Canon A-75 vai Ixus II?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
numba

Canon A-75 vai Ixus II?

Viesti Kirjoittaja numba »

Olen ostamassa ensimmäistä digikameraa. Molemmat kamerat tuntuvat sopivan käyttötarkoituksiini, mutta kaipaisin kokemuksia kyseisistä kameroista. Kannattaako akibasta ostaa75 kit, missä vakiopakkauksen lisäksi 128mb, varta akku+laturi ja kotelo, hintaa 390€. Jos Ixuksen lisäksi ostaisin siihen isomman muistikortin, hinnaksi tulisi n.350€, koska kamerassa on jo akku+laturi, onko kokemuksia latauksen kestosta ja kuinka monta kuvaa saa ennen tyhjenemistä?

Kiitos vastauksista
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Weikka

Viesti Kirjoittaja Weikka »

Ixus II akku latautuu todella nopeaan, olisiko 1,5h ja täynnä. Kuvia saa aika mukavasti... riippuen salamasta tietysti ja muusta räpläyksestä.
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Niikuin tuonne toiseen topiciin kirjoittamaasi samaan kysymykseen vastasin:
Tämä on kamerakauppiaalta kuultua, todenperäisyydestä en mene takuuseen: "Ixus II:ssa paljon vikoja verrattuna esim. Ixus 400/430."
Lisäksi kamerassa muistikorttina Secure Digital (SD) jonka isommat kortit ovat hieman kalliimpia kuin CompactFlash.
Jos kameran koko ei ole merkittävä valintaperuste taitaisi A75 olla parempi valinta.
TeukkaH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeukkaH »

Itse jättäisin kaikki muut Ixukset rauhaan ja harkitsisin uuttaa ixus 500:ta. Mitä siinä nyt voittaa, on suurempi resoluutio, mikä taas antaa kuvien jatkokäsittelylle uutta ulottuvuutta. Tämä ei ehkä ole oikea kommentti tälle foorumille, mutta sanonpa ainakin digikuvausta aloitteleville. Kameran zoomauskerrointahan pystyy kasvattamaan kuvia rajaamalla. Esimerkiksi 1400x1200 resoluutiolle antaa vielä kymppikoon kuviin riittävän resoluution.

Toinen valintakriteeri olisi on koko. Mielestäni kamera mahtuu joko taskuun tai sitten se on järjestelmäkamera tai vastaavan kokoinen. Itselläni on Ixus v3, jolla olen ottanut lähes 10 000 kuvaa. Se kulkee aina mukana, ei vie tilaa, eikä paina paljoa.
omenasose

Viesti Kirjoittaja omenasose »

Mulla on sekä Ixus 300 että Powershot A80. Neuvoisin hankkimaan kameran, jossa voi käyttää AA-kokoisia paristoja, jollainen myös A75 on. Olin juuri viikon Kroatiassa ja Bosniassa lomalla. Kyllä oli mukava räpsiä pilvin pimein kuvia eikä tarvinnut ajatella riittääkö virta.

omenasose
Eddie

Viesti Kirjoittaja Eddie »

Mulla on A-75 ja siihen ostin akut+akkulaturin ja tosiaan jos akut menee tyhjiks niin plussaa on että patteritkin käy... :D
Kyllä onkin tullut otettua kuvia aika runsaasti.
Kiva peli...
ai niin ja se alkuperäinen 32M Cf ei kyllä riitä mihinkään.
Itse ostin heti 128 kortin.
Kaikille tuli hintaa yhteensä ~400...
No one here get`s out alive...
sl

Viesti Kirjoittaja sl »

tämä nyt on taas tällainen "olen käyttänyt viikon ja olen ihan tyytyväinen" -kommentti, mutta ostin a75:n kuvamessuilta yhdessä 256 kortin kanssa 340e. ihan tyytyväinen olen, muttei kyllä kilpaile laadussa filmin kanssa samassa luokassa lainkaan. eka digini siis. todella näppärä kuitenkin kun saa täydet manuaalisäädöt! 640px kokoinen video on myös yllättävän hyvä!
hadde

Ixus II

Viesti Kirjoittaja hadde »

Koon puolesta Ixus II, menee näppärästi esim. farkkujen taskussa jne...Itse pidän akuista mutta suosittelen ostamaan toisen akun, 1 päivän aktiiviset kuvaukset menee hyvin 1 :llä akulla. Toisen akun saa 22 euroon www.digitarvike.fi.

En ole päässyt A75 testaamaan joten varmasti hyvä kamera sekin, säätöjen puolesta ainakin parempi. Mutta IXUS II käyttäjänä ei ole tullut eteen pahaa sanottavaa kamerasta. Yli 3 megan kuvia ei ole tarve (ei ammattikäyttöä) vaatinut. Saa 640 x 480 videoklippiä, pientä säätöä pääsee testailemaan pidentämällä valotusaikaa, iso arvoja pääsee säätämään, panorama kuvat toimii, niinku macrokuvauskin jne...

Mutta kannattaa varmaan käydä kaupassa käpistelemässä kameroita, siitä se lähtee....
TopGun

Viesti Kirjoittaja TopGun »

Käykö Transcend 256MB Compact Flash Card (45X) - huippunopea 45X muistikortti. Canon A75 malliin?

Tolla saisi sen 3 minuuttia videokuvaa kuvattua. Kuuluuko A75 kameralla videoissa äänet kamerasta/sitten koneella .avi tiedostoa katsottaessa?
Vastaa Viestiin