Luotettavien kauppakump. ketju

Vain yksityishenkilöille. EI FIRMOILLE. Myydään valokuvaukseen liittyvää käytettyä tavaraa. Muista mainita *paikkakunta*! Puhno? Älä nosta ilmoitustasi alle viikon välein (=käytä sen sijaan Muokkaa-nappia!). HINTA PAKOLLINEN.

----Yksityisviesti pysyy Lähtevät-kansiossa, kunnes vastaanottaja on lukenut yv:n. => lukemisen jälkeen siirtyy Lähetetyt-kansioon. ---
hiltune

Viesti Kirjoittaja hiltune »

Nohaloo:n kanssa kaupat sujuivat hyvin, ostamani linssi on kuin täysin uusi ja toimitus nopea!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
>Mika<

Viesti Kirjoittaja >Mika< »

Onnistuneita kauppoja tullut lähiaikoina tehtyä seuraavien nimimerkkien kanssa:

elouel
Kenzy
ziizaah

Kaikkien kanssa homma sujui sovitusti, kiitoksia heille!
ohjus

Viesti Kirjoittaja ohjus »

hyvä ja luotettava kauppakumppani tuo Samu88

Ei ostettu eikä myyty vaan vaihdettiin päittäin ja homma toimi :)
>Mika<

Viesti Kirjoittaja >Mika< »

>Mika< kirjoitti:Onnistuneita kauppoja tullut lähiaikoina tehtyä seuraavien nimimerkkien kanssa:

elouel
Kenzy
ziizaah

Kaikkien kanssa homma sujui sovitusti, kiitoksia heille!
Listalle lisätään vielä JuzziJ, kiitän kaupoista!
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Hulot OK!
handsome75 OK!
jala

Viesti Kirjoittaja jala »

Täydet pisteet kaupankäynnistä nimimerkille tbone.
tbone

Viesti Kirjoittaja tbone »

jala kirjoitti:Täydet pisteet kaupankäynnistä nimimerkille tbone.

Pongot myös myyjän suuntaan. Yhteydenpito toimii, paketti hyvin pakattu ja nopea toimitus.
samu88

Viesti Kirjoittaja samu88 »

ohjus kirjoitti:hyvä ja luotettava kauppakumppani tuo Samu88

Ei ostettu eikä myyty vaan vaihdettiin päittäin ja homma toimi :)
Aivan loistava kommunikointi ja nopeaa toimintaa sielläkin. Iso plussa!
JPVirtanen

Viesti Kirjoittaja JPVirtanen »

piirtaja kirjoitti:Juu, kuka vaan saa tarkistaa luottotiedot ainakin parista paikasta. Asiallinen peruste täytyy olla, peruste voi olla esim. luotonmyöntö
(lainaat toiselle rahaa, vuokraat omaisuuttasi tai myyt velaksi), luotonvalvonta (velallisesi maksukäyttäytyminen), kysyttävän henkilön oma suostumus.
Itse tarkistan luottotiedot, jos ostos pitää maksaa etukäteen yksityishenkilön tilille. Eiköhän se ole rahan lainaamista toiselle niin kauan, kunnes hän on postittanut tuotteen minulle, mutta kysyn kuitenkin suostumuksen. Luottotiedot tarkistan sen vuoksi, että ei ole varmaa etukäteen, postittaako myyjä tuotteen ja siinä kunnossa kuin ilmottaa sitä myyvänsä, ja luottotiedottomalta rahan takaisin saaminen saattaa olla turhaa.

Tähän pitää puuttua sen verran että erittäin asiatonta käytöstä tarkistaa ja mainostaa tarkistavansa toisen luottotiedot. Kyseinen toiminta kun ei kelpaa perusteluksi. Minä ainakin voin ja kehtaa tähän kirjoittaa että tiedot on palaneet, syytä voi jokainen miettiä ihan keskenään. Mutta se että olen tietoni onnistunut polttamaan tekee minusta yhteiskuntakelvottoman ja ennen kaikkea epäluotettavan ihmisen? Voi *sensuroitu* miten pikkumaista ja sisäsiittoista ajatusmaailmaa joutuu vielä täällä katselemaan. Se että olen esimerkiksi kärsinyt konkurssin tekee minusta niin hylkiön, että tietojani pitää tarkistella etukäteen. Onko tullut mieleen että luottotiedot voi olla menneet aivan täysin rehelliseltä ihmiseltä joka vain on jossain kohtaa elämässään laskenut väärin, tai haukannut isomman palan mitä on pystynyt toimittamaan?

Pakko vielä kysyä se että miten luottotietojen menettäminen tekee ihmisestä epärehellisen, että häntä epäillään petoksesta ennenaikaisesti? Kuitenkin kuka tahansa voi myydä *sensuroitu*, luottotiedot tai ei.

Ja muuten, tutkimusten mukaan, oikeilla rikollisilla yleensä on luottotiedot kunnossa.. Mietippä sitä.
Kim44

Viesti Kirjoittaja Kim44 »

Nyky-yhteiskunta määrittelee luottamusta valitettavasti luottohäiriöiden kautta. On myös paljon ihmisiä jotka ovat saanneet maksuhäiriöitä sairauden takia. Muuttaako vakava sairaus ihmisen luonteen epäluotettavaksi? Uskallanpa väittää että päinvastoin, mutta yhteiskunta on eri mieltä.
JPVirtanen

ja juuri tuon "tarkistan tuonkin epärehellisen pummin tiedot" menttaliteetti kasvattaa tätä yhteiskunnan vikaa jossa saat olla vaikka pankin ryöstänyt niin kamerafoorumilla uskalletaan myydä luotolla. Kuhan on tiedot kunnossa.
clumsy64

Viesti Kirjoittaja clumsy64 »

JPVirtanen kirjoitti:ja juuri tuon "tarkistan tuonkin epärehellisen pummin tiedot" menttaliteetti kasvattaa tätä yhteiskunnan vikaa jossa saat olla vaikka pankin ryöstänyt niin kamerafoorumilla uskalletaan myydä luotolla. Kuhan on tiedot kunnossa.
Koska (näin ymmärsin aikaisemmasta viestistäsi) olet polttanut omat luottotietosi, niin eikö mielestäsi ko. tyyppisiä tietoja saisi käyttää kauppakumppanin luotettavuuden varmistamiseen? Luottotietojen tsekkaamisella on kai tarkoitus hakea turvallisuutta kauppaan, eikä muuttaa yhteiskuntaa oikeudenmukaisemmaksi. Shit happens yksittäistapauksissa, mutta luottotiedot sekä niiden tarkastusmahdollisuudet ovat hyvä juttu olemassa.
JPVirtanen kirjoitti:Kuhan on tiedot kunnossa.
Se on hyvä, mutta kalat eivät välitettavasti osta kameroita.
JPVirtanen

clumsy64 kirjoitti:
JPVirtanen kirjoitti:ja juuri tuon "tarkistan tuonkin epärehellisen pummin tiedot" menttaliteetti kasvattaa tätä yhteiskunnan vikaa jossa saat olla vaikka pankin ryöstänyt niin kamerafoorumilla uskalletaan myydä luotolla. Kuhan on tiedot kunnossa.
Koska (näin ymmärsin aikaisemmasta viestistäsi) olet polttanut omat luottotietosi, niin eikö mielestäsi ko. tyyppisiä tietoja saisi käyttää kauppakumppanin luotettavuuden varmistamiseen? Luottotietojen tsekkaamisella on kai tarkoitus hakea turvallisuutta kauppaan, eikä muuttaa yhteiskuntaa oikeudenmukaisemmaksi. Shit happens yksittäistapauksissa, mutta luottotiedot sekä niiden tarkastusmahdollisuudet ovat hyvä juttu olemassa.
JPVirtanen kirjoitti:Kuhan on tiedot kunnossa.
Se on hyvä, mutta kalat eivät välitettavasti osta kameroita.

Mielestäni ihmisen tuomitseminen epärehelliseksi luottotietojen perusteella on vähintäänkin arvelluttavaa. Entäs jos henkilö on esimerkiksi vaikka sairastunut pahasti, joutunut työttömäksi ja menettänyt täten maksukykynsä. Myöhemmin henkilö on parantunut, palannut työelämään, ja maksanut takaisin velkansa. Maksuhäiriö kun on voimassa kaksi vuotta sen jälkeen kuin viimeinen penni on maksettu. Mites siinä kohtaa? Onko tämä henkilö epärehellinen, kun kerran luottotiedot näin sanoo?

Ja se että minä olen menettänyt tietoni, oli kaikkea muuta kuin laskujen maksamatta jättäminen. Minä kun maksan jonkun toisen velkaa. Siltikin, KAIKKI mitä minä olen myynyt, on ollut juuri sitä mitä olen luvannut. Teen kauppaa myös ammatikseni autoalalla, ja noudatan samaa asennetta omissa kaupoissani. Asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote sovitun ajan sisällä mikäli hän ei ole tyytyväinen. Tavaraa ei tarvitse maksaa etukäteen mikäli asiakas ei itse näin halua. Tavaraa pääsee katsomaan kuhan sopii etukäteen. Olen jopa antanut mukisematta asiakkaalle rahaa takaisin tilanteessa jossa olen ollut erimieltä asiakkaan kanssa. Koska en tee omia kauppoja foorumeilla sen takia että koittaisin rikastua.

Olenko siis epäluotettava kauppakumppani?
Kim44

Viesti Kirjoittaja Kim44 »

Riippuen häiriöstä voi se olla voimassa 4-5 vuotta. Jos ihminen on joutunut onnetomuuteen 6 vuotta sitten loukkaantuen vakavasti ja sen takia tullut jonkun satasen maskuhäiriö, niin onko tällainen ihminen 5 vuotta myöhemmin epärehellinen vaikka kuntountunut uudestaan työelämään eikä ole jäännyt yhtääkään lasku maksmatta 4 vuoteen?
clumsy64

Viesti Kirjoittaja clumsy64 »

JPVirtanen kirjoitti: [snip]

Olenko siis epäluotettava kauppakumppani?
Et kai, mutta en ole valmis vain sinun takiasi luopumaan mielipiteestäni sen suhteen, että luottotiedot ovat hyvä väline kauppakumppanin valinnassa.
Kip71

Viesti Kirjoittaja Kip71 »

Jonnari / Myyjänä +: Kip71

Vastaus, myynti, postitus. Kaikki tapahtui nopeasti. Tuote tietenkin se mitä sovittu ja hyvin pakattu. Kehut!
jupahajo

Hyviä kauppoja

Viesti Kirjoittaja jupahajo »

Noniin, minäpä koitan antaa palautetta, kun on tullut näitä kauppoja tehtyä. Eli hyviä kauppoja on tehty puolin ja toisin. Osalle voisi laittaa useammakin plussan, mutta ehkä tämä kelpaa.

Ekiz / Myyjänä +: jupahajo
Jarkka / Ostajana +: jupahajo
kkumpu / Ostajana +: jupahajo
ohjus

Viesti Kirjoittaja ohjus »

Nightrider ompi kelpo kauppakumppani ostoaikeissaan
jukei

Viesti Kirjoittaja jukei »

esakk myyjänä verraton, kiitokset vielä jos tämän luet.
t0k3

Viesti Kirjoittaja t0k3 »

J_N_S / Myyjänä + : T0k3

Kaupat hoitui nopeasti ja sopimuksen mukaan, suuret kiitokset vielä!
Vastaa Viestiin