Studiosalamat vaiko setti SB-600:ia

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
aappa

Viesti Kirjoittaja aappa »

Mitä olette mieltä että tekeekö noil vanhoilla salamoilla mitään?Olen miettinyt semmosta vaihtoehtoa että jos ei ostaiskaan sb-600:sta vaan ostais muutaman vanhan nikonin salaman ja sitten synkkapiuhaa jonkin verran ja sitten semmosen piuhan jakajan ja sovittimen salamakenkään.Toimiiko noi mitenkään yhessä?Mitkähän nikonin mallit olis hyviä?tai no ei tarvi edes nikonin malli metzkin käy!
juu että pitäiskö kuvata???
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Fixx

Viesti Kirjoittaja Fixx »

Toimiihan se. Tosin mun mielestä se orjakennolla tapahtuva laukaisu on viksumpi kuin synkkapiuhan kanssa pelaaminen. Joissakin noissa isommissa nikonin vanhoissa salamissa on jopa se orja valmiina. Mulla on Metz CT-45 ja ihan hyvä se on.

Mutta sitten oikeesti ainut syy miksi noitten vanhojen salamien kans voi lähtee pelaamaan on rahan säästö. SB600 ja SB800 valottaa kuitenkin paljon luotettavammin kuin noi vanhat, joilla joutuu jonkun verran aina arpomaan valotusta.
aappa

Viesti Kirjoittaja aappa »

Mutta uskon että vaikka 3 jotain vanhaa valottaa paremmin kuin yks sb-600!!?
juu että pitäiskö kuvata???
Fixx

Viesti Kirjoittaja Fixx »

Tuleehan niistä enemmän valoa, jos ne on ammattiantiikkia... ja valoefektien kanssa voi temppuilla enemmän. Mutta jos "paremmin" tarkoittaa "valottaa oikein" niin SB-600 tekee sen helpommin ja nopeammin.
Toni_j

Viesti Kirjoittaja Toni_j »

Itsellä käytössä D90:n ja sb900:n.
Olen miettinyt pienen kotistudion rakennusta, ja sb900:n kaveriksi paria sb600:sta. Onko tässä mitään järkeä vai kannattaako ostaa mielummin esim. D-Lite 4 PLUS kitin? Tarkoitus olisi ainakin aluksi kuvata lähinnä sisällä. Budjetti on noin 900euroa.
Auttakaa aloittelijaa :)
Guzmo

Viesti Kirjoittaja Guzmo »

Toni_j kirjoitti:Itsellä käytössä D90:n ja sb900:n.
Olen miettinyt pienen kotistudion rakennusta, ja sb900:n kaveriksi paria sb600:sta. Onko tässä mitään järkeä vai kannattaako ostaa mielummin esim. D-Lite 4 PLUS kitin? Tarkoitus olisi ainakin aluksi kuvata lähinnä sisällä. Budjetti on noin 900euroa.
Auttakaa aloittelijaa :)
Nuo on tehty hieman eri tarkoituksiin. D-litet ovat sisäkuvaukseen varmasti vallan mukavat, mutta SB-600 & SB-900 toimivat ulkona ja voit komentaa niiden tehoja suoraan kamerasta käsin.

Superhalpa ratkasu on ostaa joku manuaalitehonsäädöillä ja orjakennolla varustettu käytetty salama (n. 100€) SB-900:sen kaveriksi. Sitten pari jalustaa, sateenvarjopitimet ja sontsat. (n. toiset 100€) Jos ei sillä setillä saa kuvia, ei niitä saa D-liteilläkään.
Vastaa Viestiin