Minkälainen reppu?
-
Ajattelin Lowepro Computrekker Plussan käydä ostamassa lähiaikoina. Kävin sitä jo katsomassa ja vähän kookkaaltahan se alkaa näyttää, mutta pitäisi kuitenkin kelvata käsimatkatavaroihin. Miten on käytännössä, onko tuon repun omistajat saaneet sen ilman vääntöä käsimatkatavarana läpi?
Lyhyillä matkoilla olisi ideana kuljettaa osa kalustosta, sekä vaihtovaatteet ja muut tarpeet tuossa. Lisäksi mukana tulee kulkemaan kätevästi kannettava Classified 160AW.
Lyhyillä matkoilla olisi ideana kuljettaa osa kalustosta, sekä vaihtovaatteet ja muut tarpeet tuossa. Lisäksi mukana tulee kulkemaan kätevästi kannettava Classified 160AW.
EOS 5DmkII, 24-70 F/2.8L II, 35 F/2, 50 F/1.4 USM, 50 F/1.4 SMC Takumar, 100 F/2.8 Macro USM, 70-200 F/2.8L IS II
-
Tamrac Expedition 6 reppuja pistin kimppatilauksena 3 kpl tulemaan Englannista, hinta oli postikuluineen kolmelle repulle n. 320£
Toivottavasti ens viikolla lähtis paketti tulemaan.
Toivottavasti ens viikolla lähtis paketti tulemaan.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Lainataanpas tätä topikkia kun itselläkin on repunosto edessä. Tällä hetkellä minulla on Lowepron Nova 190AW, mutta pyöräreissuilla / patikoinnissa se on huono kantaa, ainakin omat hartiat kipeytyy.
Eli reppu on nyt suunnitelmissa, mutta millainen..
-Sääsuojaus plussaa (eli se päälle vedettävä huppu)
-Pitäisi ehdottomasti mennä kasimatkatavaroihin lentokoneessa (jouluna seuraava reissu intiaan joten nyt pitää pelata varman päälle)
-Jalustakiinnitys olisi hyvä, ei pakollinen, sillä jalustaa on ikävä kantaa erikseen kädessä varsinkin pyörällä ajettaessa
-Pitäisi kohtalaisesti mennä tavaraa, eli runko jossa akkukahva + 3-4 objektiivia joista sigman 150mm kameran nokalla, salama, muut pikkuhärpäkkeet
Onhan noita reppuja netti pullollaan, mutta kokemuksia kaipaan. Itsellä oli tuo lowepron fastpack 250, mutta sen olkaimet tahtoivat hiertää jostain kumman syystä..
Edit: niin ja hintakatto voisi olla sellaiset 150€...
Eli reppu on nyt suunnitelmissa, mutta millainen..
-Sääsuojaus plussaa (eli se päälle vedettävä huppu)
-Pitäisi ehdottomasti mennä kasimatkatavaroihin lentokoneessa (jouluna seuraava reissu intiaan joten nyt pitää pelata varman päälle)
-Jalustakiinnitys olisi hyvä, ei pakollinen, sillä jalustaa on ikävä kantaa erikseen kädessä varsinkin pyörällä ajettaessa
-Pitäisi kohtalaisesti mennä tavaraa, eli runko jossa akkukahva + 3-4 objektiivia joista sigman 150mm kameran nokalla, salama, muut pikkuhärpäkkeet
Onhan noita reppuja netti pullollaan, mutta kokemuksia kaipaan. Itsellä oli tuo lowepron fastpack 250, mutta sen olkaimet tahtoivat hiertää jostain kumman syystä..
Edit: niin ja hintakatto voisi olla sellaiset 150€...
-
esim. tämä
http://www.thinktankphoto.com/products/ ... kpack.aspx
Studiovarustamolle on huhujen mukaan ens kuussa tulossa näitä lisää, määrästä en tiedä, mutta tuttu foorumilainen tilasi viime viikolla..
http://www.thinktankphoto.com/products/ ... kpack.aspx
Studiovarustamolle on huhujen mukaan ens kuussa tulossa näitä lisää, määrästä en tiedä, mutta tuttu foorumilainen tilasi viime viikolla..
-
Itselläni on ollut nyt n. vuoden käytössä Crumpler Muffin Top Full. Tällä olen kuljettanut samanaikaisesti läppärin, Canon 30Dn, salaman, EF 70-200 f4n, EF 50mm 1.8n, Sigman 15-30n ja jotain hilppeitä. Menee lentokoneessa istuimen alle paitsi lomalennolla "sikaosastolla". :) Itselläni ensisijaiset syyt olivat se, että laukku ei näytä kameralaukulle eikä sitä saa auki ulkopuolelta. Laukkuun menee myös 1D -kokoinen runko.
http://www.crumpler.co.uk/?product=Muff ... t_line=925
http://www.crumpler.co.uk/?product=Muff ... t_line=925
-
- Viesti:
Omasta mielestäni Lowepro Vertex 100 AW täytää nuo ehdot helposti, eikä sen selkään istuvuudessa ollutkaan sitten lopulta valittamista vaikka aluksi tuntui alareunasta painavan. Tuossa on vähän turhan suuren tyhjäpainon vastapainoksi kohtuu paksusti topatut "olkaimet" (mikä se oikea nimi näille nyt oli?).pexi85 kirjoitti:-Sääsuojaus plussaa (eli se päälle vedettävä huppu)
-Pitäisi kohtalaisesti mennä tavaraa, eli runko jossa akkukahva + 3-4 objektiivia joista sigman 150mm kameran nokalla, salama, muut pikkuhärpäk
Siitä en ole 100% varma miten tuo suhtatutuu käsimatkatavaran paksuuskriteereihin, mutta eipä tollasta pikkureppua ole ennenkään juuri kukaan mittonut. Vertex 100 on kuitenkin akkukahvalla varustettua runkoa ajatellen syvempi kuin vanha MiniTrekker (en tiedä onko myös syvempi kuin MiniTrekker AW).
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Kiitokset tähän mennessä vastanneille. Pitää nyt vielä miettiä minkä ostan ja hiukan vertailla ominaisuuksia. Repun tosiaan pitää olla hyvä selässä, tulee nimittäin helposti useamman tunnin reissuja.
Tällä hetkellä on neljä mallia joita harkitsen.
-Crumbler Muffin Top Full (näyttäis istuvan parhaiten selkään, onko sadesuojaa?)
-Lowepro Flipside 300 (ei vain ole sitä sadesuojaa)
-Lowepro Vertex 100AW (jalustalle paikka, sadesuoja)
-Tamrac Expedition 5x (jalustalle paikka, onko sadesuojaa?)
Eli onko tuossa Crumblerissa tai Tamracissa sadesuojaa?
En ainakaan löytänyt mitään tietoa. Se ois kuitenkin hyvä olla, muuten voi olla hiukan ikävä juttu jos sade yllättää.
Lantiovyötä itse vierastan todella paljon, tuntuu että se on vain tiellä ja haittona.
Entäs Katan mallit? Onko niissä hyviä vaihtoehtoja?
Tällä hetkellä on neljä mallia joita harkitsen.
-Crumbler Muffin Top Full (näyttäis istuvan parhaiten selkään, onko sadesuojaa?)
-Lowepro Flipside 300 (ei vain ole sitä sadesuojaa)
-Lowepro Vertex 100AW (jalustalle paikka, sadesuoja)
-Tamrac Expedition 5x (jalustalle paikka, onko sadesuojaa?)
Eli onko tuossa Crumblerissa tai Tamracissa sadesuojaa?
En ainakaan löytänyt mitään tietoa. Se ois kuitenkin hyvä olla, muuten voi olla hiukan ikävä juttu jos sade yllättää.
Lantiovyötä itse vierastan todella paljon, tuntuu että se on vain tiellä ja haittona.
Entäs Katan mallit? Onko niissä hyviä vaihtoehtoja?
-
-
- Viesti:
Mitä nyt tuota rakennetta hätäisesti vilkaisin, niin uskon että tuosta ongelmasta pääset saksilla eroon parissa minuutissa. Muuten en voi suositella kuin itse käpistelemään näitä kaikkia.pexi85 kirjoitti:Muuten se ois tuo Vertex 100, mutta en pidä tuosta lannevyöstä tosiaankaan.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Niin no se :D Pitänee tällä viikolla raahautua Rahalaan kokeileen ja ihmetteleen eri malleja.Rockford kirjoitti:Mitä nyt tuota rakennetta hätäisesti vilkaisin, niin uskon että tuosta ongelmasta pääset saksilla eroon parissa minuutissa. Muuten en voi suositella kuin itse käpistelemään näitä kaikkia.pexi85 kirjoitti:Muuten se ois tuo Vertex 100, mutta en pidä tuosta lannevyöstä tosiaankaan.
-
Itse olen pitkään haeskellut reppua jossa olisi pienempi kameraosasto ja sitten muille tavaroille isompi. Kaikissa osiin jaetuissa tuntuu olevan valtaosa tilasta fotoroinalle suunniteltu.
Oma tarve kameraosastolle olisi runko akkukahvalla + pari, max kolme lasia, mutta muuta tavaraa saisi mennä sitten enemmän, ei kuitenkaan mitään rinkka-kokoluokkaa tarvisi olla. Jalustalle ja muullekkin saisi olla kiinnitysvälineet ulkopuolella. Erillinen läppäriosastokin kelpaisi, mutta optimitilanne olisi jos muun roinan tila olisi sen verran iso että 13" macbook mahtuisi second skinissä sinne sekaan. Tämmöinen monikäyttöinen reppu haussa, ei taida löytyä..
Oma tarve kameraosastolle olisi runko akkukahvalla + pari, max kolme lasia, mutta muuta tavaraa saisi mennä sitten enemmän, ei kuitenkaan mitään rinkka-kokoluokkaa tarvisi olla. Jalustalle ja muullekkin saisi olla kiinnitysvälineet ulkopuolella. Erillinen läppäriosastokin kelpaisi, mutta optimitilanne olisi jos muun roinan tila olisi sen verran iso että 13" macbook mahtuisi second skinissä sinne sekaan. Tämmöinen monikäyttöinen reppu haussa, ei taida löytyä..
-
Vähän vastaavilla kriteereillä päädyin Lowepro Primukseen. Tosin läppäriä sinne tavaratilaan ei aivan taida mahduttaa. Pari viikkoa ollut käytössä (ei vielä tositestissä) ja ihan tyytyväinen olen ollut.teemui kirjoitti:Itse olen pitkään haeskellut reppua jossa olisi pienempi kameraosasto ja sitten muille tavaroille isompi. Kaikissa osiin jaetuissa tuntuu olevan valtaosa tilasta fotoroinalle suunniteltu.
...
-
Tuohan vaikuttaa semmoiselta mitä voisi harkita, täytyypä koittaa jossain päästä livenä käpistelemään.ilari82 kirjoitti:Vähän vastaavilla kriteereillä päädyin Lowepro Primukseen. Tosin läppäriä sinne tavaratilaan ei aivan taida mahduttaa. Pari viikkoa ollut käytössä (ei vielä tositestissä) ja ihan tyytyväinen olen ollut.
-
-
- Viesti:
Tänään tärähti postman Pat työpaikan pihaan ja toi mulle ton Think Tank Photo:n Streetwalker Harddriven. Nyt mahtuu kalusto reppuun ja vielä jää tilaakin uusille hankinnoille :)
"PeteS" tätä suositteli ja kyllä on hankinnan arvoinen, veikkaan ettei tarvii jatkossa enää reppuja hankkia, tuolla mennään ja pitkälle.
"PeteS" tätä suositteli ja kyllä on hankinnan arvoinen, veikkaan ettei tarvii jatkossa enää reppuja hankkia, tuolla mennään ja pitkälle.
// Toni Ollikainen
-
Kirjoitanpa tänne myös omia kokemuksia tuossa aiemmin mainitsemastani Tamrac Expedition 6 repusta.
Iso ja tukeva reppu, täydessä lastissakin kantelee kyllä ongelmitta. Kaksi runkoa mahtuu helposti ja D200 myös akkukahvan kanssa ilman tunkemista.
Täältä lisää tietoa: http://timsastroblog.blogspot.com/2008/ ... kpack.html
Erityisen hyvänä pidän tukevuutta, sisätilan muunneltavuutta, taskujen määrää ja tuo kolmijalan pidiketasku toimii oikeasti hyvin.
Oma miinus tulee turhasta vetoketjun vesi-suojasta jonka lenkki satunnaisesti on tiellä. Itse pitäisin enemmänkin erillisesti sadesuojasta jonka voi heittää päälle kuin tiivistetyistä vetoketjuista.
Iso ja tukeva reppu, täydessä lastissakin kantelee kyllä ongelmitta. Kaksi runkoa mahtuu helposti ja D200 myös akkukahvan kanssa ilman tunkemista.
Täältä lisää tietoa: http://timsastroblog.blogspot.com/2008/ ... kpack.html
Erityisen hyvänä pidän tukevuutta, sisätilan muunneltavuutta, taskujen määrää ja tuo kolmijalan pidiketasku toimii oikeasti hyvin.
Oma miinus tulee turhasta vetoketjun vesi-suojasta jonka lenkki satunnaisesti on tiellä. Itse pitäisin enemmänkin erillisesti sadesuojasta jonka voi heittää päälle kuin tiivistetyistä vetoketjuista.
You miss 100% of shots you never make
-
Tänne tuli tänään :Dtoninator kirjoitti:Tänään tärähti postman Pat työpaikan pihaan ja toi mulle ton Think Tank Photo:n Streetwalker Harddriven. Nyt mahtuu kalusto reppuun ja vielä jää tilaakin uusille hankinnoille :)
En usko itsekkään hankkivani pitkään aikaan uutta reppua.
Vauhti korjaa virheet
-
Anteeks vaan kauppiaat ;-) Adelen vinkki on mennyt perille, osta kerralla kunnollista.. ;-)Rustinki kirjoitti:Tänne tuli tänään :Dtoninator kirjoitti:Tänään tärähti postman Pat työpaikan pihaan ja toi mulle ton Think Tank Photo:n Streetwalker Harddriven. Nyt mahtuu kalusto reppuun ja vielä jää tilaakin uusille hankinnoille :)
En usko itsekkään hankkivani pitkään aikaan uutta reppua.
-
tuli just viesti että kata 3N1-30 sling on nyt paikallisessa matkahuollossa.
vaikutti niin lupaavalta systeemiltä että jos lunastaa puoletkaan lupauksista niin olen varmasti erittäin tyytyväinen. ainut mikä arveluttaa on tavaraosio kameran yläpuolella -> sinne ei parane pakata mitään nestettä veikkaan ma. kunhan ei nitisisi kuin haglöfsin reppu, se on minimivaatimus. mikään ei rasita niin kuin narinan kuuntelu koko päiväreissun.
ajattelin että parempi ostaa kerralla niin iso mitä vaan saa. iso reppu on kuitenkin tyhjänä tosi kevyt verrattuna pienempään kun suhteuttaa käytettävissä olevaan tilareserviin.
vaikutti niin lupaavalta systeemiltä että jos lunastaa puoletkaan lupauksista niin olen varmasti erittäin tyytyväinen. ainut mikä arveluttaa on tavaraosio kameran yläpuolella -> sinne ei parane pakata mitään nestettä veikkaan ma. kunhan ei nitisisi kuin haglöfsin reppu, se on minimivaatimus. mikään ei rasita niin kuin narinan kuuntelu koko päiväreissun.
ajattelin että parempi ostaa kerralla niin iso mitä vaan saa. iso reppu on kuitenkin tyhjänä tosi kevyt verrattuna pienempään kun suhteuttaa käytettävissä olevaan tilareserviin.
-
ainut ikävä puoli on se että tulee helposti otettua turhaa tavaraa paljon mukaan kun repussa on tilaa ja se alkaa päivän aikana painamaan.ossipena kirjoitti:
Sen takia itse suosin vaelluksilla melko pientä rinkkaa (65L) ei tule otettua niin paljon tavaraa mukaan mitä tulisi sillä 80 litrasella.