XS Drive:ä nopeampi kuvapankki?

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
INummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja INummi »

Lueskelin erään käyttäjän testejä ym. kuvapankin kakkosversiosta, ja ne eivät oikein vakuuttaneet: 15min+ / gigan microdrive, ja akkukin kesti vain kolmeen siirtoon(uusi akku, miten myöhemmin..).

Siirtonopeudet laitteen ja tietokoneen välillä olivat kyllä kunnossa, mutta tuo kortti->laite vaikutti tuskastuttavan hitaalta, varsinkin kun en näe mitään syytä hitauteen. MD lukee 3MBps, 2.5" kovo varmasti kirjoittaa myös saman verran, jossain tökkii siis.

Eli onko jollain kokemuksia tai tietoa nopeammasta, mutta silti kohtuuhintaisesta, vaihtoehdosta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

En sen kummemmin mittaillut, mutta minulla siirtonopeus gigan microdrivelta taisi olla lähellä puolta tuntia. Ei se käytännössä mitenkään erityistä haittaa aiheuttanut, vaikka olisihan siirto nopeammin voinut käydä. Kortteja lienee kaikilla useampi, joten siirron aikana voi ottaa kuvia toiselle kortille. Pariin tuonkokoiseen korttiin (ja microdriveen) mahtuu raw-kuvia yhteensä sellaiset 330 kpl, monelle tämä määrä riittää päiväksi hyvin. Illalla sitten on yleensä aikaa latailla akkuja ja siirrellä kuvia.
INummi
Viesti:

Samanlaisia perusteluja kokeilin jo aiemmin itselleni myydä, mutta ei mennyt kaupaksi.
-Ilman sähköä kun monestikin joutuu olemaan 2-3 päivää.
-Puolen tunnin aika on jo aivan liikaa, varsinkin kun laite tuskin tykkää olla heiluvassa laukussa kirjoittaessaan(tai ainakin toimintavarmuus kärsii, käyttäjien kommettien perusteella)
-On vain yksi kortti, tulisi lisämenoerä siitäkin.
-Ja periaatesta, en osta laitetta jossa on noinkin paha suunnitteluvirhe.

Ei sovi siis minulle, jollekin muulle voi sopia hyvinkin.

Joten ehdotuksia paremmasta otetaan yhä vastaan :-)
PPi

Viesti Kirjoittaja PPi »

Ehdotuksia ei valitettavasti ole. Joskus miettinyt itsekin tuota asiaa ja suunnitellut samalla miten itse voisi toteuttaa vastaavan laitteen. Luulen että pullonkaula onkin kortin ja kovalevyn välisessä elektroniikassa. Todennäköisesti kuorien sisässä jyllää esimerkiksi 8 bit prosessori, joka ei pysty siirtämään tietoa tavu kerrallaan vaan useammissa osissa.

Vaikuttaisi tuosta huolimatta olevan kelpo laite, jos vain välillä saa lataukseen ja omistaa vähintään kaksi muistikorttia. Kilpailevia laitteita ei taitane olla markkinoilla liikaa ainakaan, mutta ehkäpä tähänkin vielä tulee muutos.
JuhaL

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

INummi kirjoitti:-Ilman sähköä kun monestikin joutuu olemaan 2-3 päivää.
X-Driveen voi ostaa toisen akun, asentamiseen joutuu kylläkin käyttämään ruuvimeisseliä (ulkoista pistoketta lisäakulle ei ole).
Annukka

Pankkeja

Viesti Kirjoittaja Annukka »

Olen myös tutkaillut tilannetta, tämä jenkkipaikka vertaileekin myymiään kapineita, ja on erittäin palveluhenkinen, jos jotain tiedustelee.
http://www.insidecomputer.com/

Haluaisin myös kortillekirjoitusmahdollisuuden, jotta voisi tarkistaa toisen kortin kanssa vaikka kamerassa että menikö ne kaikki kuvat säilöön. Siksi ehkä Digibin tai Tripper...

Miten nämä adapterit, pelittääkö Suomessa?

pohtii Annukka
MattiH
Site Admin
Viesti:

USA:sta ostaminen ei ole yksinkertaista, sieltä kannattaa tavara tilata vain, jos hintaero on todella huomattava tai jos tavaraa ei Euroopasta saa. Netissä näkyvään hintaan voi lisätä sellaiset 40%, monet amerikkalaiset liikkeet eivät toimita ollenkaan Suomeen, palautukset ovat hankalia, takuu ei ole Euroopassa voimassa (pitää lähettää USA:aan jne.).

Jos arveluttaa (kuva)tiedostojen siirtyminen tallennusvälineeseen, niin ainahan voit ostaa sellaisen vehkeen, joka kuvat tai vaikka musiikkitiedostot näyttää. Hinta vain on enemmän tällaisilla laitteilla...
KeijoK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KeijoK »

Itsekkin painiskelin tämän saman asian kanssa ihan justiinsa. Ratkaisin osaltani siten, että ostin huuto.net:stä käytetytn ultrakevyen kannettavan tietokoneen. On toki kalliimpi ja painavampi kuin kuvapankki, mutta kannettavalla voit tarkistaa 100%:n varmuudella kuvien siirtymisen ja voit esikarsia huonoja kuvia pois jo matkalla. Polttavalla asemalla voit poltella kuvia rompulle matkallakin varmuuskopioiden tekomielessä jos koneessa tälläinen on. Ultrakevyeni painaa 1.6 kiloa joten sitä nyt vielä tarvittaessa kantaa repussaakin jos ei päiväksi muuta säilytyspaikkaa löydy. CF-kortin tyhjentäminen käy hujauksessa PC-Card -liittimen avulla.
mikko
Viesti:

Re: XS Drive:ä nopeampi kuvapankki?

Viesti Kirjoittaja mikko »

KeijoK kirjoitti:Ratkaisin osaltani siten, että ostin huuto.net:stä käytetytn ultrakevyen kannettavan tietokoneen.
Ja mitä sinä maksoit kannettavastasi?
JuhaL

Höpsis

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Annukka kirjoitti:Haluaisin myös kortillekirjoitusmahdollisuuden, jotta voisi tarkistaa toisen kortin kanssa vaikka kamerassa että menikö ne kaikki kuvat säilöön. Siksi ehkä Digibin tai Tripper...
Joissain "paremmissa" (lue; kalliimmissa) laitteissa on verification -toiminto joka vertailee siirron jälkeen että molemmissa laitteissa (muistikortti ja kuvapankki) on samat tiedot. Tätä toimintoa ei valitettavasti ole X-Drivessa joka onkin sen pahin puute.
Mutta kuten Matti sanoi, paras keino varmistaa siirron onnistuminen on ostaa laite jossa on näyttö...

Toistaiseksi ei yhtään siirtoa ole mennyt pieleen poislukien tärinästä johtunutta erroria.
Luottamus X-Driveen on 100%!
KeijoK
Viesti:

Re: XS Drive:ä nopeampi kuvapankki?

Viesti Kirjoittaja KeijoK »

mikko kirjoitti:
KeijoK kirjoitti:Ratkaisin osaltani siten, että ostin huuto.net:stä käytetytn ultrakevyen kannettavan tietokoneen.
Ja mitä sinä maksoit kannettavastasi?
750 euroa alta vuoden ikäisestä Dell:stä 256MB:llä muistia ja 20GB:n kovalevyllä. On toki reilut kaksi kertaa kalliimpi kuin Teledeskin X's Drive II:n hinta mutta minulle huiman paljon käyttökelpoisempi.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Oma kokemukseni on 1.34 kg:n painoisesta Toshiba Portegesta kontra X'S Drive II. X'S Drive voitti 10 - 0...

Ultrakeveät kannettavat ovat pieniä ja käteviä, mutta X'S driven kaltaiset vehkeet ovat vielä paljon pienempiä ja kätevämpiä. Varsinkin niiden käyttö on todella yksinkertaista, kun koko vehkeessä on vain kaksi nappia, joiden kautta ohjataan kaikkia toimintoja.
INummi
Viesti:

Uutisissa ollut Image Tank G2 vaikuttaa vihdoin sellaiselta joka täyttää kaikki omat vaatimukseni. Vielä kun se tulee oikeasti kauppojen hyllyille saakka(ja uutuuslisä katoaa hinnasta), niin hyvä.
tikari56

Viesti Kirjoittaja tikari56 »

Ainakin osoitteessa http://the-discount-shop.com/ on myytävänä
Image Tankkia. 20Gb versio on hinnoiteltu $ 208,99. Heillä on myös suuremmilla levyillä varustettuja myynnissä.

AC-Foton sivuilta löytyy 30 Gb:n vastaava hintaan 299 euroa. Ilmeisesti eurooppalaisia taas vedätetään tuossa hinnoittelussa.
tikari56

Viesti Kirjoittaja tikari56 »

http://www.steves-digicams.com/2003_rev ... nk_g2.html

Eipä kaveri ainakaan tässä kirjoituksessa paljoa moitittavaa löytänyt. Tiedä sitten, onko kaikki todella näin ruusuista!
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Minä päädyin kuvatankkina tuohon Archosin Gminiin. Suomesta ostettuna hinta on 300 euron pintaan. Archosin etuja ovat pienuus ja pitkä akkujen kesto. Viikonloppuna tyhjensin 512megaisen muistikortin siihen kahdeksan kertaa, ja akun tilanäytön mukaan akusta olisi 75% jäljellä. Archosilla voi jopa "katsella" jpg-kuvia. Näyttö on harmaasävynäyttö huonolla erottelukyvyllä, mutta kyllä siitä kuvan tunnistaa.

Archosilla voi kuunnella myös mp3:sia. Viimeksi tyhjensin akkua pitämällä soitinta päällä. Silloin olin siirtänyt Gminiin kai kolme neljä gigaa kuvia ja soitin soi vielä ainakin 5 tuntia niiden siirtojen jälkeen. Kyseessä on vasta akun toinen lataus, joten voipi olla, että kesto ei ole vielä huipussaan.

Minä olen siirtänyt kuvia archosiin siten, että se on kameralaukussa. Samalla kuljen rannalla ja hyppelen kivillä ja kallioilla. Ei se ainakaan vielä ole siitä suuttunut. Minä olen erittäin tyytyväinen tuohon leluun. Uskon, että pärjään sillä viikon saaressa, jossa ei ole sähköä.
mikko
Viesti:

adapteri kirjoitti:Minä päädyin kuvatankkina tuohon Archosin Gminiin. Suomesta ostettuna hinta on 300 euron pintaan.
Ostitko adapteri sen suomesta vai mistä?
*Pro Mikko Laakso*
adapteri
Viesti:

Suomesta. Hintaero oli niin pieni. Takuukin pelaa paremmin, jos sattuu tarvitsemaan.
mikko
Viesti:

adapteri kirjoitti:Suomesta.
Oliko kauppa topshot ja hinta 299,00 ja vehje 120 gmini?
*Pro Mikko Laakso*
adapteri
Viesti:

Vehje on Gmini 220, se, missä näkyy kuva näytössä ja 20 gigan kovalevy. Kauppa oli Rajala ja hintaa saa tingityksi siitä 395:n ohjehinnasta (aika paljonkin tuli alaspäin), kun ostaa tarpeeksi ja ruinaa enemmän kuin tarpeeksi.
Vastaa Viestiin