter.com/projects/pe ... eak-design" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki Kickstarter sivuille.
Täällä Northrupin mietteitä:
https://youtu.be/EAbytL3almE" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan smuutin oloinen ja aika paljon fiksuja elementtejä. On vaan julma hinta hiilari versiolla, mutta niinhän näillä tuppaa olemaan.
Miten dcnetin armoton raati tämän repii sitten?
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Re: Peak Design travel tripod
Pikalukot on manfrotto-tyyliset kuten pitääkin. Kierrettävillä ei ole mitään virkaa kun muutama hiekka paskoo ne samantien.
-
Joo, ihan pätevän oloinen "Kickstarter", vaihteeksi.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Melko uskottavaa vetää palkkikamera hihasta heti kättelyssä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
- Viesti:
No se ei tule toimimaan. Ainoastaan jos tuulee 0m/s.
-
Pähee muotoilu, jotain tällaista olen itse odottanut sen 20v.
(hieno, muttei toimi kunnolla, lol)
Se on muuten kummallista miten ihan toimivien perusasioiden ottaminen tuotantoon on niin järjettömän hidasta. Hyvä esimerkki tasaiseksi tavaratilan pohjaksi asettuvat (tila/farmari) auton takapenkit. Luulisi jonkun tajunneen jo vuonna kivi ja kirves, että ihan killeri ominaisuus, suunnitellaan se toimivaksi, mutta mitäpä vielä. Ehkä toimiva jalustakin tulee kauppoihin sitten joskus, kun ei enää pysty lähtemään matkalle kuin kirkkomaahan...
(hieno, muttei toimi kunnolla, lol)
Se on muuten kummallista miten ihan toimivien perusasioiden ottaminen tuotantoon on niin järjettömän hidasta. Hyvä esimerkki tasaiseksi tavaratilan pohjaksi asettuvat (tila/farmari) auton takapenkit. Luulisi jonkun tajunneen jo vuonna kivi ja kirves, että ihan killeri ominaisuus, suunnitellaan se toimivaksi, mutta mitäpä vielä. Ehkä toimiva jalustakin tulee kauppoihin sitten joskus, kun ei enää pysty lähtemään matkalle kuin kirkkomaahan...
-
- Viesti:
Palkkikamera, siis ihka oikea palkki, vaatii jotain minkä kantavuus on n. 40kg. Oikea kantavuus.
-
- Viesti:
Ostohousut rapisi jo, mutta paljon pystykuvia ottavalle tuo kuulapää vaikuttaa aika toivottomalta. Ilmeisesti pystyasennossa kameran kulmaa ei voi portaattomasti säätää?
Hintakin aika suolainen (ainakin hiilikuitu). Tietty jos tuote on lopulta priimaa, niin se lienee linjassa muiden laatupelien kanssa.
Muutenkaan jalustaa ei tee mieli hypistelemättä ostaa.
Hintakin aika suolainen (ainakin hiilikuitu). Tietty jos tuote on lopulta priimaa, niin se lienee linjassa muiden laatupelien kanssa.
Muutenkaan jalustaa ei tee mieli hypistelemättä ostaa.
-
Eikö tuo kuula antane noiden yläpään lovien perusteella melkoisesti varaa kameran kääntelyyn....?
-
- Viesti:
Onhan siinä varmaan, mutta jos se haluttu kulma on just siinä loven kohdalla. Pitäisi saada kokeilla, että näkee onko tuo ongelma.©pjm kirjoitti:Eikö tuo kuula antane noiden yläpään lovien perusteella melkoisesti varaa kameran kääntelyyn....?
-
Kyl se oli aika kehnon oloinen ratkaisu. Voin vaan kuvitella sen tilanteen ku pitäis just vähän vääntää mut tulee raja vastaan. Potentiaalinen hermojen kiristyksen paikka. Lisäksi vähän kyseenalainen se luurin pidike. Joo, ihan kiva et semmonen on, mut ajatus laittaa luuri 600€:on jalustaan on vähän kummallinen
Showreel:
-
- Viesti:
Ei sitä kannata surra. Kun aikanaan molskahti Nikon jokeen, kuvasin kuukauden ykkös-PENillä joka oli 1000€ jalustan päällä. Koomiselta sekin näytti.
-
Upeaa tuotekehittelyä ja samaa jo vuosia ihmetellyt kuinka aataminaikainen tele jalusta onkaan, kun aina ne pikalukkojen lirpakkeet tarttuu johonkin repun remmeihin eikä mene/poistu muutoinkaan tempomatta paikkaansa.
Siksi kynnys käyttää jalustaa turhan suuri, mutta jos se tuollaisen myötä madaltuisi...
Mutta tuo hinta, huh huh, toki tuotekehittelyyn satsatut taalatkin pitää kuolettaa samalla kun erottuu positiivisesti joukosta, mutta ei tuo kuolevaisen kukkarolle ole suunnattu, ainakaan hiilikuituisena.
Siksi kynnys käyttää jalustaa turhan suuri, mutta jos se tuollaisen myötä madaltuisi...
Mutta tuo hinta, huh huh, toki tuotekehittelyyn satsatut taalatkin pitää kuolettaa samalla kun erottuu positiivisesti joukosta, mutta ei tuo kuolevaisen kukkarolle ole suunnattu, ainakaan hiilikuituisena.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
tervehdys
Jalustan keskiputken pitää olla yhtä paksu tai paksumpi kuin jalkojen ylin pätkä, kitarankieli muuten suhteessa muuhun jalustaan.
Jalustan keskiputken pitää olla yhtä paksu tai paksumpi kuin jalkojen ylin pätkä, kitarankieli muuten suhteessa muuhun jalustaan.
-
Eihän tuo ole edes kallis. Katteleepi Gitzon ja RRS:n valikoimaa ja hintoja, niin tuo Peak on suorastaan edullinen.habannaama kirjoitti:Mutta tuo hinta, huh huh, toki tuotekehittelyyn satsatut taalatkin pitää kuolettaa samalla kun erottuu positiivisesti joukosta, mutta ei tuo kuolevaisen kukkarolle ole suunnattu, ainakaan hiilikuituisena.
--
-
Mutta kun en kuolevaisena katsele sellaisia =) =) =)rolsen kirjoitti:Eihän tuo ole edes kallis. Katteleepi Gitzon ja RRS:n valikoimaa ja hintoja, niin tuo Peak on suorastaan edullinen.habannaama kirjoitti:Mutta tuo hinta, huh huh, toki tuotekehittelyyn satsatut taalatkin pitää kuolettaa samalla kun erottuu positiivisesti joukosta, mutta ei tuo kuolevaisen kukkarolle ole suunnattu, ainakaan hiilikuituisena.
-
Noooh, onhan kaikki toki suhteellista, juuri tänään lähti tilaukseen kuulapää, L-kiskoa ja kaikkea muuta pientä kivaa ja lasku päälle 300, että onhan nää hankinnat aina vähän tällaisia, että mitä milloinkin kokee tarpeelliseksi ;)
Että kyllä tuo siinä suhteessa meni vakavasti harkiten mahdolliseksi hankinnaksi, koska nykyinen sikakiikku ei kiihota käyttämään senkään puolesta, sillä kuten tuossa jo aiemmin todettua, sen keskiputken pitää olla tukeva, varsinkin kun tämä nykyinen heiluu kuin sen kuuluisan hullun mulggu mielettömän pärsiissä kun tuulee yli 0,1 m/s, meinaan näin 198 cm pituinen hyypiö kun tarvitsee siltä jalustaltaan pituutta, vaikkei siinä nokalla keikukkaan kuin lillerifuji.
Vaan annas olla, kuinka tukeva tuo Peak sitten on, hiplaamatta sitä ei voi ostaa ja pelkkä lukitusten (pakattuna) innovatiivisuus ei paljoa pelasta, jollei se käytettävyys itse kuvauksessa ole huippuluokkaa, eli kyllä sen keskiputki pitkällä pitää myös tukeva olla, ainakin tuolla hinnalla.
Että kyllä tuo siinä suhteessa meni vakavasti harkiten mahdolliseksi hankinnaksi, koska nykyinen sikakiikku ei kiihota käyttämään senkään puolesta, sillä kuten tuossa jo aiemmin todettua, sen keskiputken pitää olla tukeva, varsinkin kun tämä nykyinen heiluu kuin sen kuuluisan hullun mulggu mielettömän pärsiissä kun tuulee yli 0,1 m/s, meinaan näin 198 cm pituinen hyypiö kun tarvitsee siltä jalustaltaan pituutta, vaikkei siinä nokalla keikukkaan kuin lillerifuji.
Vaan annas olla, kuinka tukeva tuo Peak sitten on, hiplaamatta sitä ei voi ostaa ja pelkkä lukitusten (pakattuna) innovatiivisuus ei paljoa pelasta, jollei se käytettävyys itse kuvauksessa ole huippuluokkaa, eli kyllä sen keskiputki pitkällä pitää myös tukeva olla, ainakin tuolla hinnalla.
-
Taitaa se tukevuus kaikki jatkot ulostettuna olla lähinnä myyntipuheissa, fysiikan lakeja ei edes Peak voi ohittaa.
--
-
- Viesti:
Sivulla oleva taulukko paskoi jalustan idean jo itsessään. Siinä on paras vaihtoehto pikkukalustolle, eli tuo hiilarimanfrotto siinä oikeassa sarakkeessa. Maksaa vähemmän ja painaa vähemmän enkä kyllä usko, että paljoa enemmän vatkaa. Varsinkin kun samalla pikku-frotolla koekuvasin 4x5" kameralla olosuhteissa joissa ei vain tuullut. Sony/Fuji menee frotolla aivan OK, mutta hassusti pikalukot eivät ole manfroton pikamallia kuten tässä Peakissa.
-
Mitenhän mahtaa noiden mainitsemiesi kahden tuotteen "vatkulointi" käytännössä olla, jos ajatellaan että painokapasiteetissa ero kuitenkin 5.1 kg, kun toinen kestää 9.1 kg ja toinen 4 kg, siis tässä vaan pohdin itsekseni...Maffer kirjoitti:Sivulla oleva taulukko paskoi jalustan idean jo itsessään. Siinä on paras vaihtoehto pikkukalustolle, eli tuo hiilarimanfrotto siinä oikeassa sarakkeessa. Maksaa vähemmän ja painaa vähemmän enkä kyllä usko, että paljoa enemmän vatkaa. Varsinkin kun samalla pikku-frotolla koekuvasin 4x5" kameralla olosuhteissa joissa ei vain tuullut. Sony/Fuji menee frotolla aivan OK, mutta hassusti pikalukot eivät ole manfroton pikamallia kuten tässä Peakissa.
Se mikä rakenteensa puolesta Peakissa viehättää lisäksi on se, kuinka tuo pikalukitus kameralle on toteutettu.
Itsellä eräässä kuvauksessa oli käydä D6/70-200 combon kanssa kun jalustan typerän pikalukitsimen vipu otti kauluspaidan hihansuuhun kiinni, onneksi oli nopeat refleksit ja sain combon ilmasta kiinni, ennen kuin tipahti betoniportaikkoon.
Pahasti alkaa näyttämään että menee hankintalistalle, pitänee ensin tutustua mainitsemaasi Manfrottoon ;)