Huawei kännykkäkamerat 2018-2019 (P20 Pro jne)

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
aikaarska

Re: Huawei kännykkäkamerat 2018-2019 (P20 Pro jne)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:No möh! Heitikkö lipat kuvareissulla? Koitaha tervehtyä pian. Tarvitaan lisää luurisotilaita riveihin.
Ei onneksi mitään akuuttia dramattista. Vaihdetaan ukkoon vaan uusia robo-osia, niin jaksaa kannella järkkäriä ryteikössä taas ;-)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Räntä

Viesti Kirjoittaja Räntä »

ttuplai kirjoitti:Ei tämä nykyinen USAn politiikka ole mitenkään ennenkuulumatonta - Yhdysvalloilla on varsin pitkään mennyt geopolitiikka ja vapaa markkinatalous sekaisin. Noin kohtuu tuoreena kuviona puhelinmaailmasta on Qualcomm. Kyseinen firma nousi Pentagonin rahoilla matkapuhelinpuolelle kohtuu kärkinimeksi ja USAn hallitus oli vahvasti painostamassa muita, kun valittiin tekniikkaa 3. sukupolven puhelimille. Kyseinen lafka on varsin agressiivinen patenttipolitiikassa ja ainakin Aasiassa ollut useamman kerran markkinaoikeudessa määräävän aseman väärinkäytöstä (kantataajuuskomponenteissa melkoinen valta-asema). Eikä vähiten yhden osakkaan eli Viterbin ansiosta (nimi jonka signaalinkäsittelyä lukeneet tuntevat kaikki). Kiinan kanssa patenttiriidat eivät toimi, koska he viittaavat kintaalla moiselle leikille (sitähän immateriaalioikeudet ovat - leikkikenttä) ja siksi Kiinaa vastaan sota käydään hivenen toisin.

Trumppia ei sen enempi kannata esiin nostaa, koska sitähän koko hemmo on - yleisön eteen nostettu pelle, jonka poliittiset tökeryydet vievät huomion pois todellisuudesta - USAssa on sama politiikka jatkunut vähintään 40v eli maassa on kaksi oikeistopuoluetta joista toinen on vain vähän enempi oikealla (malli jota Suomi seuraa perässä). Eli yritysten etu ja erityisesti eliitin etu on viime kädessä kummankin pääpuolueen agendana ja geopolitiikka tukee sitä. Mikään ei yhdistä usalaisia enemmän kuin yhteinen vihollinen - pätee toki suomalaisiinkin (siksi maahanmuutto toimii meilläkin poliittisena pelivälineenä). Kiina vie usalaisten naiset ja työpaikat. Eli esiin nostetut asiat eivät ole yleensä kovinkaan tärkeitä - niiden tehtävä on hallita massoja ja saada kansan katse pidettyä oikeassa suunnassa.

Odotamme siis mielenkiinnolla Kiinan vastausta - Kiinahan on useamman vuoden haalinut maata pitkin palloa ja sillä ruokitaan tulevaisuuden pikkukiinalaiset, mutta myös tehdään politiikkaa. Hardis päihittää softan. USA voitti Neuvostoliiton kommunismidiktátuurin. MIten käy Kiinalaisen keskusjohtoisen järjestelmän, joka samalla toimii myös markkinavetoisesti - vedonlyönti on alkanut - mitä tekee Rambo - onko seuraavien episodien arkkivihollinen aasialainen?
Hyvin jäsennöityjä ajatuksia. Harvinaista harrastusfoorumeilla.
suopiru

Viesti Kirjoittaja suopiru »

Jätkäsaaressa verkkokauppa.comin outletissa oli hylly vääränään huaweita. Useampi kappale p20 pro, p30 lite, honoreja jne.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Boikotoimalla amerikkalaisia tuotteita, tuet kuluttajan oikeuksia parempiin ja edullisempiin tuotteisiin sekä edistät mm. verkkoturvallisuutta.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Tollo trumpin ja jenkkien mellastus tällä planeetalla on mennyt liian pitkälle.

Mua ei periaatteessa kiinnosta huaweiwein kohtalo erityisesti, mutta näin ei vain saa toimia miten mielivaltaisesti jenkit ovat toimineet trumpin mielenvikaisten pakkomielteiden ohjaamana!!

Jonkun käyttöjärjestelmä tukea ei voi lopettaa noin vain, aivan kuin olisi joku poikkeus sotatila menossa!

Mun puolesta jenkkejä vois alkaa boikotoimaan. Kiinasta voisi kieltää kaikki Applen tuotteet, guuglen maailmanmahtia vois alkaa murentamaan. Se on muutenkin päässyt liian suureksi.

Nyt vois vaikka sailfishiä ryhtyä kehittämään kiinalaisten kanssa.

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art ... 33696.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.is.fi/digitoday/art-2000006134348.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
aikaarska

Hei kaikki Huawei, ja varsinkin P20pro käyttäjät. Onko teillä ollut ongelmia normi puheluiden aikana, ettei vastapuoli kuule ääntäsi oikein hyvin, ellet puhu aivan lähellä puhelimen mikrofonia?

Minulla on. Puhelin on P20pro. Tämä ei kuulu kameran ominaisuuksiin tietenkään, muttta huonontaa puhelimen käyttömukavuutta huomattavasti.

En ole löytänyt ratkaisua ongelmaan....Aivan kun joku melusuodatin blokkaisi ääntä tms.

janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

aikaarska kirjoitti:Hei kaikki Huawei, ja varsinkin P20pro käyttäjät. Onko teillä ollut ongelmia normi puheluiden aikana, ettei vastapuoli kuule ääntäsi oikein hyvin, ellet puhu aivan lähellä puhelimen mikrofonia?
täähän johtuu vaan siitä että suurin osa äänestä menee kiinalaisille ja ylijäämä sitten vasta vastaanottajalle
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
aikaarska

janne. kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:Hei kaikki Huawei, ja varsinkin P20pro käyttäjät. Onko teillä ollut ongelmia normi puheluiden aikana, ettei vastapuoli kuule ääntäsi oikein hyvin, ellet puhu aivan lähellä puhelimen mikrofonia?
täähän johtuu vaan siitä että suurin osa äänestä menee kiinalaisille ja ylijäämä sitten vasta vastaanottajalle
Olisikohan näin ? ;-)

Onko muilla ollut vastaavaa probleemia huawein tai muun uudemman android puhelimen kanssa....Epäilen että joku yliaktiivinen melufiltteri blokkaa ääntä.

Eli seuraavaksi ihan hyödyllisiä neuvoja, toivon.

rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

aikaarska kirjoitti: Eli seuraavaksi ihan hyödyllisiä neuvoja, toivon.
Tarkastapas puhelimesi asetuksista, onko siellä kohinanvaimennus päällä puhelimen mikin osalta, mulla oli parissa aikaisemmassa puhelimessa sellainen sässärä päällä ja oireet olivat just tuollaiset mitä kuvasit, vastapuoli ei kuullut kunnolla ja äänenlaatu oli huono. Nyt en tosin löydä äkkiseltään koko asetusta pari vuotta vanhasta luuristani...mutta piilossahan tuollaiset ovat yleensä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kameralla ei puhuta. Sitä varten on pari sampparia. Kannattaa kuitenkin tarkistaa jos voice-over-lte on päällä ja koittaa ilman. Tai blutööt hedsetillä. Jos niillä toimii, ei kun P30 Pro tilalle.
aikaarska

Ei taida Volte on tai off auttaa...jossain vanhemassa androidissani sai tuon taustamelusuodatuksen pois. En löydä asetusta uudesta puhelimesta. Ei löytynyt myöskään oneplus 6:sta.

Ei mitenkään taattu, ettö P30 pro olisi tässä suhteessa parempi....

Maffer
Viesti:

Eiku se varmaan toimii taas pari kuukautta ennen hajoamista.
aikaarska

Tää on ollut ihan uudesta saakka tälläinen. Nyt ruvennut vaan ottamaan pannuun kunnon porukka toisessa päässä lankaa jatkuvasti valittaa, että halloo nyt kuuluu huonosti....

Kaiutintoiminto pelaa, mutta ei sitä jaksais kokoajan pitää päällä. Olen melko varma, että tää on joku softajuttu...

Netistä kyllä löytyy jotain vastaavanlaista huolenaihetta sieltä täältä maailmaa.

rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Hmjoo, näyttää olevan xda-foorumillakin tästä säikeitä. Täällä on alimmaisena tuo mikkiongelma ja muutama ratkaisuehdotus siihen:

https://www.digitaltrends.com/mobile/co ... -fix-them/" onclick="window.open(this.href);return false;
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Maffer
Viesti:

Laita takuuseen. Tuurilla p30 pro tilalle.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Edellinen sony z5 oli samanlainen. Haloo, mitä? Haloo!

Tuskin auttaa mitään, mutta liekö sony ja huawei käyttäneet samoja mikkejä :D
aikaarska

Joo. Harmittaa vaan, koska olen funtsannut tuota softajuttua. Aikaisemmin tosiaan yliaktiivinen taustamelusuodatin aiheuttanut vastaavaa vanhemmassa android luurissa.
Takuun kanssa kannattanee pelata aikaa. Mitä pidempään venytän, sitä todennäköisempää että saan uudemman mallin tilalle...Ja venytän luurin vaihtorumban tarvetta muutenkin.

hexa80

Viesti Kirjoittaja hexa80 »

Osaisikohan joku vinkata jotakin. Aiemmin P20 PRO:ta pystyi konffaamaan niin, että jos piti suljinpainiketta (näytöltä tai volyymi-hardisnäppäin) pohjassa, niin otti kuvan kun sen vapautti. Ilman AF-viiveitä jne. Jonkin päivityksen jälkeen toimintoa ei enää löydy, vaan ottaa sarjaa. Onko asetus tosiaan vaan poistunut, vai enkö hoksaa jotain?
aikaarska

hexa80 kirjoitti:Osaisikohan joku vinkata jotakin. Aiemmin P20 PRO:ta pystyi konffaamaan niin, että jos piti suljinpainiketta (näytöltä tai volyymi-hardisnäppäin) pohjassa, niin otti kuvan kun sen vapautti. Ilman AF-viiveitä jne. Jonkin päivityksen jälkeen toimintoa ei enää löydy, vaan ottaa sarjaa. Onko asetus tosiaan vaan poistunut, vai enkö hoksaa jotain?
Minulla ottaa normaali valokuvaus-moodissa sarjaa, mutta "ammatilais/pro" moodissa ottaa kuvan noin kuinka kuvailit. Eli painaa pohjassa, ja kun päästää, niin ottaa kuvan.

CaNi

Viesti Kirjoittaja CaNi »

aikaarska kirjoitti: Minulla ottaa normaali valokuvaus-moodissa sarjaa, mutta "ammatilais/pro" moodissa ottaa kuvan noin kuinka kuvailit. Eli painaa pohjassa, ja kun päästää, niin ottaa kuvan.
Näinhän tuo P20 toimii. Normaali moodissa tuo sarjakuvaus on kyllä aika "inhottava ominaisuus" eli käytän mieluummin tuota kertalaukaus tapaa.

Mikki kyllä mulla toimii ihan normaalisti ilman ongelmia.
Vastaa Viestiin