M: Nikon D300+optiikkaa
-
M: Nikon D300+optiikkaa
Erinäistä rompetta myyntiin! Myynnin syynä siirtyminen Olympuksen leiriin :) D300 loistokunnossa, ammuttu n.14k, tarkistan vielä :) Optiikat siistejä ja ehjiä, lasipinnat kuin uudet eikä rungoissakaan käytön jälkiä näe! Kaikkiin on tallessa alkuperäispakkaukset lippuineen ja lappuineen. Hinnat suluissa. Hinnat mallia tarjoa! Kuvat ja kyselyt yv! :)
Nikon D300 (200e)
AF-S 20mm f/1.8G ED(450e)
AF-S 35mm F1.8G (100e)
AF-S 85mm F1.8G (250e) *myyty*
AF-S 70-300mm F4.5-5.6G (260e)
Nikon D300 (200e)
AF-S 20mm f/1.8G ED(450e)
AF-S 35mm F1.8G (100e)
AF-S 85mm F1.8G (250e) *myyty*
AF-S 70-300mm F4.5-5.6G (260e)
-
Samanlaisen huijauksen yritti minunkin kanssa.
Laitoin viestiä n. neljän maissa, että olen kiinnostunut 85 millisestä. Vastaus tuli nopeasti, lupasi lähettää kuvan. Postiennakko ei kuulemma käynyt, koska niin monta oli jäänyt noutamatta. Ehdotin, että maksan postiennakkokulut etukäteen ja loput sitten postiennakolla. Tämä sopi. Onneksi odottelin kuitenkin kuvan tulemista.
Lähetti kuvan, joka Googlen kuvahaulla paljastui tältä otetuksi: http://kldslr.com/Used-Nikon-AFS-85MM-F ... 1503185832
Kun kyselin miksi lähetti netistä otetun kuvan, vastaus oli:
"Koska tuo on samainen linssi, olen siis tämän ostanut malesian matkalta reilu vuosi sitten :) Voin ottaa illalla kun palaudun kotiin niin uuden kuvan."
"Nappaisenpa sulle kuvan linssistä lapulla missä on lappunen mun nimella ja tällä päivämäärällä kun duunista kotiudun :) Palaillaan sitten."
Näitä uusia kuvia ei sitten tietenkään kuulunut.
Ilmeisesti tässä oli kyse ajanpeluusta, koska vireillä oli jo toinen kauppa.
Itse en kyllä hänelle rahoja laittanut, mutta harmittaa, että olisin voinut estää muiden huijatuksi tulemisen, jos olisin postannut tämän viestin aiemmin. Ajattelin, että ennen kuin alkaa tahraamaan jonkun mainetta, pitää varmistua 100% asiasta. On kyllä kaverin sähköpostiosoite ja tilinumero tiedossa, en niitä vielä viitsi tänne laittaa, ennen kuin ollaan täysin varmoja että kyseessä on huijaus.
Laitoin viestiä n. neljän maissa, että olen kiinnostunut 85 millisestä. Vastaus tuli nopeasti, lupasi lähettää kuvan. Postiennakko ei kuulemma käynyt, koska niin monta oli jäänyt noutamatta. Ehdotin, että maksan postiennakkokulut etukäteen ja loput sitten postiennakolla. Tämä sopi. Onneksi odottelin kuitenkin kuvan tulemista.
Lähetti kuvan, joka Googlen kuvahaulla paljastui tältä otetuksi: http://kldslr.com/Used-Nikon-AFS-85MM-F ... 1503185832
Kun kyselin miksi lähetti netistä otetun kuvan, vastaus oli:
"Koska tuo on samainen linssi, olen siis tämän ostanut malesian matkalta reilu vuosi sitten :) Voin ottaa illalla kun palaudun kotiin niin uuden kuvan."
"Nappaisenpa sulle kuvan linssistä lapulla missä on lappunen mun nimella ja tällä päivämäärällä kun duunista kotiudun :) Palaillaan sitten."
Näitä uusia kuvia ei sitten tietenkään kuulunut.
Ilmeisesti tässä oli kyse ajanpeluusta, koska vireillä oli jo toinen kauppa.
Itse en kyllä hänelle rahoja laittanut, mutta harmittaa, että olisin voinut estää muiden huijatuksi tulemisen, jos olisin postannut tämän viestin aiemmin. Ajattelin, että ennen kuin alkaa tahraamaan jonkun mainetta, pitää varmistua 100% asiasta. On kyllä kaverin sähköpostiosoite ja tilinumero tiedossa, en niitä vielä viitsi tänne laittaa, ennen kuin ollaan täysin varmoja että kyseessä on huijaus.
-
- Viesti:
-
Tässä lienee kyseessä tunnusten kaappaus. Minulle mailit tulleet osoitteesta tuomas.kallio1@luukku.com . Tätä osoitetta hakemalla löytyy Kameralaukku.com:ista käyttäjä, joka vaikuttaa aidolta mutta jonka viimeiset postaukset on vuodelta 2014. Samalla tavalla tuossa Huuto.net tunnuksessa viimeiset positiiviset palautteet on vuodelta 2014.
-
Myyjiä on monenlaisia, itse googlasin yhden ostajan nimen. Oli autokauppias pohjanmaalta, vaikutti ok. Ilmoitti maksavansa että voin laittaa paiketin postiin. Koskaan ei maksua sitten tullut eikä vastannu kyselyihin. Onneksi en laittanut heti, vaikka usein laitan maksusta seuraavana päivänä. Oikeastaan näitä on ollut muutaman kk aikana useampi, jotka ilmoittaa maksavansa mutta häviää. Ongelmaa ei ole jos ostaja ei ole ilmoittanu vielä osoitettaankaa.
Tuossa ilmoituksessa ei ole mitään, mikä saisi itseni epäilemään.
Vaikka vieraskielisiä kauppakumppaneita vierastan luonnostaan. Kokemuksesta oppinu, jos sopii niiden kanssa jostakin hinnasta, ei rahaa sitten olekkaa. Se on henkisesti turhan raskasta kaupan tekoa.
Vaikka vieraskielisiä kauppakumppaneita vierastan luonnostaan. Kokemuksesta oppinu, jos sopii niiden kanssa jostakin hinnasta, ei rahaa sitten olekkaa. Se on henkisesti turhan raskasta kaupan tekoa.
-
No jaa.Mikke70 kirjoitti:Myyjiä on monenlaisia, itse googlasin yhden ostajan nimen. Oli autokauppias pohjanmaalta, vaikutti ok. Ilmoitti maksavansa että voin laittaa paiketin postiin. Koskaan ei maksua sitten tullut eikä vastannu kyselyihin. Onneksi en laittanut heti, vaikka usein laitan maksusta seuraavana päivänä. Oikeastaan näitä on ollut muutaman kk aikana useampi, jotka ilmoittaa maksavansa mutta häviää. Ongelmaa ei ole jos ostaja ei ole ilmoittanu vielä osoitettaankaa.
1) Ensimmäinen viesti foorumilla
2) Tuotteen hinnat houkuttelevan alakanttiin
3) Nihkeä suhtautuminen postiennakkoon
4) Tuote mahdollisimman kaukana ostajan kotipaikkakunnalta
5) "Kuva myynnissä olevasta tuotteesta" löytyy Googlen kuvahaulla netistä
Itsellä kyllä epäilyt herää, enemmän kuin "vieraskielisen kauppakumppanin" kohdalla. Itse asiassa jokainen vieraskielinen kauppakumppani, jonka kanssa olen tällä foorumilla asioinut on ollut asiallinen. Jos haluaa varmistua, että ostaja noutaa tuotteen, voi pyytää vaikka postimaksun etukäteen tilille, se ei ole iso riski ostajankaan puolelta.