VAROKAA HUIJARIA (kameralaukku.com foorumi)
-
-
diplomi huijari
Millä tämä tyyppi saadaan tilille?Vaihtaa osoitetta ,numeroa välillä keltaisessap,-huuton. Artikkelit, kamerat,tarv ,pelit. EIHÄN TÄMMÖINEN VOI JATKUA. Jos kuka tietäis osoitteen menisin kylään. Terv, Tepi kerran huijattu.
-
ja taas...
No nyt se heppu laittoi sen jo uudelleen myyntiin:
http://www.huuto.net/kohteet/canon-ef-s ... /151799389
Sitkeä kaveri.
Huuto.netin ylläpidolle ilmoitettu.
http://www.huuto.net/kohteet/canon-ef-s ... /151799389
Sitkeä kaveri.
Huuto.netin ylläpidolle ilmoitettu.
-
jaa
Nyt meni jo niin monimutkaiseksi Osku, että putosin pahasti kärryiltä ;-) ...Mutta hieno sivusto sulla on, ja paljon hyviä kuvia.OskuK kirjoitti:Älkää ostako, alkakaa salakuljettaa kamaa Suomeen, niin muutkin rehelliset tekevät.
Salakuljetuksessa (tarkoitat ilmeisesti pienimuotoista maahantuontia ilman tullimaksuja ja veroja) ei sentään huijata suoraan pientä yksilöä, vaan pimitetään valtiolta verotuloja...Tietysti jos kaikki toimisivat maahantuonnissakin rehellisesti, niin kotimaan yrittäjillä olisi hippusen helpompaa ja valtiovallalla hippusen enemmän resurseja sosiaalitoimintaan ettei näitä tässäkin ketjussa käsiteltyjä huijariroistoja syntyisi niin paljon.
Toisaalta kun seuraa tämänkin maan johdon kieroutunutta politiikkaa ja siihen liittyvää taloudellista pelailua omaan pussiin, niin pieni viaton ebay-shoppailu ilman tulleja ei välttämättä tunnu aina kovinkaan epärehdiltä touhulta ;-)
MUTTA löpinät sikseen, tässä ketjussa puhuttiin todellisesta, suorasta rikollisesta toiminnasta eli VARASTAMISESTA. Jätetään ne salakuljetusjutut toisen ketjun aiheeksi.
Viimeksi muokannut temama, Loka 01, 2010 23 : 24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: jaa
Totta, varastaminen on varastamista vain, jos se tapahtuu minun kustannuksellani -tai niin etä tajuan sen tapahtunvan niin. Jos minä varastan, on se pienimuoiioista ja siksi sitä kuuluisi jopa yhteisukunnan tuklea. Vähintäänkin olen kuluttajien sankari. Koska ajan varkauksillani parempaa kuluttajan asemaa. Kaiki tiedämme kieroja kauppiaita ja maahantuojia, yök. Valtio on tosiaan varas, vie MUN rahat. Kuka ei haluaisi parempaa ja puhtaampaa yhteiskuntaa, jossa kaikki ovat rehellisiä ja varkaita ovat vain ne muut.temama kirjoitti:Nyt meni jo niin monimutkaiseksi Osku, että putosin pahasti kärryiltä ;-) ...Mutta hieno sivusto sulla on, ja paljon hyviä kuvia.OskuK kirjoitti:Älkää ostako, alkakaa salakuljettaa kamaa Suomeen, niin muutkin rehelliset tekevät.
Salakuljetuksessa (tarkoitat ilmeisesti pienimuotoista maahantuontia ilman tullimaksuja ja veroja) ei sentään huijata pientä yksilöä, vaan pimitetään valtiolta verotuloja...Tietysti jos kaikki toimisivat maahantuonnissakin rehellisesti, niin kotimaan yrittäjillä olisi hippusen helpompaa ja valtiovallalla hippusen enemmän resurseja sosiaalitoimintaan ettei näitä tässäkin ketjussa käsiteltyjä huijariroistoja syntyisi niin paljon.
Toisaalta kun seuraa tämänkin maan johdon kieroutunutta politiikkaa ja siihen liittyvää taloudellista pelailua omaan pussiin, niin pieni viaton ebay-shoppailu ilman tulleja ei välttämättä tunnu aina kovinkaan epärehdiltä touhulta ;-)
MUTTA löpinät sikseen, tässä ketjussa puhuttiin todellisesta, suorasta rikollisesta toiminnasta eli VARASTAMISESTA. Jätetään ne salakuljetusjutut toisen ketjun aiheeksi.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Niinpä...Ehkäpä minunkin kannattaisi miettiä kaksi kertaa ennenkuin juon duunipaikkani hanasta vettä ilmaiseksi. Työnantajani ei nimittäin ole ikinä ilmoittanut minulle, että se kuuluisi työsuhde-etuihini...Pienistä pisaroista syntyy suuri meri!OskuK kirjoitti:Totta, varastaminen on varastamista vain, jos se tapahtuu minun kustannuksellani -tai niin etä tajuan sen tapahtunvan niin. Jos minä varastan, on se pienimuoiioista ja siksi sitä kuuluisi jopa yhteisukunnan tuklea. Vähintäänkin olen kuluttajien sankari. Koska ajan varkauksillani parempaa kuluttajan asemaa. Kaiki tiedämme kieroja kauppiaita ja maahantuojia, yök. Valtio on tosiaan varas, vie MUN rahat. Kuka ei haluaisi parempaa ja puhtaampaa yhteiskuntaa, jossa kaikki ovat rehellisiä ja varkaita ovat vain ne muut.temama kirjoitti:... löpinät sikseen, tässä ketjussa puhuttiin todellisesta, suorasta rikollisesta toiminnasta eli VARASTAMISESTA. Jätetään ne salakuljetusjutut toisen ketjun aiheeksi.
Kaikki on suhteellista, niinhän se kai on...Maalaisjärkeäkin toki tarvitaan, että pidetään asiat suhteellisen ruodussa. Minä katson ihmisiä silmiin kun puhun heidän kanssaan, kaikki eivät siihen aina pysty. Muista kunnioittaa lähimmäistäsi, siitä kaikki alkaa. Äläkä varasta.Amen ;-D
-
Ahaa, mielestäsi kaikki on rikollista mitä ei ole eriksen mainittu lailliseksi. Vaikuttaa skitsolta.temama kirjoitti:Ehkäpä minunkin kannattaisi miettiä kaksi kertaa ennenkuin juon duunipaikkani hanasta vettä ilmaiseksi. Työnantajani ei nimittäin ole ikinä ilmoittanut minulle, että se kuuluisi työsuhde-etuihini...Pienistä pisaroista syntyy suuri meri!
Näin se on, Aamen, varas on huono jos sillä on huono omatunto. Se pitää pitää kunnossa. Esimerkiksi vähättelemällä omia tekoja ja vertaamalla jokokin toosi pahaan...ja parhaat löytää aina syylliset muualta.temama kirjoitti: Kaikki on suhteellista, niinhän se kai on...Maalaisjärkeäkin toki tarvitaan, että pidetään asiat suhteellisen ruodussa. Minä katson ihmisiä silmiin kun puhun heidän kanssaan, kaikki eivät siihen aina pysty. Muista kunnioittaa lähimmäistäsi, siitä kaikki alkaa. Äläkä varasta. Amen ;-D
Waldo's Peoplen Waldo:
-
OskuK kirjoitti:temama kirjoitti:Ehkäpä minunkin kannattaisi miettiä kaksi kertaa ennenkuin juon duunipaikkani hanasta vettä ilmaiseksi. Työnantajani ei nimittäin ole ikinä ilmoittanut minulle, että se kuuluisi työsuhde-etuihini...Pienistä pisaroista syntyy suuri meri!Ahaa, mielestäsi kaikki on rikollista mitä ei ole eriksen mainittu lailliseksi. Vaikuttaa skitsolta..
No, enpä tiedä. Myönnän, että ajatteluni on hyvin puutteellista, ja esimerkkini alkeellinen - mutta skitsoksi en suostu ;-) Vaikkakin mielummin skitso sen takia, kun skitso kauppahuijauksien saralla. Henkilökohtainen mielipide vain. Et ilmeisesti ymmärtänyt tyhmästä vihjauksestani, että olet paisutellut tämän ketjun aiheen suhteettomiin mittasuhteisiin
Tää valokuvaustouhu on muuten tosi kallis harrastus, ja vielä kalliimpi ammatti tässä maassa...Kannattaisi varmaan myydä olematonta tavaraa jossain nettihuutokaupoissa ja sellaisissa, ja kerätä vähän irtorahaa porukoilta pois! Mitä sitten, jos jollekulle tulisi paha mieli. Tää on vain elämää - jos se ei tapa, niin se vahvistaa. Rikollista? Höh - mitä ihmeen...Uhrejahan tässä ollaan kaikki.OskuK kirjoitti:Näin se on, Aamen, varas on huono jos sillä on huono omatunto. Se pitää pitää kunnossa. Esimerkiksi vähättelemällä omia tekoja ja vertaamalla jokokin toosi pahaan...ja parhaat löytää aina syylliset muualta.temama kirjoitti: Kaikki on suhteellista, niinhän se kai on...Maalaisjärkeäkin toki tarvitaan, että pidetään asiat suhteellisen ruodussa. Minä katson ihmisiä silmiin kun puhun heidän kanssaan, kaikki eivät siihen aina pysty. Muista kunnioittaa lähimmäistäsi, siitä kaikki alkaa. Äläkä varasta. Amen ;-D
Vai mitä Osku?
-
Tämä on tosiaan henkinen valitsemanne linja juu. Ei tarvinnut kerrata.temama kirjoitti:OskuK kirjoitti:temama kirjoitti:Ehkäpä minunkin kannattaisi miettiä kaksi kertaa ennenkuin juon duunipaikkani hanasta vettä ilmaiseksi. Työnantajani ei nimittäin ole ikinä ilmoittanut minulle, että se kuuluisi työsuhde-etuihini...Pienistä pisaroista syntyy suuri meri!Ahaa, mielestäsi kaikki on rikollista mitä ei ole eriksen mainittu lailliseksi. Vaikuttaa skitsolta..
No, enpä tiedä. Myönnän, että ajatteluni on hyvin puutteellista, ja esimerkkini alkeellinen - mutta skitsoksi en suostu ;-) Vaikkakin mielummin skitso sen takia, kun skitso kauppahuijauksien saralla. Henkilökohtainen mielipide vain. Et ilmeisesti ymmärtänyt tyhmästä vihjauksestani, että olet paisutellut tämän ketjun aiheen suhteettomiin mittasuhteisiin
Tää valokuvaustouhu on muuten tosi kallis harrastus, ja vielä kalliimpi ammatti tässä maassa...Kannattaisi varmaan myydä olematonta tavaraa jossain nettihuutokaupoissa ja sellaisissa, ja kerätä vähän irtorahaa porukoilta pois! Mitä sitten, jos jollekulle tulisi paha mieli. Tää on vain elämää - jos se ei tapa, niin se vahvistaa. Rikollista? Höh - mitä ihmeen...Uhrejahan tässä ollaan kaikki.OskuK kirjoitti:Näin se on, Aamen, varas on huono jos sillä on huono omatunto. Se pitää pitää kunnossa. Esimerkiksi vähättelemällä omia tekoja ja vertaamalla jokokin toosi pahaan...ja parhaat löytää aina syylliset muualta.temama kirjoitti: Kaikki on suhteellista, niinhän se kai on...Maalaisjärkeäkin toki tarvitaan, että pidetään asiat suhteellisen ruodussa. Minä katson ihmisiä silmiin kun puhun heidän kanssaan, kaikki eivät siihen aina pysty. Muista kunnioittaa lähimmäistäsi, siitä kaikki alkaa. Äläkä varasta. Amen ;-D
Waldo's Peoplen Waldo:
-
tuomashan se on...
mulkeron nimi joka myy olematonta tavaraa lukuisilla nettipalstoilla on Tuomas Antti Sakari Martin !!
yksi osoitekin on minulla tiedossa, (jos joku haluaa) tiedä sitten asuuko enää siellä (Vantaa).
menetin itse tänä vuonna rahat kun olin ostamassa kameraa.
hän on tehnyt petoksia jo vuosia. tuomiot ovat petoksista todella pienet kun se on vaan pikku rikos.
hänellä oli yhdessä oikeudenkäynnissä 16 petosta. oli "myynyt" ihmisille kameraa,pleikkaria,kannettavaa,lastenvaunut ym.
suomen oikeuskäytäntö on mielenkiintoinen. hänellä oli käräjät viime keväänä. sitä edelliset 2009 joulukuussa, kahdet käräjät.
sitten kun yhdessä käräjäistunnossa on erittäin monta rikosta.. ja jos vähän aikaisemmin sama kaveri on ollut käräjillä.. niin arvatkaapa mitä suomalainen oikeus tekee ??
antaa kaverille " ALENNUSTA" eli suomeksi kohtuullistaa tuomiota. toisin sanoen saa paljous alennusta !!
joskus voi käydä vähän aikaa istumassa, ja taas muutama sata huijausta ja lompakossa on painetta.. ja homma menee sillä tavalla.
yksi osoitekin on minulla tiedossa, (jos joku haluaa) tiedä sitten asuuko enää siellä (Vantaa).
hän on tehnyt petoksia jo vuosia. tuomiot ovat petoksista todella pienet kun se on vaan pikku rikos.
hänellä oli yhdessä oikeudenkäynnissä 16 petosta. oli "myynyt" ihmisille kameraa,pleikkaria,kannettavaa,lastenvaunut ym.
suomen oikeuskäytäntö on mielenkiintoinen. hänellä oli käräjät viime keväänä. sitä edelliset 2009 joulukuussa, kahdet käräjät.
sitten kun yhdessä käräjäistunnossa on erittäin monta rikosta.. ja jos vähän aikaisemmin sama kaveri on ollut käräjillä.. niin arvatkaapa mitä suomalainen oikeus tekee ??
antaa kaverille " ALENNUSTA" eli suomeksi kohtuullistaa tuomiota. toisin sanoen saa paljous alennusta !!
joskus voi käydä vähän aikaa istumassa, ja taas muutama sata huijausta ja lompakossa on painetta.. ja homma menee sillä tavalla.
-
Re: tuomashan se on...
Rikoslainsäädäntö muuttui joku vuosi sitten niin, että sakkotuomioit ja näpistykset muuttuvat huonosti vankeudeksi. Sen seurauksena nää krooniset tapaukset saa soosoota ja pääsevät jatkamaan puuhiaan pikkujäähyjen jälkeen. Siksi on tärkeää tiedottaa netissä tällaisista tapauksista.paspar kirjoitti:mulkeron nimi joka myy olematonta tavaraa lukuisilla nettipalstoilla on Tuomas Antti Sakari Martin !!
Nimi on siis: Tuomas Antti Sakari Martin
ja viesti kuuluu: älä siirrä tämän kaverin tilille rahaasi
Ja pieni nettipoliisi minussa jatkaa: menkää muualle jauhamaan sitä eettistä roskaa, niin säilyy ees nää huijariketjut selkeinä.
-
- Viesti:
Epäilyttävä ilmoitus Keltaisessa pörssissä. Hinta on "liian halpa" ja osoitetta ei ole olemassa ainakaan netin karttapalveluiden mukaan.
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 29?rowId=8
ollaan sitte varovaisia..
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 29?rowId=8
ollaan sitte varovaisia..
-
- Viesti:
Miksi myyntikuvissa on gordbleun vesileimat? Jonkun toisen myynti-ilmoituksesta "lainatut" kuvat? Kuulostaa ranskalaiselta keissiltä.
Eniro ei bongaa numeroa mistään paitsi tästä ilmoituksesta. Prepaid?
EDIT: Pienen google-leikin jälkeen tuli mm. tämä vastaan:
http://photo.net/gc/view-one?classified_ad_id=1091611 (mainittu sähköpostiosoite on gordbleu@hotmail.com )
-Sale
Eniro ei bongaa numeroa mistään paitsi tästä ilmoituksesta. Prepaid?
EDIT: Pienen google-leikin jälkeen tuli mm. tämä vastaan:
http://photo.net/gc/view-one?classified_ad_id=1091611 (mainittu sähköpostiosoite on gordbleu@hotmail.com )
-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
Joensuun seudulle sijoittuvilla paikallistiedoilla yritetään lapsellisen typerästi huijata myymällä kameraa Nikon, D300S +16-85 VR, mm. Huuto.netissä nimimerkeillä millamagia84 ja jaanakont. Mahdollisesti sama henkilö myi tori.fi palstalla samanlaista kameraa nimellä xxxxx (Keksitty nimi?). Tällaiset huijarit joutais ottaa kiinni, mutta ei kai niistä pääse.
Leena Partanen
Leena Partanen
Viimeksi muokannut Leenapa, Marras 02, 2010 23 : 13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tästä henkilöstä on kokemuksia... Asian ilmoilta seuraavia tietoja ja henkilöiden nimiä liikkunut..Leenapa kirjoitti:Joensuun seudulle sijoittuvilla paikallistiedoilla yritetään lapsellisen typerästi huijata myymällä kameraa Nikon, D300S +16-85 VR, mm. Huuto.netissä nimimerkeillä millamagia84 ja jaanakont. Mahdollisesti sama henkilö myi tori.fi palstalla samanlaista kameraa nimellä xxxxx (Keksitty nimi?). Tällaiset huijarit joutais ottaa kiinni, mutta ei kai niistä pääse.
xxxx
xxxxx
Nordea xxxx
puh. num: xxxxx
-
Joopa joo.
Tuli viesti kännyyn: "Hei! Huusit Nikon kameran hintaan 710,- + pk:t 20 e. Voit maksaa kameran tilille nordea xxxxxxxxxx, tili kuuluu tyttärelleni. Laitan kameran postiin kun suoritus näkyy tilillä. T: Jaana"
Maksaisinkohan? Lähettäjän puhelinnumero ei vastaa (hieman eri numero kuin huuto.netistä saatu), huuto.netistä annetuilla yhteystiedoilla ei löydy osoitetta Joensuusta, sekin puhelinnumero on väärä.
Nappasin tuon ilmoituksen heti pois netistä kun huomasin sen, ettei kukaan onneton mene lankaan. Mielestäni ei ollut mitään epävarmuutta, etteikö kyse ollut surkuhupaisasta huijausyrityksestä.
Leena Partanen
Tuli viesti kännyyn: "Hei! Huusit Nikon kameran hintaan 710,- + pk:t 20 e. Voit maksaa kameran tilille nordea xxxxxxxxxx, tili kuuluu tyttärelleni. Laitan kameran postiin kun suoritus näkyy tilillä. T: Jaana"
Maksaisinkohan? Lähettäjän puhelinnumero ei vastaa (hieman eri numero kuin huuto.netistä saatu), huuto.netistä annetuilla yhteystiedoilla ei löydy osoitetta Joensuusta, sekin puhelinnumero on väärä.
Nappasin tuon ilmoituksen heti pois netistä kun huomasin sen, ettei kukaan onneton mene lankaan. Mielestäni ei ollut mitään epävarmuutta, etteikö kyse ollut surkuhupaisasta huijausyrityksestä.
Leena Partanen
Viimeksi muokannut Leenapa, Marras 02, 2010 23 : 13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti: