kribe kirjoitti:digihukka kirjoitti:minä säästin akuissa 85 %..
Eli ostit kaikista halvimman alle 10€ kiinanihmeen? Itse kun olen noita alkuperäisakkuja ostanut, niin hinnat on Suomalaisten verkkokauppojen kesken vaihdelleet erittäin paljon. Kalliimman ja halvimman Suomi-hinnan ero voi olla jopa 40€.
Saattaa olla, että sen alkuperäisenkin olisi jostain kaivanut halvemmalla. Ei kuitenkaan oleellisesti. LB-511 maksoi helposti löytyvillä hinnoilla satkun euroissa, Lenmar vai mikä onkaan olisi ollut noin alle 10 taalaa, mutta pitänyt tilata jenkkilästä. Verkkis möi Lenmaria moninkertaisella hinnalla, mutta tarjosi ei-oota saldoksi. Lopulta ostin niitä jo aiemmin mainittuja Durakellejä reilun 15 e hintaan. Ok, säästö ei ollut ihan 85%, mutta yli 80 %. Ja vertailu ei ole reilu, sillä en etsinyt halvinta paikkaa alkuperäiselle akulle. Toisaalta, jos lasken jotain arvoa käyttämälleni ajalle, löytyivät ne tarvikeakut rutkasti nopeamin tuolle hinnalle kuin se alkuperäinen ylipäänsä.
Mutta kuten jo aiemmin sanoin, mulle riittää ihan hyvin lion-akuissa takeeksi jonkinmoinen tunnettu brändi. Lenmar olis just ja just kelvannut, kun sitä moni tuttu suositteli, vaikka en ikuna ollut kuullutkaan. Haman ja Duracellin välillä valinta meni parin euron hinnan ja tilauksen helppouden perusteella.
Mut jos paukahtaa, niin sitten paukahtaa. Mitään taetta ei ole, etteikö se Canuunan leimoin oleva akku voisi paukahtaa siinä missä brändätty tarvikeakkukin. En niitä kuitenkaan öiseen aikaan lataile tai varsinkaan siten, etten olisi itse paikalla.