d4/d4s:n käydä laskee tasaisesti.
Edit: Eipä tuossa näytäkkään olevan kuin aukko eroa. Dxo petkuttaa.
Vaikuttaako tuo screen valinta dynamiikkaankin?jiihaa2 kirjoitti:16mpix sensorin natiivi herkkyys varmaankin on ISO200 luokkaa ja pitää analogiapuolella kikkailla jotakin että sitä saadaan laskettua. Veikkaan että noissa kuvioissa on eroa Df ja D4 välillä, ja samasta syystä on eroja herkkyystuloksissa yleensä, sekä nopeudessa.
Edit: D800 käyrä on lähes suora viiva - siinä ei vastaavaa kikkailua ole tarvinnut harrastaa koska herkkyys on pienempi. Vastaavasti dynamiikkaa on saatu lisää.
Edit2: paaton, ota se "screen" vaihtoehto niin näet pikseleiden perffin. Tuo on koko sensorin perf 8mpix kokoon skaalatulle kuvalle. Ilmiö josta on puhuttu paljon, alas skaalaaminen vähentää kohinaa.
Nykyiseen kameraanhan noita tietenkin itse vertailen ja minusta kehitys on nikonilla menossa hyvään suuntaan, kun tuo df esittää saman 12 aukkoa iso1600 kohdalla, mitä d700, tai moni uudempi canoni natiivi herkkyydellä.zone6 kirjoitti:Pikseliä nysvätessä helposti unohtuu, että kaikki nämäkin kamerat ovat aika kovalla tasolla verrattuna ensimmäisiin. Digijärkkäreihin tai vaikka värifilmeihin.
Okei. Minä kaivelin dynamiikkakäppyrät esiin täältä.paaton kirjoitti:Ja tuo DFn käppyrä on tosiaan aika hassu. Tipahdus tulee 1600n kohdalla.
d4/d4s:n käydä laskee tasaisesti.
Edit: Eipä tuossa näytäkkään olevan kuin aukko eroa. Dxo petkuttaa.
Mutta kun kuvaat maisemaa alemmilla herkkyyksillä, niin D600/800 jyrää ;-) Silloinhan sitä dynamiikkaa erityisesti tarvitaan... Eikä leikkaudu kirkas pääkään rumasti.paaton kirjoitti:Nykyiseen kameraanhan noita tietenkin itse vertailen ja minusta kehitys on nikonilla menossa hyvään suuntaan, kun tuo df esittää saman 12 aukkoa iso1600 kohdalla, mitä d700, tai moni uudempi canoni natiivi herkkyydellä.zone6 kirjoitti:Pikseliä nysvätessä helposti unohtuu, että kaikki nämäkin kamerat ovat aika kovalla tasolla verrattuna ensimmäisiin. Digijärkkäreihin tai vaikka värifilmeihin.
Tuo kuulostaisi kyllä ihan loogiselta.jiihaa2 kirjoitti:Tuohan oli mielenkiintoinen linkki myös noiden kohinakäppyröiden osalta. Tosiaan, D4 mittaus viittaa saitin mukaan siihen, että kohinaa rajoittaa pienillä ISO arvoilla AD muunnin. Sen toimintaa taas voi parantaa kun nopeutta laskee - Df paremmuus voisi selittyä tuolla.
Noita kun lukee, niin kannattaa muistaa, ettei tuo ole mikään DxOMark.nomad kirjoitti:Okei. Minä kaivelin dynamiikkakäppyrät esiin täältä.
http://home.comcast.net/~nikond70/Chart ... m#D800E_14
Eli niitä käppyröitä ei kannata laittaa päällekkäin. Canoneista näkee, että ISO-arvot eivät ole "oikeita" muuta kuin 1EV välein.These raw values are not appropriate for comparing camera models because they are not adjusted for gain or area.
Tuo on kyllä hämmentävää kun sen oikein sisäistää. Mahtoikohan aikanaan D80:ssä olla maksimidynamiikka edes kymmentä aukkoa iso sadalla?paaton kirjoitti:
Nykyiseen kameraanhan noita tietenkin itse vertailen ja minusta kehitys on nikonilla menossa hyvään suuntaan, kun tuo df esittää saman 12 aukkoa iso1600 kohdalla, mitä d700, tai moni uudempi canoni natiivi herkkyydellä.
Olikos noissa CMOS-kennoissa siis aina vahvistimet suoraan kennolla? Ja vaikuttaako vahvistuksen suuruus merkittävästi lämpenemiseen?mremonen kirjoitti:Joo, se voi olla että kennossa on lämmöt nousseet yli ISO1600-vahvistuksilla liikaa, tai jotain.
Enpäs tiedä. Valotuksen pituus vaikuttaa kuitenkin lämpenemiseen, joten siltä osin voisi kuvitella, että myös vahvistaminen tekee sitä. En tiedä missä A/D-muunnin sijaitsee, mutta eiköhän tuo aika kompakti paketti ole.Rockford kirjoitti:Olikos noissa CMOS-kennoissa siis aina vahvistimet suoraan kennolla? Ja vaikuttaako vahvistuksen suuruus merkittävästi lämpenemiseen?